Przetargi.pl
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Błaszki wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu

Gmina Błaszki ogłasza przetarg

  • Adres: 98-235 Błaszki, pl. Niepodległości
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 292 491 , fax. 438 290 932
  • Data zamieszczenia: 2018-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Błaszki
    pl. Niepodległości 13
    98-235 Błaszki, woj. łódzkie
    tel. 438 292 491, fax. 438 290 932
    REGON: 730934358
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.blaszki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Błaszki wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Świadczenie usługi przewozowej polegającej na dowozie niepełnosprawnych uczniów wraz z opieką w czasie przewozu realizowanej w okresie od podpisania umowy do 31 grudnia 2019 r. wg potrzeb Zamawiającego na podstawie odrębnie ustalonego harmonogramu. Usługa obejmuje również miesiące wakacyjne i dni wolne od zajęć szkolnych. 2.2. Świadczenie usługi przewozowej polegającej na dowozie niepełnosprawnych uczniów do szkół/ośrodków wraz z opieką w czasie przewozu w roku szkolnym 2018/2019 z terenu Gminy Błaszki z miejsca zamieszkania do: 1) Specjalnego Ośrodka Szkolno -Wychowawczego w Sieradzu ul. Krakowskie Przedmieście 58 i z powrotem – 4 uczniów niepełnosprawnych ( z miejscowości: Błaszki, Wojków, Włocin Kolonia, Mroczki Małe) 2) Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego „Centrum Edukacyjno-Rehabilitacyjne TĘCZA” w Wolicy ul. Radosna 1 i z powrotem – 1 uczeń niepełnosprawny na wózku ( z miejscowości; Suliszewice) 3) Przedszkola Samorządowego w Gruszczycach i z powrotem – 1 uczeń niepełnosprawny ( z miejscowości Stok Nowy) 4) Publicznego Gimnazjum im. Bohaterów Powstania Styczniowego w Gruszczycach w którym świadczone są zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze indywidualne i zespołowe realizowane przez Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Sieradzu i z powrotem – 2 uczniów niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim ( z miejscowości Włocin Wieś, Włocin Kolonia) 2.2.1. Transport do ośrodków/szkół specjalnych odbywał się będzie w okresie od podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2019 roku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od zajęć, w dniach zajęć szkolnych, 5 dni w tygodniu tj. od poniedziałku do piątku, dwukrotnie w ciągu dnia. 2.2.2. Przewozowi – na dzień wszczęcia postępowania – podlega 8 dzieci. Imienny wykaz przewożonych osób i ich adresy będą udostępnione po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą. Liczba dowożonych uczniów w okresie objętym zamówieniem może ulec zmianie, a także w zależności od miejsca zamieszkania ucznia zmienić się może przebieg tras dowozu do danej szkoły/ośrodka. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian w wykazie w zakresie liczby uczniów albo zmian osobowych na liście uczniów. Zmiany te nie będą skutkować zmianą wynagrodzenia za dowóz i nie będą skutkować zmianą umowy. 2.2.3. Przewidywana ilość kilometrów do przejechania w ciągu dnia wynosi około 360 km. 2.2.4. Dzieci objęte dowozem będą rano przywożone do szkoły/ośrodka – zajęcia rozpoczynają się o godz.: - 8:00 w ośrodku Sieradz, - 9:00 w ośrodku w Wolicy, - 10:00 w Publicznym Gimnazjum w Gruszczycach, - 8:00 w Przedszkolu Samorządowym w Gruszczycach oraz odbierane ze świetlicy o godzinie, o której najpóźniej kończą się zajęcia lekcyjne, co najmniej jednego z uczniów objętych tym dowozem. Godziny przyjazdów i odjazdów należy uzgodnić z dyrekcją szkół. Szczegółowy rozkład jazdy Wykonawca ustala z rodzicami dowożonych uczniów i dyrektorem szkoły/ośrodka oraz zostaje on zatwierdzony przez Zamawiającego. 2.2.5. Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej tras dowozu w szczególności sprawdzenie ilości kilometrów na poszczególnych trasach w celu uzyskania informacji koniecznych do przygotowania oferty. Rozliczanie usług odbywać się będzie za faktycznie zrealizowane dowozy wg cen jednostkowych za km określonych w formularzu ofertowym i umowie. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 2.3. Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje: 1) zapewnienie środków transportu niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia – dowóz uczniów do szkół/ośrodków winien odbywać się pojazdami mającymi zdolność przewozową: liczba przewożonych dzieci plus kierowca i opiekun, 2) zapewnienie płynności jazdy, tzn. w przypadku wystąpienia awarii samochodu Wykonawca zobowiązany jest kontynuować przewozy zastępczym środkiem transportu, 3) zapewnienie w przypadku choroby kierowcy wykonującego przewozy – kierowcy zastępczego, 4) niezwłoczne przekazywanie Zamawiającemu wszelkich informacji mających wpływ na organizację dowozu uczniów oraz wniosków w zakresie usprawnień technicznych, 5) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec uczniów za szkody wynikłe z ruchu pojazdów, przewozu uczniów na zasadach ogólnych określonych w powszechnie obowiązujących przepisach, 6) wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiedniego standardu przewozu uczniów, punktualnego i terminowego podstawiania samochodów w miejscu zamieszkania uczniów, zaprowadzenia i odebrania uczniów od wychowawców, 7) zapewnienie uczestniczenia w każdym kursie, oprócz kierowcy pełnoletniego opiekuna do pomocy przewożonym dzieciom. Preferowane ( punktowane ) wykszałcenie pedagogiczne opiekuna. 2.4. Zakres obowiązków opiekuna: 1) opiekun odpowiada za bezpieczeństwo dzieci w czasie przewozu, a także w czasie przejścia z pojazdu do szkoły i ze szkoły do pojazdu, 2) opiekun odprowadza dzieci z pojazdu do szkoły i oddaje pod opiekę nauczycielowi a po zakończonych lekcjach lub zajęciach odbiera dzieci ze szkoły i doprowadza dzieci do pojazdu 3) opiekun pomaga dzieciom wsiąść i wysiąść z pojazdu, 4) opiekun przebywa z dziećmi podczas jazdy i odpowiada za to, aby w czasie przewozu dzieci były zabezpieczone pasami lub w inny sposób zapewnia bezpieczeństwo. 5) w przypadku awarii pojazdu przewożącego uczniów sprawuje opiekę nad dowożonymi uczniami, zapewniając im bezpieczeństwo do czasu zapewnienia im pojazdu zastępczego i potem w pojeździe zastępczym, 6) opiekun musi obowiązkowo być wyposażony w telefon komórkowy dostępny dla rodziców dowożonych uczniów, dyrektorów placówek oraz dla Zamawiającego, 7) opiekun zobowiązany jest do stałego kontaktu z rodzicami lub opiekunami i dyrektorami poszczególnych placówek oświatowych w sprawach dotyczących zmian w organizacji przewozów, 8) w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażąjącej bezpieczeństwu przewozu dzieci opiekun niezwłocznie informuje rodziców lub opiekunów i dyrektora odpowiedniej placówki oświatowej. 2.5. Wykonawca oraz jego pracownicy muszą bezwzględnie przestrzegać i stosować przepisy ustawy w sprawie ochrony danych osobowych- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (t.j. Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), w tym przetwarzać posiadane dane osobowe jedynie w celu związanym z wykonywaniem niniejszej umowy oraz zabezpieczyć je w sposób zgodny z prawem przed dostępem osób nieuprawnionych; 2.6. Wymóg zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia 2.6.1.Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 2.6.2. Zamawiający wymaga aby wszystkie osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia były zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę: osoby kierujące pojazdami wykonującymi przewóz oraz opiekunowie. Warunek nie dotyczy sytuacji, jeżeli którąkolwiek ze wskazanych funkcji/czynności będzie pełnił osobiście właściciel firmy ( tzn. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która złożyła ofertę). 2.6.3. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2.11.2. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do : - Żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - Przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, 2.6.4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 10 dni – wykonawca przedłoży zamawiającemu w szczególności podane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 2.6.2. czynności w trakcie realizacji zamówienia: - Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, - Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, - Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, 2.6.5. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane w pkt. 2.11.2.czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej wysokości określonej w umowie stanowiącej załącznik Nr 7 do niniejszej SIWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2.11.2. czynności traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2.11.2. czynności. 2.6.6. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może również zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2.000,00 zł. 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Błaszkach Nr konta 20 9245 0002 0000 0202 2000 0090. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 7. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty należy dołączyć kserokopię, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, dowodu przelewu wadium. 8. Z treści gwarancji lub poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, to jest: 8.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga aby Wykonawca w celu spełniania niniejszego warunku posiadał aktualną licencję na przewóz osób uprawniającą do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( t.j. Dz. U z 2017 r. poz. 2200 z pożn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, 2. Pełnomocnictwo złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza dla podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie lub podmiotów w imieniu których pełnomocnicy nie wymienieni w dokumentach rejestrowych firmy składają oferty. 3. Dowód wniesienia wadium, 4. Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (składane w przypadku zaistnienia sytuacji, o której mowa w art. 22a ustawy Pzp). 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach