Przetargi.pl
DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK I MASZYN BIUROWYCH - SPRAWA NR 65/2017

13 Wojskowy Oddział Gospodarczy ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Czwartaków
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 261 48 32 90, 261 48 32 00 , fax. 261 48 32 22
  • Data zamieszczenia: 2017-06-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 13 Wojskowy Oddział Gospodarczy
    ul. Czwartaków 3
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 261 48 32 90, 261 48 32 00, fax. 261 48 32 22
    REGON: 34090727700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: nie dotyczy
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK I MASZYN BIUROWYCH - SPRAWA NR 65/2017
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i maszyn biurowych. 2. Miejsce realizacji dostawy: magazyn 13 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Grudziądzu, ul. Czwartaków 3. 3. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia przedmiotu zamówienia spełniającego wymagania Zamawiającego następująco: 1) wszystkie dostarczone materiały eksploatacyjne (oryginalne i równoważne jeśli takie będzie zawierać oferta) muszą być:  fabrycznie nowe, wysokiej jakości, do wytworzenia których zastosowano nieużywane wcześniej części i komponenty, oraz do produkcji których nie użyto składników poprzednio eksploatowanych, uzupełnianych, przerabianych bądź przetwarzanych (dopuszcza się jedynie wykorzystanie plastikowej obudowy z recyklingu), żaden z produktów nie może pochodzić z regeneracji;  kasety z tonerem (w przypadku produktów oryginalnych oraz równoważnych o ile były zaoferowane przez Wykonawcę) nie mogą powodować ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz jakości wydruku, opisanych w warunkach technicznych producenta sprzętu (Wykonawca winien zagwarantować pełną kompatybilność z oprogramowaniem danego urządzenia, informowanie o liczbie wydrukowanych stron oraz poziomie zużycia tonera).  opakowane w oryginalne opakowania producenta z widocznym logo, symbolem produktu, terminem przydatności do użytku, ponadto każdy materiał eksploatacyjny winien posiadać oryginalne i fabrycznie zamknięte zewnętrzne kartonowe opakowanie zawierające logo i nazwę producenta, opis zawartości i oznaczenie numerem katalogowym produktu - symbolem umożliwiający jednoznaczną identyfikację producenta oraz modelu materiału eksploatacyjnego (oznaczenia powinny być umieszczone na opakowaniach zewnętrznych oraz bezpośrednio na kasecie z tonerem oraz tuszem) i posiadać listę kompatybilności (typ drukarek, faksów, urządzeń wielofunkcyjnych, do stosowania w których są przeznaczone). Dodatkowo materiały eksploatacyjne powinny być fabrycznie opakowane bezpośrednio w sposób chroniący kasetę z tonerem oraz tusz po wyjęciu z opakowania zewnętrznego (opakowania wewnętrzne). Opakowania jednostkowe przedmiotu zamówienia powinny posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania, winny być oznakowane w języku polskim oraz zawierać co najmniej informacje: numer katalogowy, termin ważności / przydatności do użycia. Każda kaseta z tonerem i tuszem powinna być wyposażona w zabezpieczenia umożliwiające rozpoznanie czy materiał eksploatacyjny był otwierany / używany;  materiały eksploatacyjne równoważne muszą posiadać elementy elektroniczne dające właściwe i bezbłędne komunikaty przy pracy (informacja o liczbie wydrukowanych stron oraz poziomie zużycia tuszu/tonera – o ile dotyczy) oraz nie mogą powodować ograniczeń funkcji i możliwości opisanych w warunkach technicznych producenta sprzętu, muszą być to oryginalne i markowe zamienniki, które charakteryzują się takimi samymi lub lepszymi parametrami jakości i wydajności wydruku/kopiowania jak materiały eksploatacyjne dedykowane dla danej drukarki/kopiarki przez jej producenta;  posiadające wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem i tuszem, do wytworzenia, których zastosowano nieużywane wcześniej części i komponenty,  kompatybilne z urządzeniami wskazanymi przez Zamawiającego (Załącznik nr 1 do umowy), do których są przeznaczone, o parametrach nie gorszych niż produkty oryginalne (tzn. materiał eksploatacyjny fabrycznie nowy pochodzący od producenta urządzeń, do których są przeznaczone) w zakresie pojemności, wydajności i jakości spełniać wszystkie parametry opisane lub określone przez podany symbol materiału eksploatacyjnego oryginalnego.  wyprodukowane najpóźniej w ostatnim kwartale poprzedzającym datę dostawy. 2) Zamawiający nie dopuszcza materiałów eksploatacyjnych tuszy i tonerów, posiadających pojemności startowe; 3) materiały eksploatacyjne powinny być wolne od wad technicznych i charakteryzować się dobrą jakością wykonania tzn. być o parametrach nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego i nie mogą mieć śladów użytkowania i uszkodzenia oraz zapewnią bezawaryjną, bezproblemową pracę materiału eksploatacyjnego w urządzeniu drukującym. 4) Wykonawca musi zagwarantować jakość wydruku polegającą na równomiernym zaczernieniu/barwieniu drukowanego teksu czy grafiki, jednakowe nasycenie barw na całym wydruku, brak szarych/ kolorowych smug na nośniku w miejscach nie przeznaczonych do drukowania (100% bieli w miejscach niezadrukowanych). Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu wymagań przedmiotowych zgodnie z treścią Załącznika nr 6 do SIWZ 4. Wszystkie oferowane przez Wykonawcę produkty stanowiące przedmiot zamówienia (wyszczególnione w Załączniku nr 1 do umowy) winny być dopuszczone do obrotu na terenie Unii Europejskiej pod rygorem uznania, że Wykonawca nienależycie wykonał postanowienia umowy i w konsekwencji podjęcia dalszych działań w sprawie przez Zamawiającego. 5. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w SIWZ (art. 30 ust. 4 Ustawy) pod warunkiem, że mają one nie gorsze parametry od oryginalnych, które wskazał Zamawiający (o ile dotyczy). 1) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego winien złożyć oświadczenie, że „oferuje produkty równoważne” wraz z określeniem pozycji asortymentu, których powyższe dotyczy oraz jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego dostawy przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w Załączniku nr 1 do SIWZ (podstawa prawna art. 30 ust. 5 Ustawy) i w niniejszym Rozdziale, poprzez złożenie: a) oświadczenia, że Wykonawca oferuje produkty równoważne w stosunku do wymagań zawartych w Załączniku nr 1 do SIWZ z podaniem nazwy producenta produktu równoważnego w treści Załącznika nr 5 do SIWZ; b) oświadczenie Wykonawcy lub producenta, że parametry techniczne i jakościowe oferowanych przez niego materiałów eksploatacyjnych są równoważne do materiałów eksploatacyjnym wymienionych przez Zamawiającego w Formularzu ofertowym – Załączniku Nr 1 do SIWZ, złożonego w treści Załącznika nr 5 do SIWZ. W przypadku gdy Wykonawca nie załączy oświadczenia jak powyżej (nie oznaczy, że dana pozycja asortymentowa stanowi produkt równoważny w treści oferty) uznaje się, że zaoferowane przez niego materiały są oryginalnymi. 2) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą a zaoferuje produkty równoważne w stosunku do oryginalnych – pożądanych przez Zamawiającego zobowiązany będzie do potwierdzenia jakości każdego produktu równoważnego przed zawarciem umowy - poprzez przedłożenie na 3-dni robocze przed datą podpisania umowy kopii / wydruku potwierdzonego za zgodność z oryginałem certyfikatu niezależnego podmiotu poświadczającego zgodność produktu równoważnego z normami ISO/IEC 19752 dla kaset z tonerem do monochromatycznych drukarek i kserokopiarek laserowych, ISO/IEC 19798 dla kaset z tonerem do kolorowych drukarek laserowych, a w przypadku oferowanego tuszu z normami ISO/IEC 24711 lub ISO/IEC 24712. (z oznaczeniem, której pozycji asortymentowej Załącznika nr 1 do SWIZ dany certyfikat dotyczy). W przypadku uznania przez Zamawiającego, iż z dokumentów nie wynika aby zostały potwierdzone jako zgodne z wymaganiami umowy parametry lub dokumenty będą budzić wątpliwości co do ich treści i/lub opisanych parametrów, Wykonawca w terminie 3-dni roboczych od daty pozyskania informacji od Zamawiającego przedstawi wyczerpujący i wiarygodny materiał potwierdzający wymagane parametry. Brak jednoznaczności dokumentów lub prawidłowych dokumentów w wyznaczonym terminie może spowodować brak zawarcia umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub uznanie, iż Zamawiający został wprowadzony w błąd na etapie toczącego się postępowania gdyż oferta nie jest zgodna faktycznie z SIWZ. W przypadku, gdy zostanie dostarczony produkt, do którego dokumenty przedłożone uprzednio się nie odnoszą Zamawiający uzna nienależyte wykonanie umowy z prawem do zwrotu dostawy do Wykonawcy. Ciężar udowodnienia, że dostarczany przedmiot zamówienia spełnia wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego dla danego urządzenia spoczywa na Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany na każde wezwanie Zamawiającego do udowodnienia parametrów jakościowych danego produktu. Wymagania powyższe wynikają z częstotliwości i skali występowania dotychczasowych uszkodzeń sprzętu i maszyn drukujących w wyniku stosowania materiałów równoważnych, unieruchomień sprzętu, braku możliwości naprawy, konieczności podejmowania czynności dodatkowych serwisów i oczyszczania sprzętu (w wyniku m.in. nieszczelnych pojemników, zabrudzeń drukowania i zaniżonej wydajności). 6. Zgodnie z treścią art. 34 ust. 5 ustawy PZP (prawo opcji) Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia zakresu podstawowego zamówienia o ilości wynikające z uzasadnionych bieżących potrzeb Zamawiającego. Rzeczywista ilość sztuk zamawianego asortymentu i jego rodzaj w ramach prawa opcji jest w pełni uzależniona od bieżących potrzeb Zamawiającego (ilości sztuk asortymentu wskazane w Wykazie cenowym - Załącznik nr 1 do umowy – kolumna ”zakres opcji” są ilościami szacunkowymi, podanymi orientacyjnie) oraz posiadanych środków finansowych. Dostawy będą świadczone sukcesywnie w asortymencie i w wysokości rzeczywistych potrzeb Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy na podstawie każdorazowo złożonego zamówienia maksymalnie do łącznej wartości 81 863,73 zł brutto, zgodnie z warunkami umowy i cenami jednostkowymi wyszczególnionymi w Załączniku nr 1 do umowy. Przedmiot zamówienia wynikający z prawa opcji Wykonawca będzie zobowiązany realizować w okresie obowiązywania umowy, w terminie do 14 dni roboczych od dnia każdorazowo złożonego przez Zamawiającego zamówienia. Zamówienia będą składane faksem lub elektronicznie, gdzie Zamawiający określi rodzaj asortymentu i zamawianą ilość wynikającą z bieżących potrzeb Zamawiającego. Realizacja uprawnienia jak wyżej nie stanowi zmiany umowy, nie wymaga sporządzenia każdorazowego aneksu ale będzie przez Służbę Sprzętu Łączności i Informatyki pisemnie udokumentowana. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego w wypadku braku realizacji umowy z uwzględnieniem prawa opcji. Prawo Zamawiającego do skorzystania z opcji dodatkowych ilości zamówienia obejmuje cały okres obowiązywania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30125110-5

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach