Przetargi.pl
DOSTAWA ODCZYNNIKÓW LABORATORYJNYCH ORAZ DZIERŻAWA APARATÓW dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie

Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie ogłasza przetarg

  • Adres: 39460 Nowa Dęba, ul. M. C. Skłodowskiej
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8462651 w. 120
  • Data zamieszczenia: 2019-01-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie
    ul. M. C. Skłodowskiej
    39460 Nowa Dęba, woj. podkarpackie
    tel. 15 8462651 w. 120
    REGON: 56329800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoznowadeba.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOSTAWA ODCZYNNIKÓW LABORATORYJNYCH ORAZ DZIERŻAWA APARATÓW dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nowej Dębie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest " DOSTAWA ODCZYNNIKÓW LABORATORYJNYCH ORAZ DZIERŻAWA APARATÓW DLA SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZESPOŁU ZAKŁADÓW OPIEKI ZDROWOTNEJ W NOWEJ DĘBIE” Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) : 33696500-0 Odczynniki laboratoryjne 33696200-7 Odczynniki do badania krwi 33696300-8 Odczynniki chemiczne 38434000-6 Analizatory 1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ - "Formularz Asortymentowo – Cenowy" oraz Załącznik nr 2 do SIWZ - " Parametry techniczno-użytkowe aparatu" do SIWZ. 1.3. Warunki realizacji zamówienia: 1) Dostawę przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego zapewnia Wykonawca, ponosząc koszty i ryzyko transportu. 2) Zamawiający podzielił przedmiot zamówienie na 15 części i dopuszcza możliwość składania ofert częściowych ( art. 2 pkt.6 art.36 ust.2 pkt.1 Pzp). 3) Każda część stanowi odrębny przedmiot zamówienia. Ofertę można składać do jednej lub wszystkich części. 4) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert na poszczególne pozycje w częściach. 5) Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza będzie zobowiązany do dostarczenia aparatu w ramach dzierżawy ponosząc koszty i ryzyko transportu, montaż oraz uruchomienie wraz ze szkoleniem personelu zgodnie z zapisami dotyczącymi danej części bez żadnych dodatkowych zakupów i inwestycji. 6) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu szczegółowych instrukcji obsługi w języku polskim oraz konserwacji dla każdego dostarczonego aparatu. 7) Dostawa odczynników będących przedmiotem umowy następować będzie sukcesywnie na podstawie bieżących zamówień wystawianych przez Zamawiającego na piśmie przesłane faxem lub e-mailem na numer /adres Wykonawcy 8) Zamawiający wymaga, aby zaoferowane odczynniki w dniu dostawy posiadały nie krótszą niż 6 miesięczną datę przydatności do uzytku. 9) Dostawa odczynników do Zamawiającego realizowana będzie staraniem oraz koszt i ryzyko Wykonawcy w dni robocze od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach urzędowania Zamawiającego tj. godz. 7:00 do 14:35. 10) Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć towar w terminie max. 10 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia (zgodnie z ofertą wykonawcy). 11) Zaoferowane przez Wykonawców w niniejszym postępowaniu wyroby, muszą spełniać wymagania określone ustawą z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2017r. poz.211) tj. certyfikat CE lub deklarację zgodności (jeśli prawo nakłada obowiązek posiadania takich dokumentów) 12) Wykonawca w okresie gwarancji będzie dokonywał bezpłatnych napraw, konserwacji i przeglądów aparatów dostarczonych i zainstalowanych zgodnie z Ustawą z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych ze szczególnym uwzględnieniem art.90 ust.3-5 tejże ustawy. 13) Po zakończeniu okresu obowiązywania umowy wydzierżawiony aparat zostanie zwrócony Wykonawcy 14) Szczegółowe warunki i zasady realizacji zamówienia zostały określone we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ i Załącznik nr 7A do SIWZ . 15) Informacja na temat rozwiązań równoważnych: W przypadku, gdyby w opisie przedmiotu zamówienia (załącznikach do SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w SIWZ. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust., 1-3 ustawy Pzp należy rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. Opis części zamówienia, jeżeli Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych; Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Części zamówienia: Część Nr 1 – Dostawa odczynników wraz z dzierżawą analizatora biochemicznego w systemie suchej chemii; Część Nr 2 - Dostawa odczynników wraz z dzierżawą aparatu do wykonywania badań immunochemicznych i wirusologicznych; Część Nr 3- Dostawa odczynników wraz z dzierżawą systemu automatycznego z funkcją określania lekowrażliwości i MIC; Część Nr 4 - Dostawa testów do oznaczania parametrów fizykochemicznych oraz osadu moczu połączony z dzierżawą automatycznego systemu do oznaczania właściwości fizykochemicznych oraz osadu moczu i analizatora do oznaczania HbA1c ; Część Nr 5 - Dostawa odczynników wraz z dzierżawą aparatu do badania krwi metodą immunochemiczną; Część Nr 6 - Dostawa odczynników wraz z dzierżawą aparatu do wykonywania badań równowagi kwasowo - zasadowej; Część Nr 7 - Dostawa odczynników wraz z dzierżawą aparatu do wczesnego wykrywania bakterii i grzybów we krwi, płynach ustrojowych oraz hodowli prątków gruźlicy ; Część Nr 8 -Dostawa odczynników do oznaczeń Borrelia IgM i IgG – test potwierdzenia (WB) wraz z dzierżawą sprzętu służącego do odczytu tych oznaczeń ; Część Nr 9 - Dostawa odczynników wraz z dzierżawą aparatury niezbędnej do badań paneli alergicznych i autoimmunologicznych ; Oznaczenie sprawy: SPZZOZ.NT.III.382 - 1/2019 Część Nr 10 - Podłoża z dzierżawą cieplarki; Część Nr 11 - Dostawa odczynników wraz z dzierżawą aparatu do koagulologii; Część Nr 12 - Odczynniki do analityki ogólnej; Część Nr 13 - Szybkie testy latexsowe i diagnostyczne; Część Nr 14 - Odczynniki i podłoża; Część Nr 15 - Grzyby;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33696500-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, tym samym nie dokonuje jego opisu. Uzna spełnienie tego warunku przez Wykonawcę w oparciu o treść złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego: 3.1. Oświadczenie dotyczące oferowanego przedmiotu zamówienia. Złożenie ww. oświadczenia będzie potwierdzeniem, że: 1. Zaoferowany asortyment będący przedmiotem dostaw posiada dokumenty dopuszczające do obrotu i stosowania na terenie Polski określonych w częściach nr: ………………………………………………………… 2. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć asortyment zgodny z opisem przetargowym, odpowiedniej jakości, dla danego rodzaju asortymentu. 3. W Częściach nr ……………………………………………… ……………………………... Zaoferowany asortyment będący przedmiotem dostaw posiada odpowiednie dokumenty (Certyfikaty CE i deklaracje zgodności wyrobu dotyczące poszczególnych artykułów, inne dokumenty dopuszczające do obrotu i stosowania) i są one aktualne dla przedmiotowego postępowania oraz mogą być stosowane w służbie zdrowia. 4. W Częściach nr ………………………………………………………………… zaoferowany asortyment jest zgodny z Ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych ( Dz. U. z 2017 r., poz. 211, jednolity tekst, z późniejszymi zmianami). 5. Dokumenty wymienione w niniejszym oświadczeniu - dostarczone zostaną Zamawiającemu na każde pisemne wezwanie, przed podpisaniem umowy oraz w trakcie realizacji umowy, w terminie 3 dni od daty przesłania wezwania (oryginały lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). 6. Oświadczenie Wykonawcy, że oferowane produkty posiadają odpowiednie dokumenty i są one aktualne dla przedmiotowego postępowania oraz mogą być stosowane w służbie zdrowia zgodnie z Ustawą dla wyrobów kwalifikowanych jako wyroby medyczne zgodnie z Ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 211 z późn. zm.) (jeżeli prawo nakłada obowiązek posiadania takich dokumentów); 3.2. Jeżeli prawo nie nakłada obowiązku posiadania ww. dokumentów, wykonawca ma obowiązek poinformowania o tym Zamawiającego - w formie załączenia do oferty stosownego oświadczenia; 4. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 4.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, określonych w paragrafie 5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., o których mowa wyżej, składa: 1) w punkcie VI.DEFINITYWNE POTWIERDZENIE.2. SIWZ – składa: dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) ppkt. a) - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4.2. Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – dotyczy powyższego punktu 4.1.1).a) 4.3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 4.1.1)a) - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis powyższego pkt. 4.2. stosuje się odpowiednio. 4.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: 5.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia; 5.2. Zgodnie z art. 23 ust. 2 Ustawy – Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo/ upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców - winno być dołączone do oferty; 5.3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 5.4. Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej wykonawców zostanie wybrana w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego - Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, przy czym termin, na jaki została zawarta, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. 5.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie ( zgodnie z Załącznikiem nr 4 i z Załącznikiem nr 5 do SIWZ) - składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Wykonawca polegający na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów: 6.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 6.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 6.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 i ust. 5 Ustawy. 6.4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt. 6.1., nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa powyżej w pkt. 6.1. 6.6. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 6.7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a Ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w paragrafie 5 pkt.1-9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. – w zakresie wymaganym dla Wykonawcy. 6.8. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w paragrafie 5 pkt. 1-9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22 a Ustawy. 6.9. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia wskazanych w SIWZ oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu - wg wzoru zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ oraz zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ. 7. Dokumenty dotyczące podwykonawcy: 7.1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 7.2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu: - zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust.1, jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 Ustawy, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ; 7.3. Zgodnie z art. 36 b.1. Ustawy - Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 7.4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 8. Pozostałe wymagania dotyczące dokumentów: 8.1. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane*, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. Oznaczenie sprawy: SPZZOZ.NT.III.382 - 1/2019 8.2. Jeżeli treść informacji przekazanych przez wykonawcę w Jednolitym Europejskim Dokumencie Zamówienia, o którym mowa w art. 10 a ust.1 Ustawy, odpowiada zakresowi informacji, których zamawiający wymaga poprzez żądanie dokumentów, w szczególności o których mowa w paragrafie 2 ust.2 pkt.2 i ust.4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., zamawiający może odstąpić od żądania tych dokumentów od wykonawcy. W takim przypadku dowodem spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia są odpowiednie informacje przekazane przez Wykonawcę lub odpowiednio przez podmioty, na których zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22 a Ustawy, w Jednolitym Europejskim Dokumencie Zamówienia.* 8.3. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Ustawy oraz dotyczące podwykonawców składane są w oryginale. 8.4. Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., inne niż oświadczenia, o których mowa powyżej w pkt. 7.3., składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 8.5. Poświadczenia z zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8.6. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 8.7. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 8.8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 8.9. Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 9. Wezwanie do uzupełnienia dokumentów: 9.1. Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1. 9.2. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 9.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 2 Ustawy, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia, lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 9.4. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 9.5. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1. 9.6. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz.U. z 2017r. poz. 570). 9.7. Zamawiający korzysta z internetowego repozytorium zaświadczeń e-Certis oraz wymaga przede wszystkim takich rodzajów zaświadczeń lub dowodów w formie dokumentów, które są objęte tym repozytorium. 10. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016r. poz. 1126 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach