Przetargi.pl
Dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego na potrzeby Gminy Dobrzyniewo Duże

Gmina Dobrzyniewo Duże ogłasza przetarg

  • Adres: 16002 Dobrzyniewo Duże, ul. Białostocka
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 428 155 , fax. 857 197 147
  • Data zamieszczenia: 2017-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobrzyniewo Duże
    ul. Białostocka 25
    16002 Dobrzyniewo Duże, woj. podlaskie
    tel. 857 428 155, fax. 857 197 147
    REGON: 5065925000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobrzyniewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego na potrzeby Gminy Dobrzyniewo Duże
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju napędowego oraz dostawa oleju opałowego na potrzeby Gminy Dobrzyniewo Duże). 4.2. Szczegółowe warunki wykonywania przedmiotu zamówienia określono w pkt. 5 IDW oraz we wzorze umowy odpowiednio dla danego zadania (Część II SIWZ). 4.3. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według CPV (Wspólny Słownik Zamówień): Lp. Kod CPV Opis 1. 09134000-7 Oleje napędowe 2. 09135000-4 Oleje opałowe 4.4. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent, czy pochodzenie – należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie okre-ślają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający do-puszcza złożenie Oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parame-trach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. Jeśli przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicz-nych i systemów referencji technicznych, że Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Jeżeli w SIWZ podano nazwy lub typy materiałów i produktów, to mają one na celu wskazanie parametrów jakościowych. W przypadku materiałów i produktów określonych nazwą producenta, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych, o parametrach nie niższych niż ma-teriałów wskazanych nazwą. Jeżeli Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazał oznaczenie konkretnego producenta lub konkretny produkt, to dopuszcza jedno-cześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. 4.5. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca, który powołu-je się na rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wy-magania określone przez Zamawiającego lub charakteryzują się lepszymi parametrami (np. przedstawić porównanie parametrów technicznych wymaganych przez Zamawiają-cego z parametrami oferowanego sprzętu itp.). 5. Zamówienia częściowe. 5.1. Zamawiający dzieli zamówienie na zadania (części) i dopuszcza składanie ofert czę-ściowych na wszystkie lub wybrane zadania (części). 5.2. Przedmiot zamówienia podzielono na dwa zadania: 5.2.1. Zadanie I: Dostawa oleju napędowego na potrzeby Gminy Dobrzyniewo Duże. 1) Zadanie I obejmuje realizację cyklicznych dostaw oleju napędowego (dalej: olej ON), jedna dostawa ok. 2000 l, w łącznej maksymalnej ilości 43000 litrów, występującego w dwóch rodzajach: standardowy i o polepszonych właściwościach niskotemperatu-rowych, spełniającego wymagania aktualnej normy PN-EN 590:2013-12 oraz rozpo-rządzenia Ministra Gospodarki z dnia 09 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2015 r. poz. 1680), do Gminy Dobrzyniewo Duże, ul. Białostocka 25, 16-002 Dobrzyniewo Duże; 2) Przewidywane ilości zamawianego oleju ON w okresie trwania umowy: - standardowy zamawiany przez 9 miesięcy – szacunkowo 37500 litrów; - o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych – szacunkowo 5500 litrów. Zamówienia ilości poszczególnych rodzajów oleju ON będą uzależnione od potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od zadeklarowanych wyżej; 3) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji dotyczącego ilości oleju standardowego, w ten sposób, że podczas realizacji zamówienia będzie mógł żądać zwiększenia dostawy oleju w ilości do 2 000 litrów. Zamawiający będzie korzystał z prawa opcji wraz z ewentualnym, rosnącym zapotrzebowaniem Zama-wiającego, przez cały okres trwania umowy. Prawo opcji jest uprawnieniem Zama-wiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu; 4) Zamawiane partie oleju ON dostarczane będą od poniedziałku do piątku między go-dziną 08.00, a 14.00, na koszt Wykonawcy wliczony w cenę, w terminie do 24 go-dzin od momentu otrzymania zamówienia, które będzie składane w dni robocze do godziny 10:00, zgodnie z ustaleniami wynikającymi z umowy; 5) W celu realizacji zamówienia Wykonawca musi dysponować środkami transporto-wymi spełniającymi warunki techniczne do przewozu paliw płynnych oraz: a) posiadającymi licznik i możliwość wydruku ilości wydanego paliwa, z jednocze-snym przeliczeniem na ilość paliwa wydanego w temperaturze referencyjnej 150 C, data, typ paliwa oraz godzina rozładunku, b) zapewniającymi spuszczanie paliwa poprzez króciec rury zlewowej o średnicy 65 mm; 6) W przypadku uszkodzeń/awarii urządzeń Zamawiającego spowodowanych niewła-ściwą jakością dostarczonego paliwa (o parametrach jakościowych niezgodnych z parametrami jakościowymi określonymi w przekazanej kopii świadectwa jakości oleju), wszelkie koszty związane z powołaniem rzeczoznawcy i oceną techniczną oraz koszty napraw pokryje Wykonawca; 7) Wykonawca zawrze i utrzyma w ważności przez cały okres realizacji Umowy umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu realizacji Umowy z sumą gwarancyjną nie niższą niż 100.000 zł (sto tysięcy złotych). 8) Zamawiający oświadcza że paliwo będzie wykorzystywane wyłącznie do celów własnych i nie będzie odsprzedawane (również poza granice państwa). 9) Rozliczenie i fakturowanie odbywało się będzie na podstawie legalizowanego liczni-ka autocysterny w m3 w temp. Referencyjnej 15°C. 10) Zamawiający informuje, ze w przypadku dokonywania kontroli zgodności parame-trów jakościowych dostarczanego paliwa będzie przekazywał próbki do laborato-rium 5.2.2. Zadanie II: Dostawy oleju opałowego. 1) Zadanie II obejmuje cykliczne dostawy oleju opałowego lekkiego – przeznaczonego do celów procesowych i grzewczych w łącznej maksymalnej ilości 23500 litrów, spełnia-jącego wymagania określone w normie jakościowej PN-C-96024:2001, o gęstości w temp. 15˚C nie większej niż 840 [kg/m3] oraz o wartości opałowej minimum 41 [MJ/kg] do Świetlicy wiejskiej w Chrabołach, Chraboły 41, 16-002 Dobrzyniewo Duże oraz Szkoły Podstawowej w Pogorzałkach, Pogorzałki 127, 16-002 Dobrzyniewo Duże. 2) Przewidywane ilości zamawianego oleju opałowego lekkiego w okresie trwania umo-wy: 23500 litrów. Zamówienia oleju opałowego lekkiego będą uzależnione od potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od zadeklarowanych wyżej; 3) Olej opałowy lekki dostarczany będzie przez cały okres obowiązywania umowy w ilo-ści określonej przez Zamawiającego nie większej niż 12000 litrów do stacji rozładunku oleju opałowego lekkiego między godziną 08.00, a 14.00, od poniedziałku do piątku; 4) Zamawiane partie oleju opałowego lekkiego dostarczane będą na koszt Wykonawcy wliczony w cenę, w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od momentu złożenia przez Zamawiającego zamówienia; 5) W przypadku uszkodzeń/awarii urządzeń Zamawiającego spowodowanych niewłaści-wą jakością dostarczonego paliwa (o parametrach jakościowych niezgodnych z parametrami jakościowymi określonymi w przekazanej kopii świadectwa jakości ole-ju), wszelkie koszty związane z powołaniem rzeczoznawcy i oceną techniczną oraz koszty naprawienia szkody pokryje Wykonawca; 6) Wykonawca zawrze i utrzyma w ważności przez cały okres realizacji Umowy umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu realizacji Umowy z sumą gwarancyjną nie niższą niż 30.000 zł (trzydzieści tysięcy złotych). 7) Zamawiający oświadcza że paliwo będzie wykorzystywane wyłącznie do celów wła-snych i nie będzie odsprzedawane (również poza granice państwa). 8) Zamawiający nie gwarantuje dostaw łącznych do obu lokalizacji w tym samym czasie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09134000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest z wnieść przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości: • gdy oferta dotyczy Zadania I - 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych), • gdy oferta dotyczy Zadania II – 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc zł), W przypadku składania oferty na więcej niż jedno Zadanie, wymagane jest wniesienie wadium w łącznej wysokości stanowiącej sumę odpowiednich wartości wskazanych po-wyżej. 12.2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja po-winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), w przypadku podmiotów ubiegających się o zamówienie wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt 1 lit. b-e winno w swojej treści wymieniać wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie, b) wskazanie beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, d) kwotę gwarancji, e) termin ważności gwarancji, f) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: • Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub • Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, g) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe, h) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. 12.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: w Banku Spółdzielczym nr 26 8060 0004 2600 1010 2000 0040 z dopiskiem „Wadium - przetarg nieograniczony na „Dostawa oleju napędowego oraz oleju opałowego na potrzeby Gminy Dobrzyniewo Duże – Or.271.29.2017” Do oferty należy dołączyć potwierdzenie przelewu bankowego. 2) W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w siedzibie jednostki organizacyjnej Zamawiającego przy ul. Białostockiej 25, 16-002 Dobrzyniewo Duże, kasa – pokój nr 5 w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą Pzp. Zaleca się załączenie w ofercie kopii tego dokumentu. 12.4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 12.5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12.6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na we-zwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 usta-wy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać: a) koncesję na obrót paliwami płynnymi, o której mowa w ustawie z dnia 10 kwiet-nia 1997 r. Prawo energetycznie (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 220, 791, 1089, 1387, 1566), b) licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy zgodnie usta-wą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1907, 1935, 1948 z późn. zm.) lub zaświadczenie na krajowe przewozy drogowe własne wystawione na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1907, 1935, 1948 z późn. zm.);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej IDW, 2. stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z właściwego rejestru, 3. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 4. dowód wniesienia wadium 5. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (Informacja z otwarcia ofert), każdy Wykonawca, bez odrębnego wezwania, składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, z Wykonawcą lub Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp). Wzór oświadczenia – załącznik nr 3 do IDW.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach