Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2018/2019

Gmina Pacanów ogłasza przetarg

  • Adres: 28133 Pacanów, Rynek
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 765 403 , fax. 413 765 980
  • Data zamieszczenia: 2018-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pacanów
    Rynek 15
    28133 Pacanów, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 765 403, fax. 413 765 980
    REGON: 29101054700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ug.pacanow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2018/2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia. Zadanie zostało podzielone na trzy części, na które składa się odrębne oferty: 1. Część I zamówienia obejmuje: zakup biletów miesięcznych umożliwiających przejazd dzieci i uczniów do przedszkoli i szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Pacanów w roku szkolnym 2018/2019, obejmujący łącznie 314 uczniów i 17 tras (7 tras do szkoły i 10 tras ze szkoły po zajęciach). Przewidywana ilość dni nauki wynosi ok 181 dni. Wykonawca w każdym dniu obowiązywania umowy, realizował będzie przedmiot zamówienia z wykorzystaniem minimum 4 pojazdów (bus/autobus) wraz z niezbędnym personelem, dostosowanych do ilości pasażerów na poszczególnych trasach zgodnie z rozkładem jazdy przewozów regularnych. Nadzór nad przewożonymi uczniami, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa (opieki nad uczniami przy wsiadaniu, wysiadaniu i podczas przejazdu) zapewni Zamawiający. Szczegółowy wykaz tras oraz ilość dzieci i uczniów stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia 2. Część II zamówienia obejmuje: Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Pacanów do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Kupieninie w roku szkolnym 2018/2019 Przedmiotem II części zamówienia jest dowóz 4 uczniów niepełnosprawnych (jedno dziecko w wieku 4 lat wymaga fotelika samochodowego). Dowóz uczniów będzie odbywał się z miejscowości (trasa przejazdu): Sroczków - Pacanów – Komorów - Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy w Kupieninie. Przewidywana ilość dni nauki wynosi ok 191 dni. Wykonawca w czasie dowozu musi zapewnić dzieciom opiekę osoby dorosłej. Opieki nad dziećmi nie może sprawować kierowca pojazdu. Opiekę nad dziećmi może sprawować osoba pełnoletnia. Ilość przejechanych kilometrów, za które Wykonawcy przysługiwało będzie wynagrodzenie będzie liczona od momentu (miejsca) zabrania pierwszego dziecka. Szacunkowa dzienna ilość kilometrów (z miejsca zabrania pierwszego dziecka do siedziby szkoły i z powrotem) wynosi ok. 60,6 km. Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia trasy przejazdu jedynie w okresie zimowym w przypadku gdy warunki atmosferyczne całkowicie uniemożliwią przejazd odcinkami dróg stanowiącymi najkrótszą odległość między punktami skrajnymi (punktem startowym i końcowym). Wyrażenie zgody musi mieć co najmniej formę mailową. Nadzór nad przewożonymi uczniami, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa (opieki nad uczniami przy wsiadaniu, wysiadaniu i podczas przejazdu) należy do Wykonawcy. Osoba/y (przedstawiciele Wykonawcy) wyznaczone na opiekunów do przewożonych uczniów będą posiadać ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu z zakresu BHP i udzielenia pierwszej pomocy medycznej. Obowiązkiem Opiekunów będzie zapoznanie uczniów z regulaminem obowiązującym w pojeździe oraz doprowadzenie uczniów z autobusu do placówki. Zamawiający wymaga aby w każdym pojeździe znajdował się jeden opiekun). Pojazd musi być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać pasy bezpieczeństwa dla dzieci oraz musi posiadać odpowiednią ilość miejsc siedzących. Wymagania dotyczące sposobu realizacji II części przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku Nr 1 SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia 3. Część III zamówienia obejmuje: Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Pacanów do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Broninie w roku szkolnym 2018/2019 Przedmiotem III części zamówienia jest dowóz 8 uczniów niepełnosprawnych. Dowóz uczniów będzie odbywał się z miejscowości (trasa przejazdu): Kółko Żabieckie – Grabowica – Słupia - Pacanów – Wójeczka – Biechów - Zołcza Ugory – koniec trasy Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Broninie. Przewidywana ilość dni nauki wynosi ok 181 dni. Wykonawca w czasie dowozu musi zapewnić dzieciom opiekę osoby dorosłej. Opieki nad dziećmi nie może sprawować kierowca pojazdu. Opiekę nad dziećmi może sprawować osoba pełnoletnia. Ilość przejechanych kilometrów, za które Wykonawcy przysługiwało będzie wynagrodzenie będzie liczona od momentu (miejsca) zabrania pierwszego dziecka. Szacunkowa dzienna ilość kilometrów (z miejsca zabrania pierwszego dziecka do siedziby szkoły i z powrotem) wynosi ok.: a) 76 dni x 93 km (dowóz i odwóz 4 uczniów dojeżdżających codziennie oraz dowóz lub odwóz 4 uczniów zamieszkujących w internacie), b) 105 dni x 79,6 km (dowóz i odwóz 4 uczniów dojeżdżających codziennie w dniach, w których nie dowożeni są uczniowie zamieszkujący w internacie). Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia trasy przejazdu jedynie w okresie zimowym w przypadku gdy warunki atmosferyczne całkowicie uniemożliwią przejazd odcinkami dróg stanowiącymi najkrótszą odległość między punktami skrajnymi (punktem startowym i końcowym). Wyrażenie zgody musi mieć co najmniej formę mailową. Nadzór nad przewożonymi uczniami, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa (opieki nad uczniami przy wsiadaniu, wysiadaniu i podczas przejazdu) należy do Wykonawcy. Osoba/y (przedstawiciele Wykonawcy) wyznaczone na opiekunów do przewożonych uczniów będą posiadać ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu z zakresu BHP i udzielenia pierwszej pomocy medycznej. Obowiązkiem Opiekunów będzie zapoznanie uczniów z regulaminem obowiązującym w pojeździe oraz doprowadzenie uczniów z autobusu do placówki. Zamawiający wymaga aby w każdym pojeździe znajdował się jeden opiekun). Pojazd musi być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać pasy bezpieczeństwa dla dzieci oraz musi posiadać odpowiednią ilość miejsc siedzących Wymagania dotyczące sposobu realizacji III części przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku Nr 1 SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia Umowa realizowana będzie w dni nauki szkolnej w okresie: Część I i III - od 03.09.2018r. do 19.06.2019r., Część II – od 03.09.2018 r. do 31.07.2019r. (dwa tygodnie lipca). W okresie 5 dni od podpisania umowy oraz w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: -oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium: I część zamówienia w kwocie 3 000,00 PLN (trzy tysiące złotych). II część zamówienia w kwocie 700,00 PLN (siedemset złotych) III część zamówienia w kwocie 800,00 PLN (osiemset złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (T.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego 58 8517 0007 0040 0400 0172 0020. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 3. lit. b) - e) wykonawca składa wraz z ofertą. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 3. lit. b) - e) jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2018/2019 część …” Oznaczenie sprawy (numer referencyjny): OSO.271.1.2018 9. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 3. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 11. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w pkt 3. lit. b) - e) podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 3. lit. b) - e) będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. 12. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 4.2. 13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 14. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 12. jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 16. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 17. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień, w którym upływa termin składania ofert. Jeżeli w dniu, w którym upływa termin składania ofert nie będzie opublikowany średni kurs PLN w stosunku do walut obcych ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed tym dniem. 18. W przypadku, o którym mowa w pkt 10.17. SIWZ, wraz z dokumentem lub dokumentami potwierdzającymi wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ, sporządzonymi w języku obcym, wykonawca składa tłumaczenie tych dokumentów na język polski.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności przedstawiając aktualną licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2200 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach