Przetargi.pl
Efektywny system gospodarowania odpadami

Gmina Bielsk Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 17100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7306851, 7305031 , fax. 857 302 015
  • Data zamieszczenia: 2019-01-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielsk Podlaski
    ul. Mickiewicza 46
    17100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 085 7306851, 7305031, fax. 857 302 015
    REGON: 5065900700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Efektywny system gospodarowania odpadami
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1.1 demontaż pokryć dachowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych nie będących własnością Gminy Bielsk Podlaski wskazanych bliżej w tabeli 1 i 2; 1.2 przygotowanie odpadów do transportu; 1.3 załadunek odpadów na środki transportu; 1.4 transport odpadów do miejsc unieszkodliwienia; 1.5 rozładunek i przekazanie odpadów firmie unieszkodliwiającej. 2. Demontaż pokryć dachowych będzie przeprowadzany przez specjalistyczną firmę budowlaną z zachowaniem wszystkich wymogów związanych z demontażem pokryć dachowych z płyt azbestowych. Firma przeprowadzająca prace demontażowe musi posiadać stosowne zezwolenia upoważniające do tego prac. Prace muszą być przeprowadzone w sposób zgodny z wymogami prawa budowlanego oraz warunkami BHP. 3. Przygotowanie odpadów azbestowych do transportu będzie polegało na złożeniu całych płyt na paletach i odpowiednim zabezpieczeniu folią. Odpady pokruszone będą spakowane w worki foliowe. 4. Załadunek spakowanych i odpowiednio przygotowanych odpadów będzie odbywał się mechanicznie za pomocą specjalnych urządzeń załadunkowych, lub ręcznie w przypadku odpadów spakowanych w lżejsze worki foliowe. Przy załadunku będą zachowane wysokie środki ostrożności uniemożliwiające rozerwanie folii zabezpieczających. 5. Transport odpadów do miejsc unieszkodliwiania będzie odbywał się specjalnie przystosowanymi do transportu odpadów niebezpiecznych kołowymi środkami transportu. Firma transportująca odpady niebezpieczne musi posiadać stosowne zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych. 6. Rozładunek w miejscu unieszkodliwienia ze środków transportu będzie odbywał się, w zależności od potrzeb, mechanicznie za pomocą specjalistycznych urządzeń lub ręcznie. Po rozładunku nastąpi formalne przekazanie odpadów firmie unieszkodliwiającej. 7. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 7.1 ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.); 7.2 ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 799 ze zm.); 7.3 ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2119); 7.4 ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 169 ze zm.) ; 7.5 ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.). 7.6 rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r., nr 216, poz. 1824); 7.7 rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., nr 71, poz. 649 ze. zm.); 7.8 rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w którym były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r., nr 8, poz. 31); 7.9 rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2014 r., poz.1973). 8. Wykonawca ma obowiązek: 8.1 Zgłosić rozpoczęcie i zakończenie prac do odpowiednich organów zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac, 8.2 Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia w terminie 14 dni roboczych od podpisania umowy z Zamawiającym harmonogramu prac, 8.3 Zapewnić nadzór osoby odpowiedzialnej za organizację wykonywanych prac i zabezpieczenie miejsca pracy, 8.4 Uporządkować teren po zakończeniu prac oraz musi zapewnić ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia prac lub w związku z nimi, 8.5 Każdorazowo dokonać ważenia wyrobów zawierających azbest u poszczególnych właścicieli lub zarządców nieruchomości. Ważenie zdemontowanych i odbieranych odpadów zawierających azbest musi odbywać się w obecności właściciela lub zarządcy nieruchomości, z tej czynności sporządzony zostanie protokół odbioru prac podpisany przez przedstawiciela Wykonawcy oraz właściciela lub zarządcę nieruchomości, 8.6 Sporządzić rozliczenie wykonanych prac w formie tabelki zawierającej: nazwę gminy, nazwę i adres właściciela lub zarządcy nieruchomości, miejsce wykonanych prac, rodzaj wykonanych prac, ilość w Mg zdemontowanego i unieszkodliwionego azbestu, wartość wykonanych prac, 8.7 Dostarczyć Zamawiającemu karty przekazania odpadów na składowisko odpadów, którego prowadzący posiada zezwolenie na unieszkodliwienie tego typu odpadów, w tym zestawienie kart przekazania odpadu. Karta przekazania odpadów, winna zawierać dokładne dane gminy, z której były odbierane wyroby zawierające azbest oraz wyszczególnienie ich ilości, a także poświadczenie unieszkodliwienia przez składowisko dostarczonej partii odpadów. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także odpowiada za zniszczenia własności prywatnej spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją tego zadania. 8.8 Udzielić Zamawiającemu gwarancji należytego wykonania umowy na okres 3 miesięcy od chwili odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 9. Demontaż pokryć dachowych z 22 budynków oraz odbiór, transport i utylizacja odpadów azbestowych odbywać się będzie łącznie ze 134 nieruchomości położonych na terenie administracyjnym gminy Bielsk Podlaski. Szczegółowy wykaz miejsc demontażu oraz odbioru wraz z ilością wyrobów azbestowych zawarty jest w SIWZ. 10. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace– w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.), a mianowicie: rozbiórkę elementów zawierających azbest, pakowanie, ważenie, załadunek, zabezpieczenie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, uporządkowanie miejsc po usunięciu odpadów, transport odebranych odpadów przystosowanym do tych celów pojazdem zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 169 ze zm.), przekazanie odpadów do unieszkodliwienia na składowisko do tego przeznaczone. 11. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 12. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 13. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 10 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy - załącznik nr 2 do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 10 czynności. 14. Z tytułu niezatrudnienia osób na umowę o pracę oraz niezłożenia wymaganych dokumentów określonych w dziale III pkt 12 a)-d) SIWZ Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1000,00 zł za każdy taki przypadek. Osoba niezatrudniona na umowę o pracę będzie musiała opuścić plac budowy. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez przedstawicieli (personel) Zamawiającego. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę. 15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez nie czynności. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 16. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda przedkładana Zamawiającemu umowa powinna zostać przeanalizowana przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami w/w ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90650000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni ten warunek jeżeli posiada aktualne zezwolenie wydane w formie decyzji administracyjnej, Starosty, właściwego ze względu na siedzibę/miejsce zamieszkania Wykonawcy na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, objętych zamówieniem lub stosowne uprawnienia, zezwolenia, certyfikaty uzyskane na terenie innych państw Unii Europejskiej. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności, musi być spełniony: a) przez Wykonawcę samodzielnie, b) a w przypadku podmiotów występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie. Ocena spełniania przedmiotowego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego przez Wykonawcę dokumentu, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz OFERTA-zał nr 1do SIWZ wraz z formularzem cenowym-zał nr 1A do SIWZ, Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeżeli dotyczy Wykonawcy). W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych). Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty. Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 5 do SIWZ (jeżeli dotyczy Wykonawcy). Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności Wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej-zał nr 6 do SIWZ, Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczeń o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą Zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach