Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Golczewo w roku szkolnym 2023/2024 i 2024/2025

GMINA GOLCZEWO ogłasza przetarg

  • Adres: 72-410 Golczewo, ul. Zwycięstwa 23
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 38 60 127 , fax. 91 38 60 123
  • Data zamieszczenia: 2023-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GOLCZEWO
    ul. Zwycięstwa 23
    72-410 Golczewo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 38 60 127, fax. 91 38 60 123
    REGON: 811684870
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.golczewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Golczewo w roku szkolnym 2023/2024 i 2024/2025
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przewóz uczniów do i ze szkół i przedszkola na terenie gminy Golczewo w roku szkolnym 2023/2024 oraz 2024/2025, w dni pracy szkół i przedszkola oraz sprawowanie opieki nad uczniami w czasie przejazdów na trasie, jak również podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.2. Zamówienie będzie realizowane przez Wykonawcę w ramach regularnej komunikacji publicznej jak i poza nią. Zamawiający zastrzega, iż pierwszeństwo przejazdu mają uczniowie z biletem miesięcznym zakupionym przez Zamawiającego u Wykonawcy w czasie przejazdu do szkół i ze szkół i przedszkola od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy (zgodnie z zapisami ustawy z dn. 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy, Dz. U. z 2020 r. poz. 1920) oraz zgodnie z organizacją roku szkolnego określoną rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2023r. poz. 1211).3. Zamówienie dotyczy niżej wymienionych szkół:1) Zespołu Szkół Publicznych w Golczewie, tj. Przedszkola „Źródełko” i Szkoły Podstawowej im. Bolesława Chrobrego, ul. Szkolna 2, 72-410 Golczewo;2) Szkoły Podstawowej w Wysokiej Kamieńskiej, ul. Szkolna 5, Wysoka Kamieńska, 72-410 Golczewo.4. Dostarczenie biletów miesięcznych na następny miesiąc nastąpi najpóźniej do 2 dni roboczych przed końcem miesiąca poprzedniego. Wyjątek stanowi dostarczenie biletów na miesiąc wrzesień, który rozpoczyna realizację zamówienia. Bilety na miesiąc wrzesień należy dostarczyć najpóźniej do dnia 8.09.2023 r. oraz do dnia 06.09.2024 r.5. Trasy przejazdów oraz szacowaną liczbę uczniów przedstawia załącznik nr 2 do SWZ – formularz ofertowy. Liczba uczniów może ulec zmianie przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia.6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość:1) zmiany liczby dowożonych uczniów (np. z powodu zmiany szkoły lub miejsca zamieszkania, zamknięcia placówki/placówek), informacja dot. zapotrzebowania na bilety będzie aktualizowana co miesiąc, z zastrzeżeniem podania zmiany liczby biletów najpóźniej na cztery dni robocze przed rozpoczęciem kolejnego miesiąca;2) wskazania braku zapotrzebowania na bilety miesięczne – okresowego zawieszenia realizacji umowy, w przypadku wystąpienia okoliczności związanych z całkowitym zamknięciem placówek, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, przy czym zawieszenie usługi nie będzie obciążało Zamawiającego kosztami zakupu biletów i świadczenia usługi;3) pomniejszenia wynagrodzenia miesięcznego określonego jako iloczyn ilości zamówionych biletów i ceny jednostkowej o wysokość wynagrodzenia za czas, w którym usługa nie była wykonywana, tj. jeżeli zamknięcie placówek nastąpi w trakcie realizacji umowy; wynagrodzenie zostanie obliczone wg wzoru:Należne Wynagrodzenie Miesięczne=WM/DR * DRUgdzie:WM – iloczyn liczby zamówionych biletów i ceny jednostkowej biletuDR – dni robocze w danym miesiącuDRU – dni faktycznie realizowanej usługiWw. wynagrodzenie dotyczy sytuacji, w której realizacja usługi jest niemożliwa z przyczyn nieprzewidzianych i niezależnych od Zamawiającego, np. okres kwarantanny, okres zawieszenia zajęć w placówkach spowodowany sytuacją epidemiczną lub innymi sytuacjami, niezależnymi od Zamawiającego;4) zmiany godzin dowozu i odwozu w zależności od rozkładu zajęć lekcyjnych w trakcie trwania roku szkolnego;5) w przypadku obowiązywania ograniczeń w trakcie wykonywania zamówienia w zakresie ilości osób mogących jednocześnie podróżować pojazdem, wynikających z wymogów sanitarnych wdrożonych w związku z epidemią, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia takiej ilości kursów pojazdów na danej trasie, która zagwarantuje dowóz oraz odwóz wszystkich uczniów do oraz ze szkół i przedszkoli z uwzględnieniem obowiązujących ograniczeń; Wykonawca będzie miał obowiązek zapewnienia dodatkowego środka transportu, aby nie powodować opóźnień czasowych kursów;6) podania ostatecznej liczby uczniów na rok szkolny najpóźniej do dnia 28 sierpnia 2023 r. oraz do dnia 28 sierpnia 2024 r.7. Uczniowie będą odwożeni oraz odbierani z przystanków oraz miejsc wyznaczonych do zatrzymywania się autobusów.8. Klasyfikacja przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień:60112000-6 Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego60100000-9 Usługi w zakresie transportu drogowego,60172000-4 Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą.9. Zamawiający, po przeprowadzeniu analizy przedmiotu zamówienia pod kątem realizacji usługi, jej rozliczenia oraz wzajemnego oddziaływania poszczególnych tras przewozów uznał, że nie ma możliwości podziału zamówienia na części – zarówno na zasadzie ilościowej, jak i jakościowej. Ponadto całościowe udzielenie zamówienia jest korzystne ekonomicznie i pozwoli uzyskać niskie oferty cenowe. Charakterystyka przedmiotu zamówienia odpowiada profilowi działalności MŚP funkcjonującym na rynku regionalnym i lokalnym, a ponadto w postępowaniu dopuszcza się udział podwykonawców przy realizacji zamówienia.10. Autobusy przeznaczone do realizacji przedmiotu Zamówienia, muszą spełniać warunki techniczne dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych, a także spełniać inne obowiązujące wymagania określone w przepisach dotyczących bezpiecznego przewozu uczniów oraz winny być oznaczone z tyłu i przodu tablicami z napisem „autobus szkolny” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. ( Dz. U. z 2022 r., poz. 1847) w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.11. Osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, winny posiadać wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, w szczególności kierowcy muszą posiadać aktualne prawo jazdy kategorii D i świadectwo kwalifikacji.12. Dowozy uczniów do przedmiotowych placówek oświatowych na terenie gminy Golczewo będą realizowane w okresie od dnia 1 września 2023 r. do dnia 21 czerwca 2024 r. oraz od dnia 2 września 2024 do dnia 20 czerwca 2025 r., w dni nauki szkolnej, tj. z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określonych na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. nr 2, poz. 1603, z późn. zm.).13. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, związanej z realizacją przedmiotu Umowy, na kwotę nie niższą niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).14. Umowa będzie obowiązywała od dnia 01.09.2023 r. do dnia 30.06.2025 r. W czasie trwania umowy dowozy uczniów do przedmiotowych placówek oświatowych na terenie gminy Golczewo będą realizowane w okresie od dnia 1 września 2023 r. do dnia 21 czerwca 2024 r. oraz od dnia 2 września 2024 do dnia 20 czerwca 2025 r., w dni nauki szkolnej, tj. z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określonych na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1211).15. Wykonawca musi zapewnić przewożonym uczniom oraz opiekunom odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny, tj.:1) utrzymywać w czystości i porządku pojazdy;2) przestrzegać przepisy p.poż. i BHP;3) ubezpieczyć od odpowiedzialności cywilnej pojazdy i posiadacza biletu szkolnego na czas przewozu z tytułu szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem zamówienia;4) oznaczyć pojazd, na czas przewozu, jako wykorzystywany do transportu uczniów.16. Wymóg w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 1) Zgodnie z art. 95 ustawy pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, zgodnie z art. 22 § 1 Kodeksu pracy, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności na stanowisku kierowcy autobusu, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do wyrywkowej weryfikacji faktu zatrudniania na podstawie umowy o pracę, wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności. W tym celu Zamawiający wezwie Wykonawcę do przedstawienia, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 3 dni dowodów zatrudniania na podstawie umowy o pracę wskazanych osób;3) W celu weryfikacji zatrudniania osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może żądać w szczególności:a) oświadczenia zatrudnionego pracownika,b) oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,c) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,d) innych dokumentów, zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika;4) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o naruszeniu przez Wykonawcę lub podwykonawcę obowiązku zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób, albo w przypadku braku przedstawienia dowodów potwierdzających fakt zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy, celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie;5) Zamawiający ma prawo dokonać kontroli wielokrotnie podczas trwania umowy o zamówienie publiczne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który spełnia warunek udziału w postępowaniu, dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:1) posiada doświadczenie w postaci należytego wykonania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jednej usługi, polegającej na dowozie uczniów do i ze szkół, o wartości co najmniej 100 000,00 zł brutto;2) Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować co najmniej trzema pełnosprawnymi pojazdami przystosowanymi do przewozu dzieci, w tym jeden z nich będzie posiadał min. 50 miejsc siedzących (z wyłączeniem miejsca dla kierowcy i dla opiekuna).W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełniać w całości jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza łączenia potencjału podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w celu spełnienia powyższego warunku. To samo dotyczy Wykonawcy, który w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie polegał na potencjale podmiotów udostępniających mu zasoby. W takim przypadku warunek udziału w postępowaniu musi spełniać w całości ten podmiot.W przypadku gdy wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem ogłoszenia.4. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca spełniający warunek posiadania uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej, tj. Wykonawca, który posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.) oraz posiada zezwolenie na przewóz regularny na terenie gminy Golczewo.5. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże się posiadaniem polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę w wysokości nie mniejszą niż: 100 000,00 zł brutto.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach