Przetargi.pl
„Gorzyce Wielkie - rozbudowa z przebudową remizy OSP w Gorzycach Wielkich”, Gmina Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie

Gmina Ostrów Wielkopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 63-400 Ostrów Wielkopolski, Gimnazjalna 5
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 734 62 00
  • Data zamieszczenia: 2024-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ostrów Wielkopolski
    Gimnazjalna 5
    63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 62 734 62 00
    REGON: 250855498
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowwielkopolski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Gorzyce Wielkie - rozbudowa z przebudową remizy OSP w Gorzycach Wielkich”, Gmina Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa z przebudową remizy strażackiej wchodzącej w skład sali wiejskiej w Gorzycach Wielkich przy ul. Spacerowej 1, na działce nr 886/1.Inwestycja obejmować będzie przebudowę wewnątrz budynku oraz rozbudowę o część jednokondygnacyjną, niepodpiwniczoną z dachem płaskim tylko w zakresie remizy OSP – rozbudowa w kierunku południowym o garaż dwustanowiskowy szerokości ok 11 m i długości ok 11 m oraz w kierunku wschodnim o pomieszczenia komunikacji i stanowisko postojowe samochodu gaśniczego. Przebudowa i rozbudowa nie będzie powodować zmiany sposobu użytkowania budynku. Budynek po przebudowie nie zmieni swojego przeznaczenia, nadal składać się będzie z pomieszczeń remizy strażackiej oraz świetlicy wiejskiej. W ramach zadania wykonane zostanie również utwardzenie terenu będące dojściem i dojazdem do budynku oraz instalacje zewnętrzne. Powierzchnia zabudowy projektowanej rozbudowy: 170,52 m2Powierzchnia wewnętrzna projektowanej rozbudowy i przebudowy : 247,32m2W branży budowlanej zakres robót obejmować będzie: - rozbudowę remizy OSP wchodzącej w skład Sali Wiejskiej – rozbudowa o część parterową o wymiarach max. w rzucie 20,60 m x 10,90 m, część nowoprojektowana z dachem płaskim, wysokość w kalenicy – 4,77 m, - utwardzenie terenu będące dojściem i dojazdem do budynku, - przeniesienie części istniejących instalacji zewnętrznych (wodociągowa, kanalizacyjna)Rozbudowa zlokalizowana pod istniejącą napowietrzną linią energetyczną – inwestycja uzgodniona została z ENERGA-OPERATOR S.A. (znak: EOP/KP/4/2022/06/045313/AG).Podczas prowadzenia robót budowlanych niezbędne będzie wykonanie częściowych rozbiórek i wyburzeń takich jak: rozbiórki schodów zewnętrznych, wyburzenia ścian wewnętrznych, posadzek. W ramach zadania rozbudowy i przebudowy należy również wykonać remont papowego pokrycia dachowego poprzez ułożenie na całej połaci dachu warstwy płynnej membrany, oraz wymienić naświetla dachowe.W branży sanitarnej zakres robót obejmować będzie: - przebudowę sieci wodociągowej zewnętrznej wraz z zmianą lokalizacji hydrantu,- wewnętrzną instalację sanitarną,- przyłącze wodociągowe do projektowanego budynku,- przebudowę istniejącego przyłącza kanalizacji sanitarnej.W branży elektrycznej zakres robót obejmować będzie: - wyniesienie układu pomiarowego do szafki P2-SRs,- rozdzielnice elektryczne,- wewnętrzne linie zasilające,- instalację oświetleniową,- instalację siły i gniazd wtykowych,- układanie kabli i przewodów,- charakterystykę stref bezpieczeństwa montażu urządzeń elektrycznych,- instalację uziemiającą i odgromową,- instalację połączeń wyrównawczych,- ochronę przeciwpożarową.Szczegółowy zakres i rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia przedstawiony został w:a) dokumentacji projektowej – projekt budowlany, projekty techniczneb) przedmiarach robót (przedmiary robót stanowią element pomocniczy do przygotowania oferty), c) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku własnych prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587) oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023r. poz. 1469). Wywóz odpadów budowlanych odbywa się na koszt Wykonawcy.UWAGA!Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 15.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 13.000,00 PLN (słownie: trzynaście tysięcy złotych 00/100 PLN).15.2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 2024-02-27 do godz. 10:00, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).15.3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 2024-03-27.15.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:PKO BP SA. O/Ostrów Wielkopolski 52 1020 2212 0000 5402 0460 3587(w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę zadania, sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).15.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:a) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być Gmina Ostrów Wielkopolski, Gimnazjalna 5 , 63-400 Ostrów Wielkopolski;b) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;c) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;d) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.15.6. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.15.7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.15.8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:- jedno zamówienie o wartości minimum 900.000,00 zł brutto (wraz z należnym podatkiem VAT) obejmujące wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie i/lub budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie budynku, które zostało wykonane w sposób należyty, w tym zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone;2) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi według obecnych przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im uprawnienia uzyskane według wcześniej obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego, które zgodnie z przepisami pozwolą na zrealizowanie przedmiotowego zadania w specjalności: Osoba w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - bez ograniczeń, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy w wyżej wymienionej specjalności; Osoba w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, która pełnić będzie funkcję kierownika robót w wyżej wymienionej specjalności; Osoba w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która pełnić będzie funkcję kierownika robót w wyżej wymienionej specjalnościUwaga:1. Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.2. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12 a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2023, poz. 334).3. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach