Przetargi.pl
Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Kostrzynie i Siekierkach Wielkich

Gmina Kostrzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 62-025 Kostrzyn, ul. Dworcowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618178565 , fax. 618178191
  • Data zamieszczenia: 2017-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kostrzyn
    ul. Dworcowa 5
    62-025 Kostrzyn, woj. wielkopolskie
    tel. 618178565, fax. 618178191
    REGON: 631259554
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Kostrzynie i Siekierkach Wielkich
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Kostrzynie i Siekierkach Wielkich. Zamówienie realizowane będzie w obiektach funkcjonujących, przy czym wszystkie prowadzone roboty budowlane nie mogą w istotny sposób zakłócać użytkowania budynku. Sposób realizacji robót należy uzgodnić z użytkownikami obiektów, przed przystąpieniem do robót. 1) Zadanie 1 – Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku socjalnego na stadionie miejskim w Kostrzynie (adres: 62-025 KOSTRZYN, ul. Sportowa 12, działka nr ewid. 804) obejmuje wykonanie: a) ocieplenie ścian zewnętrznych wraz z malowaniem elewacji i odtworzeniem istniejących gzymsów na elewacji b) ocieplenie ścian fundamentowych i cokołu c) ocieplenie ościeży okiennych i drzwiowych d) ocieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją e) wymianę stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej f) wymiana instalacji C.O. g) remont okapu rynnowego i przypustnicy h) wymiana pokrycia dachowego wraz z łaceniem i) wykonać wyłaz dachowy wraz z podestem, ławy i stopnie kominiarskie j) wymianę parapetów, rynien, rur spustowych i opierzeń k) wymiana istniejących krat okiennych na nowe l) przełożenie i remont zadaszenia nad głównym wejściem do budynku, wymiana istniejącego zadaszenia nad drugim wejściem od strony elewacji frontowej do budynku oraz montaż nowego zadaszenia nad wejściem od strony elewacji bocznej do budynku m) wykonanie opaski wokół budynku n) remont podestu przed głównym wejściem do budynku, zmiana nawierzchni o) remont schodów oraz murka przy bocznym wejściu do budynku, nowa nawierzchnia p) wykonanie balustrady q) wykonanie nowej nawierzchni utwardzonej od strony elewacji frontowej budynku – kostka betonowa r) kanały wentylacyjne udrożnić oraz wymiana kratek wentylacyjnych na nowe s) wymiana instalacji odgromowej t) wykonanie instalacji fotowoltaicznej u) odświeżenie numeracji wejścia v) wykonanie na elewacji frontowej napisu przestrzennego z nazwą placówki. 2) Zadanie 2 – Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku świetlicy szkolnej w Zespole Szkół w Siekierkach Wielkich (adres: 62-025 Siekierki Wielkie, ul. Szkolna 2) obejmuje wykonanie: a) ocieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją w części nieużytkowej poddasza b) ocieplenie stropu oraz ścian pomieszczeń użytkowych na poddaszu c) remont i ocieplenie kominów d) wymianę stolarki okiennej i częściowo drzwiowej zewnętrznej e) remont elewacji - oczyszczenie i naprawa ceglanego muru oraz uzupełnienie ubytków f) wymiana pokrycia dachu wraz z łaceniem g) wymiana instalacji C.O. h) wymianę parapetów, rynien, rur spustowych i opierzeń i) montaż nowoprojektowanego zadaszenia nad wejściem głównymi do budynku od strony j) elewacji frontowej (świetlica) oraz wymiana na nowe istniejącego zadaszenia nad wejściem do budynku od strony elewacji tylnej (część biurowa) k) przebudowę istniejących schodów zewnętrznych wraz ze zmianą nawierzchni l) budowę pochylni dla osób niepełnosprawnych m) montaż nowych balustrad n) wykonanie nowej powierzchni utwardzonej przed budynkiem wraz ze zmianą nawierzchni - kostka betonowa o) wykonanie opaski wokół budynku p) montaż wyłazu dachowego oraz pomostu, law i stopni kominiarskich q) wymianę instalacji odgromowej r) wykonanie wewnętrznej instalacji gazowej wraz z przyłączem. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony za pomocą dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla poszczególnych części zamówienia. 3. W umowie na roboty budowlane przyjęto wynagrodzenie ryczałtowe, w związku z tym załączone przedmiary robót służą wyłącznie jako element pomocniczy do sporządzenia wyceny przedmiotu zamówienia dla poszczególnych zadań. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców złożenia wypełnionych kosztorysów ofertowych na etapie składania ofert. Wymóg złożenia kosztorysów ofertowych dotyczyć będzie Wykonawców, którzy złożą najkorzystniejsze oferty, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie przed zawarciem umowy. 4. Symbole i kody określone zostały we Wspólnym Słowniku Zamówień dla przedmiotu zamówienia. 5. Zgodnie z art. 30 ust. 4 Pzp, w przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do: 5.1. Polskich Norm przenoszących normy europejskie, 5.2. norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie, 5.3. europejskich ocen technicznych, rozumianych jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), 5.4. wspólnych specyfikacji technicznych, rozumianych jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12), 5.5. norm międzynarodowych, 5.6. specyfikacji technicznych, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, 5.7. innych systemów referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne a w przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie, norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, poprzez odniesienie się do: a) Polskich Norm; b) polskich aprobat technicznych; c) polskich specyfikacji technicznych dotyczących projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; d) krajowych deklaracje zgodności oraz krajowych deklaracji właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowych ocen technicznych wydawanych na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 883, z 2015 r. poz. 1165 oraz z 2016 r. poz. 542) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 6. Zgodnie z art. 30 ust. 5 pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. Opisy przedmiotu zamówienia zastępujące znaki towarowe użyte w opisach przedmiotu zamówienia dla części 1-2 zamówienia stanowią Załączniki nr 2 do Opisu przedmiotu zamówienia. 8. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (na czas realizacji, wykonywania poszczególnych robót) osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) dla Zadania 1: a) Ocieplenie stropodachu, dachu oraz ścian zewnętrznych, b) Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, c) Montaż obróbek blacharskich, d) Roboty budowlane wykończeniowe, e) Wykonywanie instalacji c.o., c.w.u., f) Wykonywanie instalacji odgromowej, g) Wykonywanie instalacji fotowoltaicznej. 2) dla Zadania 2: a) Ocieplenie stropodachu, dachu oraz ścian zewnętrznych, b) Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, c) Montaż obróbek blacharskich, d) Roboty budowlane wykończeniowe, e) Wykonywanie instalacji c.o., c.w.u., f) Wykonywanie instalacji odgromowej, g) Wykonywanie instalacji gazowej. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań oraz rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym III część SIWZ. 9. Wymagany okres gwarancji i rękojmi, udzielonej przez Wykonawcę na wykonane zamówienie wynosi …….. min. 36 miesięcy (termin ten uzależniony będzie od oferty wybranego Wykonawcy), licząc od daty podpisania końcowego bezusterkowego protokołu odbioru robót. 10. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ryczałtowej. Do obliczenia ceny ofertowej brutto Wykonawca przyjmuje stawkę podatku VAT 23% - jak dla robót budowlanych. 11. UWAGI: 1) Wszystkie nazwy własne producentów materiałów, urządzeń itp. użyte w dokumentacji projektowej, w przedmiarach robót oraz innych dokumentach należy traktować wyłącznie jako informacje pomocnicze. 2) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 3) Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania Wykonawców, chyba że taka potrzeba zajdzie. 4) Zamawiający przewiduje możliwość prowadzenie korespondencji drogą elektroniczna lub fax-em. Szczegółowy zakres robót został określony za pomocą dokumentacji projektowo-kosztorysowej, o której mowa w rozdz. III punkt 2. SIWZ - dla poszczególnych części zamówienia. Podstawą wyceny robót stanowią projekty budowlane oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), informacje uzupełniające zawarte w SIWZ (między innymi Opisy przedmiotu zamówienia zastępujące znaki towarowe użyte w opisach przedmiotu zamówienia dla części 1-2 zamówienia stanowiące Załączniki nr 2 do Opisu przedmiotu zamówienia) oraz wymogi określone we wzorze umowy stanowiącym część III SIWZ. Załączone do SIWZ przedmiary robót wraz z pustymi kosztorysami ofertowymi stanowią wyłącznie narzędzia pomocnicze do stworzenia oferty cenowej przez Wykonawcę. Wykonawcy, których oferty na poszczególne zadania zostaną - na podstawie kryteriów oceny ofert - uznane jako najkorzystniejsze, zostaną zobowiązani do dostarczenia w wyznaczonym terminie przed zawarciem umowy (wraz z wymaganymi dokumentami i oświadczeniami) wypełnionego kosztorysu ofertowego, zawierającego ceny jednostkowe netto dla poszczególnych pozycji kosztorysowych, jest to niezbędne dla prawidłowego rozliczenia wykonywanych robót. Zamawiający dopuszcza wyszczególnienie przez Wykonawcę dodatkowych pozycji kosztorysowych, jeśli są one niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. W przypadku pominięcia przez Wykonawcę wymaganych pozycji kosztorysowych (lub dokonania zmian ilościowych), Zamawiający uzna, że zostały ujęte w innych kosztach, a ewentualne braki w wycenie, nie będą upoważniały do wystąpienia przez Wykonawcę o dodatkowe wynagrodzenie w trakcie realizacji robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości na każde zadanie osobno: 1) Dla części I zamówienia - na zadanie 1 - 17 000,00 zł (słownie: siedemnaście tysięcy złotych 00/100). 2) Dla części II zamówienia - na zadanie 2 - 14 000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych 00/100). 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancjach z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. t.j. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do (klauzule): bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia (bez jakichkolwiek zastrzeżeń Gwaranta, z wyjątkiem zaleceń organizacyjnych) kwoty gwarancji, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, bez konieczności jego uzasadniania, zawierające oświadczenie, iż: Wykonawca, którego ofertę wybrano: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wyżej wymienione zobowiązanie, poza zgodnymi z obowiązującym prawem pozostałymi zaleceniami organizacyjnymi Gwaranta, nie może zawierać zastrzeżenia wyłącznego dot. konieczności kierowania żądania Zamawiającego jedynie przez Bank Zamawiającego i powinno w takim przypadku dopuszczać inne, zgodne z obowiązującym prawem formy. 6) Postanowienia dotyczące gwarancji odnoszą się również do wadium składanego w formie poręczeń. 4. Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego ING BANK ŚLĄSKI SA Oddział w Kostrzynie nr rachunku: 26 1050 1520 1000 0022 4573 0391. Na przelewie należy umieścić informację na kompleksową modernizację energetyczną budynków użyteczności publicznej w Kostrzynie i Siekierkach Wielkich – zadanie część……. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 63. ust. 3 pkt.1 oraz art. 63c ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 128 z późn. zm.) rozliczenia bezgotówkowe przeprowadza się w szczególności poleceniem przelewu, które stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Bank wykonuje dyspozycję dłużnika w sposób przewidziany w umowie rachunku bankowego 2) Wadium w pozostałych akceptowanych formach należy składać w oryginale wraz z ofertą w oddzielnej kopercie, w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Kostrzynie, ul. Dworcowa 5, pok. 01 – sekretariat – I p. Na kopercie należy umieścić informację Wadium do przetargu nieograniczonego na kompleksową modernizację energetyczną budynków użyteczności publicznej w Kostrzynie i Siekierkach Wielkich – zadanie część……. Oznaczenie sprawy: IN.271.1.17.2017 oraz nazwę i dane adresowe Wykonawcy. 3) do oferty należy dołączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 4) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 05.01.2018 r. do godziny 09:00, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał wadium przed upływem terminu składania ofert. 5) Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom (zgodnie z ich dyspozycją) niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp, (tj. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej). 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Ponowne wniesienie wadium Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 5 pkt. 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Zatrzymanie wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku, gdyż działalność objęta przedmiotem zamówienia nie wymaga posiadania przez Wykonawcę specjalnych uprawnień.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach