Przetargi.pl
Instalacje OZE w Gminie Grajewo

Gmina Grajewo ogłasza przetarg

  • Adres: 19-200 Grajewo, ul. Komunalna
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 862 723 000 , fax. 862 723 000
  • Data zamieszczenia: 2018-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grajewo
    ul. Komunalna 6
    19-200 Grajewo, woj. podlaskie
    tel. 862 723 000, fax. 862 723 000
    REGON: 45066972000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminagrajewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Instalacje OZE w Gminie Grajewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Instalacje OZE /odnawialnych źródeł energii/ w Gminie Grajewo: dostawa i montaż 90 kpl zestawów solarnych słonecznych płaskich – płytowych służących do produkcji ciepłej wody użytkowej montowanych na budynkach mieszkalnych osób fizycznych z terenu gminy Grajewo, z czego: a) 36 kpl zestawów składających się z 2 kolektorów słonecznych płaskich – płytowych o minimalnych parametrach z zasobnikiem wody o pojemności – 200 dm3; b) 49 kpl zestawów składających się z 3 kolektorów słonecznych płaskich – płytowych o minimalnych parametrach z zasobnikiem wody o pojemności – 300 dm3; c) 5 kpl zestawów składających się z 4 kolektorów słonecznych płaskich – płytowych o minimalnych parametrach z zasobnikiem wody o pojemności – 400 dm3. Pełny opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja techniczna dostawy i montażu kolektorów słonecznych stanowiąca Załącznik Nr 9 do SIWZ. W przypadku braku możliwości montażu kolektorów na połaci dachowej budynku, Zamawiający dopuszcza montaż kolektorów na konstrukcji wsporczej trwale przymocowanej do budynku mieszkalnego. 2. Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: 2.1. uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych; 2.2. wykonanie niezbędnych prób i odbiorów, w tym: a) dostarczenie certyfikatu minimalnego uzysku energii zainstalowanych kolektorów; b) dostarczenie dokumentu potwierdzającego wartość zainstalowanych nowych mocy wytwórczych; c) dostarczenie wyliczenia ilości energii zaoszczędzonej w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia; d) indywidualne przeszkolenie każdego właściciela/użytkownika budynku w zakresie obsługi zainstalowanych kolektorów słonecznych potwierdzone przez strony protokołem z przeprowadzonego szkolenia wraz z dostarczeniem, instrukcji eksploatacji oraz warunków gwarancji. Wykonawca do każdej instalacji zobowiązany jest opracować instrukcję użytkowania, eksploatacji i serwisowania instalacji solarnej. Instrukcja ta ma być opracowana na podstawie wytycznych producenta urządzeń, materiałów (kart technicznych, kart gwarancyjnych, instrukcji), które będą dołączone do powyższej instrukcji. W instrukcji muszą znaleźć się informacje między innymi na temat: elementów eksploatacyjnych instalacji które należy wymieniać aby instalacja prawidłowo działała wraz z informacją jak często należy je wymieniać, ponadto informacje na temat przeglądów okresowych poszczególnych elementów instalacji solarnej. Wykonawca w powyższej instrukcji winien zawrzeć wszystkie informacje mające wpływ na prawidłowe działanie instalacji solarnej oraz jej trwałość; 2.3. przed rozpoczęciem robót montażowych Wykonawca przedłoży dla Zamawiającego karty katalogowe urządzeń i certyfikaty; 2.4. zapewnienie minimum 1 osoby w danej grupie montażowej posiadającej kwalifikacje i doświadczenie przy montażu instalacji solarnej, przy czym grupa ta w tej samej jednostce czasowej nie może wykonywać instalacji na kilku obiektach; 2.5. dostawa i montaż drugiej wężownicy wraz z osprzętem (w tym pompa c.o.). Zakres zamówienia nie obejmuje montażu grzałki a jedynie możliwość jej zamontowania; 2.6. zasobnik wody ma być wyposażony w króciec umożliwiający wbudowanie grzałki elektrycznej; 2.7. w okresie 5 lat od daty odbioru końcowego wszystkich zestawów, Wykonawca na własny koszt i własnym staraniem zapewni przegląd i serwis zamontowanych zestawów kolektorów słonecznych zgodnie z zaleceniami producenta, określonymi w dokumentach gwarancyjnych lub innych dokumentach, jak również zgodnie z poniższymi wymaganiami Zamawiającego: a) W 2021 r. w miesiącach maj – lipiec Wykonawca przeprowadzi przegląd i serwis polegający na sprawdzeniu całości instalacji tzn: A. stanu kolektorów; B. ciśnieniu w instalacji; C. regulacji przepływów; D. regulacji automatyki sterującej; E. badaniu właściwości płynu solarnego (tj. odporności na zamarzanie, właściwości absorpcji oraz oddawania ciepła); H. zasobnika solarnego; G. oraz wszystkich innych elementów instalacji solarnej. b) W 2023 r. w miesiącach maj – czerwiec, Wykonawca przeprowadzi przegląd i serwis polegający na sprawdzeniu całości instalacji opisanej w pkt a) z wyłączeniem badania właściwości płynu solarnego, a dodatkowo wykona na swój koszt wymianę płynu solarnego i anody na każdej instalacji. 3. Dodatkowo Zamawiający wymaga: 3.1. Gwarancji dla dostaw objętych niniejszym zamówieniem oraz na wykonane roboty dotyczące instalacji OZE: a) Kolektor słoneczny; b) Zbiornik solarny c.w.u; c) Grupa pompowa; d) Naczynia przeponowe; e) Regulator (sterownik) solarny z czujnikiem; f) Wykonane roboty montażowe; g) Zestaw konstrukcji wsporczej, na okres zgodny ze złożoną ofertą lecz nie krótszy niż 60 miesięcy (5 lat) od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 3.1.1. W przypadku zaproponowania krótszego okresu gwarancji niż 60 miesięcy (5 lat) oferta, jako nie spełniająca wymagań Zamawiającego zostanie odrzucona. 3.1.2. Wyłączenie zobowiązań wynikających z gwarancji jakości nie może obejmować zwolnienia Wykonawcy z gwarancji w przypadku wad powstałych na skutek: zaników napięcia, obciążenia śniegiem, braku możliwości w odbiorze ciepła, gradobicia, niskich temperatur, itp. Wymagany termin rękojmi jest równy okresowi gwarancji. 3.1.3. Wymaga się zgodności badań kolektorów z całym obowiązkowym zakresem normy PN EN 12975-1+A1:2010 (lub równoważnej lub aktualnej), przeprowadzonych według metodologii ujętej w normie PN EN 9806 (lub równoważnej i aktualnej), co ma potwierdzać ważny certyfikat Keymark lub inny równoważny certyfikat. 3.2. Wymaga się też, aby kolektory posiadały potwierdzony wpisem w raporcie z badań pozytywny wynik badania odporności na uderzenia mechaniczne (gradobicie), przeprowadzone wg normy PN EN 9806 (lub równoważnej i aktualnej). Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań w zakresie oferowanych kolektorów słonecznych to: a) certyfikat Solar Keymark lub inny równoważny certyfikat; b) pełne sprawozdanie (raport) z badań wg wymaganych norm PNEN 12975-1+A1:2010 oraz PN EN 9806 lub nowszych odpowiedników; c) karta produktu. 3.3. Tam gdzie w SIWZ został wskazany znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację zamówienia zgodnie z opisem zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 3.4. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia poprzez odesłanie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 3.5. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi czy roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.6. Zamawiający wymaga, aby wykonanie instalacji kolektorów słonecznych w ramach jednego budynku prywatnego nie trwało dłużej niż 3 dni robocze następujące po sobie. Nie dopuszcza się aby bez uzasadnionej przyczyny Wykonawca przerwał rozpoczęty montaż w zakresie jednego budynku. 3.7. Zamawiający wymaga, aby podczas montażu uwzględnić wymagania osób niepełnosprawnych i dostępność dla nich elementów sterujących (montaż przeprowadzić w sposób zapewniający możliwość wykonania czynności obsługowych dla osób niepełnosprawnych w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich). 3.8. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 3.9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 3.10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację zamówienia. 3.11. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp polegającego na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego. 3.12. Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: Zamawiający dopuszcza zmiany w treści zawartej umowy określone w rozdz. XVI SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Informacja na temat wadium Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 25.000,00 zł. (słownie złotych: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Pzp tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Grajewo – Bank Spółdzielczy Szczuczyn O/Grajewo Nr 42 8768 1013 1310 3105 2000 0020 z adnotacją: „Wadium – przetarg: „Instalacje OZE w Gminie Grajewo”. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy załączyć do oferty przetargowej. 3) Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w innych formach dopuszczonych przez Zamawiającego winno być dołączone do oferty. 4) Wykonawca, który nie wniesie wadium będzie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie odrzucona. 5) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6) Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7) Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8) Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9) Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10) W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 11) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12) Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 15) W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Pełnomocnictwo w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach