Przetargi.pl
Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie – zagospodarowanie terenów zieleni” nr POIS 02.05.00-00-0171/16” w ramach działania 2.5 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Zadanie 2: Zagospodarowanie terenu Parku Miejskiego w Brwinowie - Ogród botaniczny

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-840 Brwinów, ul. Grodziska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2019-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12
    05-840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.brwinow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie – zagospodarowanie terenów zieleni” nr POIS 02.05.00-00-0171/16” w ramach działania 2.5 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Zadanie 2: Zagospodarowanie terenu Parku Miejskiego w Brwinowie - Ogród botaniczny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie – zagospodarowanie terenów zieleni” nr POIS 02.05.00-00-0171/16” w ramach działania 2.5 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Zadanie 2: Zagospodarowanie terenu Parku Miejskiego w Brwinowie - Ogród botaniczny, które obejmuje wykonanie: w roku 2019 – Etap I: 1) oświetlenia parkowego wraz z monitorowaniem terenu. 2) przyłącza wodociągowego ze studnią wodomierzową wraz z systemem nawadniania, w roku 2020 – Etap II: 1) małej architektury (budynku gospodarczego na narzędzia ogrodowe, nawierzchni, ogrodzenia), 2) zieleni. 2. Zakres przedmiotu umowy obejmuje wykonanie wszystkich robót zgodnie z dokumentacją określoną w ust. 3, normami branżowymi oraz wynikających z przeprowadzonych oględzin i inwentaryzacji w terenie, a w szczególności: 2.1. w zakresie branży elektrycznej: 1) budowę linii kablowej oświetleniowej kablem YAKXS 4x25 mm2 w ziemi (w tym w rurach osłonowych: rura osłonowa gładka fi=75mm HDPE - 78m) wyprowadzonego z istniejącego słupa oświetleniowego nr 15.3.1/1 zgodnie z projektem zagospodarowania terenu 2) budowę stylizowanych stalowych słupów oświetleniowych (h-5m) posadowionych na abizolowanym prefabrykowanym fundamencie, wyposażonym w tabliczkę przyłączeniową z zabezpieczeniem topikowym – stylizacja zgodna z projektem, 3) montaż opraw oświetleniowych stylizowanych – stylizacja, moc oraz źródło światła – zgodnie z projektem 4) uziemienie słupów – zgodnie z projektem, 5) budowa kompletnego słupa oświetlenia hybrydowego – stylizacja oraz sposób zasilenia – zgodnie z projektem (panel fotowoltaiczny, turbina wiatrowa). 6) montaż przewodów zasilających (YKY 3x6mm²), konstrukcji, kamer monitoringu wraz z systemem przekazywania obrazu na słupach oświetleniowych – zgodnie z projektem. 7) pomiary elektryczne rezystancji izolacji przewodów roboczych linii oświetleniowej, uziemień ochronnych oraz skuteczności działania ochrony przeciwporażeniowej. 2.2. w zakresie branży sanitarnej: a) budowę przyłącza wodociągowego ze studnią wodomierzową wraz z systemem nawadniania, oraz systemu nawadniania na podstawie projektu. b) wykonanie próby szczelności, dezynfekcji, płukania, pomiarów. c) przyłącze wodociągowe wykonać na podstawie projektu (z rur PE-HD 100 PN Dz 63 x 3,2. Włączenie do istniejącej sieci wodociągowej PVC DN 280 wykonać za pomocą trójnika równoprzelotowego po czym zamontować zwężkę żeliwną 80/50 i zasuwę klinową D 50. Wbudowanie trójnika w sieć wodociągową za pomocą złączy rurowo-kołnierzowych). 2.3. w zakresie branży architektonicznej i drogowej: 2.3.1. Ścieżki i placów o nawierzchni mineralnej - nawierzchnia mineralna dwuwarstwowa grubości warstw 3 cm i 5 cm; - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm gr. 20 cm; - obramowanie ścieżek i placów obrzeżem chodnikowym 6x20 cm ustawionym na ławie z oporem z betonu C12/15. 2.3.2. Piaskownica archeologiczna - nawierzchnia z piaskowa gr. 30 cm odseparowana od podbudowy geowłókniną; - podbudowa z kruszywa łamanego 4/31,5 mm gr. 20 cm; - obramowanie piaskownicy obrzeżem chodnikowym 6x20 cm ustawionym na ławie z oporem z betonu C12/15. 2.3.3. Nawierzchnia placu rekreacyjno-zabawowego z mat przerostowych - nawierzchnia z mat przerostowych gr. 23 cm koloru zielonego ułożona na wyrównanym podłożu gruntowym; - obramowanie placu należy wykonać z obrzeża gumowego koloru zielonego o wymiarach 5x25 cm ustawionego na ławie z oporem z betonu C12/15. 2.3.4. Nawierzchnia ścieżek z bruku drewnianego - nawierzchnia z bruku drewnianego (krążki o średnicy około 10 cm) gr. 5 cm zaimpregnowane przed ułożeniem nawierzchni; - przestrzeń między krążkami wypełniona piskiem drobnoziarnistym; - warstwa piasku kopalnianego gr. 10 cm odseparowana od podbudowy geowłókniną; - podbudowa z kruszywa łamanego 4/31,5 mm gr. 8 cm; - obramowanie ścieżek obrzeżem chodnikowym 6x20 cm ustawionym na ławie z oporem z betonu C12/15. 23.5.Nawierzchnia ścieżki bosych stóp Poszczególne nawierzchnie oddzielone od siebie obrzeżem chodnikowym 6x20 cm ustawionym na ławie z oporem z betonu C12/15. Wymiar pojedynczych pól nawierzchni szerokość 1,0 m długość 1,4-1,5 m w łuku zgodnie z rysunkiem projektu zagospodarowania terenu. Rodzaje poszczególnych nawierzchni: - otoczaki, - imitacja podkładów kolejowych, - żwir kolorowy frakcji 2-8 mm, - cegły, - płyty SBR puzzle lub proste, - kostka granitowa, - bruk drewniany, - piasek, - kora, - trawa z rolki, - płyta ażurowa wypełniona gruntem i obsiana trawą, - grys koloru białego frakcji 8-16 mm. Szczegóły konstrukcyjne nawierzchni podano na rysunku nr A2. 2.3.6. Ogrodzeń ogrodu botanicznego naprzemiennie z paneli stalowych oraz z koszy gabionowych - ogrodzeń z paneli stalowych o wysokości 150 cm Ogrodzenie powinno być wykonane wraz z ocynkowanymi stalowymi słupkami kotwionymi w gruncie za pomocą stopy fundamentowej wykonanej z betonu C12/15. Jako fundament pod panelem metalowym należy wykonać ławę z betonu C12/15. Rozstaw słupków na poszczególnych odcinkach ogrodzenia jest różny. - ogrodzeń z koszy gabionowych o wysokości 150 cm i grubości 25 cm. Ogrodzenie powinno być wykonane wraz ze stalowymi słupkami stabilizującymi kotwionymi w gruncie za pomocą stopy fundamentowej wykonanej z betonu C12/15. Kosze gabionowe ustawiane na podbudowie z betonu C12/15 grubości 30 cm. - brama wejściowa szerokości 2,5 m i wysokości 150 cm Długości poszczególnych odcinków paneli stalowych i paneli z koszty gabionowych podano na rysunku nr A3. 2.3.7.Murki z koszy gabionowych oraz murki z koszy gabionowych z siedziskami z desek - odcinki murków z koszy gabionowych o wymiarach 40x50x100 cm posadowiony na ławie fundamentowej z betonu C12/15; - siedziska z desek na murkach z koszy gabionowych (na jedno siedzisko przypada 5 szt. desek z drewna modrzewiowego zaimpregnowanych i malowanego na kolor Teak). 2.3.8. Wykonanie elementów małej architektury: - placyki rekreacyjno – edukacyjne, - budynek gospodarczy do magazynowania narzędzi ogrodowych, - podwyższone rabaty, - altanka, siedziska na placykach, - tablice informacyjne (planu ogrodu) , - tablice edukacyjne, - kostki wiedzy, - ławostoły, - trejaże, - inne elementy edukacyjno – zabawkowe, - oznaczenie tabliczkami wybranych gatunków, - stojaki na rowery, - ławki, - kosze, - budki lęgowe i karmniki dla ptaków, hotele dla owadów z zapleczem roślin pożytecznych. 2.3.9.Zieleń: - pełna inwentaryzacja zieleni przed i po wykonaniu inwestycji, - gospodarka drzewostanem wraz z wyborem zieleni istniejącej cennej do oznaczenia i opisania w ogrodzie, - uporządkowanie terenu ( prace rozbiórkowe, wywóz gruzu i innych odpadów, roboty ziemne, - karczowanie zarośli, wycinka drzew (kpl) w zależności od potrzeb w przypadku kolizji z budową, karczowanie pni, pielęgnacja istniejących drzew, przekopanie gleby z rozbiciem brył, zebranie i złożenie zanieczyszczeń w pryzmy, zagrabienie gleby z powtórnym oczyszczeniem, wymodelowanie terenu wg zaprojektowanego profilu, nawiezienie rozrzucenie ziemi dobranej pod kątem wymagań siedliskowych sadzonych roślin itp., - zagospodarowanie zieleni tj. nasadzenia drzew i krzewów, nasadzenia bylin, cebul itp. założenie trawników, nawożenie, korowanie rabat, włókninowanie, palikowanie, oddzielenie rabat od trawników obrzeżem z tworzywa sztucznego. 2.4. Zamówienie obejmuje wykonanie wszystkich robót a w szczególności: a) wykonanie prac związanych z budową kabli energetycznych (oświetlenia), przyłącza (przewodów) wodociągowego; w sąsiedztwie drzewostanu należy wykonać ręcznie lub przewiertem sterowanym, b) połączenia z istniejącymi sieciami – pod nadzorem właścicieli sieci energetycznej, wodociągowej, c) wszystkie inne roboty określone w dokumentacji budowlano – wykonawczej, normach branżowych, oraz wynikające z przeprowadzonych własnych oględzin i inwentaryzacji w terenie, d) zabezpieczenie istniejących drzew przed uszkodzeniami mechanicznymi, w obrębie pasa robót zgodnie ze sztuką ogrodniczą (drzewostan parku objęty ochrona konserwatorską), e) uzyskanie w imieniu Zamawiającego zezwolenia na usunięcie drzew kolidujących z inwestycją ( od MWKZ), f) wytyczenie geodezyjne i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza przedmiotu umowy – w 3 kpl, g) umieszczenie logo Ogrodu botanicznego – na wykonanych z materiałów trwałych (stal nierdzewna, stal, kamień, tworzywo sztuczne itp.), tabliczkach informacyjnych z opisami, tablicach informacyjnych itp.– projekt graficzny do uzgodnienia z Biurem Promocji (mail: monika.miziolek@brwinow.pl, tel. 22 738 26 29) – logo w załączeniu, h) umieszczenie logo Ogrodu botanicznego – na materiałach trwałych np. tabliczki informacyjne z opisami, tablice informacyjne itp.– projekt graficzny do uzgodnienia z Biurem Promocji (mail: monika.miziolek@brwinow.pl, tel. 22 738 26 29) – logo w załączeniu. 3. Szczegółowy zakres robót będących przedmiotem umowy określa dokumentacja, stanowiąca integralną część niniejszej umowy, na którą składa się: 1) projekt budowlano-wykonawczy w ramach zadania Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie- zagospodarowanie terenów zieleni. Realizacja projektu- ogród botaniczny – budowa przyłącza elektrycznego, 2) projekt budowlano-wykonawczy w ramach zadania Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie- zagospodarowanie terenów zieleni. Realizacja projektu- ogród botaniczny- budowa przyłącza wodociągowego, 3) - system automatycznego nawadniania - rysunek Z3 (szczegółowy), 4) projekt budowlano-wykonawczy w ramach zadania Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie- zagospodarowanie terenów zieleni. Realizacja projektu- ogród botaniczny – branża drogowa, 5) projekt budowlano-wykonawczy w ramach zadania Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie- zagospodarowanie terenów zieleni. Realizacja projektu- ogród botaniczny – budowa małej architektury, 6) projekt budowlano wykonawczy w ramach zadania Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie- zagospodarowanie terenów zieleni. Realizacja projektu- ogród botaniczny – branża zieleń, 7) załącznik graficzny - logo Ogrodu botanicznego, 8) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla branży: budowlanej, sanitarnej, elektrycznej, zieleni, 9) załącznik graficzny - logo Ogrodu botanicznego. 4. Wykonawca lub Podwykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę przez okres trwania umowy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy: osoby wykonujące czynności nasadzenia zieleni i nawierzchni. 5. Wykonawca, przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy i nie później niż 5 dni od zawarcia umowy, obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w ust. 4, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony), lub inne dokumenty. 6. Dokumenty stanowiące dowody zatrudnienia na umowę o pracę ww. osób mogą być przedstawione w formie anonimizowanych kopii, w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników, itp). Informacje takie jak: imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 7. W trakcie realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty, stanowiące dowody zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę: a) o których mowa w ust. 5, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 8. W sytuacji gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby lub osób, inną osobę, o ile kadra własna Wykonawcy jest niewystarczająca. 9. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 5 skierowanych do realizacji przedmiotu umowy, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia tych osób oraz jako niewypełnienie wymagań umowy. 10. Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osób, określonych w ust. 4-8, Wykonawca zapłaci kare umowną w wysokości 100,00 zł za każdą osobę i za każdy dzień wykonywania usług niezgodnie z umową. 11. W umowie z Podwykonawcą powinny znaleźć się odpowiednie zapisy dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 12. Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia osób wykonujących prace, o których mowa w ust.4 przy realizacji niniejszego zamówienia, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany będzie przedstawić zgodnie z postanowieniami ust.4- 9, a na etapie realizacji zamówienia, na żądanie Zamawiającego. 13. Wykonawca udzieli: 1) rękojmi za wady fizyczne: a) na nasadzenia 12 miesięcy, b) na pozostały przedmiot zamówienia 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, 2) gwarancji jakości na nasadzenia 12 miesięcy od daty odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 12 000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, z treści gwarancji lub poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Kolejny etap rewitalizacji parku miejskiego w Brwinowie – zagospodarowanie terenów zieleni” nr POIS 02.05.00-00-0171/16” w ramach działania 2.5 oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Zadanie 2: Zagospodarowanie terenu Parku Miejskiego w Brwinowie - Ogród botaniczny. 9. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 10. Oferta Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. 1. Informacje o formie składania oświadczeń i dokumentów. 1) Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, zawierające informacje wstępnie potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ ) oraz oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 i art. 14 RODO (załącznik nr 5 do SIWZ ). 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1). Wykonawca do oferty załącza zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia zasobów, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz. VIII ust.2 SIWZ składa każdy z tych wykonawców. 5) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 6) Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 9) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 10) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11) Dokumenty oraz uzupełnione dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.2. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Zamawiający wzywa Wykonawcę, który nie złożył oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VIII ust. 1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności nie podlegania wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 7.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach