Przetargi.pl
„Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła na terenie Gminy Lubień Kujawski”

Gmina Lubień Kujawski ogłasza przetarg

  • Adres: 87840 Lubień Kujawski, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 2843089 w. 52
  • Data zamieszczenia: 2018-08-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubień Kujawski
    ul. Wojska Polskiego 29
    87840 Lubień Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 2843089 w. 52
    REGON: 91086688000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubienkujawski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła na terenie Gminy Lubień Kujawski”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych (w ilości 45 szt.) oraz pomp ciepła (w ilości 4 szt.) na terenie Gminy Lubień Kujawski. Instalacje fotowoltaiczne wykonane na budynku na dachach budynków mieszkalnych oraz budynkach gminnych, pompy ciepła montowane w budynkach mieszkalnych. Dane techniczne paneli fotowoltaicznych: a) Moduły fotowoltaiczne powinny charakteryzować się następującymi cechami: • Moduły polikrystaliczne i posadowione na konstrukcji wsporczej opisanej w dokumentacji projektowej dopasowanej do danego rodzaju i poszycia dachu. • Powierzchnia pojedynczego panelu fotowoltaicznego powinna być nie mniejsza niż 1,6 m2. • Pojedynczy moduł powinien posiadać od 54 do 72 ogniw. • Moc pojedynczego panelu powinna być nie mniejsza niż 270 Wp w warunkach STC. • Sprawność pojedynczego panelu powinna być nie mniejsza niż 16,5% w warunkach STC. • Tolerancja mocy: 0 do 4,99 Wp, potwierdzona flash testem dostarczonym wraz modułami. • Nr seryjne modułu umieszczone w 2 miejscach: tabliczce znamionowej i ramie modułu; • waga modułu nie mniejsza niż 18 kg i nie większa niż 20 kg. • współczynnik temperaturowy Pmax nie większy niż - 0,41 %/°C, VOC nie większe niż -0,31 %/°C. • Minimalna ilość busbarów – 4. • powłoka antyrefleksyjna z przepuszczalnością światła min. 94,5% potwierdzone oświadczeniem producenta szkła. • kierunek i kąt nachylenia modułu powinien być dobrany w taki sposób, aby zapewniał jak najefektywniejszą pracę całej instalacji w danych warunkach zabudowy. • moduły fotowoltaiczne powinny posiadać certyfikat zgodności z normami – PN-EN 61215 „Moduły fotowoltaiczne (PV) z krzemu krystalicznego do zastosowań naziemnych-kwalifikacja konstrukcji i aprobata typu” oraz PN-EN 61730-1 oraz 61730-2 wydany nie później niż w 2016r. „Ocena bezpieczeństwa modułu fotowoltaicznego” lub równoważnymi. • Maksymalne obciążenie statyczne 8000 Pa, maksymalne ssanie wiatru 5400 Pa. • moduły wolne od PID (certyfikat potwierdzający pozytywny wynik testów odporności modułów na degradację indukowaną potencjałem PID zgodnie z normą IEC62804). • moduły fotowoltaiczne produkowane w zakładach certyfikowanych wg. ISO 9001 i 14001. • moduły fotowoltaiczne posiadają znak CE zgodnie z obowiązującymi dyrektywami UE. • Gwarancja liniowa modułu min. 80% po 25 latach. • Data produkcji modułów nie później niż 07.2017r, potwierdzone przez producenta. • Montaż modułów należy wykonać zgodnie z zaleceniami oraz instrukcją dostarczoną przez producenta. Moduł należy dokręcić do konstrukcji za pomocą klem z odpowiednią siłą zalecaną przez producenta posługując się kluczem dynamometrycznym. b) Inwerter powinien: • Być 3-fazowy lub 1-fazowy w przypadku budynków posiadających instalację 1-fazową oraz w przypadku instalacji PV o mocy mniejszej niż 3 kWp. • Europejski współczynnik sprawności min. 96,1%. • Napięcie początkowe ≤ 205 V. • Posiadać zabezpieczenie odcinające napięcie przy braku obecności sieci zasilającej. • Posiadać możliwość komunikacji z siecią (Ethernet), moduł RS485 lub WiFi, • Posiadać stopień szczelności obudowy IP65. • Gromadzenia informacji dotyczących wytworzonej ilości energii elektrycznej. • Wbudowany moduł komunikacyjny do przesyłania danych. • Przechowywania danych pomiarowych. • Posiadać 5 letnią gwarancję producenta na prawidłową pracę. c) monitoring instalacji PVpowinien być zrealizowany przez inwerter Użytkownicy instalacji zapewniają dostęp do domowych sieci internetowych w celu zapewnienia prawidłowej pracy monitoringu. Po podłączeniu do sieci Internet monitoring będzie: • obrazował w czasie rzeczywistym ilość wygenerowanej energii z danej instalacji na bezpłatnym portalu Producenta (dane chwilowe, dzienne, miesięczne, roczne, łącznie). • archiwizował dane dotyczące wygenerowanej instalacji. • automatycznie powiadamiał użytkownika / administratora instalacji o błędach systemowych. • zbierania danych ze wszystkich instalacji prezentowanie w postaci łącznych wartości i możliwość prezentacji w postaci graficznej (wykresy). d) Do wykonania konstrukcji wsporczych na dachach budynków możliwe jest stosowanie jedynie materiałów odpornych na korozję – aluminium, stal nierdzewna A2-70, zgodnie z normą Eurocode. Deklaracja zgodności CE. Zgodność z normą PN-EN 1090-1:2009: + A1:2011. System montażowy należy dobrać zgodnie z obliczeniami obciążeń statycznych dla poszczególnych stref obciążenia wiatrem i śniegiem dla danej lokalizacji montażu. Należy dokonać wyrównania potencjału między poszczególnymi elementami konstrukcji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Należy zachować odpowiedni odstęp wynoszący min. 10 cm między powierzchnią obłożenia a modułem dla zachowania wentylacji. e) Przewody. Kable solarne o przekroju min. 4 mm w izolacji odpornej na UV, posiadający odpowiedni certyfikat do zastosowania w instalacjach fotowoltaicznych (TUV, VDE lub równoważne). Podczas projektowania trasy kablowej DC należy zwrócić uwagę, aby straty były nie większe niż 1%. Po stronie zmiennoprądowej należy zastosować przewód o odpowiedniej ilości żył (dla instalacji 1 fazowej – 3 żyłowy, dla instalacji 3 fazowej – 5 żyłowy) i dobranych ze względu na obciążalność prądową uwzględniając sposób ułożenia kabla oraz wartości spadków napięć. f) Złączki. Należy zastosować złączki- konektory odpowiednie do tego typu połączeń o klasie szczelności uniemożliwiającej dostanie się wilgoci do wewnątrz poparte certyfikatem TUV (lub równoważnych). Połączenie musi zostać wykonane w ten sposób aby wyeliminować zjawisko iskrzenia i spadków na połączeniach. g) Zabezpieczenia. Przy instalacji zabezpieczeń należy pamiętać, aby zabezpieczenia zmienno i stałoprądowe były od siebie odseparowane galwanicznie. Po stronie AC zabezpieczenia nadmiarowo-prądowe o charakterystyce B dla instalacji 3-fazowych S304, dla instalacji jednofazowych S301. Kolejnym zabezpieczeniem występującym w rozdzielnicy AC musi być różnicowo-prądowe o charakterystyce A prądzie upływu 100 mA oraz odpowiedniej wytrzymałości torów prądowych dopasowanej do wielkości instalacji. Jeżeli inwerter zainstalowany jest w odległości większej niż 10 metrów od rozdzielni w której znajduje się ochronnik przepięć w rozdzielnicy zabezpieczającej inwerter należy zastosować ochronnik przepięć o charakterystyce T1+T2. Zabezpieczenia po stronie DC. W rozdzielnicy po stronie DC należy zastosować rozłącznik automatyczny lub w postaci wkładek bezpiecznikowych o charakterystyce gPV i prądzie dopasowanym do prądu płynącego w poszczególnych stringach. W rozdzielnicy DC należy także zainstalować ochronnik przepięć DC zgodnie z normami PE-EN 60364 Ochrona przeciwprzepięciowa. Dane techniczne dla pomp ciepła: - sprawność zgodna z normą EN 14511, - COP A 7°C/W 55°C min 2,4, - COP A 7°C/W 45°C min 3,2, -temperatura wody zasilającej do 55 °C, - zakres pracy -20°C/35°C, -współosiowy wymiennik ciepła wbudowany w bufor, -przepływ obiegu hydraulicznego dla 4°C< Δt<8°C min/maks. 1000/2000 l/h, -możliwość ładowania zasobnika c.w.u., -możliwość obsługi dwóch obiegów grzewczych, -możliwość obsługi przez aplikację mobilną, -zasilanie jednofazowe , zabezpieczenie 20A, -inwerterowe sterowanie mocą pompy, -automatyczne odszranianie parownika, -czynnik roboczy R 410A, -długość instalacji czynnika roboczego min/maks. 5/15 m bez doładowania, 5/30 m z doładowaniem. 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a) przejęcie przez Wykonawcę od Zamawiającego placów budowy i przygotowanie miejsca pod montaż mikroinstalacji, b) ustalenie przebiegu trasy przewodów od miejsca montażu mikroinstalacji do wpięcia w istniejące instalacje, c) zakupienie i zamontowanie kompletnych mikroinstalacji fotowoltaicznych zgodnie z projektami wykonawczymi po uzgodnieniu z Zamawiającym, d) wykonanie połączenia z siecią elektroenergetyczną obiektu, e) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków, f) wykonanie i zasypywanie ewentualnych wykopów pod przewody, g) zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur, przewodów elektrycznych, h) wykonanie izolacji termicznych oraz prac zabezpieczających, i) zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki i sterowania, j) montaż licznika wytworzonej energii elektrycznej (może być wbudowany w inwerter) umożliwiający gromadzenie i lokalną prezentację danych oraz podłączenie modułu komunikacyjnego do przesyłania danych; k) wykonanie pozostałych niezbędnych prac związanych z układaniem przewodów, urządzeń, armatury regulującej, odcinającej, sterującej instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi wykonanej instalacji, l) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem robót, dokonanie regulacji i rozruchu poszczególnych instalacji, ł) uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokołów prób i badań, kart gwarancyjnych, książek serwisowych, instrukcji obsługi i użytkowania w języku polskim) związanych z przekazaniem do użytkowania wybudowanych mikroinstalacji na poszczególnych nieruchomościach, m) wykonanie odpowiednich zabezpieczeń przeciwprzepięciowych i instalacji odgromowej jeśli jest wymagana lub przystosowanie istniejącej instalacji odgromowej do mikroinstalacji, 3. Zakres robót w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje ponadto: a) wykonanie dokumentacji techniczno-rozruchowych z instrukcjami BHP - zgodnie z obowiązującymi przepisami w dwóch egzemplarzach, b) przeprowadzenie szkolenia użytkowników oraz przedstawicieli Zamawiającego w zakresie eksploatacji i obsługi wykonanych mikroinstalacji oraz sporządzenie protokołu obejmującego zakres szkolenia i uzyskanie oświadczeń od użytkowników o dokonanym szkoleniu; c) opracowanie odrębnie dla poszczególnych mikroinstalacji szczegółowej instrukcji obsługi mikroinstalacji (zawierającej m.in. zalecenia dotyczące bieżącej konserwacji), d) opracowanie odrębnie dla każdej z wykonanych mikroinstalacji operatu odbiorowego (w 2 egz.) zawierającego m.in.: dokumentację powykonawczą (jeżeli zajdą istotne zmiany podczas prowadzenia robót), komplet kart gwarancyjnych, badań, atestów, prób, e) inne prace związane z procesem budowy, f) zgłoszenie w imieniu użytkownika (właściciela nieruchomości) przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej właściwego operatora - na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. g) wykonywanie przeglądów gwarancyjnych oraz bezpłatnych usług serwisowych w okresie obowiązywania gwarancji, zgodnie z zapisami specyfikacji technicznej. 6. Wymagania w zakresie wykonania i odbioru robót montażowych, objętych przedmiotem zamówienia: 1) Wykonawca dostarczy elementy mikroinstalacji na miejsce montażu w częściach, elementy systemu zostaną połączone przez Wykonawcę w miejscu montażu z wykorzystaniem odpowiedniego do tego celu sprzętu, wszelkie koszty z tym związane, w tym koszty paliwa, energii elektrycznej, wody i inne, jakie będą niezbędne do celów montażowych pokrywa Wykonawca; 2) Wykonawca winien założyć jak najmniejszą ingerencję w konstrukcję budynku, jednocześnie zapewniając wytrzymałość i trwałość instalacji; 3) Wykonawca powinien: a) doprowadzić do stanu poprzedniego pokrycie dachowe i inne elementy budynków w miejscach prac montażowych, jeżeli pokrycie dachowe jest na gwarancji. Użytkownik zobowiązany jest przedstawić przed montażem zgodę Wykonawcy pokrycia dachowego na montaż mikroinstalacji oraz warunki jej montażu; b) wykonać w sposób odpowiadający sztuce budowlanej i jak najmniej ingerujący w strukturę budynków przejścia poprzez przegrody wewnętrzne i zewnętrzne budynków, c) dokonać na własny koszt naprawy innych szkód wyrządzonych w związku z realizacją robót, d) uprzątnąć i doprowadzić do stanu poprzedniego nieruchomości, na których wykonywane będą roboty; 4) Wykonawca zobowiązany jest do zakupu i montażu mikroinstalacji stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych (muszą mieć datę produkcji z roku 2017 lub 2018), dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290 z póz. zm.); 5) Wykonawca przed zamontowaniem urządzeń i materiałów przedstawi Zamawiającemu źródło ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa badań laboratoryjnych oraz świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie, w przypadku wątpliwości co do jakości zastosowanych urządzeń lub materiałów Zamawiający ma prawo przekazać urządzenie i/lub materiał do badań laboratoryjnych, negatywny wynik badań spowoduje wstrzymanie robót przez Zamawiającego i obciążenie kosztami badań Wykonawcę, wszystkie roboty, w których zostaną zastosowane materiały lub urządzenia nieodpowiadające normom i niezaakceptowane przez Zamawiającego, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, Zamawiający ma prawo nieprzyjęcia takich robót i nieuiszczania za nie wynagrodzenia; 6) urządzenia wchodzące w skład instalacji muszą posiadać instrukcję obsługi i użytkowania w języku polskim; 7) wszelkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w projekcie wykonawczym należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych, Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów równoważnych dla nazwanych materiałów z zachowaniem wymogów w zakresie jakości i bezpieczeństwa. 8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia; 9) W przypadku stwierdzenia, że roboty wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, naliczając kary umowne i zatrzymując zabezpieczenie należytego wykonania Umowy. 10) Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi warunkami technicznymi, normami, przepisami dozoru technicznego, Prawa budowlanego i sztuką budowlaną. 11) Wszelkie roszczenia użytkowników (właścicieli nieruchomości) lub innych osób trzecich, które powstaną w związku z prowadzonymi przez Wykonawcę robotami będą kierowane do Wykonawcy. Wykonawca przyjmuje wyłączną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z realizacją robót i zobowiązuje się we własnym zakresie pokrywać roszczenia z tego tytułu. 12) Zamontowane mikroinstalacje, zostaną przekazane Zamawiającemu do użytkowania, w stanie gotowym do eksploatacji, po ich wykonaniu oraz po bezusterkowym odbiorze końcowym robót, 13) Przy odbiorze robót Wykonawca wyda Zamawiającemu: a) operat odbiorowy b) dokumentację powykonawczą (jeżeli zajdą istotne zmiany podczas prowadzenia robót) protokoły z przeprowadzonych badań, atestów, prób i sprawdzeń, c) szczegółowe instrukcje obsługi i użytkowania mikroinstalacji (zawierające m. in. zalecenia dotyczące bieżącej konserwacji), d) kopie zgłoszeń wraz z wymaganą dokumentacją przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej właściwego operatora – w imieniu użytkownika (właściciela nieruchomości) na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, e) oświadczenia użytkowników o odbyciu szkolenia przez użytkowników w zakresie eksploatacji i obsługi wykonanych mikroinstalacji, oraz protokół obejmujący zakres szkolenia; f) dla zamontowanych urządzeń i użytych materiałów źródło ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa badań laboratoryjnych oraz świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie; g) oświadczenia kierownika budowy o wykonaniu mikroinstalacji zgodnie z projektem wykonawczym, obowiązującymi przepisami i normami; h) inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami lub wymogami instytucji dofinansowującej przedsięwzięcie. 14) Przy odbiorze końcowym Wykonawca przekaże Zamawiającemu: a) kartę gwarancyjną wystawioną przez Wykonawcę; b) karty gwarancyjne wystawione przez producentów zainstalowanych urządzeń, gwarancja producenta na zamontowane urządzenia musi wynosić nie mniej niż okres gwarancji i rękojmi udzielony przez Wykonawcę: 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Projekt budowlany - stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ (zwaną dalej dokumentacją budowlaną). 7. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem” (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.), dotyczących: - wykonywania robót ziemnych w zakresie przygotowania terenu pod budowę i robót ziemnych. Dla udokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. 8. Okres gwarancji i rękojmi: Okres rękojmi będzie równy okresowi gwarancji. 1) Zamawiający wymaga udzielenia przez wykonawcę minimum 5-letniej, maksimum 7 –letniej gwarancji na wykonane roboty –licząc od dnia odbioru końcowego. 2) Wykonawca udziela gwarancji na cały przedmiot umowy z zastrzeżeniem, że gwarancja producenta urządzeń nie może być krótsza niż: -10 lat na moduły fotowoltaiczne -5 lat na falowniki -7 lat na system montażowy - 5 lat na pompy ciepła Okres udzielonej gwarancji jest w przedmiotowym postępowaniu kryterium oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09330000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 03 9557 1029 0000 3186 2000 0005 z dopiskiem - Wadium na zadanie: „Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła na terenie Gminy Lubień Kujawski” 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz (w oryginale) – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia (potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę) w ofercie. 6. Z treści gwarancji lub poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP, to jest: 6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa pzp. UWAGA: Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, (pkt. 6, ppkt 6.1. i 6.2.).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od określenia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz oferty: zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (jeśli dotyczy); Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach