Przetargi.pl
Dostawa sortów mundurowych i odzieży bhp na 2019 rok

Nadleśnictwo Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37300 Leżajsk, ul. Tomasza Michałka
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 428 894 , fax. 172 426 145
  • Data zamieszczenia: 2019-01-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Leżajsk
    ul. Tomasza Michałka 48
    37300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 172 428 894, fax. 172 426 145
    REGON: 69002699900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lezajsk.lasy.gov.pl/ , https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_lezajsk/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa sortów mundurowych i odzieży bhp na 2019 rok
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa sortów mundurowych i odzieży bhp na 2019 rok Dostawa winna być zrealizowana według wzorów zamieszczonych w: 1) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 19 grudnia 2017 r. (Dz. U z 2017 r., poz. 2466) w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia; 2) Zarządzeniem nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.12.2017 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15.07.2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych; 3) Zarządzeniu nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 marca 2005 r., w sprawie zmian w dokumentacji techniczno – technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika (znak: OR-1743-1/05). 4) Zarządzeniu nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r., w sprawie zmian w dokumentacji techniczno – technologicznej dla niektórych przedmiotów munduru leśnika (znak: EO-1743-2/12). 5) Zarządzeniu nr 54 Dyrektora Generalnego lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012 r., w sprawie zmiany Zarządzenia nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno – technologicznej dla niektórych przedmiotów munduru leśnika (znak: EO-1743-3/2012). 6) Zarządzeniu Nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15lipca2013 r., w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych (ER-1743-8/13). Treść aktów prawnych powołanych powyżej dostępna jest na stroni internetowej: http://www.bedon.lasy.gov.pl/akty-prawne Szczegółowy opis odzieży bhp zawierają Polskie Normy. Odzież bhp powinna odpowiadać wymogom wynikającym z: - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie środków ochrony indywidualnej; - Ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. 2017 r., poz. 1226); - Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej (Dz. U. z 2005 r., Nr 259, poz. 2173 z późn. Zm.); - Protokołu dodatkowego nr 24 zawarty w dniu 25 listopada 2014r. w Warszawie do Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe z dnia 29 stycznia 1998r., zarejestrowanym przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej w dniu 4 grudnia 2014r. - wzorów określonych w Polskich Normach tj. m. in. odzież ochronna i robocza dostarczona dla Pracowników Lasów Państwowych musi posiadać atesty odpowiednie parametry techniczne, zapewnić bezpieczne wykonywanie czynności związanych z procesem pracy i musi być oznaczone symbolem (CE). Szczegółowy opis odzieży bhp zawierają Polskie Normy: - odzież ochronna wymagania ogólne PN-EN 13688:2013-07 - środki ochrony indywidualnej obuwie bezpieczne PN-EN ISO 20345:2012 - obuwie ochronne PN-EN ISO 20346:2007/A1:2008 - odzież ochronna - ochrona przed deszczem PN-EN 343+A1:2008 - odzież ochronna - ochrona przed zimnem PN-En 342:2005 - odzież ochronna - wyroby odzieżowe chroniące przed chłodem – PN-EN 14058:2007. REKOMENDACJAMI REALIZACYJNYMI W ZAKRESIE ZAOPATRYWANIA PRACOWNIKÓW PGL LP W SORTY BHP Kolorystyka ubrań roboczych/ochronnych powinna nawiązywać do kolorystyki określonego dla munduru terenowego leśnika w świetle obowiązujących przepisów dot. sortów mundurowych. Wymagania przedstawione w SIWZ oraz załącznikach są wymaganiami minimalnymi. Odzież ochronna i obuwie bhp powinny odpowiadać wzorcom określonym w polskich Normach oraz powinny posiadać oznakowanie symbolem CE potwierdzające spełnienie wymagań uregulowanych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z 21.12.2005 r. (Dz. U. z 2005 r., nr 259, poz. 2173) w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej . Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą co najmniej o: nazwie i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, rozmiarze, przepisach dotyczących konserwacji, prania i czyszczenia oraz nazwę i adres producenta. 3.2 Zamawiający informuje, że dokumentacja techniczno – technologiczna mundurów leśnika oraz fotograficzna dokumentacja sortów, zamieszczona jest na stronie internetowej Ośrodka Rozwojowo – Wdrożeniowego Lasów Państwowych w Bedoniu: http://www.bedon.lasy.gov.pl/dokumentacja-techniczno-technologiczna#.XEBkfcvxJhi http://www.bedon.lasy.gov.pl/fotograficzna-dokumentacja-sortow-mundurowych Treść aktów prawnych powołanych powyżej dostępna jest na stronie internetowej: http://www.bedon.lasy.gov.pl/akty-prawne 3.3. Dostawa sortów mundurowych realizowana będzie w zależności od potrzeb Zamawiającego, w oparciu o Zarządzenie nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15.07.2013 r. oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z 9 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia, lub dla nowych wzorów sortów mundurowych w oparciu o Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz. U. z 2017 poz. 2466) 3.4. Zgodnie z w.wym. zarządzeniem nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013r. każdy wymieniony w punkcie 3.2 sort mundurowy posiada swoją wartość określoną w tzw. punktach przeliczeniowych – wartości te są podane w Zarządzeniu nr 62. 3.5. Dla części I: Nadleśnictwo Leżajsk dysponuje 6046 punktami przeliczeniowymi. Zamawiający nie określa jakie sorty i w jakiej ilości zakupi za dysponowane punkty przeliczeniowe. Z uwagi na fakt, że rzeczywista realizacja ilościowa przedmiotu zamówienia w okresie obowiązywania umowy jest związana z systemem punktowym oraz jest uwarunkowana zmiennością poziomu zatrudnienia pracowników Służby Leśnej uprawnionych do odbioru sortów mundurowych jak również od indywidualnego zapotrzebowania na poszczególne sorty przez osoby uprawnione, Dla części II: Rodzaje środków ochrony indywidualne lub odzieży roboczej i obuwia roboczego wraz z ilościami zawarte są w załączniku nr 1-1 do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części II zawarty jest w załączniku nr 6 do SIWZ. Dla części I, II Zamawiający gwarantuje realizację umowy na poziomie minimum 80% wartości umowy netto. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie wyłącznie za faktycznie wykonane dostawy w okresie obowiązywania umowy, a Wykonawca zrzeka się roszczenia o realizację umowy i zapłaty wynagrodzenia w części niewykonanej. 3.6. Łączna ilość przedmiotu zamówienia na część 2 zamówienia na bhp zawiera załącznik nr 1-1 do SIWZ. 3.7. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia ( Kod CPV ): 18.11.00.00-3 – Odzież branżowa 18.10.00.00-0 – Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki 18.20.00.00-1 – Odzież wierzchnia 18.21.10.00-1 – Peleryny 18.22.32.00-0 – Kurtki 18.23.20.00-4 – Spódnice 18.23.40.00-8 – Spodnie 18.23.53.00-8 – Swetry 18.30.00.00-2 – Części garderoby 18.40.00.00-3 – Odzież specjalna i dodatki 18.42.30.00-0 – Krawaty 18.42.40.00-7 – Rękawice 18.44.00.00-5 – Kapelusze i nakrycia głowy 18.80.00.00-7 – Obuwie 18.22.00.00-7 – Odzież przeciwdeszczowa 18.22.22.00-3 – Komplety odzieżowe 18.14.00.00-2 – Dodatki do odzieży roboczej 35.11.34.00-3 – Odzież ochronna i zabezpieczająca. 3.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy, w części obejmującej niewykonaną część dostaw, jeżeli nowe rozporządzenie i zarządzenia wprowadzą zmiany, w zakresie wzoru munduru leśnika, tak iż nie będzie możliwości realizacji zamówienia zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej SIWZ i ofercie Wykonawcy. 3.9. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” w SIWZ lub załącznikach za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy PZP. W przypadku powoływania się na normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy PZP dopuszcza rozwiązania równoważne wymaganiom opisywanym w przywołanych normach, aprobatach, specyfikacjach technicznych i systemach odniesienia, w tym dokumenty równoważne. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Każdorazowo gdy w SIWZ lub załącznikach do SIWZ wskazane zostały konkretne dokumenty lub zaświadczenia, oznacza to, że Zamawiający określił przykładowy dokument, który może być zastąpiony innym równoważnym zaświadczeniem lub dokumentem na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). W przypadku gdy w SIWZ pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, należy takie zapisy rozumieć jako zobrazowanie przykładowych parametrów materiałów, urządzeń itd. oczekiwanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza dostawę materiałów lub urządzeń równoważnych tj. takich, które wraz z pozostałymi elementami zamówienia pozwolą na zachowanie kompatybilności i nie wpłyną na niezgodność oferty z SIWZ. Wykonawca zobowiąże się do dostarczenia sortów mundurowych i bhp do siedziby Zamawiającego na swój koszt i ryzyko. 3.10. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 PZP,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18100000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: - na część I 1400,00 PLN (słownie: jeden tysiąc czterysta złotych i 00/100) - na część II 1000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych i 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 9.2 Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 9.3 Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Leżajsku, nr rachunku bankowego: 35 9187 0001 2001 0000 2352 0001 w przelewie wskazać tytuł wpłaty: Wadium w postępowaniu nr SA.270.1.1.2019 na część nr…..„Dostawa sortów mundurowych i odzieży bhp na 2019 rok” 9.4 Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 9.3. SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 9.5 Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 9.6 Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 9.7 Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1 Ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.9 Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.11 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9.12 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.13 Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: -) oświadczenie sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2-1 do SIWZ potwierdzające, że: a) wobec wykonawcy nie wydano wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, b) wobec wykonawcy nie wydano orzeczenia tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, c) wobec wykonawcy nie wydano prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w sytuacjach, o których mowa art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, d) wobec wykonawcy nie wydano ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w sytuacjach, o których mowa w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp, e) wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1445); -) oświadczenie wymagane od wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych wynikających z RODO. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt. 8.1 SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 8.1 SIWZ. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt. 8.1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty zawierające dane w innych walutach niż określono to w treści SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP na dzień wystawienia dokumentu. Jeżeli w dniu wystawienia dokumentu kurs danej waluty nie był ogłaszany przez NBP, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed tym dniem. Tabele kursów walut dostępne są pod następującym adresem internetowym http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 8.4 pkt 1), 3), 4) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w ust. 8.9. pkt.1) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 8.9. ust. 2) SIWZ powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 8.9. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 8.10. SIWZ stosuje się. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub jego upełnomocnionego przedstawiciela.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach