Przetargi.pl
„Dzierżawa dwóch analizatorów biochemicznych wraz z dostawą odczynników, kalibratorów, materiałów kontrolnych i eksploatacyjnych wraz z opieką serwisową na obydwa analizatory oraz dzierżawą laboratoryjnego systemu informatycznego dla Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu”.

Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego ogłasza przetarg

  • Adres: 41200 Sosnowiec, ul. Kościelna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 660 885 , fax. 322 661 124
  • Data zamieszczenia: 2018-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego
    ul. Kościelna 13
    41200 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 322 660 885, fax. 322 661 124
    REGON: 28854400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.imp.sosnowiec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytut Badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dzierżawa dwóch analizatorów biochemicznych wraz z dostawą odczynników, kalibratorów, materiałów kontrolnych i eksploatacyjnych wraz z opieką serwisową na obydwa analizatory oraz dzierżawą laboratoryjnego systemu informatycznego dla Instytutu Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Lp. Parametry wymagane dla analizatora Parametr wymagany TAK/NIE Odpowiedź Wykonawcy Tak/NIE 1. Dwa analizatory biochemiczne o identycznych parametrach pracujące na tych samych odczynnikach, wyposażone w podajnik próbek umożliwiający aspirację materiału do badań biochemicznych i toksykologicznych z tej samej próbki, pracujące w trybie „pacjent po pacjencie” wraz z odpowiednim stołem (jeżeli niezbędny). TAK 2. Jeden analizator fabrycznie nowy, drugi nie starszy niż 2015r. TAK 3. Świadectwo CE dla każdego analizatora. TAK 4. Instrukcja obsługi w języku polskim. TAK 5. Sprzęt dodatkowy : stacja uzdatniania wody o parametrach niezbędnych do prawidłowej pracy analizatora (1 szt.), klimatyzator (1szt.). Dla każdego analizatora UPS, komputer, drukarka itp. TAK 6. Wewnętrzny laboratoryjny system informatyczny LIS, zapewniający integrację przedmiotu zamówienia oraz 6-ciu dodatkowych analizatorów będących na wyposażeniu laboratorium, 4 stanowiska komputerowe wyposażone w jednostkę centralną, monitor, klawiaturę i mysz, czytnik kodów kreskowych, 4 drukarki ( w tym 1 do kodów kreskowych). Ogólne wymagania w załączniku nr 2. TAK 7. Identyfikacja odczynników i próbek za pomocą barkodu. TAK 8. W okresie dzierżawy bezpłatne przeglądy techniczne (usługa i wymienione części zużywalne i materiały eksploatacyjne) min. 1 raz w roku obejmujące analizatory, stację uzdatniania wody, klimatyzator, komputery i drukarki systemu LIS. TAK 9. W okresie dzierżawy bezpłatna naprawa analizatorów, stacji uzdatniania wody i klimatyzatora (usługa i części zamienne). TAK 10. Czas oczekiwania na usunięcie ewentualnej awarii nie dłuższy niż 24 godziny w dni robocze. TAK 11. Realizacja zamówienia na odczynniki/ kalibratory/ płyny systemowe w trybie zwykłym do 5 dni kalendarzowych, w trybie pilnym do 48 godz. TAK 12. Dwukierunkowy interfejs do współpracy z siecią informatyczną LIS, dostępna opcja wysyłania zapytań do komputera głównego. TAK 13. Chłodzona przestrzeń na odczynniki na pokładzie analizatorów zapewniająca stałą rzeczywistą temperaturę odczynników. TAK 14. Priorytetowe podawanie i oznaczanie próbek pilnych. TAK 15. Dziennik czynności konserwacyjnych. TAK 16. Pomoc elektroniczna dla kodów błędów. TAK 17. Odczynniki gotowe do natychmiastowego wstawienia do analizatora (do pracy) bezpośrednio po wyjęciu z lodówki. TAK 18. Termin ważności odczynników, kalibratorów i materiałów kontrolnych na opakowaniu min. 6 m-cy (licząc od daty dostarczenia). TAK 19. Pojemnik odczynnikowy, np. kaseta, kardridż, itp. o pojemności nie większej niż 250 testów dla badań toksykologicznych (leki, narkotyki,etanol). TAK 20. Czujniki dozowania odczynnika (detekcja pęcherzyków powietrza/spienienia odczynnika). TAK 21. Czujnik obecności próbki, skrzepów i pęcherzyków powietrza. TAK 22. Możliwość stałego kontrolowania poziomu odczynników i materiałów zużywalnych. TAK 23. Możliwość automatycznego rozcieńczania próbki po przekroczeniu liniowości metody dla przynajmniej 80% oznaczanych testów. Dla pozostałych testów możliwość rozcieńczania manualnego po przekroczeniu liniowości metody. TAK 24. Wbudowany system wewnętrznej kontroli jakości. TAK 25. Sposób mycia sond/igieł pobierających zapewniający wartość współczynnika przenoszenia poniżej wartości istotnych klinicznie. TAK 26. Dostęp do próbki zaraz po zaaspirowniu przez analizator. TAK 27. Praca całodobowa z możliwością dostawienia kolejnych próbek w każdym momencie pracy analizatora. TAK 28. Wymagane metody pomiaru: fotometria, turbidymetria, polaryzacja fluorescencji. TAK (podać metody pomiaru) 29. Analiza w fazie ciekłej. TAK 30. Pojemność karuzeli odczynnikowej dla nie mniej niż 30 oznaczeń (chłodzonych pozycji) dla każdego z analizatorów. TAK (podać liczbę miejsc na pokładzie) 31. Możliwość wykonywania badań w surowicy, osoczu, krwi pełnej, moczu. TAK 32. Stabilność odczynnika na pokładzie po otwarciu nie mniej niż 5 tygodni dla przynajmniej 80% oznaczanych parametrów. TAK 33. Częstotliwość kalibracji nie częściej niż co 14 dni dla nie mniej niż 80% wymaganych parametrów. TAK 34. Odczynniki płynne i gotowe do użycia dla nie mniej niż 90% wymaganych parametrów biochemicznych i 100 % wymaganych parametrów toksykologicznych, tj. leki, narkotyki, alkohol etylowy(oryginalna kaseta, fleks, kartridż itp.), bez potrzeby przygotowania/zmieszania/rozpuszczania itp. Załącznik nr 1. TAK 35. Możliwość przechowywania rozpoczętego odczynnika w lodówce poza analizatorem. TAK OGÓLNE WYMOGI KONIECZNE DLA OFEROWANEGO LIS- LABORATORYJNEGO SYSTEMU INFORMATYCZNEGO; 1.Sprawna rejestracja próbek pacjentów przebiegająca na jednym stanowisku 2.Rejestracja pacjentów wymagająca kodów kreskowych 3.Importowanie wyników badań bezpośrednio z analizatora będącego przedmiotem zamówienia i 6 analizatorów będących na wyposażeniu laboratorium do programu LIS z równoczesną możliwości manualnego wpisywania wartości wyników dla części parametrów. 4.Możliwość drukowania raportów dziennych wszystkich pacjentów wraz z wynikami badań. 5.Wyniki pacjentów drukowane na drukarce laserowej, wydruki zawierają wszystkie dane wymagane w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie standardów jakości dla medycznych laboratoriów diagnostycznych. 6. LIS umożliwia uzyskanie zbiorczego wyniku (karty) dla każdego pacjenta dla dowolnie wybranego przedziału czasowego, umożliwia wydruk odpisu wyniku z archiwum. 7.Prawidłowa archiwizacja danych pacjenta i wszystkich uzyskanych wyników badań, dokumentacja jest odtwarzalna i odnajdywana w krótkim czasie, jest możliwość dostępu do danych zarchiwizowanych podczas pracy w pracowniach. 8.Szybki dostęp do danych statystycznych - możliwość przygotowania zestawień miesięcznych z liczby wykonanych oznaczeń z podziałem na oddziały. 9.Możliwość wprowadzenia kilku zakresów referencyjnych dla wybranych parametrów w zależności od wieku i płci pacjenta, komentarzy do zakresów referencyjnych, informacji o metodach badań, rodzaju próbek badanych. Możliwość utworzenia różnych szablonów dla wyników badań. 10.Możliwość prowadzenia kontroli wewnątrzlaboratoryjnej w systemie. 11. Wyposażenie: - 4 stanowiska komputerowe z czytnikami kodu kreskowego do niezależnej rejestracji pacjentów i manualnego wprowadzania wyników, - 3 drukarki laserowe (1 z automatycznym drukiem dwustronnym), 1 drukarka kodów kreskowych; wydruk wyników w formacie A5, raportów zestawień itp. w formacie A4, - niezbędna infrastruktura (okablowanie, sprzęt sieciowy, UPS itp.) 12. Bezpłatne przeniesienie wszystkich danych z aktualnie używanego systemu do oferowanego systemu LIS. System biochemiczny – wykaz wymaganych parametrów. Nazwa badania Odczynnik płynny i gotowy do użycia TAK/NIE 1. Acetaminofen - surowica/osocze 2. Albuminy - surowica/osocze 3. Alkohol etylowy - surowica/osocze/krew pełna 4. Amfetamina/Metamfetamina - mocz 5. Amoniak - surowica/osocze 6. Amylaza - surowica/osocze/mocz 7. Benzodwuazepiny - surowica/osocze 8. Białko całkowite - surowica/osocze 9. Białko - mocz 10. Bilirubina - surowica/osocze 11. Cholesterol całkowity - surowica/osocze 12. Cholesterol HDL - surowica/osocze 13. Cholesterol LDL - surowica/osocze 14. Cholinesteraza - surowica/osocze 15. CRP - surowica/osocze 16. Digoksyna - surowica/osocze 17. Fenobarbital - surowica/osocze 18. Fosfataza alkaliczna - surowica/osocze 19. GGTP - surowica/osocze 20. Glukoza - surowica/osocze 21. Kannabinole - mocz 22. Karbamazepina - surowica/osocze 23. Kinaza keratynowa CK - surowica/osocze 24. Kinaza keratynowa frakcja MB (aktywność) - surowica/osocze 25. Kreatynina wg Jaffe - surowica/osocze/mocz 26. Kreatynina metodą enzymatyczną - surowica/osocze 27. Kwas moczowy - surowica/osocze/mocz 28. Kwas walproinowy - surowica/osocze 29. Mioglobina - surowica/osocze 30. Mleczany - surowica/osocze 31. Mocznik - surowica/osocze 32. Opiaty - mocz 33. RF - surowica/osocze 34. Salicylany - surowica/osocze 35. Teofilina - surowica/osocze 36. Transaminaza alaninowa ALT - surowica/osocze 37. Transaminaza aspargininowa ASPAT - surowica/osocze 38. Trójglicerydy - surowica/osocze 39. Żelazo - surowica/osocze
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33696500-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł.(słownie: dziesięć tysięcy złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniężnej, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (DZ.U. Nr 109 poz.1158, z późniejszymi zmianami). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: ING 10 1050 1360 1000 0023 5708 3407 określając tytuł wpłaty i numer sprawy. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. 6. Okres ważności wadium winien obejmować cały okres związania ofertą. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą; b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 8. Z zastrzeżeniem pkt. 10, zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy: a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; b) który został wykluczony z postępowania; c) którego oferta została odrzucona. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie pkt. 8 ppkt. b i c, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach