Przetargi.pl
Dostawa i montaż Automatycznej Stacji Meteorologicznej

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Krzyż ogłasza przetarg

  • Adres: 64-761 Krzyż Wielkopolski, Łokacz Mały ul. Adama Mickiewicza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2564009, 2564097 , fax. 672 564 561
  • Data zamieszczenia: 2018-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Krzyż
    Łokacz Mały ul. Adama Mickiewicza 1
    64-761 Krzyż Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 067 2564009, 2564097, fax. 672 564 561
    REGON: 57006442900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.krzyz@pila.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa i montaż Automatycznej Stacji Meteorologicznej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę wraz z montażem automatycznej stacji meteorologicznej w ramach projektu pn.: „Kompleksowy projekt adaptacji lasów i leśnictwa do zmian klimatu – zapobieganie, przeciwdziałanie oraz ograniczanie skutków zagrożeń związanych z pożarami lasów” realizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Krzyż. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Krzyż, działka 7099/3, obręb ewidencyjny Dębogóra, gmina Wieleń. Automatyczna stacja meteorologiczna w zakresie pomiaru ma zapewnić całodobową pracę w warunkach północno-zachodniej Polski, w zakresie temperatur zewnętrznych od - 40 °C do +50 °C; składać się z następujących czujników: a) Prędkości wiatru na wysokości koron otaczających drzew · Zakres pomiarów: 1,0 - 40 m/s. · Dokładność pomiaru i odczytu: 0,5 m/s. · Temperatura pracy: -40 → +50ºC. b) Kierunku wiatru na wysokości koron otaczających drzew · Zakres pomiarowy: 0 → 360º. · Dokładność pomiaru i odczytu: 11,25º. · Temperatura pracy: -40 → +50ºC. c) Temperatury powietrza na wysokości: 2,0; 0,50 i 0,05 m · Zakres pomiarów: -40 → +50ºC. · Dokładność pomiaru i odczytu: 0,1°C (w zakresie -10 → + 10ºC) oraz 1% (w pozostałej części zakresu pomiarowego). · Temperatura pracy: -40 → +50ºC. d) Temperatury gruntu na głębokości: 5; 10; 20 i 50 cm, · Zakres pomiarów: -40 → +50ºC. · Dokładność pomiaru i odczytu: 0,1°C (w zakresie -10 → + 10ºC) oraz 1% (w pozostałej części zakresu pomiarowego). · Temperatura pracy: -40 → +50ºC. e) Wilgotności względna powietrza na wysokości: 2,0 i 0,5 m, · Zakres pomiarów: 0 → 100% RH. · Dokładność pomiaru: 2% (w zakresie 0→90%) i 3% (w zakresie 91→100%). · Dokładność odczytu: 1%. · Temperatura pracy: -40 → +50ºC. f) Wysokości opadu atmosferycznego · Zakres pomiarów: 0 - 5 mm/minutę. · Dokładność pomiaru i odczytu: 0,1 mm. · Temperatura pracy: -40 → +50ºC. g) Promieniowania padające · Zakres pomiarów: 0 →1500 W/m2. · Dokładność pomiarów: 5%. · Temperatura pracy: -40 → +50ºC 4. W ramach przedmiotu zamówienia zostanie wykonane: - ogródek meteorologiczny ogrodzony do wys. 1,5 m ogrodzeniem z siatki powlekanej; - montaż czujnika prędkości oraz kierunku wiatru na istniejącym maszcie stalowym; - montaż systemowego masztu pomiarowego o wysokości 2,5 m; - prace ziemne związane z wyrównaniem terenu w ogródku meteorologicznym; - wykonanie instalacji elektrycznej zasilania stacji. Szczegółowe warunki przedmiotu zamówienia: a). wszystkie czujniki będą podłączone do jednego rejestratora umieszczonego w istniejącym budynku leśniczówki leśnictwa Dębowa Góra; b) czujniki wilgotności względnej mierzonych na wysokości 2 m, 0,5 m i temperatury powietrza mierzonych na wysokości 2 m, 0,5 m i 00,5 m powinny być zabezpieczone przed wpływem niekorzystnych warunków atmosferycznych odpowiednimi osłonami zapewniającymi przepływ powietrza niezbędny do prawidłowego wykonywania pomiarów; c). rozmieszczenie przyrządów powinno być takie, aby na wskazania jednych nie miały wpływu inne przyrządy lub urządzenia służące do ich instalacji (np. maszty i wsporniki); przyrządy instalowane najniżej powinny znajdować się od strony południowej, wzniesione zaś najwyżej - od północnej; d). czujnik prędkości i kierunku wiatru (wykonany w kolorze białym) ma być zamocowany na maszcie stalowym (w połowie jego wysokości). Maszt o wysokości ok. 42 m znajduje się koło siedziby leśnictwa Dębowa Góra; e) montaż na fundamencie systemowego masztu pomiarowego o wysokości 2,5 m. Konstrukcje wsporcze automatycznej stacji meteorologicznej winny być zabezpieczone antykorozyjnie poprzez ocynkowanie ogniowe (minimalna grubość powłoki cynkowej powinna spełniać wymagania normowe w tym zakresie uwzględniając klasę korozyjności środowiska C3). Minimalny okres trwałości konstrukcji wsporczej powinien wynosić 10 lat. Powyższe konstrukcje będą poddawane kontroli stanu technicznego przez uprawnione osoby co najmniej raz w roku. Konstrukcje powinny spełniać wymagania dotyczące wytrzymałości na działanie wiatru oraz być tak dobrane aby ich odkształcenia pod działaniem wiatru nie zaburzyły pracy aparatury pomiarowej. W zakresie realizacji powyższego zadania zostaną wykonane następujące roboty budowlane: Prace ziemne związane z wyrównaniem terenu w ogródku meteorologicznym, teren poletka powinien być wyrównany, tj. wolny od zagłębień i wyniosłości - dołów, rowów, kopców, kretowisk, drzew, pni, krzewów itp.; Wykonanie poletka pomiarowego 3x3 m wraz z ogrodzeniem siatką powlekaną o wys. 1,0 mb na słupkach metalowych w rozstawie co 1,50 m oraz furtką zamykaną na zamek patentowy, boki poletka pomiarowego powinny być skierowane wzdłuż linii północ-południe oraz wschód-zachód; Wykonanie instalacji elektrycznej masztu pomiarowego: zasilanie stacji należy wyprowadzić z istniejącej tablicy licznikowej zlokalizowanej w pomieszczeniu biurowym budynku leśniczówki leśnictwa Dębowa Góra. Od istniejącego licznika ułożyć kabel YKYżo 3x4mm2; 1kV do projektowanej szafki zasilającej po trasie pokazanej na planie zagospodarowania terenu. Z projektowanej szafki należy wyprowadzić obwód zasilania tablicy urządzeń meteorologicznych. Ochrona przeciwporażeniowa realizowana będzie przez samoczynne szybkie wyłączenie zasilania. Podstawowym środkiem ochrony przeciwporażeniowej są zabezpieczenia nadmiarowo prądowe. Uzupełniającym środkiem ochrony przeciwporażeniowej są zabezpieczenia różnicowoprądowe w postaci wysokoczułych wyłączników o różnicowym prądzie wyłączenia ∆In+30mA. Zaciski ochronne urządzeń i aparatów wykonanych w I klasie izolacji, należy bezwzględnie połączyć z przewodem ochronnym PE. Skuteczność ochrony należy potwierdzić pomiarami. Ochrona przeciwprzepięciowa jest realizowana za pomocą ograniczników przepięć klasy B=C zainstalowanych w projektowanej szafce zasilającej. Ograniczniki należy podłączyć do uziemienia. Jako uziemienie projektuje się wykonanie uziemienia pionowego. Przy szafce zasilającej należy mechanicznie pogrążyć pręty uziemiające f16 o łącznej długości I=9m i podłączyć je do listwy PE szafki zasilającej. Rezystencja uziemienia nie powinna przekraczać 10Ω. Wartość tą potwierdzić pomiarami, a w przypadku jej przekroczenia uziom należy rozbudować. Obliczenia: napięcie zasilania UN=230V; moc zainstalowana TRA Pi=2kW; współczynnik jednoczesności kj=1; moc szczytowa dla TRA PS=2kW IS=9,35A. Wykonanie wszystkich prac powinno być zgodne z obowiązującymi normami i przepisami BHP. Stacja winna być zasilana z sieci 230V AC 50 Hz oraz posiadająca zasilanie awaryjne, zapewniające pracę całego systemu przez minimum 30 godz. oraz podtrzymanie danych i parametrów pracy przez minimum 90 dni. Stacja będzie umożliwiała automatyczną rejestrację danych z programowym okresem pomiarowym 2 – 60 minut oraz bieżące wyświetlanie pomierzonych wartości oraz gromadzenie danych z okresu minimum 2 miesięcy i ich automatyczne archiwizowanie na dysku HDD. Umożliwiającą udostępnianie danych w formie pliku XML (wzór w załączniku nr 8 do SIWZ) oraz ich prezentację na stronie internetowej stanowiącej własność Wykonawcy wraz ze wskazaniem lokalizacji punktów pomiarowych na mapie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Pile przez okres co najmniej 2 lat od daty protokólarnego odebrania punktu pomiarowego, z możliwością nadawania uprawnień dostępowych użytkownikom. Do obowiązków Wykonawcy należy zawarcie stosownych umów z operatorem telekomunikacyjnym na przesyłanie danych oraz dokonywanie z nim rozliczeń finansowych z tytułu realizacji tych umów. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia funkcjonowania systemu transmisji danych; usuwanie awarii tego systemu w okresie: 5 dni roboczych od dnia 1 marca do 31 października lub 14 dni roboczych w pozostałym okresie; w deklarowanym okresie gwarancji (przez co najmniej 2 lata). Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia świadczenia serwisu technicznego, którego celem jest zapewnienie niezawodności urządzeń pomiarowych: w deklarowanym okresie gwarancji (przez co najmniej 2 lata); awarie dotyczące czujników pomiarowych zamontowanych na automatycznej stacji meteorologicznej od dnia 1 marca do 31 października powinny by usuwane w ciągu 5 dni roboczych, pozostałe w ciągu 14 dni roboczych od momentu ich zgłoszenia przez przedstawiciela Zamawiającego; wszystkie naprawy powinny być wykonane z materiałów wykonawcy; zakres napraw nie dotyczy awarii spowodowanych działaniem osób trzecich, wyładowań atmosferycznych oraz wiatrów o prędkości powyżej 20 m/s.; o przeglądzie okresowym i naprawach wykonawca ma obowiązek powiadomić zamawiającego na 24 godziny przed wykonaniem usługi na nr tel. 67 25 64 009. W przypadku zmiany numeru telefonu, Wykonawca zostanie niezwłocznie poinformowany o tym fakcie. W deklarowanym okresie gwarancji (przez co najmniej 2 lata) wykonawca uruchomi i będzie utrzymywał punkt zgłoszeniowy w celu umożliwienia Zamawiającemu zgłaszania uwag oraz błędów dotyczących działania sieci MPP, punkt zgłoszeniowy zobowiązany jest do przyjmowania zgłoszeń telefonicznych jak i za pośrednictwem poczty elektronicznej: codziennie w godzinach od 8.00 do 15.00 w okresie od 1 marca do 31 października, w dni robocze w godzinach od 8.00 do 18.00; w pozostałym okresie punkt zgłoszeniowy może funkcjonować w formie dyżuru przy telefonie, przy czym przez cały okres realizacji umowy do tego celu winien być wykorzystywany jeden numer. W przypadku zmiany numeru, wykonawca winien niezwłocznie i za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: krzyz@pila.lasy.gov.pl poinformować o tym fakcie zamawiającego podając nowy numer. Wykonawca zobowiązany będzie do dokonywania przeglądów okresowych w terminie pomiędzy 15 lutego a 15 kwietnia każdego roku - w deklarowanym okresie gwarancji (przez co najmniej 2 lata). W tym do sprawdzenia poprawności funkcjonowania urządzeń pomiarowych; sprawdzania dokładności czujników pomiarowych; czyszczenie, konserwacja i regulacja urządzeń pomiarowych; sprawdzenie pojemności akumulatorów zasilania awaryjnego a w przypadku gdy ich pojemność zapewnia pracę w okresie krótszym niż 8 godzin do ich wymiany. Wykonanie przeglądu okresowego winno być odnotowane na arkuszu obsługi (załącznik nr 7 do SIWZ). Ponadto, Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązuje się do: a). Wykonania instalacji i uruchomienia dostarczonego sprzętu oraz oprogramowania (w tym dostawa niezbędnych materiałów: wsporników, osłon do instalowanych czujników). b). Instruktażu i szkolenia w języku polskim obsługi w miejscu instalacji. c). Dostarczenia dokumentacji technicznej i instrukcji obsługi w języku polskim. d). Wykonanie oznakowania obiektów zgodnie z obowiązującymi przepisami. e). Zorganizowanie i przeprowadzenie prób, badań i odbiorów. f). Uporządkowanie i odtworzenie terenu po zakończeniu prac instalacyjno-montażowych oraz wywóz na koszt wykonawcy wszelkich opakowań i innych odpadów powstałych w związku z realizacją zamówienia. g). Dostarczenie atestów na zastosowane materiały – zgodnie z STWiOR. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony również w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38127000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1000,00 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a.pieniądzu, b.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c.gwarancjach bankowych, d.gwarancjach ubezpieczeniowych, e.poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3.Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku: PKO BANK POLSKI nr rachunku: 17 1020 3844 0000 1702 0076 7533 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Dostawę i montaż Automatycznej Stacji Meteorologicznej” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4.Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5.Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (KASA- pokój nr 6). Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b) PZP. 6.Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: a.nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b.określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, c.kwotę gwarancji/poręczenia, d.zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w niniejszej SIWZ i braku podstaw do wykluczenia, złożone na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: a) w pkt.: 7.4 lit. a SIWZ – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy PZP. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) w pkt. 7.4 lit. b i c SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów wskazanych w pkt. 1 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednie oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, zgodne z terminami wskazanymi w pkt. 1 powyżej. 3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. 7.4 lit. a SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt. 1 lit. a powyżej, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy PZP. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby, zgodne z terminami wskazanymi w pkt. 1 powyżej. 4. Wszystkie dokumenty dołączone do oferty, sporządzone w języku obcym, składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. Postanowienia dotyczące wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykazują zgodnie z przepisami zawartymi w rozdziale 6 pkt 2 SIWZ. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z nich składa oświadczenie wykonawcy stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy są zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia wskazane w pkt 7.4 SIWZ powyżej, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, natomiast dokumenty i oświadczenia wskazane w pkt 7.4 SIWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku udziału w postępowaniu, w zakresie i na zasadach opisanych w rozdziale 6 pkt 2 SIWZ. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z nich składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdziale 7 pkt 7.2 SIWZ. INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW POLEGAJĄCYCH NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW, NA ZASADACH OKREŚLONYCH W ART. 22 PZP ORAZ ZAMIERZAJĄCYCH POWIERZYĆ WYKONANIE CZĘŚCI ZAMÓWIENIA PODWYKONAWCOM: 1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3.Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności technicznej lub zawodowej lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy Pzp. 4.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdziale 7 pkt 7.1 lit. a SIWZ. 6.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 7.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Ponadto, zgodnie z art. 36b ust. 1a ustawy Pzp, Zamawiający żąda aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile już są znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w realizację przedmiotu zamówienia. Wykonawca zawiadomi zamawiającego o wszelkich zmianach takich danych, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 8.Zamawiający żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieści informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdziale 7 pkt. 7.1.lit a SIWZ. 9.Pozostałe postanowienia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia przez podwykonawców, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt 11 ustawy Pzp, zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach