Przetargi.pl
„Kompleksowa rewitalizacja osiedla TAZ w Zawierciu – etap I” (budynek dawnej Willi Dyrektora TAZ w Zawierciu ul. Szymańskiego 2).

Gmina Zawiercie ogłasza przetarg

  • Adres: 42400 Zawiercie, ul. Leśna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 49 41 267 , fax. 32 67 22 684
  • Data zamieszczenia: 2018-08-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zawiercie
    ul. Leśna 2
    42400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 32 49 41 267, fax. 32 67 22 684
    REGON: 51596800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zawiercie.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowa rewitalizacja osiedla TAZ w Zawierciu – etap I” (budynek dawnej Willi Dyrektora TAZ w Zawierciu ul. Szymańskiego 2).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Kompleksowa rewitalizacja osiedla TAZ w Zawierciu – etap I” (budynek dawnej Willi Dyrektora TAZ w Zawierciu ul. Szymańskiego 2). 1. Stan istniejący: a) Dane ogólne: Adres ewidencyjny 42 – 400 Zawiercie, ul. Szymańskiego nr 2, dz. nr 17/3 Województwo Śląskie Gmina Zawiercie Styl Willa w stylu szwajcarskim Architekt Hugo Kuder (proj. 1896 – 1897) Wpis do rejestru zabytków Budynek stanowi integralny element osiedla robotniczego TAZ w Zawierciu wpisanego do rejestru zabytków pod nr 1428/91. b) Opis obiektu:  Mury fundamentowe – cegła pełna na zaprawie cementowo – wapiennej. Budynek w całości podpiwniczony.  Cokół – murowany z cegły, w okładzinie z kamienia wapiennego, spoinowanej zaprawą cementowo – wapienną.  Mury – budynek murowany z cegły pełnej palonej na zaprawie cem. – wap. Ściany elewacyjne licowane elewacyjną kształtką klikierową.  Stropy – piwnice – stropy stalowo ceramiczne, odcinkowe. Stropy nad parterem drewniane  Konstrukcja i pokrycie dachu – więźba dachowa w konstrukcji drewnianej, nad częścią północną konstrukcja dachowa płatwiowo – kleszczowa. Dach nad częścią centralną czterospadowy z iglicą, nad częścią północną i południową dach dwuspadowy z naczółkiem, wieża nakryta dachem wielospadowym. Dach pokryty blachą dachówkową, wieża blachą płaską.  Schody – te prowadzące na poddasze są żelbetowe, te na wieżę drewniane, policzkowe, zabiegowe, a te zewnętrzne żelbetowe z okładziną ceramiczną.  Podłogi – wykonane z okładzin ceramicznych, lastryko, terakota oraz klepka dębowa.  Drzwi – drzwi wejściowe drewniane, dwuskrzydłowe, płycinowe. Drzwi wewnętrzne drewniane płycinowe pełne i przeszkolone.  Stolarka okienna – drewniana skrzynkowa, zróżnicowana. Głównie z profilowanym ślemieniem i listwą przymykową zamiast słupków.  Wnętrze – wnętrze budynku i układ pomieszczeń dość dobrze zachowane w stosunku do układu pierwotnego.  Instalacje – budynek wyposażony jest w instalację wod-kan, C.O., instalację elektryczną, rynny włączone są do kanalizacji burzowej lub ogólnospławnej. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje prace konserwatorskie, restauratorskie i budowlane (zakres dotyczy remontu poszczególnych elewacji, budynku dawnej willi dyrektora TAZ w Zawierciu przy ul. Szymańskiego nr 2) tj.: 1) Elewacja wschodnia: a) odtworzenie izolacji pionowej fundamentów - 51,35 m2; b) renowacja:  cokołów - 33,90 m2;  elewacje (tynki płaskie w polach szachulca) - 38,26 m2;  elewacja opaski - 23,00 m2;  elewacja z cegły klikierowej - 110,39 m2;  remont schodów zewnętrznych - 22,50 mb; c) wymiana blacharki elewacyjnej - 6,2 m2; d) wymiana rur spustowych - 14,80 mb; e) remont stolarki okiennej - 92,32 m2; f) remont stolarki drzwiowej - 9,51 m2. 2) Elewacja północna: a) odtworzenie izolacji pionowej fundamentów - 27,98 m2; b) renowacja:  cokołów - 17,13 m2;  wzmocnienie kamienia – Portal - 5,82 m2  elewacji (tynki płaskie w polach szachulca) - 11,50 m2;  elewacji i wieży (gzymsy i opaski) - 54,43 m2  elewacji z cegły klikierowej - 190,01 m2;  remont schodów zewnętrznych - 24,2 mb; c) remont i impregnację więźby dachowej wieży - 60,00 mb, 28,34 m2; d) wymianę poszycia dachu wieży na istniejącą pierwotnie dachówkę ceramiczną karpiówkę - 55,68 m2; e) wymiana blacharki elewacyjnej - 34,40 m2; f) remont stolarki okiennej - 67,76 m2; g) demontaż i montaż przewodów uziemiających - 12,00 mb; h) remont elementów drewnianych - 47,56 m2. 3) Elewacja południowa: a) odtworzenie izolacji pionowej fundamentów - 46,20 m2; b) renowacja:  cokołów - 38,58 m2;  elewacji (tynki płaskie w polach szachulca) - 36,84 m2;  elewacji (opaski) - 27,30 m2  elewacji z cegły klikierowej - 101,66 m2; c) remont stolarki okiennej -113,76 m2; d) wymiana rur spustowych - 22,8 mb; e) remont elementów drewnianych - 67,26 m2; f) remont elementów metalowych na zew. - 22,12 m2. 4) Połać dachowa: a) demontaż i montaż istniejącego pokrycia dachowego + impregnacja + dachówka karpiówka - 823,90 m2; b) demontaż i montaż instalacji odgromowej - 167,00 mb; c) demontaż montaż orynnowania - 78,10 mb; d) miejscowe przemurowania i remont trzonów kominowych od poziomu stropu poddasza nieużytkowego - 43,20 m2; e) montaż obróbek blacharskich - 74,70 m2; f) montaż płotków przeciwśnieżnych - 64,10 mb; g) montaż ław kominiarskich - 6 szt; h) montaż stopni kominiarskich - 80,00 mb. 5) Roboty towarzyszące: a) Ustawianie rusztowań - 1779,06 m2; b) Naprawa murów zabytkowych (ilość miejsc) – 354. oraz pozostałe roboty zgodnie z przedmiarem robót. 2. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót, które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej siwz). Z uwagi na kosztorysowy charakter wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia rozliczenie robót nastąpi w oparciu o kosztorys powykonawczy, tj. rzeczywiste obmiary wykonanych robót. 3. Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy. 4. Tam, gdzie w dokumentacji projektowej w tym w przedmiarach robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych. 5. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia poprzez odesłanie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 6. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz.1570) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 7. Wymagany termin gwarancji: min. 36 miesięcy, max. 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi. 8. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 166 z późn. zm.) wszystkich osób, które będą wykonywać następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia polegające na wykonaniu w ramach: a) Branży konstrukcyjno-budowlanej: • izolacji pionowej fundamentów, • cokołu, • elewacji – tynki płaskie w polach szachulca, • elewacji – opaski, • elewacji z cegły klinkierowej, • blacharki elewacyjnej, • stolarki okiennej i drzwiowej, • elementów metalowych, • elementów drewnianych, • rusztowań, • remontu elewacji północnej i wieży budynku, • portalu, • elewacji i wieży – gzymsy, opaski, • okładziny schodów zewnętrznych do wieży, • wymiany pokrycia wieży, • wymiany pokrycia dachowego budynku, • remontu elewacji wschodniej budynku, • elewacji – tynki płaskie w polach szachulca i murkach schodów, • remontu konstrukcji dachowej i wymiana poszycia dachowego, • kominów z cegły klinkierowej – kominy powyżej połaci dachu, • kominów poniżej powierzchni dachu. b) Branży instalacyjnej: • instalacji odgromowej. czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy, więc miedzy innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonych szczegółowo w § 3 ust. 3 i § 10 ust. 1 pkt 1 lit. l wzoru umowy. 9. Budynek dawnej Willi Dyrektora TAZ w Zawierciu ul. Szymańskiego 2 wchodzi w skład układu urbanistycznego osiedla robotniczego TAZ wpisanego do Rejestru Zabytków Województwa Śląskiego pod numerem A/1428/91, co nakłada na Wykonawcę obowiązki w zakresie stosowania odpowiednio przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2017 r., poz. 2187 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1265). 10. Opis przedmiotu zamówienia zawiera także wzór umowy, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 11. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Działanie 10.3. „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych”, Poddziałanie 10.3.1 „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych – ZIT”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45400000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10.000,00 zł ( słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100 ) 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank PEKAO S.A. nr: 74 1240 2975 1111 0010 4312 6805 z dopiskiem: „Kompleksowa rewitalizacja osiedla TAZ w Zawierciu – etap I ( budynek dawnej Willi Dyrektora TAZ w Zawierciu ul. Szymańskiego” Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11 lit. a) SIWZ. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 6 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach