Przetargi.pl
DZP. 26.124.2023 Umowa ramowa na wykonanie remontu 10 lokali mieszk. w nieruchomościach stanowiących własność os. fizycznych lub współwłasność Miasta lub SP i osób fizycznych

Zarząd Lokali Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 90-514 Łódź, al. Kościuszki 47
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Lokali Miejskich
    al. Kościuszki 47
    90-514 Łódź, woj. łódzkie
    REGON: 363752546
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlm.lodz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DZP. 26.124.2023 Umowa ramowa na wykonanie remontu 10 lokali mieszk. w nieruchomościach stanowiących własność os. fizycznych lub współwłasność Miasta lub SP i osób fizycznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zawarcie umowy ramowej na wykonywanie 10 remontów lokali mieszkalnych znajdujących się w nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych lub współwłasność Miasta Łodzi lub Skarbu Państwa i osób fizycznych, administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi, w branży ogólnobudowlanej i elektrycznej. Zamawiający zamierza zawrzeć umowę ramową na realizację zamówienia z jednym Wykonawcą, spełniającym warunki udziału w postępowaniu i oferującym najkorzystniejsze warunki w kryteriach oceny ofert i których stawka roboczogodziny z narzutami brutto nie przekracza 51,08 zł brutto, chyba że Zamawiający będzie mógł przyjąć ofertę z wyższą stawką (przyjęcie oferty z wyższą stawką jest uznaniową decyzją Zamawiającego). Zamawiający w miarę swoich potrzeb będzie sukcesywnie wysyłał zlecenia do Wykonawcy, z którym podpisana zostanie umowa ramowa na wykonanie remontów lokali. Składniki cenotwórcze zawarte w ofercie Wykonawcy nie mogą ulec zmianie przy rozliczeniu roboty budowlanej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca składający ofertę w przedmiotowym postępowaniu jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące zł 00/100).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały okres związania ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.4. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać – „Zarząd Lokali Miejskich, 90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47”5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.7. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.8. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego nr 29 1240 1037 1111 0011 0911 3293 (w tytule przelewu należy wpisać znak postępowania oraz nr części), najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.10. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych wart. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu w zakresie:1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu;1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie określa w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu;1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna za spełniony warunek w przypadku, gdy wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę minimum:200 000,00 zł (dwieście tysięcy zł),Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:a) warunki dotyczące doświadczenia:Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem, potwierdzeniem będzie wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumentyZamawiający uzna za spełniony warunek w przypadku, gdy wykonawca wykaże, że w okresie 12 miesięcy wykonał roboty podobne do przedmiotu zamówienia tj. polegające na wykonaniu robót ogólnobudowlanych tj. m.in. prace murarskie, remontowe o wartości brutto minimum 200 000,00 zł (dwieście tysięcy 00/100 zł).Roboty mogą być świadczone w ramach 1 lub wielu umów, z zastrzeżeniem że były wykonywane w tym samym czasie.Jeżeli ofertę składają podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie (np. konsorcja), zamawiający dopuszcza sumowanie posiadanego przez nich doświadczenia w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Każdy z konsorcjantów winien wykazać się doświadczeniem w zakresie w jakim będzie realizował zamówienie na zasadach określonych powyżej. Doświadczenie każdego z konsorcjantów będzie oceniane odrębnie. Każdy z konsorcjantów może wykazać się doświadczeniem uzyskanym w innym czasie niż pozostali konsorcjanci, ale jego doświadczenie winno obejmować roboty świadczone w ramach 1 lub wielu umów w tym samym czasie (w okresie 12 miesięcy).Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SWZ.b) warunki dotyczące osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:Wykonawca złoży wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za wykonywanie robót remontowych lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - w wykazie należy wskazać osoby o następujących kwalifikacjach i umiejętnościach:- min. 4 osoby posiadające umiejętności do wykonywania prac remontowych: robót murarskich, robót w zakresie malatury, ciesielskich, elektrycznych, tynkarskich i in. ogólnobudowlanych.oraz: 1 osobę posiadającą aktualne świadectwo kwalifikacyjne GRUPA 1 typ „E”; 1 osobę posiadającą aktualne świadectwo kwalifikacyjne GRUPA 1 typ „D” lub posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami o specjalności konstrukcyjno–budowlanej wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego dla osoby pełniącej bezpośrednio obowiązki kierownika robót;Zamawiający wyjaśnia jednocześnie, że dopuszcza pełnienie kilku funkcji przez jedną osobę posiadającą stosowne uprawnienia, tzn. w przypadku gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje 4 osobami, które będą wykonywać prace remontowe i dodatkowo 1 osobą, która posiada jednocześnie ważne świadectwo kwalifikacyjne (typ E) Grupa 1, (typ D) Grupa 1, oraz posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa to Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu.Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.Przed podpisaniem umowy wykonawca jest zobowiązany przedstawić dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień lub kserokopie tych dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem.UWAGA: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach