Przetargi.pl
Dostawa specjalistycznego sprzętu laboratoryjnego na potrzeby ZMDH w IRZiBŻ PAN w Olsztynie

Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10748 Olsztyn, ul. Tuwima
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 539 31 68 , fax. 89 539 31 47
  • Data zamieszczenia: 2018-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności Polskiej Akademii Nauk w Olsztynie
    ul. Tuwima 10
    10748 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 539 31 68, fax. 89 539 31 47
    REGON: 128934000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pan.olsztyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Naukowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa specjalistycznego sprzętu laboratoryjnego na potrzeby ZMDH w IRZiBŻ PAN w Olsztynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa specjalistycznej aparatury dla Zakładu Mechanizmów Działania Hormonów działającego w Instytucie Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie. 2. Zamówienie zostało podzielone na 2 części: Część 1 – barwiarka histologiczna (moduł barwiący) – 1 szt. wraz z nakrywarką do szkiełek mikroskopowych (moduł nakrywający) – 1 szt. Część 2 – mikrotom rotacyjny półautomatyczny z systemem chłodzenia preparatu na głowicy – 1 szt. 3. Zamawiający wymaga, aby sprzęt był fabrycznie nowy, nieużywany, wyprodukowany nie później niż w 2018 roku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w formularzach ofertowych – załącznikach nr 1 do SIWZ. 4. W przypadku, gdy do opisu przedmiotu zamówienia zostały użyte normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. 5. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych, w ofercie należy określić jakiego zakresu (materiału, technologii) dotyczą oraz na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z art. 26 ust 2 ustawy Pzp) złożyć dokumenty zawierające dane techniczne, w celu wykazania równoważności. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Dodatkowa informacja dotycząca równoważności została opisana na końcu SIWZ. 6. Wykonawca zapewni szkolenie w zakresie obsługi urządzeń. 7. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 8. Termin dostawy przedmiotu zamówienia – 28 dni od dnia podpisania umowy. 9. Warunki ogólne dostawy przedmiotu zamówienia: 1) Oferowany sprzęt powinien być produktem wysokiej jakości, musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany nie później niż w 2018 roku, wolny od wad materiałowych i prawnych. 2) Oferowany sprzęt musi być oznakowany w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja zarówno produktu, jak i producenta. 3) Oferowana aparatura musi pochodzić z oficjalnego kanału dystrybucji zgodnie z wymaganiami producentów. 4) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji dostawy. 5) Wraz ze sprzętem Wykonawca dostarczy instrukcję obsługi w języku polskim. 6) Po dostarczeniu do siedziby Zamawiającego, sprzęt powinien być gotowy do poprawnej, bezawaryjnej pracy w zakresie wszystkich składowych elementów i funkcji, zgodnie z opisem tych elementów w załączniku nr 1 – formularzu ofertowym. Niedopuszczalne jest, aby dla zapewnienia prawidłowej pracy sprzętu konieczne było instalowanie dodatkowych elementów (urządzeń), oprogramowania, w późniejszym czasie, szczególnie za dodatkową opłatą (nie dotyczy materiałów zużywalnych, zamawianych podczas eksploatacji aparatury). 7) Dostarczony sprzęt musi być oznaczony znakiem CE (jeżeli dotyczy). 8) Dostarczony sprzęt musi być dostosowany do pracy z wykorzystaniem napięcia sieciowego w Polsce. 10. Warunki dotyczące serwisu gwarancyjnego: 1) Oferowana aparatura musi być objęta gwarancją na okres min. 24 miesięcy. Okres gwarancji będzie liczony od daty podpisania protokołu odbioru produktów bez uwag i zastrzeżeń. Okres gwarancji jest jednym z kryterium oceny ofert. 2) Serwis gwarancyjny powinien być prowadzony przez serwis Wykonawcy autoryzowany przez producenta. W przypadku, gdy Wykonawca nie posiada autoryzowanego serwisu gwarancyjnego oferowanego sprzętu, Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca serwisu gwarancyjnego korzystał z pomocy producenta oferowanego sprzętu lub jego przedstawiciela, prowadzącego serwis techniczny w wymaganym zakresie. Każda autoryzacja dla serwisu Wykonawcy oraz deklaracja wspierania serwisu przez producenta lub jego przedstawiciela musi mieć formę oświadczenia producenta lub jego przedstawiciela. 3) W okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca zapewni nieodpłatny serwis przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w niniejszym dokumencie i w umowie. 4) W przypadku wymiany uszkodzonego elementu sprzętu obowiązywać będą warunki gwarancji i serwisu, wynikające ze złożonej oferty. 5) Transport sprzętu do miejsca lokalizacji serwisu gwarancyjnego i z powrotem w okresie gwarancji odbywać się będzie na koszt i ryzyko Wykonawcy. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy ze względu na wadę fizyczną lub prawną dostarczonego sprzętu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38000000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, przed upływem terminu składania ofert, jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: Część 1 – 6000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych, 00/100) Część 2 – 1500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych, 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110 z późn.zm.). 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 12 1130 1189 0025 0145 9820 0002, w tytule przelewu należy wpisać: Wadium w postępowaniu na dostawę specjalistycznego sprzętu laboratoryjnego na potrzeby ZMDH, ZP-PNK/D/2018/12/103 na część… 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w pkt 3, przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w formach określonych w pkt 2 ppkt b)-e), musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP, przy czym: a) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) musi zawierać stwierdzenie, że gwarant lub poręczyciel zobowiązuje się nieodwołalnie i bezwarunkowo pokryć wszelkie zobowiązania Wykonawcy wobec Zamawiającego wynikające z zapisów SIWZ dotyczące wadium, do wysokości gwarantowanej kwoty, na pierwsze żądanie Zamawiającego przedstawione gwarantowi w formie pisemnej; c) musi zawierać numer i nazwę postępowania; d) nie może wprowadzać żadnych dodatkowych warunków, od spełnienia których zależy spełnienie świadczeń z tytułu udzielonej gwarancji lub poręczenia; e) dokumenty te zostaną złożone w oryginale. 6. Oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 2 ppkt b) – e) należy złożyć wraz z ofertą w osobnej kopercie. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej zaleca się, aby dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty. 8. Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, zaleca się, aby dokument potwierdzający wniesienie wadium wskazywał numer części zamówienia, której dotyczy. W przypadku braku takiego wskazania (przy jednoczesnym wniesieniu niższej od wymaganej łącznej wysokości wadium), a także niemożności jednoznacznego przypisania wysokości wadium do poszczególnych części zamówienia, oferta zostanie odrzucona we wszystkich częściach zamówienia na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 10. Zasady zatrzymywania, zwrotu lub zaliczania wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP. 11. W przypadku braku wadium lub nieprawidłowego jego wniesienia, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przedmiotowe oświadczenie składa się w formie oryginału. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców powyższe oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) reprezentującą wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. 3. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze. Dokument pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 4. Oferta musi zawierać: a) formularz ofertowy sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, b) wypełniony załącznik nr 2 do SIWZ: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, c) zobowiązanie innego podmiotu - w sytuacji jeżeli Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach