Przetargi.pl
Inspektor Nadzoru dla Projektu: pn. Instalacje systemów odnawialnych źródeł energii na terenie gmin należących do Związku Gmin Dorzecza Wisłoki

Związek Gmin Dorzecza Wisłoki ogłasza przetarg

  • Adres: 38200 Jasło, ul. M. Konopnickiej
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134 437 026 , fax. 134 437 023
  • Data zamieszczenia: 2017-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Związek Gmin Dorzecza Wisłoki
    ul. M. Konopnickiej 82
    38200 Jasło, woj. podkarpackie
    tel. 134 437 026, fax. 134 437 023
    REGON: 37040004600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wisloka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Inspektor Nadzoru dla Projektu: pn. Instalacje systemów odnawialnych źródeł energii na terenie gmin należących do Związku Gmin Dorzecza Wisłoki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. „Inspektor Nadzoru dla Projektu pn. „Instalacje systemów odnawialnych źródeł energii na terenie gmin należących do Związku Gmin Dorzecza Wisłoki” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa III. Czysta energia, Działanie 3.1 Rozwój OZE. Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru zwanego dalej „Inspektorem” obejmuje nadzorowanie robót (w trybie zaprojektuj i wybuduj) polegających na montażu w domach prywatnych: - 628 instalacji kolektorów słonecznych o mocach jednostkowych ok. 6 kW ; - 475 instalacji fotowoltaicznych o mocach jednostkowych ok. 5 kW; - 5 instalacji powietrznych pomp ciepła o mocach jednostkowych ok. 3 kW; - 4 instalacji kotłów na biomasę o mocach jednostkowych ok. 20 kW. Inspektor będzie nadzorował kontrakt na roboty zlokalizowane w województwie podkarpackim, w powiecie jasielskim w gminach: Brzyska, Dębowiec, Kołaczyce, Krempna, Osiek Jasielski, Skołyszyn, Tarnowiec; w powiecie dębickim w gminie Jodłowa. Inspektor będzie nadzorował kontrakt na roboty zlokalizowane w województwie podkarpackim, w powiecie jasielskim w gminach: Brzyska, Dębowiec, Kołaczyce, Krempna, Osiek Jasielski, Skołyszyn, Tarnowiec; w powiecie dębickim w gminie Jodłowa. Do zadań Wykonawcy w szczególności należy: a) świadczenie usługi kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad projektowaniem, wykonaniem robót, kontroli i doradztwa technicznego zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332), b) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektami i pozwoleniami na budowę (jeśli wymagane), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, c) monitorowanie i sprawdzanie oraz pisemne zatwierdzanie harmonogramów opracowywanych przez Wykonawcę robót, d) monitoring postępów w realizacji Projektu zgodnie z zatwierdzoną i zweryfikowaną dokumentacją oraz zatwierdzonymi przez Inspektora i zaakceptowanymi przez Zamawiającego harmonogramami robót, e) uzgadnianie z Zamawiającym wzorów wszystkich dokumentów dotyczących kontraktu na roboty mających być w użyciu w ramach realizacji Projektu, f) sprawdzanie, weryfikacja i pisemna akceptacja dokumentacji projektowych poszczególnych instalacji zaprojektowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentacji projektowych z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane, z zasadami wiedzy technicznej oraz dokumentami wymienionymi w pkt 3.8 SIWZ, g) pisemne zatwierdzanie poprawek do szczegółowej dokumentacji technicznej, h) sprawdzanie kwalifikacji osób zatrudnionych przez Wykonawcę robót budowlanych, i) pisemne opiniowanie do akceptacji Zamawiającego proponowanych przez Wykonawcę Podwykonawców, j) przygotowywanie raportów z realizacji Kontraktu na roboty oraz raportów z wykonania Umowy na usługę Inspektora Nadzoru, zgodnie z pkt 3.6 SIWZ, k) pisemna akceptacja materiałów i urządzeń pod kątem spełniania wymogów Kontraktu na roboty, l) sprawdzenie czy używane przez Wykonawcę robót urządzenia i materiały posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane kontraktem, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, m) monitorowanie, sprawdzanie zgodności i autentyczności, egzekwowanie prawidłowości wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca robót jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami Kontraktu, n) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie), w tym, w razie potrzeby, wymiany materiałów i urządzeń, o) żądanie od Wykonawcy robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne oraz pisemne ich potwierdzanie w ciągu 2 dni od wydania polecenia, p) przedkładanie Zamawiającemu wszystkich oświadczeń i zapytań (wraz z opinią i propozycją odpowiedzi) dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych, q) weryfikacja w zakresie technicznej konieczności oraz pisemne opiniowanie do akceptacji Zamawiającego konieczności wykonania robót dodatkowych, uzupełniających lub zamiennych, r) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót dodatkowych i/lub zamiennych, s) ocena i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji kontraktowych i problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, t) organizowanie i prowadzenie cyklicznych narad koordynacyjnych (co najmniej raz w tygodniu, a jeśli zajdzie potrzeba lub na życzenie Zamawiającego częściej), narad problemowych i innych spotkań oraz przygotowywanie notatek z tych spotkań w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, u) udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego, v) udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, w) wydawanie Wykonawcy robót, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych niezwłocznie wpisem do dziennika budowy (jeśli wymagany Prawem Budowlanym), dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, x) egzekwowanie opracowania przez Wykonawcę robót instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz pisemna jej akceptacja, w tym: przekazanie instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń po wcześniejszym uzgodnieniu jej wzoru przez Zamawiającego oraz egzekwowanie od Wykonawcy dostarczenia ww. instrukcji do każdego Użytkownika Instalacji i urządzeń; y) informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach zaistniałych i mogących zaistnieć; problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów, z) prowadzenie i przechowywanie korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji kontraktów na roboty ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawcy robót mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawcy robót, katastrof budowlanych itp., aa) prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót i właścicielami/użytkownikami budynków, na których realizowana jest inwestycja, bb) nadzór w zakresie prowadzonych prób, cc) akceptacja wymaganej Kontraktem na roboty dokumentacji powykonawczej robót – dla każdej instalacji, kompletnej, podpisanej przez kierownika budowy, dd) przygotowanie i przeprowadzenie czynności odbioru robót oraz kompletnych instalacji od Wykonawcy oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwoleń na użytkowanie (jeśli wymagane), ee) nadzór i wyegzekwowanie usunięcia wad i usterek stwierdzonych w trakcie odbiorów częściowych i końcowego robót; ff) przekazanie Zamawiającemu protokołów odbioru poszczególnych Instalacji, gg) kontrola, w tym, usługi w zakresie kontroli Wykonawców robót w zakresie aspektów technicznych, zgodności z ofertą, jakości, stosowanych urządzeń i ich funkcjonowania, terminów i dyscypliny, hh) odbiór od Wykonawcy robót, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej wraz z oświadczeniami Inspektorów o ich kompletności,, ii) zapewnienie na budowie obecności osób odpowiedzialnych za bezpośredni nadzór nad robotami, przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy oraz nadzór pod kątem wymagań BHP, jj) wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym punkcie, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji Kontraktu na roboty. Pomimo tak szerokiego zakresu uprawnień i obowiązków Inspektor nie będzie miał prawa do: a) wprowadzania jakichkolwiek zmian do podpisanego Kontraktu na roboty, b) zwolnienia Wykonawcy robót z jakichkolwiek jego obowiązków czy odpowiedzialności wynikających z Kontraktu na roboty, c) zgody na ograniczenie zakresu robót lub przekazanie robót Wykonawcy robót innemu niż ten, który został wskazany w podpisanym Kontrakcie. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do składania raportów, w szczególności: z wykonania Umowy na Inspektora Nadzoru oraz raportów z wykonania Kontraktu na roboty. Ostateczną zawartość, szczegółowy format, rozkład czasowy Raportów należy uzgodnić z Zamawiającym. Zamawiający ma prawo do zmiany formy i zawartości oraz terminów wykonania Raportów. Raporty powinny być krótkie i zwięzłe, wielkości i dane, wyniki analiz, porównań powinny być prezentowane w formie tabelarycznej. a) Raporty z wykonania Umowy na Inspektora Nadzoru Odpowiednio za okres I, II i III kwartał 2018 r. Inspektor Nadzoru, w terminie do 8 dnia pierwszego miesiąca po zakończeniu każdego kwartału kalendarzowego świadczenia usług, sporządzi i złoży Zamawiającemu Raport Kwartalny. Za okres od 1 września 2018 r. do dnia odbioru końcowego Inwestycji Inspektor Nadzoru sporządzi i złoży Zamawiającemu w terminie do 8 dnia od daty odbioru końcowego Inwestycji, ostatni Raport Kwartalny. Jeżeli jednak do dnia 10 grudnia 2018 r. odbiór końcowy Inwestycji nie zostałby dokonany Inspektor Nadzoru w terminie do dnia 14 grudnia 2018 r. sporządzi i złoży Zamawiającemu Raport Kwartalny za okres od 1 września 2018 r. do dnia złożenia Raportu. Po dokonaniu odbioru końcowego Inwestycji, w terminie do 8 dnia od daty jego dokonania, Inspektor Nadzoru sporządzi i złoży Zamawiającemu ostatni Raport Kwartalny z wykonania Umowy na Inspektora Nadzoru obejmujący okres od dnia następnego po dacie złożenia poprzedniego Raportu Kwartalnego do dnia złożenia ostatniego Raportu Końcowego. Raport Kwartalny będzie stanowił rozliczenie pracy Inspektora Nadzoru. Zaakceptowany przez Zamawiającego Raport Kwartalny z realizacji Kontraktu na Inspektora Nadzoru będzie podstawą do wystawienia faktur za świadczone usługi. Raport Kwartalny powinien zawierać opis działań oraz decyzji podjętych przez Inspektora Nadzoru w okresie objętym Raportem, jak również plan działań na kolejny kwartał, w zakresie najistotniejszych spraw na dalszą przyszłość. Raport Kwartalny powinien zawierać również: - syntetyczny opis działań zrealizowanych przez Wykonawcę robót na budowie, - sprawozdanie ze stanu zaawansowania robót w ramach nadzorowanego Kontraktu na roboty, z uwzględnieniem wskaźników postępu rzeczowego, - syntetyczny opis zagrożeń powstałych na budowie i propozycje działań w celu ich wyeliminowania. Inspektor Nadzoru za każdy okres sporządzi jeden Raport z wykonania Umowy na Inspektora Nadzoru na terenie 8 Gmin. Informacje i dane, w szczególności o postępie prac, zawarte w Raporcie mają być prezentowane odrębnie dla każdej Gminy uczestniczącej w Projekcie oraz razem dla Projektu. b) Raporty z wykonania Kontraktu na roboty Raport Miesięczny – składany w terminie do 8 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji Kontraktu na roboty. Raport Miesięczny będzie stanowił podstawowe sprawozdanie o postępie robót wraz z określeniem procentowego zaawansowania Kontraktu na roboty na terenie każdej z Gmin i łącznie w Projekcie. Raport Miesięczny zawierać powinien sprawozdanie z działalności Wykonawcy robót na budowie, tylko pośrednio odnosząc się do działalności Inspektora Nadzoru. Podstawę do jego sporządzenia winien stanowić Raport Wykonawcy robót. Raport Miesięczny obejmuje zakres prac zrealizowanych w okresie sprawozdawczym tj. od chwili sporządzenia poprzedniego Raportu Miesięcznego. Raport ma zawierać szczegółowe zestawienie wykonanych i odebranych elementów zakresu rzeczowego Projektu. W Raporcie należy uwzględnić roboty zakończone i rozpoczęte w okresie sprawozdawczym, roboty planowane, podwykonawstwo, zasoby ludzkie, sprzęt. Powinny być uwzględnione zagadnienia, które bezpośrednio dotyczą budowy nadzorowanej przez Inspektora Nadzoru, jak problemy BHP, kontrola jakości, analiza zgodności postępu robót z harmonogramem rzeczowo-finansowym, napotkane trudności i środki zaradcze, zmiany i roszczenia. Inspektor Nadzoru za każdy miesiąc sporządzi jeden Raport z wykonania Kontraktu na roboty na terenie 8 Gmin. Informacje i dane, w szczególności o postępie robót, zawarte w Raporcie mają być prezentowane odrębnie dla każdej Gminy uczestniczącej w Projekcie oraz razem dla Projektu. c) Pozostałe Raporty Inspektor Nadzoru powinien sporządzać dodatkowe raporty, w tym ad hoc, na prośbę Zamawiającego lub gdy jest to niezbędne według jego własnego osądu podczas nadzorowania Kontraktu na roboty. Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do: nadzoru, kontroli i zapobiegania, monitorowania i składania sprawozdań dotyczących między innymi fizycznego i finansowego postępu robót, do współpracy z Zamawiającym w przygotowywaniu niezbędnych sprawozdań, raportów rzeczowych i finansowych, wskaźników postępu fizycznego i finansowego robót wymaganych przez Instytucję Zarządzającą. d) Przedkładanie i zatwierdzanie Raportów Każdy z wymienionych Raportów składany będzie do Zamawiającego w 2 egzemplarzach (w tym 1 oryginał i 1 kopia) w języku polskim. Zamawiający w uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru może wyznaczyć inny sposób przedkładania Raportów. Ze strony Inspektora Nadzoru za zatwierdzanie Raportów odpowiada Lider Zespołu. Zamawiający w odniesieniu do Raportów Kwartalnych i Raportów Miesięcznych, w terminie 8 dni od daty otrzymania każdego z wymienionych Raportów, powiadomi pisemnie Wykonawcę o jego przyjęciu lub odrzuceniu, z podaniem przyczyn odrzucenia. Jeżeli Zamawiający nie przekaże na piśmie żadnych uwag do Raportów w terminie jak wyżej, Raporty będą uważane za zatwierdzone przez Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego błędów w Raportach, Wykonawca zobowiązany jest je usunąć w terminie do 6 dni od daty powiadomienia o nich przez Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia przez Instytucję Zarządzającą braków lub błędów w Raportach, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym Wykonawcę, a Wykonawca zobowiązany jest usunąć je w terminach określonych przez tą Instytucję.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 000 PLN (słownie: cztery tysiące złotych). 10.2 Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert. Oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jeżeli przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w pkt 10.3. 10.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 25 1600 1071 8980 0000 0054 0053 - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 10.4 Wadium wniesione w pieniądzu powinno się znaleźć na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10.5 Wadium wnoszone w innych niż pieniądz formach dopuszczonych przez Ustawę PZP, należy dołączyć w oryginale do oferty. 10.6 W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: a) w art. 46 ust. 4a Ustawy PZP, tj. jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) w art. 46 ust. 5 Ustawy PZP, tj. jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; - zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 10.7 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy PZP. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10.8 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; - zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach