Przetargi.pl
Dostosowanie Gminnego Centrum Kultury i Biblioteka w Płośnicy do nowoczesnej działalności kulturalnej ukierunkowanej na działania kulturotwórcze w Domu Pracy Twórców

Urząd Gminy Płośnica ogłasza przetarg

  • Adres: 13206 Płośnica, ul. Dworcowa
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 236 968 008 , fax. 236 968 005
  • Data zamieszczenia: 2018-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Płośnica
    ul. Dworcowa 52
    13206 Płośnica, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 236 968 008, fax. 236 968 005
    REGON: 54089000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.plosnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostosowanie Gminnego Centrum Kultury i Biblioteka w Płośnicy do nowoczesnej działalności kulturalnej ukierunkowanej na działania kulturotwórcze w Domu Pracy Twórców
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na zmianie sposobu użytkowania budynku gospodarczego na Dom Pracy Twórców. Stan istniejący: Budynek obecnie funkcjonuje jako obiekt inwentarski z przeznaczeniem poddasza na magazyn zboża. W kolejnych okresach czasu poddawany był modernizacjom i wykorzystywany w różnych celach. Budynek nie zmieniał swojej formy architektonicznej. W budynku wyodrębnione są poprzecznymi ścianami działowymi pomieszczenia o dużych powierzchniach z odrębnymi wejściami z zewnątrz. Dostęp na poddasze odbywa się wewnętrzną klatką schodową. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej: a) strop nad przyziemiem – odcinkowy ceramiczny na belkach stalowych podparty pośrednio na podciągu stalowym, b) ściany fundamentowe murowane z cegły pełnej . Nie wyklucza się lokalnie ścian ceglano- kamiennych, c) ściany przyziemia z cegły ceramicznej pełnej o zróżnicowanej grubości od 35 cm do 42 cm na zaprawie wapiennej; d) ściany poddasza z cegły ceramicznej pełnej na zaprawie wapiennej grubości 25 cm. e) schody wewnętrzne – żelbetowe płytowe; f) konstrukcja dachu stromego drewniana krokwiowo-kleszczowa . Pokrycie dachówką ceramiczną. Stan docelowy: Wykonanie robót budowlanych w wyniku, których powstanie Dom Pracy Twórców z pomieszczeniami: Parter budynku a) dwie sale pracowni edukacji kreatywnej dla 20 osób każda; b) salę widowiskowo –teatralną dla 80 widzów ze sceną, przeznaczoną do przedstawień teatralnych i multimedialnych, wykładów i odczytów; c) pokój dyrektora placówki z równoczesnym przeznaczeniem na punkt informacji turystycznej; d) toalety ogólnodostępne oraz toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, szatnia; e) archiwum zakładowe z czytelnią akt. Na piętrze : a) sala widowiskowo-teatralna z małą sceną teatralną , toalety ogólnodostępne , toaleta dla osób niepełnosprawnych oraz zaplecze sali widowiskowej wykorzystywane w przypadku organizowania w niej spotkań, narad , prelekcji itp. do przygotowywania napojów jak kawa , herbata . Nie przewiduje się wykorzystywania pomieszczenia do celów żywienia zbiorowego. Klatki schodowe: a) główna klatka schodowa, pełniąca funkcję komunikacji ogólnej oraz drogi ewakuacyjnej; została zlokalizowana w miejscu istniejącej klatki poprzez dostosowanie jej do wymogów technicznych; b) klatka schodowa przylegająca do ściany szczytowej będzie służyć celom ewakuacyjnym oraz umożliwia dostęp na poziom piętra osobom niepełnosprawnym przyścienną platformą schodową. Zakres zamówienia określa szczegółowo dokumentacja projektowo – kosztorysowa i techniczna stanowiąca załączniki do niniejszej SIWZ i będąca integralną jej częścią stanowiącą opis przedmiotu zamówienia. (Załączniki nr 1 – 3 SIWZ: Załącznik nr 1 Branża Budowlana (projekt budowlany, przedmiar robót, specyfikacje techniczne); Załącznik nr 2 Branża Sanitarna (projekt budowlany, przedmiar robót, specyfikacje techniczne); Załącznik nr 3 Branża Elektryczna (projekt budowlany, przedmiar robót, specyfikacje techniczne) W zakres zamówienia wchodzi także wykonanie inwentaryzacji powykonawczej geodezyjnej. 2. Kod CPV 45000000 – 7 – Roboty budowlane 45262500-6 – Roboty murarskie 45443000-4 – Roboty elewacyjne 45421000-7 – Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45261000-4 – Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45400000- 1- Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45442100-8 – Roboty malarskie 45330000-9 – Roboty instalacyjne wodno – kanalizacyjne sanitarne 45311000-0 – Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 3. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia zgodnie z art. 29 ust. 1 i 2. Nie stosował w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów, lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który mógłby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Ilekroć niniejsza SIWZ opisuje przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, dookreślając warunki równoważności. W każdym przypadku opisania przedmiotu zamówienia (wymaganych cech produktu/ usługi) w sposób wskazujący znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanym. Jeżeli Wykonawca zaoferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać w ofercie, że proponowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego – art. 30 ustawy PZP stosuje się odpowiednio. Brak wykazania równoważności oferty w tym zakresie skutkował będzie odrzuceniem oferty 4. Zamówienie stanowi roboty budowlane dla których wymagane jest pozwolenie na budowę. Zamawiający posiada wszystkie wymagane zezwolenia do rozpoczęcia realizacji robót budowlanych objętych zamówieniem. 5. Dostępność dla osób niepełnosprawnych i wszystkich użytkowników. Wykonany zakres prac w efekcie prowadzi do powstania obiektu, który jest dostępny dla wszystkich użytkowników w tym osób niepełnosprawnych. Zakres zamówienia przewiduje wykonanie robót budowlanych dostosowujących likwidujących bariery w dostępie dla osób niepełnosprawnych. 6. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.): 1) kierownik budowy, 2) osoby obsługujące urządzenia, maszyny i sprzęt budowlanego w trakcie realizacji zamówienia, 3) osoby wykonujące pozostałe roboty budowlane niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, wymienione w dokumentacji projektowej przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. Zasady dotyczące powyższego wymogu szczegółowo opisane zostały w pkt 26 SIWZ 7. Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie dopuszcza składania ofert częściowych 8. Zamawiający ustanowi inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji. 9. Maksymalny termin realizacji zamówienia Zamawiający ustalił na okres od 15 września 2018 do 31.08.2019 r. Zamawiający przewiduje płatności częściowe za realizację zamówienia: I płatność w grudniu 2018 r. o wartości nie przekraczającej 400 000,00 zł pod warunkiem wykonania robót o tej wartości przez Wykonawcę. II płatność po zakończeniu realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 24 000,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące złotych). Zasady dotyczące wadium określa art. 45 i 46 PZP, w szczególności: 2. Forma wniesienia wadium: 1) forma pieniężna; 2) poręczenie bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancja bankowa; 4) gwarancja ubezpieczeniowa; 5) poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240 .). 3. Sposób wniesienia wadium. 1) W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej: a) należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego nr 67 8215 1029 2002 0021 4609 0004 z dopiskiem: wadium w postępowaniu na Dostosowanie Gminnego Centrum Kultury i Biblioteka w Płośnicy do nowoczesnej działalności kulturalnej ukierunkowanej na działania kulturotwórcze w Domu Pracy Twórców b) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do 23.08.2018 r. do godz. 10.00, przy czym za moment wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu środków na konto Zamawiającego, c) wadium w pieniądzu Zamawiający przechowuje nieoprocentowanym na rachunku bankowym; 2) W przypadku wniesienia wadium w jednej z form określonej w pkt 9.2 pkt 2-5 SIWZ a) dokument musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 PZP; b) dokument musi obejmować cały okres związania ofertą; c) oryginał gwarancji, poręczenia należy złożyć najpóźniej w dniu składania ofert tj. do 23.08.2018 r. do godz. 10.00 do godz. 1000 w Sekretariacie Zamawiającego (I Piętro). 4. Zamawiający zwraca wadium a) niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a i 5 PZP dotyczącego przesłanek zatrzymania wadium; b) niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy - Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; c) niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, d) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych, poręczeń kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeń udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości winno zawierać: a) wskazanie gwaranta lub poręczyciela (nazwa podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczenia), b) wskazanie beneficjenta Gmina Płośnica c) określenie terminu obowiązywania gwarancji lub poręczenia (musi obejmować okres związania ofertą), d) określenie kwoty poręczenia lub gwarancji (musi być równa kwocie wadium), e) gwarantować wypłatę należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie”. 6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania ustawy PZP zawarte w art. 45 i 46. 7. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwa: a) w przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w tym przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne którego dotyczy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania, obejmujący przede wszystkim: - reprezentowanie Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego; - zaciąganie zobowiązań w imieniu Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego; - złożenie oferty wspólnie; - prowadzenie korespondencji i podejmowanie zobowiązań związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę ustanowionego jako pełnomocnika i przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawcy. Stosowne pełnomocnictwo winno zostać załączone do oferty w formie oryginału pełnomocnictwa lub kopii poświadczonej notarialnie. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. b) w przypadku gdy prawo do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z dokumentu rejestrowego 2. Oświadczenie o przynależności/braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór stanowi załącznik nr 8 do SIWZ;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach