Przetargi.pl
„Dostawana potrzeby własne oleju napędowego dla Gospodarki Komunalnej w Błażowej Sp. z o.o.”

Gospodarka Komunalna w Błażowej sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 36-030 Błażowa, ul. 3 Maja
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2301444 do 55 , fax. 17 2301450
  • Data zamieszczenia: 2018-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gospodarka Komunalna w Błażowej sp. z o.o.
    ul. 3 Maja 35
    36-030 Błażowa, woj. podkarpackie
    tel. 17 2301444 do 55, fax. 17 2301450
    REGON: 69068963600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gkblazowa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dostawana potrzeby własne oleju napędowego dla Gospodarki Komunalnej w Błażowej Sp. z o.o.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wielkość przedmiotu zamówienia w okresie objętym niniejszym zamówieniem zostaje określona na 240 000,00 litrów. 2. Miejscem dostarczenia oleju napędowego jest zbiornik służący do gromadzenia paliwa zlokalizowany w na bazie Zamawiającego w Błażowej przy ul. 3-go Maja. 3. Średnia miesięczna wysokość dostaw oszacowana dla potrzeb niniejszego postępowania to 20 000 litrów/mies, w ilościach nie mniejszej niż 4000 litrów jednorazowo. 4. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie się odbywać poprzez sukcesywne dostawy oleju napędowego (zwanego w dalszej treści SIWZ także „ON”), o właściwościach szczegółowo określanych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9.12.2008 r. w sprawie wymagań jakości dla paliw ciekłych (Dz.U. 2013 r., poz. 1058 z późn. zm.), zwanego dalej „Rozporządzeniem w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych”. 5. Wielkość dostaw, terminy i rodzaj paliwa, także w zależności od warunków klimatycznych czyli: DL – paliwo letnie DP – paliwo przejściowe, DZ – paliwo zimowe, będzie każdorazowo określana przez Zamawiającego telefonicznie bądź faksem, nie później niż na 24 godziny przed planowaną dostawą przez osoby do tego upoważnione przez Zamawiającego. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do dostaw przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w ust. 6 powyżej. 7. Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność prawną za jakość, pochodzenie dostarczonego przedmiotu zamówienia i terminowość dostaw. 8. Zamawiający zamierza zakupić w terminie 12 miesięcy od zawarcia umowy, łącznie 240 000 litrów ON, spełniającego wymagania jakościowe, określone w normie PN – EN 590:2009 i ww. Rozporządzenia w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych. Parametry techniczne i chemiczne dostarczanego oleju napędowego nie mogą być gorsze niż określone w załączniku nr 2 do wspomnianego wyżej Rozporządzenia i norm, a zawartość siarki w oferowanym paliwie nie może przekroczyć 0,001% tj. 10 mg/kg. Olej napędowy musi być czysty mikrobiologicznie oraz odporny na ewentualne skażenia biologiczne, w całym łańcuchu dystrybucji oraz w instalacji paliwowej. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji, polegającej na zmniejszaniu bądź zwiększaniu ilości dostaw paliwa w zależności od potrzeb Zamawiającego maksymalnie o 20% w stosunku do całego zamówienia. Zmiana ilości zamówienia ogólnego nie wpłynie na zmianę warunków umowy. 10. Dostawy paliwa będą odbywać się na zasadach zakupu z odroczonym terminem płatności po dostawie. Należności za faktycznie dostarczone paliwo, będą regulowane przelewem w ciągu min. 30 dni, od dnia wystawienia prawidłowej faktury VAT przez Wykonawcę, wystawionej najwcześniej w dniu dostarczenia paliwa. Wartość faktury będzie iloczynem faktycznie dostarczonej ilości oleju napędowego i ceny bazowej PKN ORLEN z dnia dostawy pomniejszonej o stały opust zapisany w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik Nr 2 do SIWZ powiększona o obowiązujący podatek VAT. 11. Termin płatności stanowi dodatkowe – poza cenowe, kryterium oceny ofert w niniejszym postępowaniu. 12. Dostawy przedmiotu zamówienia winny być wykonywane na koszt i ryzyko Wykonawcy. 13. Oferowany ON może być charakteryzowany przez normy zakładowe producenta, ale o parametrach jakościowych tożsamych lub lepszych od przedstawionych w przywołanych wyżej normach i Rozporządzeniach. Składając ofertę Wykonawca będzie zobowiązany podać miejsca, z których będzie dostarczane oferowane paliwo. 14. Zamówione dostawy będą realizowane transportem Wykonawcy. Koszt dostaw paliwa oraz wszystkie inne koszty realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wliczyć w oferowaną cenę jednostkową ON. Zamawiający wymaga, aby paliwo było dostarczane cysternami samochodowymi będącymi w dyspozycji Wykonawcy, spełniającymi wymagania określone w ustawie z dnia 19.08.2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz.U. z 2011 r. nr 227 poz. 1367 z późn.zm.) 15. Wykonawcy jest odpowiedzialny za zamówione paliwo do chwili jego zrzutu do zbiornika Zamawiającego. 16. Jeżeli w okresie realizacji zamówienia publicznego (umowy) wystąpią spadki temperatury poniżej -20°C Wykonawca będzie zobowiązany dostarczać olej napędowy (ON) o temperaturze blokowania zimnego filtra nie wyższej niż -32°C, np. oferowany przez PKN ORLEN- Arktyczny 2 lub przez Grupę Lotos – IZ – 40, lub innych o równoważnych parametrach. Dany olej napędowy powinien charakteryzować się wymaganiami jakościowymi wprowadzonymi przez rozporządzenie Ministra i Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008 r. W sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. 2013, poz.1058), odpowiadający również wymaganiom polskiej Normy PN-EN 590:2006 dla arktycznej klasy 2. 17. Dostawy paliw o polepszonych parametrach niskotemperaturowych będą się odbywały w oparciu o cenę tych produktów publikowaną przez krajowych producentów (np. Arktyczny 2 lub IŻ-40) z zastosowaniem opustu analogicznego do opustu udzielonego na standardowy olej napędowy. 18. Zamawiający wymaga, aby dostarczany przez Wykonawcę olej napędowy pochodził w ponad 50% z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców – pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 138c ust.1 pkt 4 PZP. 19. Zamawiający wymaga, aby dostarczany olej napędowy pochodził od podmiotu wykonującego należycie wszelkie obowiązki dotyczące tworzenia i utrzymania zapasów obowiązkowych ropy naftowej lub paliw wynikające z ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz postępowania w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (t.j. Dz.U. z 2014 r., z poz.1695, ze zm.) oraz wykonującego należycie wszelkie obowiązki dotyczące realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego wynikające z ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (t.j. Dz.U. Z 2014 r., poz. 1634). 20. Warunki odbioru przedmiotu zamówienia zostają ustalone jak niżej: a) ustalenie ilości dostarczanego paliwa odbywać się będzie przez pomiar stanów cieczy w oparciu o pomiar urządzeń zamontowanych na bazach paliw, potwierdzony dodatkowo legalizowanym licznikiem autocysterny i przez urządzenia Zamawiającego – przy zastosowaniu temperatury referencyjnej 15°C. Tak ustalona ilość będzie przyjmowana w fakturze do obliczenia wartości dostarczanego paliwa, b) z każdej dostawy, przed zrzutem paliwa do zbiornika, przedstawiciel Zamawiającego będzie pobierał do szklanego naczynia próbkę dostarczanego paliwa, c) Wykonawca jest zobowiązany do każdej dostawy dołączyć orzeczenie, o jakości dostarczanego paliwa, sporządzone przez uprawnione laboratorium; orzeczenie musi zawierać podstawowe dane charakteryzujące paliwo oraz musi być zaopatrzone w datę wykonania badań; badania dostarczanego paliwa winny być przeprowadzone nie wcześniej niż 3 dni przed dostawą; za jakość paliwa odpowiada Wykonawca, d) dostarczający paliwo przedstawiciel Wykonawcy, zobowiązany jest posiadać dokument wydania paliwa z magazynu i okazać go, na żądanie przedstawiciele Zamawiającego. Dokument wydania paliwa z magazynu nie może być wystawiony wcześniej niż 24 godziny poprzedzające dostawę. Brak dokumentów określonych wyżej może być podstawą odmowy przyjęcia dostarczonego paliwa. 21. Dostawy winny się odbywać w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 20.00. 22. Wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 21c powyżej, Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu każdorazowo dokument WZ oraz list przewozowy. 23. Kody opisujące przedmiot zamówienia Słownik CPV: 090134100-8
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09134100-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł.(dziesięć tysięcy złotych 00/100) W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium, Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 1. Zasady wnoszenia wadium Przy wnoszeniu wadium należy podać znak sprawy: PM/BZP/2/2017 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości . W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wpłaty należy dokonać przelewem na konto Gospodarka Komunalna w Błażowej Sp. z o.o., nr rachunku. 34 9158 0001 2001 0003 1118 0001, a w innych formach przez złożenie oryginału dokumentu w pokoju nr 2 w nieprzekraczalnym terminie do godz. 8:00 w dniu przetargu. Do oferty należy dołączyć kopię gwarancji (poręczenia). Wadium w formie pieniężnej uważa się za wniesione z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca: w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie oferty o brakujące lub zawierające błędy dokumenty, oświadczenia, lub pełnomocnictwo, nie złożył ich w określonym terminie, oraz że nie udowodnił, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, lub odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty jedną lub kilkoma ww. form wadium, zostanie przez zamawiającego wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Zasady zwrotu wadium Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci wykonawcy na jego rachunek, zgodnie z art. 46 ust. 1 i 2 pzp, wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniężny. 3. Utrata wadium Zgodnie z art. 46 ust.4a pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zgodnie z art. 46 ust. 5 pzp, zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawców. Oświadczenia i dokumenty będą badane pod względem ich aktualności, a także czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnianie wymagań Zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie wykonawcy, że nie zalega z opłaceniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne – zał. nr 2 do SIWZ, oświadczenie wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o zamówienia publiczne – zał. nr 4 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach