Przetargi.pl
DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH - SPRAWA NR 52/2015

13 Wojskowy Oddział Gospodarczy (Jednostka Wojskowa 4503 ) ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Czwartaków 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 458 32 90, 458 32 00 , fax. 56 458 32 22
  • Data zamieszczenia: 2015-05-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 13 Wojskowy Oddział Gospodarczy (Jednostka Wojskowa 4503 )
    ul. Czwartaków 1 1
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 458 32 90, 458 32 00, fax. 56 458 32 22
    REGON: 34090727700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.13wog.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka budżetowa sektora finansów publicznych - wojsko

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH - SPRAWA NR 52/2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa tonerów, tuszy i pozostałych materiałów eksploatacyjnych. 2. Opis przedmiotu zamówienia: 1) wszystkie dostarczone materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie nowe, nieużywane, wyprodukowane najpóźniej w bieżącym roku. Pod pojęciem fabrycznie nowe Zamawiający rozumie produkty wykonane z nowych elementów lub pełnowartościowych komponentów z odzysku, bez śladów uszkodzenia, w oryginalnych opakowaniach producenta z widocznym logo, symbolem produktu i terminem przydatności do użytku, posiadające wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem i tuszem. 2) kaseta z tonerem oraz tuszem jak i każda część wchodząca w jej skład nie może mieć śladów poprzedniego używania i uszkodzenia, nie może być regenerowana oraz prefabrykowana oraz musi pochodzić z bieżącej produkcji. Natomiast Zamawiający dopuszcza, aby użyte do produkcji przedmiotu zamówienia nowe elementy powstały w procesie recyklingu. 3) Zamawiający nie dopuszcza materiałów eksploatacyjnych tuszy i tonerów, posiadających pojemności startowe. 4) opakowania, w których dostarczone zostaną materiały eksploatacyjne, muszą być oznakowane znakiem firmowym producenta, indywidualnym kodem producenta umożliwiający jednoznaczną identyfikację producenta oraz modelu materiału eksploatacyjnego (oznaczenia powinny być umieszczone na opakowaniach zewnętrznych oraz bezpośrednio na kasecie z tonerem oraz tuszem) i posiadać listę kompatybilności (typ drukarek, faksów, urządzeń wielofunkcyjnych, do stosowania w których są przeznaczone). Każdy egzemplarz tuszu/tonera powinien posiadać oryginalne i fabrycznie zamknięte zewnętrzne opakowanie. Dodatkowo materiały eksploatacyjne powinny być fabrycznie opakowane bezpośrednio w sposób chroniący kasetę z tonerem oraz tusz po wyjęciu z opakowania zewnętrznego (opakowania wewnętrzne). Opakowania jednostkowe przedmiotu zamówienia powinny posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania, winny być oznakowane w języku polskim oraz zawierać co najmniej informacje: numer katalogowy, termin ważności / przydatności do użycia; Każda kaseta z tonerem i tuszem powinna być wyposażona w zabezpieczenia umożliwiające rozpoznanie czy materiał eksploatacyjny był otwierany/używany. 5) materiały eksploatacyjne powinny być wolne od wad technicznych i charakteryzować się dobrą jakością wykonania tzn. być o parametrach nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego i nie mogą mieć śladów użytkowania i uszkodzenia oraz zapewnią bezawaryjną, bezproblemową pracę materiału eksploatacyjnego w urządzeniu drukującym; 6) w przypadku zaoferowania produktów równoważnych przez Wykonawcę - kasety z tonerem nie mogą powodować ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz jakości wydruku opisanych w warunkach technicznych producenta sprzętu (pełna kompatybilność z oprogramowaniem danej drukarki, informowanie o liczbie wydrukowanych stron oraz poziomie zużycia tonera); 7) wszystkie produkty stanowiące przedmiot zamówienia wyszczególnione w formularzu ofertowym winny być dopuszczone do obrotu. 3. Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt do odbioru opakowań po zużytych tuszach i tonerach w ilości nie przekraczającej ilość przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu. Odbiór zużytych opakowań powinien nastąpić w terminie nie przekraczającym 14 dni od zgłoszenia przesłanego przez Zamawiającego do Wykonawcy w formie elektronicznej lub pisemnej. Odbiór winien następować co najmniej raz w kwartale. Pierwszy odbiór nastąpi w trzecim kwartale 2015 roku, a ostatni w czwartym kwartale 2015 roku. 4. Zamawiający wymaga oferowania produktów oryginalnych, tzn. wyprodukowanych przez producenta tego urządzenia, do którego dany materiał jest przeznaczony lub materiałów eksploatacyjnych równoważnych pod warunkiem, że mają one nie niższe i nie gorsze parametry od oryginalnych. 5. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w formularzu ofertowym (podstawa prawna art. 30 ust 4 ustawy). 6. Za produkt równoważny należy uznać materiał kompatybilny ze sprzętem, do którego jest przeznaczony, o jakości i parametrach takich samych bądź lepszych (pojemność tuszu/tonera, wydajność tuszu/tonera i jakości wydruku) w stosunku do typu materiału eksploatacyjnego oryginalnego. Materiał eksploatacyjny równoważny musi być, fabrycznie nowy, nieregenerowany, wyprodukowany bez naruszenia praw własnościowych i patentowych ich właścicieli lub za ich zgodą. Ponadto wydajność zaoferowanych materiałów równoważnych winna być potwierdzona certyfikatem ISO/IEC 19752 dla kaset z tonerem do monochromatycznych drukarek i kserokopiarek laserowych, ISO/IEC 19798 dla kaset z tonerem do kolorowych drukarek laserowych, a w przypadku oferowanego tuszu potwierdzona certyfikatem ISO/IEC 24711 lub ISO/IEC 24712. Wykonawca zobowiązany jest w wypadku zaoferowania produktu równoważnego do przedłożenia na etapie realizacji zamówienia na żądanie Zamawiającego powyższych certyfikatów bądź równoważnych dokumentów potwierdzających wymaganą jakość dostarczanego przedmiotu zamówienia. 7. Zamawiający podając symbol oryginalnego materiału eksploatacyjnego uznaje, że przy równoważności materiałów wymagane jest, aby materiał równoważny posiadał co najmniej takie same parametry (wydajność, pojemność) jak materiał eksploatacyjny oryginalny opisany poprzez podanie symbolu w formularzu ofertowym. 8. Stosowanie materiałów równoważnych nie może naruszać warunków gwarancji urządzenia z którym dany tusz/toner jest kompatybilny. Wykonawca zobowiązany jest do poniesienia pełnej odpowiedzialności za uszkodzenie sprzętu spowodowane użyciem zaoferowanych materiałów eksploatacyjnych. Materiały eksploatacyjne równoważne muszą działać analogicznie, jak oryginalne materiały producenta urządzeń i posiadać elementy elektroniczne dające właściwe i bezbłędne komunikaty przy pracy (informacja o liczbie wydrukowanych stron oraz poziomie zużycia tuszu/tonera) oraz nie mogą powodować ograniczeń funkcji i możliwości opisanych w warunkach technicznych producenta sprzętu. 9. W przypadku uszkodzenia urządzenia (drukarki, kserokopiarki) którego przyczyną będzie użycie dostarczonych materiałów eksploatacyjnych, Wykonawca jest zobowiązany do zwrotu kosztów naprawy urządzenia lub naprawy w autoryzowanym serwisie producenta, a w przypadku takiej konieczności - zwrotu kosztów zleconej przez Zamawiającego ekspertyzy rzeczoznawcy (w terminie 21 dni kalendarzowych od otrzymania zgłoszenia). 10. Wykonawca zaoferuje przedmiot zamówienia o terminie przydatności nadanym przez Wykonawcę na okres nie krótszy niż 24 miesiące od dnia protokolarnego przyjęcia dostawy. 11. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego winien złożyć oświadczenie, że oferuje produkty równoważne wraz z określeniem pozycji asortymentu, których powyższe dotyczy oraz jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego dostawy przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w formularzu ofertowym (podstawa prawna art. 30 ust. 5 Ustawy) i powyżej poprzez złożenie: a) Oświadczenia, że Wykonawca oferuje produkty równoważne w stosunku do wymagań zawartych w formularzu ofertowym z podaniem nazwy producenta produktu równoważnego; b) Oświadczenie Wykonawcy lub producenta, że parametry techniczne i jakościowe oferowanych przez niego materiałów eksploatacyjnych są równoważne do materiałów eksploatacyjnym wymienionych przez Zamawiającego w Formularzu ofertowym. Powyższe dokumenty wymagane są na potwierdzenie że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w formularzu ofertowym (Podstawa: § 6 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane; Dz. U. z 2013, poz. 231). Udowodnienie równoważności leży po stronie Wykonawcy. W przypadku gdy Wykonawca nie załączy oświadczenia jak powyżej przyjmuje się, że zaoferowane przez niego materiały są oryginalnymi. 12. Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia określają Ogólne Warunki Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 301251105
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 14 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców składających ofertę wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 4 000,00 zł 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą. 3. W przypadku nie wniesienia wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie wyrażenia zgody na przedłużenie okresu związania z ofertą Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804.). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, z jej treści powinno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego (w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: NBP ODDZIAŁ OKRĘGOWY W BYDGOSZCZY 25 1010 1078 0105 5913 9120 0000 W przypadku, gdy Wykonawca załącza do składanej oferty dowód wpłaty wadium wówczas składa go w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną/e osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. O wniesieniu wadium decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 7. Wadium wnoszone w poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ust. 4 pkt 5, należy zdeponować w formie oryginału w kasie Zamawiającego - budynek nr 20 pokój nr 1 przed upływem terminu do składania ofert (Zamawiający dopuszcza przesłanie oryginału dokumentu za pośrednictwem poczty, dokument należy przesłać na adres Zamawiającego z dopiskiem KASA - numer sprawy) Natomiast kopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną/e osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy należy załączyć do składanej oferty. Kasa czynna jest: od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 -13.00. Dopuszcza się załączenie oryginału dokumentu do oferty. 8. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien podać: nazwę przedmiotu zamówienia, numer sprawy, numer rachunku (dotyczy formy pieniężnej), na który należy zwrócić wadium. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej (art. 46 ust. 4a Ustawy). 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Uwaga! Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.9 , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego (art. 46 ust. 3 Ustawy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Rodzaj materiałów eksploatacyjnych
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.13wog.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach