Przetargi.pl
KOMPLEKSOWA DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZEJ,POLEGAJĄCA NA SPRZEDAŻY I ŚWIADCZENIU USŁUG DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZEJ NA POTRZEBY GMINY JAROSŁAW I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH

Gmina Jarosław ogłasza przetarg

  • Adres: 37500 Jarosław, ul. Piekarska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 248 610 , fax. 166 248 613
  • Data zamieszczenia: 2018-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarosław
    ul. Piekarska 5
    37500 Jarosław, woj. podkarpackie
    tel. 166 248 610, fax. 166 248 613
    REGON: 65090048200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jaroslaw.itl.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KOMPLEKSOWA DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZEJ,POLEGAJĄCA NA SPRZEDAŻY I ŚWIADCZENIU USŁUG DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZEJ NA POTRZEBY GMINY JAROSŁAW I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Kompleksowa dostawa energii elektrycznej, polegająca na sprzedaży i świadczeniu usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby Gminy Jarosław i jej jednostek organizacyjnych (na potrzeby oświetlenia ulicznego, budynków i obiektów komunalnych Gminy Jarosław oraz jej jednostek organizacyjnych) wskazanych w ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO SIWZ – WYKAZ OBIEKTÓW ZAMAWIAJĄCEGO. Dostawa (sprzedaż) energii elektrycznej oraz zapewnienie świadczenia usług dystrybucji przez Wykonawcę odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 755 z późn. zm.)oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi i przepisami zawartymi w Kodeksie cywilnym. Standardy jakościowe przedmiotu zamówienia m. in. w zakresie parametrów jakościowych energii elektrycznej, jakości obsługi odbiorców oraz warunki świadczenia usług przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej, prowadzenia ruchu sieciowego, eksploatacji sieci oraz korzystania z systemu elektroenergetycznego i połączeń międzysystemowych zostały zawarte w szczególności w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2013 r., poz. 1200) oraz w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. (Dz. U. z 2007 r., nr 93, poz. 623 z późn. zm.) w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. Całkowite szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy tj. od dnia 01.07.2018 r. do dnia 31.12.2019 r. wynosi około 2 808 228 kWh. W związku z charakterem zamówienia nie można ustalić dokładnego zużycia energii elektrycznej objętej przedmiotem zamówienia. Z tego powodu Zamawiający przedstawił przewidywaną ilość zużycia energii elektrycznej. Zamawiający przewiduje, że rzeczywista ilość zużycia energii elektrycznej może ulec zamianie, tj. zwiększeniu bądź zmniejszeniu przy zachowaniu cen jednostkowych podanych w ofercie. Tym samym opisane szacunkowe zużycie energii elektrycznej nie stanowi dla Zamawiającego zobowiązania do zakupy energii elektrycznej w podanej wysokości. Pomiar pobranej przez Zamawiającego energii elektrycznej odbywać się będzie za pomocą układów pomiarowo – rozliczeniowych. Rozliczenia zobowiązań za sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będą według wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych zgodnie z cenami określonymi w Szczegółowym formularzu ofertowym (Załącznik Nr 3 do SIWZ). Rozliczenia za świadczenie usług dystrybucji między stronami odbywać się będą według wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych oraz według cen i stawek zgodnie z Taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Wykonawca składając ofertę musi posiadać zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie Zamawiającego lub oświadczenie, że posiada umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umożliwiającą świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego bądź oświadczenie o zapewnieniu zawarcia takiej umowy. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do wypowiedzenia dotychczas obowiązujących umów sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej w ramach obowiązujących przepisów i w zakresie obustronnie uzgodnionym przez Zamawiającego i Wykonawcę. 3.2. Gmina Jarosław oraz jednostki organizacyjne wymienione w Załączniku Nr 1 do SIWZ, zawrą odrębne umowy wynikające z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn. KOMPLEKSOWA DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZEJ,POLEGAJĄCA NA SPRZEDAŻY I ŚWIADCZENIU USŁUG DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZEJ NA POTRZEBY GMINY JAROSŁAW I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH. 3.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia ilości punktów odbioru energii, o których mowa w załączniki Nr 1 do SIWZ. 3.4. Zgodnie z art. 36a ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający wymaga, aby całości przedmiotu zamówienia była wykonana wyłącznie przez Wykonawcę bez udziału podwykonawców. 3.5. Zamawiający informuje, że proces zmiany Sprzedawcy odbywa się po raz kolejny. Obecnym dostawcą (sprzedawcą) jest: PGE Obrót Spółka Akcyjna z siedzibą w Rzeszowie, ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do wypowiedzenia dotychczas obowiązujących umów sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej w ramach obowiązujących przepisów i w zakresie obustronnie uzgodnionym przez Zamawiającego i Wykonawcę. Szczegółowe informacje zawarte zostały w Załączniku Nr 1 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Wysokość wadium. 1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez Wykonawcę tzn.: a) oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię bankowego polecenia przelewu lub inny dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 ze zm.) potwierdzający przelew kwoty wadium na konto Zamawiającego; b) oryginał dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. 9.2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej winna ona zawierać następujące elementy: a) wskazanie Wykonawcy (w przypadku konsorcjum – nazwy wszystkich Wykonawców), b) wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji/ubezpieczenia, c) wskazanie Gwaranta (banku lub towarzystwa ubezpieczeniowego udzielającego gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, d) dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, e) wskazanie sumy gwarancyjnej, f) określenie terminu ważności gwarancji, g) zobowiązanie banku/towarzystwa ubezpieczeniowego do bezwarunkowego zapłacenia pełnej sumy wadium w przypadku, gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy Pzp. h) w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, którą należy zwrócić Gwarantowi, zaleca się, aby nie była trwale związana z ofertą. i) dokumenty, o których mowa w punkcie pkt 1. lit. e - g muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 9.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego - Bank BGŻ BNP Paribas S.A. Oddział w Jarosławiu, Nr konta: 03 2030 0045 1110 0000 0094 6480 z zaznaczeniem, którego postępowania ono dotyczy – wadium – przetarg – UG.2710/6/2018 – DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZEJ NA POTRZEBY GMINY JAROSŁAW I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH” 2) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 3) Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądz, dopuszczonych przez Zamawiającego, należy załączyć w oryginale do oferty, w osobnej kopercie opisanej ,,WADIUM DO PRZETARGU NA KOMPLEKSOWA DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZEJ,POLEGAJĄCA NA SPRZEDAŻY I ŚWIADCZENIU USŁUG DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZEJ NA POTRZEBY GMINY JAROSŁAW I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH 9. 4. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2) W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 9.5. Zwrot i utrata wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 9.5.6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 9.5.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada; a) Aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ważną w okresie wykonywania zamówienia, b) Aktualna koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obszarze, na którym znajdują się miejsca dostarczania energii elektrycznej – w przypadku Wykonawcy będącego właścicielem sieci dystrybucyjnej lub Oświadczenie Wykonawcy, ze ma zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucji (OSD) właściwym terytorialnie dla obiektów objętych zamówieniem bądź Oświadczenia o zapewnieniu zawarcia takiej umowy wydane przez OSD – w przypadku Wykonawcy nie będącego właścicielem sieci dystrybucyjnej – zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa ten z Wykonawców składający ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację prac objętych uprawnieniem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: a) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ, b) Szczegółowy formularz cenowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ, c) Oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1 SIWZ według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 i 5 do SIWZ, c) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, d) Zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w pkt 5.3. i 5.4. SIWZ – jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7. e) Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach