Przetargi.pl
„Instalacje fotowoltaiczne oraz inne OZE na terenie gminy Dragacz”

Wójt Gminy Dragacz ogłasza przetarg

  • Adres: 86134 Dragacz, Dragacz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 332 49 69 , fax. 52 332 49 74
  • Data zamieszczenia: 2019-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Dragacz
    Dragacz
    86134 Dragacz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 332 49 69, fax. 52 332 49 74
    REGON: 53437400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://gm-dragacz.rbip.mojregion.info/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Instalacje fotowoltaiczne oraz inne OZE na terenie gminy Dragacz”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są: „Instalacje fotowoltaiczne oraz inne OZE na terenie gminy Dragacz”. Zakres zamówienia obejmuje: 1) dostawę wraz montażem 10 zestawów instalacji fotowoltaicznych (9 zestawów – dla użytkowników prywatnych - właścicieli nieruchomości wg lokalizacji określonej w dokumentacji technicznej) i 1 zestawu - dla Urzędu Gminy w Dragaczu) o mocach: 3,08 KWp na dachu - 2 zestawy, 4,2 KWp na dachu – 1 zestaw, 5,04 KWp na dachu – 3 zestawy, 6,16 KWp na dachu – 3 zestawy, 7 KWp na gruncie/stelaż– – 1 zestaw, w tym m.in.: a) montaż konstrukcji pod panele PV; b) montaż paneli PV na konstrukcji; c) montaż inwerterów; d) montaż rozdzielnicy PV wraz z zabezpieczeniami; f) ułożenie tras kablowych i kabli od paneli PV do rozdzielnicy elektrycznej; g) wykonanie połączenia z siecią elektroenergetyczną obiektu; h) wykonanie odpowiednich zabezpieczeń przeciwprzepięciowych i instalacji odgromowej, jeśli jest wymagana lub przystosowanie istniejącej instalacji odgromowej do współpracy z mikroinstalacją; i) wykonanie niezbędnych otworów montażowych w przegrodach zewnętrznych i wewnętrznych budynku oraz zamurowanie i zaszczelnienie otworów montażowych po wprowadzeniu urządzeń; j) wykonanie przepustów w miejscach przejść tras kablowych przez ściany, dach lub inne przeszkody oraz wykonanie i zasypywanie ewentualnych wykopów pod przewody; k) zabezpieczenie miejsc przebić i przejść przewodów elektrycznych; l) uruchomienie i rozruch mikroinstalacji; ł) wykonanie prób eksploatacyjnych i sprawdzających prawidłowe działania mikroinstalacji i współpracy z siecią energetyczną; m) wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej; n) przygotowanie zgłoszeń wraz z wymaganą dokumentacją przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej oraz zgłoszenie do Zakładu Energetycznego w imieniu użytkownika (właściciela nieruchomości) na podstawie udzielonego pełnomocnictwa; o) weryfikację istniejących rozdzielnic (instalacji odbiorczych) oraz dostosowanie instalacji odbiorczej do wybudowanego systemu instalacji fotowoltaicznych, w razie zaistnienia takiej konieczności; p) wykonanie połączenia wyrównawczego ram modułów fotowoltaicznych wraz z uziemieniem ograniczników przepięć o oporności maksymalnej 10 Ω; r) wykonanie i zaprogramowanie systemu monitoringu, 2) dostawę wraz z montażem 3 zestawów kolektorów płaskich do przygotowywania c.w.u. o mocach 6,4 KWp na dachu – 1 zestaw i 4,8 KWp – 2 zestawy (1 zestaw na dachu i 1 zestaw na elewacji) dla użytkowników prywatnych (właścicieli nieruchomości) zgodnie z lokalizacją określoną w dokumentacji technicznej, w tym m.in.: a) instalację elementów montażowych pod kolektory; b) montaż kolektorów słonecznych; c) wykonanie instalacji rurowych oraz elementów zabezpieczających; d) montaż zasobnika ciepłej wody użytkowej; e) montaż armatury, urządzeń, zespołu pompowego, naczyń przeponowych i pozostałych elementów instalacji; f) montaż i zaprogramowanie układu sterującego, automatyki i monitoringu; g) przyłączenie instalacji do istniejącego systemu grzewczego, instalacji wody wodociągowej oraz instalacji elektrycznej; h) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków; i) wykonanie i zasypywanie ewentualnych wykopów pod przewody; j) uzupełnienie ubytków ścian, stropów, uszczelnienie pokrycia dachowego po przejściach przewodów; k) płukanie i napełnienie instalacji, przeprowadzenie wymaganych prób ciśnieniowych i szczelności instalacji, dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem robót, 3) wykonanie kompletnej instalacji gruntowej pompy ciepła o mocy 8,9 KWp z dostosowaniem do istniejących instalacji systemu grzewczego i prawidłowego współdziałania z wykonaną instalacją z uwzględnieniem niezbędnych prac towarzyszących, dla użytkownika prywatnego – właściciela nieruchomości wg lokalizacji określonej w dokumentacji technicznej, w tym: a) wykonanie dolnego źródła ciepła poprzez wykonanie pionowych kolektorów gruntowych w zakresie: b) montaż pompy ciepła; c) wykonanie instalacji rurowych oraz elementów zabezpieczających; d) przyłączenie instalacji pompy ciepła do istniejącego systemu grzewczego, instalacji wody wodociągowej oraz instalacji elektrycznej; e) regulacja hydrauliczna instalacji grzewczej oraz obiegów dolnego źródła; f) wykonanie robót izolacyjnych i zimnochronnych; g) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków; h) wykonanie i zasypywanie ewentualnych wykopów pod przewody; i) zabezpieczenie miejsc przebić i przejść przewodów elektrycznych; j) zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki, sterowania i monitoringu; k) przeprowadzenie wymaganych prób szczelności instalacji grzewczo – technologicznej oraz dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem robot, 4) wykonanie projektów wykonawczych w oparciu o załączoną do Siwz dokumentację techniczną oraz dokonanie uzgodnień z odpowiednimi służbami zgodnie z obowiązującym prawem dla wszystkich w/w rodzajów instalacji; 5) przeprowadzenie szkolenia wszystkich użytkowników w/w instalacji w zakresie eksploatacji i obsługi oraz sporządzenie protokołu obejmującego zakres szkolenia i uzyskanie oświadczeń od użytkowników o dokonanym szkoleniu; 6) opracowanie szczegółowych instrukcji obsługi i użytkowania instalacji sporządzonych w języku polskim (zawierających m.in.: zalecenia bieżącej konserwacji) dla każdej z wykonanych instalacji i przekazanie jej - ich Użytkownikom; 7) świadczenie bezpłatnego serwisu wykonanych instalacji w okresie gwarancyjnym; 8) uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów odrębnie dla każdej z w/w instalacji (protokołów prób i badań, atestów, kart gwarancyjnych, książek serwisowych, kart katalogowych związanych z przekazaniem do użytkowania i eksploatacji wybudowanych instalacji na poszczególnych nieruchomościach; 9) opracowanie, skompletowanie i przekazanie Zamawiającego - odrębnie dla każdej instalacji - operatu odbiorowego z wykonanej instalacji (w 2 egz.) zawierającego: dokumentację powykonawczą, Jeżeli w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia znajdują się nazwy materiałów i urządzeń lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów, to służą one jedynie i wyłącznie określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów techniczno-użytkowych założonych w dokumentacji technicznej dla danego typu rozwiązań, nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Nie są one wiążące przyszłego Wykonawcę do ich stosowania. 1) Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno-użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów czy urządzeń zaproponowanych w całej dokumentacji technicznej wraz z ST. 2) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do materiałów, wyposażenia czy urządzeń równoważnych dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (certyfikaty, aprobaty techniczne lub deklaracje właściwości użytkowych). 3) Dopuszcza się równoważne urządzenia i materiały pod warunkiem, że : a) zagwarantują one realizację zamówienia zgodnie z założeniami jakościowymi, technologicznymi i eksploatacyjnymi zawartymi w całej dokumentacji projektowej wraz z ST, b) zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, technologicznych i jakościowych co najmniej równych parametrom założonym w całej dokumentacji projektowej wraz z ST. 4) Wykonawca składający ofertę równoważną będzie zobowiązany do udowodnienia Zamawiającemu, że oferowane przez niego urządzenia i materiały są równoważne w stosunku do zaproponowanych w projekcie. Wykonawca przedstawi niezbędne informacje dotyczące przyjętych do oferty urządzeń i materiałów potwierdzające ich równoważność w stosunku do zaproponowanych w projekcie. 5) W przypadku zamontowania przez Wykonawcę urządzeń i zastosowania materiałów, które nie będą spełniać w/w wymagań skutkować będzie bezwzględnym demontażem lub rozbiórką, na koszt Wykonawcy i ze skutkami z tego wynikającymi. Wykonawca lub Podwykonawca ma obowiązek zatrudnienia na umowę o prace, na zasadach określonych w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks Pracy (t.j. Dz. U z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia np.: instalatorów, kierowców, pracowników fizycznych. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób nadzorujących, obsługi geodezyjnej i dostawców materiałów. 1) W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie potwierdzające spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa powyzej. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Niezłożenie przez Wykonawcę w/w oświadczenia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób wykonujących czynności w zakresie realizacji robót na podstawie umowy o pracę. 2) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa powyżej, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium przetargowego w wysokości 3.000,00 PLN. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku poniżej wymienionych formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj.: do dnia 14.02.2019 r., do godz. 1100. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w: Bank Spółdzielczy w Świeciu O/Dragacz nr konta: 50 8168 0007 0008 0217 2000 0004. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wpłaty dokonywane przelewem powinny mieć na przelewie wyraźny napis: WADIUM – Przetarg na zadanie pn.: „Instalacje fotowoltaiczne oraz inne OZE na terenie gminy Dragacz”. Wadium w formach, o których powyżej należy złożyć w formie oryginału dokumentu w kasie Urzędu Gminy Dragacz (pok. Nr 3) przed upływem terminu składania ofert. Na zewnątrz opakowania oferty należy dołączyć poświadczone „za zgodność z oryginałem” kserokopie dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz z treści dokumentów jednoznacznie musi wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta/Poręczyciela. Dokumenty muszą być podpisane przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta/Poręczyciela. Podpis winien być złożony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np.: opatrzony imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści dokumentów winno wynikać również bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w Ustawie Pzp. Zwrot, zatrzymanie lub ponowne wniesienie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 Ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach