Przetargi.pl
Dostawa fabrycznie nowego ciągnika rolniczego wraz z osprzętem

Gmina Brańsk ogłasza przetarg

  • Adres: 17-120 Brańsk, Rynek
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 737-50-31 , fax. 085 737-58-04
  • Data zamieszczenia: 2018-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brańsk
    Rynek 8
    17-120 Brańsk, woj. podlaskie
    tel. 085 737-50-31, fax. 085 737-58-04
    REGON: 5065901300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.bransk.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa fabrycznie nowego ciągnika rolniczego wraz z osprzętem
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowego, nie rejestrowanego ciągnika rolniczego, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2017 r. wraz z osprzętem i wyposażeniem, tj. ładowacz czołowy wraz z osprzętem, przyczepa rolnicza dwuosiowa, rębak oraz kosiarka wysięgnikowa, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej SIWZ. Zakupiony sprzęt przeznaczony będzie do wykonywania prac komunalnych. 2. Szczegółowe informacje dotyczące zamówienia: 2.1 Minimalne wymagania techniczne dla ciągnika rolniczego: a) maszyna fabrycznie nowa, b) silnik min. 6 cylindrowy o mocy znamionowej od 145 do 155 KM , c) pojemność silnika skokowa od 6700 do 7200 cm3 d) brak układu wewnętrznej recyrkulacji gazów spalin oraz DPF e) tylny wałek WOM, trzy prędkości 540/540E/1000 f) pneumatyczne hamulce przyczepy g) masa własna od 6300 do 7000 kg h) tylny TUZ z dwoma cylindrami o średnicy min. fi 90 mm i) przedni TUZ z jedną parą hydrauliki udźwig min. 3000 kg j) udźwig max. przy końcówkach kulowych od 7800 do 8500 kg k) kąt skrętu przedniej osi min. 44º l) 6 stopniowa półautomatyczna przekładnia m) elektrohydrauliczna dźwignia kierunku jazdy z przełącznikiem ustawienia dynamiki n) pompa hydrauliczna główna o wydajności minimum 110 L/min o) koła o minimalnym rozmiarze przód- 480/65R28, tył-600/65R38 p) rozstaw osi ciągnika min. 2650 mm q) 3 pary gniazd hydrauliki tylnej z powrotem niskociśnieniowym r) min. 10 halogenów roboczych s) automatyczne stabilizatory tylnego Tuza t) kabina 4 słupkowa, klimatyzowana u) fotel operatora z dzielonym oparciem zawieszony pneumatycznie v) fotel dla pasażera w) okno dachowe x) zaczep automatyczny suwliwy górny oraz dolna belka zaczepowa y) lewe i prawe drzwi wejściowe z) lampa obrotowa (kogut) aa) pakiet obciążników tylnych o masie min. 190 kg na jedno koło bb) napęd 4x4, cc) wyposażenie w takie elementy jak: trójkąt ostrzegawczy, gaśnicę oraz apteczkę pierwszej pomocy i niezbędny zestaw kluczy, dd) serwis gwarancyjny, pogwarancyjny oraz oryginalne części zamienne max. do 24 godz. od zgłoszenia, ee) ciągnik przystosowany do współpracy z następującym osprzętem: ładowaczem czołowym, przyczepą dwuosiową, rębakiem, kosiarką wysięgnikową, ff) dostarczenie dokumentacji technicznej ciągnika (m.in. świadectwo homologacji). 2.2 Minimalne wymagania techniczne dla ładowacza czołowego wraz z osprzętem: a) maszyna fabrycznie nowa, b) udźwig min. 2000 kg c) euroramka d) amortyzator drgań e) wskaźnik wychyłu f) paleciak g) łyżka otwierana do równania i chwytania min. 2,2 m z dwoma cylindrami hydraulicznymi, lemiesz ze stali trudnościeralnej typu HARDOX, h) pług komunalny prosty kategorii II mocowany TUZ + euroramkę, kółka podporowe, kopiowanie boczne, kąt wychylenia prawa/lewa min. 30º, oświetlenie, szerokość robocza. min. 3.0 m 2.3 Minimalne wymagania techniczne dla przyczepy rolniczej dwuosiowej: a) maszyna fabrycznie nowa, b) ładowność min. 12 t c) wyładunek trójstronny d) ogumienie: 385/65 R22,5 e) centralny system ryglowania ścian f) instalacja hydrauliczna i elektryczna do drugiej przyczepy g) hamulec pneumatyczny z wyjściem do drugiej przyczepy h) błotniki plastikowe szt.4 i) plandeka ze stelażem j) pomost roboczy z balustradą k) nadstawa z uszczelką min. 800 mm 2.4 Minimalne wymagania techniczne dla rębaka: a) maszyna fabrycznie nowa, b) tarczowy z pneumatycznym systemem wyrzutowym na tarczy c) rozdrabnianie gałęzi oraz pni drzew o średnicy do 250 mm d) komin wyrzucający obracany o 360º z deflektorem e) rębak na podwoziu kołowym f) zaczep transportowy do podczepienia przyczepy g) hydrauliczny system napędowy rolek podawania materiału h) boczne usytuowanie gardzieli i) napęd przez wałek WOM ciągnik j) system antyprzeciążeniowy zapobiegjący przeciążeniu ciągnika. 2.5 Minimalne wymagania techniczne dla kosiarki wysięgnikowej: a) maszyna fabrycznie nowa, b) zakres ramienia od osi ciągnika do skrajnej ściany głowicy min. 6 m c) dodatkowy wysuw hydrauliczny drugiego ramienia min. 0,8 m d) obrót ramienia w poziomie min. 90 stopni e) niezależny od ciągnika układ hydrauliczny ze zbiornikiem oleju min. 200 L f) pompa główna o pojemności min. 70 cm3 g) mechaniczne sterowanie z kabiny operatora h) dwa kierunki wału tnącego sterowane z kabiny i) ramiona hydrauliczne w całości z profilu zamkniętego min. 120 x 120 x 8 mm j) pompy i silnik żeliwne k) prędkość transportowa kosiarki z ciągnikiem bez ograniczeń l) połączenia ramy i zbiornika wzmocnione – nierozłączne m) szerokość robocza głowicy do koszenia min. 110 cm n) moc na wale tnącym min. 54 KM o) noże młotkowe w kształcie litery H, praca w dwóch kierunkach, obrót młotka wokół własnej osi 360º p) regulacja wysokości cięcia w dwóch położeniach q) liczba noży roboczych min. 18 szt. r) napęd pasowy głowicy s) dodatkowy płaszcz wewnętrzny głowicy z blachy typu HARDOX t) rolka podporowa (rolka kopiująca teren) z dodatkowym skrobakiem na całej długości rolki u) cięcie i rozdrabnianie krzaków o średnicy min. 9 cm. 2.6. Ciągnik wraz z osprzętem stanowiące przedmiot zamówienia winny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2017 r. Przedmiot zamówienia musi być zgodny z minimalnymi parametrami technicznymi wymaganymi przez Zamawiającego (Załącznik nr 1 do formularza ofertowego). Ciągnik musi być przystosowany do zamontowania, uruchomienia i pracy wyposażenia i osprzętu. Ciągnik rolniczy musi być kompatybilny z osprzętem. 2.7 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia na własny koszt. Miejsce dostawy ciągnika wraz z osprzętem: do bazy Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Brańsk, Brzeźnica 67, 17-120 Brańsk w godzinach 730– 1530. 2.8 Wykonawca zobowiązany jest do: uruchomienie, sprawdzenia (ewentualną regulację po uruchomieniu) oraz do przeszkolenia minimum dwóch pracowników w zakresie budowy, obsługi i eksploatacji maszyn. 2.9 Stan formalno-prawny: a) w pełni udokumentowane legalne pochodzenie, b) pojazd i urządzenia w 100% sprawne technicznie, przygotowane do pracy i dopuszczone do ruchu drogowego zgodnie z przeznaczeniem Zamawiającego, c) gwarancja bez włączeń na ciągnik i maszyny minimum 12 miesięcy. 2.10. Z urządzeniami musi być dostarczona dokumentacja w języku polskim obejmująca: a) dokument potwierdzający, że urządzenia posiadają homologację - świadectwo homologacji wystawioną zgodnie z art. 68 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 ze zm.), b) komplet kluczy do ciągnika w liczbie dostarczonej przez producenta, c) książkę gwarancyjno – serwisową w języku polskim, d) fabryczną instrukcję obsługi w języku polskim wraz ze wszystkimi dokumentami niezbędnymi do prawidłowej eksploatacji pojazdu i urządzeń przez Zamawiającego; e) Certyfikaty znaku bezpieczeństwa, deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z Polską Normą. f) wykaz punktów serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego. 2.11 Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wraz z pojazdem i urządzeniami dokumenty określające zasady świadczenia serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego oraz wykaz punktów serwisowych na terenie kraju uprawnionych do napraw gwarancyjnych. 2.12 Wykonawca zapewni autoryzowany serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Wykonawca będzie wykonywał pełną, nieodpłatną obsługę serwisową w okresie trwania gwarancji zgodnie z zaleceniami producenta i zakresem szczegółowo opisanym w karcie gwarancyjnej. W koszty te należy wkalkulować koszt materiałów eksploatacyjnych, dojazd do siedziby Zamawiającego, koszt transportu przedmiotu dostawy do Wykonawcy (w przypadku konieczności) oraz pracę serwisanta w okresie trwania gwarancji. Miejsce serwisowania w ramach udzielonej gwarancji – baza Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Brańsk. W przypadku serwisowania osprzętu w punkcie serwisowym Wykonawcy, Wykonawca ponosi całkowity koszt związany z transportem osprzętu do punktu serwisowego i naprawy w trakcie trwania gwarancji. Serwis pogwarancyjny na terenie Polski. 2.13 Przedmiot zamówienia musi odpowiadać wymaganiom wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, w tym wymaganiom w zakresie umożliwiającym rejestrację i dopuszczenie do ruchu drogowego określonych w ustawie z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U z 2015 r., poz. 305 ze zm.) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U z 2015 r., poz. 1475) w zakresie jakim ww. przepisy mają zastosowanie do przedmiotu zamówienia. 2.14 Pojazd oraz maszyny nie mogą posiadać napisów reklamowych czy też oznaczenia innej firmy z wyłączeniem oznaczeń producenta. 2.15 Dostarczony osprzęt powinien być w pełni sprawny i powinien odpowiadać standardom jakościowym i technicznym wynikającym z funkcji i przeznaczenia, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz powinien być wolny od wad prawnych i fizycznych. 2.16 Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia oględzin zaoferowanego przez wykonawcę osprzętu. 3. Równoważność rozwiązań 1. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne rozwiązaniom opisanym w SIWZ. 2. Jeżeli gdziekolwiek w SIWZ przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub dostawy to Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań równoważnych. 3. W przypadku zastosowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych, jest on obowiązany wykazać, że oferowane przez niego pojazdy, maszyny spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, by parametry i cechy użytkowe rozwiązań równoważnych nie były gorsze od opisanych przez Zamawiającego. 4. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób), urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, wymagane prawem certyfikaty, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne do oferty załączy dane techniczne pokazujące, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem producenta, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w SIWZ co do celu jego przeznaczenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16700000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę w wadium w wysokości 10 000,00 zł. 2. Forma wadium 1) Wadium może być wnoszone w następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359 z późn. zm.). 2) Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołany obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, złożony wraz z ofertą. Wadium nie może zawierać zapisów ograniczających obowiązek zapłaty wadium. Oryginał dokumentu (poręczenie bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359 z późn. zm.) należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot, bez konieczności rozszywania (dekompletacji) oferty, np. umieścić w oddzielnej kopercie ze wskazaniem na niej nazwy postępowania, w którym jest składane. Dokument wadialny musi identyfikować Wykonawcę oraz zawierać informacje, iż stanowi zabezpieczenie wadium w przedmiotowym postępowaniu. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Brańsku Nr 05 8063 0001 0010 0100 0101 0011 Z dopiskiem Wadium „DOSTAWA FABRYCZNIE NOWEGO CIĄGNIKA ROLNICZEGO WRAZ Z OSPRZĘTEM„ Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy załączyć do oferty zgodnie z zapisami rozdz. XI pkt 2 ppkt 2 niniejszej SIWZ. Wadium może być wniesione przez jednego z Wykonawców lub Pełnomocnika. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od terminu składania ofert. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie lub wniesie w sposób nieprawidłowy oferta zostanie odrzucona. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych. 5. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp (opisanego w rozdz. XI pkt. 6 ppkt 1 SIWZ). 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 (opisanego w rozdz. XI pkt.5 ppkt.1 SIWZ) jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6. Zatrzymanie wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Wykonawca, którego oferta została wybrana: d) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, e) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, f) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony Formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ wraz z wypełnionym załącznikiem nr 1 do formularza ofertowego - Specyfikacja techniczna ciągnika rolniczego wraz z osprzętem. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. 2) wypełniony załącznik nr 2 i załącznik nr 2b do SIWZ, stanowiący oświadczenie wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu i przesłanek wykluczenia z postępowania, wraz z załącznikiem nr 2a do SIWZ w przypadku gdy Wykonawca w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy . 3) pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy. 4) Dokument potwierdzający wniesienie wadium. 5) Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy oraz zgodnie z zapisem rozdział X ust. 1 pkt. 4 wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - według wzoru załącznika nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach