Przetargi.pl
Dowozy i odwozy uczniów do szkół podstawowych i gimnazjum z terenu gminy Lubichowo

Gmina Lubichowo - Urząd Gminy Lubichowo ogłasza przetarg

  • Adres: 83240 Lubichowo, ul. Zblewska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 885 226 , fax. 585 885 340
  • Data zamieszczenia: 2018-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubichowo - Urząd Gminy Lubichowo
    ul. Zblewska 8
    83240 Lubichowo, woj. pomorskie
    tel. 585 885 226, fax. 585 885 340
    REGON: 53720800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lubichowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowozy i odwozy uczniów do szkół podstawowych i gimnazjum z terenu gminy Lubichowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Usługa w zakresie dowozu i odwozu uczniów z terenu gminy Lubichowo do i ze szkół podstawowych i gimnazjum, organizowanych przez gminę Lubichowo w roku szkolnym 2018/2019 w okresie od 03 września 2018 r. do 21 czerwca 2019 roku, z wyłączeniem przerw świątecznych i ferii zimowych oraz innych dni wolnych od zajęć. - Publiczna Szkoła Podstawowa w Lubichowie, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Zelgoszczy - Publiczne Gimnazjum w Lubichowie, - Publiczne Przedszkole w Lubichowie, - Publiczne Przedszkole w Lubichowie/ Oddział w Ocyplu. Wykonawca będzie świadczył usługę czterema autobusami przystosowanymi do przewozu uczniów, minimalna ilość miejsc siedzących w każdym z autobusów – powyżej 40 miejsc, w godzinach rannych i w godzinach popołudniowych. Czas dowożenia uczniów do szkół – od godz.6.45 do godz. 8.30 (godziny przyjazdu autobusów do szkół), czas odwożenia uczniów ze szkół od godz. 12.00 do godz. 16.45 (godziny wyjazdu autobusów ze szkół)/wg harmonogramu czasowego odwozu uczniów, harmonogram odwozu może ulec zmianie w ciągu roku szkolnego. Wykaz dzieci w poszczególnych miejscowościach podany jest jako dokument w pliku PDF nr 1 do SIWZ. Wykonawca będzie świadczył usługi czterema autobusami na następujących trasach: Dowozy do szkół: Autobus I a) trasa: Lubichowo – Lipinki Królewskie- Zielona Góra – Mościska - Lubichowo -15 km b) trasa: Lubichowo – Wda – Zelgoszcz - Lubichowo – 20 km c) trasa: Lubichowo – Lipinki Królewskie- Zielona Góra - Mościska – Lubichowo – 15 km Autobus II a) trasa: Lubichowo – Zielona Góra – Mościska – Lubichowo – 11 km b) trasa: Lubichowo – Bietowo – Szteklin – Lubichowo – 15 km c) trasa: Lubichowo – Wilcze Błota – Lubichowo – 7 km Autobus III a) trasa: Lubichowo – Młynki – Osowo Plony – Osowo Leśne – Ocypel – Lubichowo– 24 km b) trasa: Lubichowo – Młynki – Osowo Plony – Osowo Leśne – Ocypel – Lubichowo – 25 km Autobus IV a) trasa: Lubichowo– Bietowo – Osowo Leśne – Ocypel – Młynki – Lubichowo – 27 km b) trasa: Lubichowo – Bietowo wieś – Lubichowo – 6 km c) trasa: Lubichowo – Zelgoszcz – Lubichowo – 9 km d) trasa: Lubichowo – Wilcze Błota – Wda – Zelgoszcz – Lubichowo – 20 km Odwozy uczniów ze szkół: Autobus I a) trasa: Lubichowo – Wilcze Błota – Lubichowo – 7 km b) trasa: Lubichowo – Mościska – Zielona Góra – Lipinki Królewskie – Lubichowo – 15 km c) trasa: Lubichowo – Mościska – Zielona Góra – Lipinki Królewskie – Lubichowo – 15 km d) trasa: Lubichowo – Bietowo - Szteklin – Lubichowo – 15 km (tylko poniedziałek i środa) e) trasa: Lubichowo – Bietowo - Szteklin – Lubichowo – 15 km (tylko środa) Autobus II a) trasa: Lubichowo – Bietowo – Szteklin – Lubichowo – 15 km b) trasa: Lubichowo – Bietowo – Lubichowo – 6 km c) trasa: Lubichowo – Bietowo – Szteklin – Lubichowo – 15 km d) trasa: Lubichowo – Ocypel - Osowo Leśne – Osowo Plony – Lubichowo – 24 km e) trasa: Lubichowo – Mościska – Zielona Góra – Lipinki Królewskie – Lubichowo – 15 km f) trasa: Lubichowo – Mościska – Zielona Góra – Lipinki Królewskie – Lubichowo – 15 km (tylko środa) Autobus III a) trasa: Lubichowo – Młynki – Osowo Plony – Osowo Leśne – Ocypel – Lubichowo – 24 km b) trasa: Lubichowo – Ocypel – Osowo Leśne – Osowo Plony – Młynki – Lubichowo – 24 km c) trasa: Lubichowo – Ocypel – Osowo Leśne – Osowo Plony – Młynki – Lubichowo – 24 km d) trasa: Lubichowo – Bietowo – Szteklin – Lubichowo – 15 km e) trasa: Lubichowo – Ocypel – Osowo Leśne – Osowo Plony – Młynki - Lubichowo -24 km f) trasa: Lubichowo – Ocypel – Osowo Leśne – Osowo Plony – Młynki - Lubichowo -24 km (tylko środa) Autobus IV a) trasa: Lubichowo – Mościska – Zielona Góra – Lipinki Królewskie – Lubichowo – 15 km b) trasa: Lubichowo – Mościska – Zielona Góra – Lipinki Królewskie – Lubichowo – 15 km c) trasa: Lubichowo – Zelgoszcz – Wda – Wilcze Błota – Lubichowo – 20 km d) trasa: Lubichowo – Zelgoszcz – Wda – Wilcze Błota – Lubichowo – 20 km e) trasa: Lubichowo – Zelgoszcz – Wda – Wilcze Błota – Lubichowo – 20 km f) trasa: Lubichowo – Zelgoszcz – Wda – Wilcze Błota – Lubichowo – 20 km (w poniedziałek, wtorek i czwartek) g) trasa: Lubichowo – Zelgoszcz – Lubichowo – 9 km (tylko środa) Tabela 1. Ilość kilometrów wykonanych przez autobusy Wykonawcy poniedziałek wtorek środa czwartek piątek Dowozy 194 194 194 194 194 Odwozy 348 333 391 333 313 Razem 542 527 585 527 507 Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras i godzin w przypadku wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych (np. skrócenie lekcji czy zamknięcie szkoły) lub przewidzianych (np. rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, rekolekcje parafialne, egzaminy)w organizacji roku szkolnego. Wykonawca powinien dostosować się do zaistniałej sytuacji, o której zostanie zawiadomiony przez Zamawiającego. Szczegółowy harmonogram godzinowy dowozu i odwozu dzieci do szkół Zamawiający przekaże Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana. Wykonawca zobowiązany jest aby autobusy przeznaczone do wykonywania usługi były w stanie technicznym dobrym, posiadały ubezpieczenie z tytułu OC oraz NW, posiadały ważny przegląd okresowy, pracownicy – kierowcy musza posiadać ważne badania lekarskie oraz wszelkie uprawnienia do kierowania pojazdem i przewozu osób. Wykonawca dokona wszelkich starań aby uczniowie podróżowali sposób bezpieczny i wygodny. W przypadku awarii autobusu Wykonawca podstawi niezwłocznie, w minimalnym czasie 15 minut, autobus spełniający wymagania określone w przedmiocie zamówienia. W przypadku niemożności zrealizowania przewozu Wykonawca pokryje dodatkowo koszty przewozu wynikłe z wykonania usługi przez podmiot zastępczy wybrany przez Zamawiającego, a dany przewóz uzna się za niewykonany. Szybkość podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii stanowi dodatkowe kryterium oceny ofert – zgodnie z rozdziałem XX pkt. 3. Zamawiający zapewni opiekę w czasie dowozów i odwozów. Wykonawca za wykonane usługi wystawi fakturę po każdym zakończonym miesiącu kalendarzowym trwania umowy, lub ostatniego dnia miesiąca po zakończonych w danym miesiącu dowozach i odwozach, o minimalnym terminie płatności – 14 dni. Wykonawca wystawi fakturę na podstawie dni nauki szkolnej w oparciu o ilość przejechanych kilometrów z Tabeli 1, oraz uwzględni zmiany w harmonogramie odwozów z jednoczesnym uwzględnieniem zmiany ilość kilometrów, o ile takie zmiany wystąpią. Termin płatności za fakturę stanowi dodatkowe kryterium oceny ofert – zgodnie z rozdziałem XX pkt. 2. 1. Składający ofertę zobowiązany jest przyjąć, zaakceptować i wypełnić następujące warunki wykonania zamówienia dotyczące bezpieczeństwa transportu dzieci: 1.1. Przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1983 ze zm.), 1.2. Bezwzględne przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017., poz. 1260 ze zm.), 1.3. Dowożenie uczniów autobusami sprawnymi technicznie i dopuszczonymi do ruchu według przepisów o ruchu pasażerskim, 1.4. Zabezpieczenie w przypadku awarii autobusu kursowego, pojazdu zastępczego spełniającego ww. wymagania techniczne, 1.5. Posiadać zawarte ubezpieczenie OC i NW pojazdów służących do wykonywania zamówienia. 2. W okresie realizacji zamówienia Wykonawca musi posiadać zezwolenie na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na obszarze gminy Lubichowo. 3. Przedmiot zamówienia opisują następujące nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Kod Nazwa: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób 4. Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością SIWZ i za zapoznanie się z każdą ewentualną modyfikacją SIWZ wydaną w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz za uzyskanie informacji, które będą niezbędne do właściwego przygotowania oferty i należytego wykonania prac. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. 5. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia winny być wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.) (przynajmniej na okres realizacji zamówienia wykonywanych przez nie czynności): osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonaniem usługi, czyli kierowy autobusów. Powyższe wymagania dotyczą w szczególności: a) sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Powyższy wymóg nie jest skuteczny w przypadku, gdy w/w czynność (przez cały okres realizacji zamówienia) wykonywana będzie przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które w/w czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z wykonawcą lub podwykonawcą stosunku cywilnoprawnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie aktualnego na dzień składania ofert zezwolenia na wykonywanie krajowego, zarobkowego przewozu osób pojazdami samochodowymi lub licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o Transporcie drogowym (Dz. U. z 2017, poz. 2200 ze zm.). Przy ocenie spełnienia warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadanie uprawnień, o których mowa powyżej, jest wymagane od każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w takim zakresie, w jakim będą oni wykonywać usługę.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są: 1.1. Wykazać i udokumentować, że łącznie spełniają warunki określające ich kompetencji lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, sytuacje ekonomiczną lub finansową oraz zdolność techniczną lub zawodową. 1.2. Każdy z Wykonawców musi odrębnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz że posiada uprawnienia do występowania w obrocie prawnym w zakresie prac powierzonych mu do wykonania 1.3. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy. 1.4. Oświadczenie o braku przynależności bądź przynależności do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów zgodnie z treścią załącznika nr 7 do SWIZ. 2. Dokumenty potwierdzające spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu mogą dotyczyć dowolnego Wykonawcy wśród Wykonawców składających wspólną ofertę. 3. W przypadku składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów to oferta ta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wstępujących wspólnie. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności: a) łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument), b) oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców)/ W każdym przypadku w treści dokumentu pełnomocnictwa zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – oryginał pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty. 5. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych. 6. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie są solidarnie odpowiedzialni za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7.Przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawcy zobowiązani będą do przedłożenia Zamawiającemu umowę regulująca ich współpracę. 1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (oryginał) w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazaniu braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 4. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informację o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 w zakresie wskazanym w załączniku nr 1 do SWIZ. Zgodnie z art. 22a ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówień publicznych; 4) czy podmiot, ma zdolności którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 14. Zgodnie z ar. 24 ust. 11 ustawy Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszenia na stronie internetowej informacji dotyczącej kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy wraz ze złożonym oświadczeniem, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy stanowi załącznik nr 7.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach