Przetargi.pl
„Dowożenie uczniów do szkół i przedszkola znajdujących się na terenie Gminy Uniejów w roku szkolnym 2018/2019”

Gmina Uniejów ogłasza przetarg

  • Adres: 99210 Uniejów, ul. Błogosławionego Bogumiła
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 632 888 192 , fax. 632 888 192
  • Data zamieszczenia: 2018-07-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Uniejów
    ul. Błogosławionego Bogumiła 13
    99210 Uniejów, woj. łódzkie
    tel. 632 888 192, fax. 632 888 192
    REGON: 31101957900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uniejow.bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dowożenie uczniów do szkół i przedszkola znajdujących się na terenie Gminy Uniejów w roku szkolnym 2018/2019”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych dla dzieci uczęszczających do przedszkola i szkół na terenie Gminy Uniejów na trasie „z domu” (z przystanków wskazanych przez Zamawiającego dla danej trasy) „do szkoły” i z powrotem wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowożenia we wszystkie dni realizacji zajęć szkolnych i przedszkolnych w roku szkolnym 2018/2019. 2.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach zadania pn.: „Dowożenie uczniów do szkół i przedszkola znajdujących się na terenie Gminy Uniejów w roku szkolnym 2018/2019”3.Dowożeniem objęte są dzieci, które realizują obowiązek szkolny w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Września 1939 r. w Uniejowie, ul. Kościelnicka 26-28, 99-210 Uniejów, Szkole Podstawowej im. Płk. Pil. Szczepana Ścibiora w Wieleninie, Wielenin Kol. 30 A, 99-210 Uniejów; Szkole Podstawowej im. M. Skłodowskiej - Curie w Wilamowie, Wilamów 50, 99-210 Uniejów; Szkole Podstawowej w Spycimierzu, Spycimierz 7, 99-210 Uniejów oraz wychowanie przedszkolne w Miejskim Przedszkolu w Uniejowie, ul. Wiśniowa 9, 99-210 Uniejów. 4.Na zamówienie składa się obsługa sześciu tras:Trasa I: Długość dzienna trasy ( 3 kursy: 1 dowóz i 2 odwozy) – 85 km; Razem dzieci dowożonych 59; Dąbrowa - Rożniatów - Rożniatów Kol. – Czepów – Stanisławów - Szkoła Podstawowa w Wieleninie - Brzeziny – Szkoła Podstawowa w Uniejowie, Pojazd lub pojazdy o łącznej ilości miejsc siedzących dla dzieci 54; Trasa II: Długość dzienna trasy ( 3 kursy: 1 dowóz i 2 odwozy) – 113 km, Razem dzieci dowożonych 116, Kuczki – Góry – Skotniki - Szkoła Podstawowa w Wilamowie – Lekaszyn – Brzozówka - Osina - Szkoła Podstawowa w Wilamowie - Czepów - Stanisławów - Szkoła Podstawowa w Wilamowie -Skotniki - Ostrowsko - Szkoła Podstawowa w Uniejowie – Przedszkole w Uniejowie, Pojazd lub pojazdy o łącznej ilości miejsc siedzących dla dzieci 44; Trasa III: Długość dzienna trasy ( 3 kursy: 1 dowóz i 2 odwozy) – 104 km, Razem dzieci dowożonych 103, Bronówek - Bronów - Kobylniki - Szarów - Józefów - Wola Przedmiejska - Szkoła Podstawowa w Uniejowie - Biernacice - Felicjanów - Czekaj – Przedszkole w Uniejowie - Szkoła Podstawowa w Uniejowie, Pojazd lub pojazdy o łącznej ilości miejsc siedzących dla dzieci 62; Trasa IV: Długość dzienna trasy ( 3 kursy: 1 dowóz i 2 odwozy) - 80 km, Razem dzieci dowożonych 64, Człopy - Wieścice - Przedszkole w Uniejowie - Szkoła Podstawowa w Uniejowie – Zieleń - Spycimierz Kolonia - Spycimierz - Przedszkole w Uniejowie - Szkoła Podstawowa w Uniejowie , Pojazd lub pojazdy o łącznej ilości miejsc siedzących dla dzieci 35; Trasa V: Długość dzienna trasy ( 3 kursy: 1 dowóz i 2 odwozy) – 118 km Razem dzieci dowożonych 84, Sempółki - Niewiesz – Grocholice – ul. Sienkiewicza - Przedszkole w Uniejowie - Szkoła Podstawowa w Uniejowie – Dominikowice - Gibaszew - Niemysłów - Krępa - Lipnica I i II -Jankowice - Balin - Sienkiewicza - Przedszkole w Uniejowie - Szkoła Podstawowa w Uniejowie, Pojazd lub pojazdy o łącznej ilości miejsc siedzących dla dzieci 60; Trasa VI: Długość dzienna trasy ( 2 kursy: 1 dowóz i 2 odwozy) – 45 km + Ostrowsko ( 1 kurs) – odwóz w południe 3 km Razem 48 km, Razem dzieci dowożonych 72, Brzeziny - Brzeziny Kolonia - Orzeszków - Orzeszków Kol. - Szkoła Podstawowa w Wieleninie - Wielenin - Pęgów - Kozanki - Zaborów - Szkoła Podstawowa w Wieleninie - Szkoła Podstawowa w Uniejowie, Pojazd lub pojazdy o łącznej ilości miejsc siedzących dla dzieci 44; 5. Wykonywanie przewozów może odbywać się na utworzonych przez Wykonawcę liniach komunikacyjnych, w ramach przewozów regularnych lub regularnych specjalnych. 6. Połączenia komunikacyjne na określonej drodze „z domu do szkoły” lub „ze szkoły do domu” muszą być zgodne z harmonogramem dowozów, o którym mowa w pkt. 20. 7. Liczba dzieci uprawnionych do korzystania z dowozów 498. 8. Wykaz dowożonych dzieci (zawierający imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz nr legitymacji – jeżeli została wydana) zostanie przekazany Wykonawcy do dnia 31.08.2018 r. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian na liście ilości dowożonych uczniów, która jest wielkością szacunkową jak również do zmiany adresów zamieszkania dzieci, a także do wykazu dni nauki szkolnej. Różnica w ilości przewożonych dzieci jak również w wykazie dni nauki szkolnej nie będzie stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności nie powoduje zmiany wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy za świadczone usługi wynikające z przedmiotowego zamówienia. O każdej zmianie Zamawiający poinformuje Wykonawcę za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub poprzez faks. 10.Przez cały okres wykonywania zamówienia dowożenie dzieci winno być realizowane pojazdami sprawnymi technicznie, spełniającymi wymagania określone przepisami prawa o ruchu drogowym, zapewniającymi kierowcy możliwość jednoczesnego przewozu wszystkich dzieci na danej trasie oraz osoby zatrudnionej do sprawowania opieki nad dziećmi, posiadającymi sprawny system ogrzewania wnętrz w okresie zimowym oraz sprawną automatykę wszystkich drzwi. 11.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłaszania o jakichkolwiek nieprawidłowościach w organizacji przewozu osób poprzez zgłoszenie o takim podejrzeniu do odpowiednich instytucji, tj. Policja, Inspekcja Transportu Drogowego w celu przeprowadzenia wyrywkowej kontroli stanu technicznego pojazdu, który przewozi osoby, jak również stanu trzeźwości czy czasu pracy kierowcy. 12.Na przedmiotową usługę składają się wszystkie czynności oraz związane z tym koszty niezbędne do właściwego i bezpiecznego przewozu dzieci „rano z domu do szkoły” i „po południu ze szkoły do domu”, a zwłaszcza zapewnienie bezpieczeństwa podczas sprawowanej opieki, odbioru dzieci od rodziców/opiekunów i przekazanie pod opiekę szkoły, odbioru od nauczycieli ze szkoły i przekazanie pod opiekę rodziców oraz pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu (w tym przeprowadzanie przez jezdnię). 13.Dzieci powinny być dowiezione do szkoły w takim czasie, aby mogły rozpocząć zajęcia zgodnie z planem i były zabierane niezwłocznie po ich zakończeniu, bez zbędnego oczekiwania, zgodnie z opracowanym harmonogramem dowozów. 14.Przewidywany czas rozpoczęcia zajęć lekcyjnych – godz. 8.00 i 8.20, powrót dzieci ze szkoły w godz. 12.45 – 16.30 (szczegółowe godziny będzie zawierał harmonogram dowozów). 15.Ilość dni nauki szkolnej – z zastrzeżeniem pkt. 28 w roku szkolnym 2018/2019 wynosi około – 185 (2018: IX-20, X-23, XI-21, XII-15, 2019: I-22, II-10, III-21, IV-18, V-21, VI-14). 16.Wykonawca musi dysponować minimum sześcioma pojazdami, posiadającymi taką ilość miejsc siedzących jak określone w rozdziale VI ust. 1 pkt 2 lit c) 2 oraz w rozdziale III pkt 5 SIWZ. 17.Wykonawca musi dysponować osobami: minimum sześciu kierowców i minimum sześciu opiekunów, posiadający uprawnienia zgodnie z pkt. 30. Wzrost liczby pojazdów realizujących zamówienie powoduje wzrost liczby kierowców i opiekunów. Na każdy pojazd Wykonawca zobowiązany jest zapewnić co najmniej jednego opiekuna. 18.Każde dziecko musi mieć zapewnione miejsce siedzące. Nadzór nad przewożonymi dziećmi, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa i opieki należy do Wykonawcy. 19.W przypadku awarii pojazdu, Wykonawca jest zobowiązany do podstawienia pojazdu zastępczego w czasie nieprzekraczającym 60 minut (zgodnie z zaoferowanym przez Wykonawcę w formularzu ofertowym) od planowanego czasu przyjazdu/odjazdu z danego przystanku wskazanego w harmonogramie dla danej trasy. 20.Realizacja przedmiotu zamówienia odbywa się na podstawie harmonogramu dowozów szkolnych. Harmonogram zawiera szczegółowy opis tras przejazdu, a w szczególności: godziny poszczególnych kursów, orientacyjną liczbę realizowanych km pomiędzy poszczególnymi miejscowościami oraz liczbę dowożonych dzieci z danej miejscowości. 21.Harmonogram dowozów zostanie ustalony przez Zamawiającego w porozumieniu z Wykonawcą do dnia 12 września br. na podstawie projektu harmonogramu opracowanego przez dyrektora szkoły, po ustaleniu tygodniowego rozkładu zajęć szkolnych i przedszkolnych. 22. Projekt harmonogramu po weryfikacji przez Zamawiającego zostanie przekazany Wykonawcy do dnia 31.08.2018 r. 23.Harmonogram podlega bieżącej aktualizacji w przypadku stałej zmiany planu zajęć szkolnych lub przedszkolnych, a tym samym zmiany liczby kilometrów, liczby przewożonych dzieci na poszczególnych kursach oraz godzin poszczególnych kursów. Zamawiający akceptując ewentualne zmiany ma w szczególności na uwadze dobro dowożonych dzieci oraz minimalizację kosztów dowozu. 24.Przybliżona dzienna ilość kilometrów wynosi 548, w tym: Trasa I - 85; Trasa II - 113; Trasa III - 104; Trasa IV - 80; Trasa V - 118; Trasa VI - 48. Długość tras w roku szkolnym 2018/19 ustalona na dzień sporządzenia niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia wynosi około 102 476 km. 25. Określona w punkcie 24 liczba kilometrów ustalona została na podstawie wykonanych przejazdów w roku szkolnym 2017/2018. Rzeczywista ilość kilometrów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego w roku szkolnym 2018/2019 i dlatego może ona ulec zmianie. Różnica w ilości kilometrów nie będzie stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, w szczególności nie powoduje zmiany wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy za świadczone usługi wynikające z przedmiotowego zamówienia. 26.Podana liczba km nie uwzględnia dojazdu pojazdów Wykonawcy do miejsca realizacji usług transportowych, tj. do przystanków początkowych i odjazdu z przystanków końcowych danej trasy do miejsca postoju pojazdu, które zapewnia we własnym zakresie Wykonawca. Ogólna liczba km realizowanych w ramach przedmiotu zamówienia liczona zatem jest od momentu zabrania pierwszych pasażerów do momentu wysadzenia ostatnich. 27. Zamawiający dopuszcza w sytuacjach wyjątkowych – niezależnych od przewoźnika, odstępstwa od ustalonego harmonogramu dowozów szkolnych i wykonywanie usługi, jako przewóz okazjonalny, w przypadku: odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, zmiany organizacji pracy szkoły spowodowaną obchodami uroczystości szkolnych,czasowej zmiany organizacji ruchu, niekorzystnych warunków atmosferycznych, innych wydarzeń, które mogą skrócić lub wydłużyć zajęcia lekcyjne. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez dyrektora szkoły i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 28.Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu dzieci. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działaniem lub zaniechaniem działania Wykonawcy. 29.Wykonawca zamówienia musi realizować je zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności w zgodzie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o Transporcie drogowym (Dz. U. z 2016 r., poz. 1907 ze zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 128 ze zm.). 30.Kierowcy oraz osoby sprawujące opiekę nad dziećmi muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje i ważne badania lekarskie oraz przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż. 31. Ze względu na specyfikę świadczonej usługi (konieczność opieki nad dziećmi bezpośrednio w trakcie przewozu) osobą powołaną do sprawowania opieki nad dziećmi nie może być kierowcą pojazdu dokonujący przewozu dzieci na danej trasie. 32.Zaleca się oferentom przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca realizacji zamówienia i jego otoczenia oraz uzyskanie wszelkie informacje, jakie mogą być niezbędne do przygotowania oferty, a w szczególności wgląd do bieżącego harmonogramu dowozów i odwozów w roku szkolnym 2017/2018 w Referacie Oświaty na stanowisku podinspektora do spraw oświaty, tel. 63 288 97 83. 34.Części zamówienia: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 36.Oferty wariantowe: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 37. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 38. Informacje na temat powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia Podwykonawcom: 1) Zamawiający wymaga wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie zostanie powierzone podwykonawcom wraz z określeniem ich wartości. 2)Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega, że całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. 3) Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca zamówienia zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na usługi, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 4)Termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy usługi. 5) Zamawiający w terminie 7 dni zgłosi pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi, w przypadku, gdy powierzone usługi nie spełniają wymagań określonych w SIWZ. 6)Jeżeli Zamawiający w terminie 7 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę projektu umowy nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy. 7) Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca zamówienia na usługi przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 8)Niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonych umów o podwykonawstwo w terminie 7 dni od daty ich przedłożenia, oznacza akceptację ich przez Zamawiającego. 9)Przepisy w/w stosuje się do zmian w umowach o podwykonawstwo.10)Za działania lub zaniechania podwykonawców Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność jak za własne działania lub zaniechania. 11) Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy na zasadach i w terminie określonym w umowie. W przypadku nieuregulowania umówionego wynagrodzenia dla podwykonawcy przez wykonawcę, a zapłaty przez Zamawiającego bezpośrednio podwykonawcy Wykonawca zobowiązuje się do bezzwłocznego zwrotu, na pierwsze żądanie całości umówionego wynagrodzenia wypłaconego podwykonawcy powiększonego o odsetki ustawowe za każdy dzień zwłoki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ. 1. Wadium należy wnieść w wysokości 5 000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym oraz w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j.: Dz. U. z 2016 r. Nr 359). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 18 8557 0009 2005 0200 0130 0026 w takim terminie, aby najpóźniej przed upływem terminu składania ofert - określonym w pkt XIII SIWZ - środki finansowe z tytułu wadium znajdowały się na wskazanym wyżej rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. 4. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta w Uniejowie przed upływem terminu składania ofert w kopercie oznaczonej w następujący sposób: ”Wadium - przetarg na wykonanie usługi dla zadnia: „Dowożenie uczniów do szkół i przedszkola znajdujących się na terenie Gminy Uniejów w roku szkolnym 2018/2019”nie otwierać przed 16.07.2018 r. godz. 1330. 5. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia Wykonawcy): a) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Uniejów, b) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ) c) określać termin ważności (wynikający z SIWZ) d) być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie. Uwaga! Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium, jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych), w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Do wadium wniesionego w formie poręczenia wymagania opisane w pkt. 5 stosuje się odpowiednio. 7. W przypadku nie wniesienia wadium na warunkach określonych w pkt. 1-4 Wykonawca zostanie wykluczony z dalszego postępowania, a złożona przez niego oferta zostanie odrzucona. 8. Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. Oferent zobowiązany jest podać w ofercie dokładną informację odnośnie zwrotu wadium tj. adres banku, numer konta itp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz.1907 z późn. zm.); Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia – nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów: 1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ) 2) Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (Załącznik nr 2 do SIWZ) 2. Pozostałe dokumenty składane przez Wykonawcę wraz z ofertą. 1) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez Wykonawcę. 2) Potwierdzenie wniesienia wadium. 3) W przypadku jeżeli Wykonawca, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów: zobowiązanie (oświadczenie) innych podmiotów do oddania do dyspozycji zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (złożone w formie pisemnej w oryginale). Powyższe zobowiązanie winno wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu – wskazywać jego rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (tj. zdolności techniczne i zawodowe takie jak wiedza i doświadczenie, potencjał osobowy) – taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy. 4) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy mogą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich, w tym składania oświadczeń woli w ich imieniu. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii. 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w tym osób fizycznych nie będących pracownikami wykonawcy, lub zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcom na zdolnościach których polega, na potrzeby realizacji tej części, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuję się na ich zasoby, warunków udziału w postepowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczeniu dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu w częściach B. 6) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, lub na zasadach określonych w pkt 4 niniejszego rozdziału. 7) Jeżeli Wykonawca zamierza część zamówienia powierzyć podwykonawcy, niebędącym podmiotem, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania w części C. 8) Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust 5. PZP przekazuje Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożonym oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielnie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach