Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Gminy Chmielnik i jej jednostek organizacyjnych oraz Zakładu Usług Komunalnych w Chmielniku Sp. z o.o.

Gmina Chmielnik ogłasza przetarg

  • Adres: 26020 Chmielnik, Plac Kościuszki
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 543 273 , fax. 413 543 273
  • Data zamieszczenia: 2018-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chmielnik
    Plac Kościuszki 7
    26020 Chmielnik, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 543 273, fax. 413 543 273
    REGON: 29100974500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chmielnik.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Gminy Chmielnik i jej jednostek organizacyjnych oraz Zakładu Usług Komunalnych w Chmielniku Sp. z o.o.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia drogowego oraz oświetlenia lokali i obiektów. Gmina Chmielnik – Zamawiający w niniejszym postępowaniu działa w imieniu własnym oraz w imieniu i na rzecz podmiotów wymienionych poniżej ( Odbiorców) - podstawa prawna art.16 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. j. t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.: 1) Urząd Miasta i Gminy w Chmielniku, Plac Kościuszki 7, 26-020 Chmielnik 2) Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego ul. Szkolna 7, 26-020 Chmielnik Filie: Lubania, Suchowola, 3) Gimnazjum im. Gen. Kazimierza Tańskiego w Chmielniku, ul. Szkolna 7, 26-020 Chmielnik ( wspólny licznik ze Szkołą Podstawową w Chmielniku) 4) Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chmielniku, ul. A. Dygasińskiego 12, 26-020 Chmielnik 5) Samorządowe Przedszkole w Chmielniku Oddział zamiejscowy w Suchowoli, ul. Sienkiewicza 8, 26-020 Chmielnik 6) Zespół Placówek Oświatowych w Piotrkowicach, ul. Tarnowskich 1; 26-020 Chmielnik 7) Zakład Usług Komunalnych w Chmielniku Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z/s w Zreczu Dużym 1A, 26-020 Chmielnik 8) Chmielnickie Centrum Kultury, ul. Starobuska 10, 26-020 Chmielnik 9) Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Kielecka 18, 26-020 Chmielnik 2. Postępowanie prowadzone jest w częściach z następującym podziałem: Część 1 – Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego, Część 2 – Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia budynków i obiektów. 3. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ( t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 220) i zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi i Polskimi Normami. 4. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia opisane są w: a) ustawie z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 220), b) rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r., Nr 93, poz.623 z późn. zm.), c) rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 2500 ). 5. Dostawa energii elektrycznej będzie się odbywała na podstawie umów Zamawiającego – Gminy Chmielnik oraz wybranego Wykonawcy określających zasady sprzedaży energii elektrycznej - Załącznik Nr 7 do SIWZ ( dotyczy energii na potrzeby oświetlenia drogowego) i Załącznik Nr 8 do SIWZ ( dotyczy energii na potrzeby oświetlenia lokali i obiektów) oraz odrębnych umów sprzedaży energii elektrycznej zawartych przez poszczególne jednostki – Płatników/Odbiorców wskazanych w Załączniku do umowy). 6. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej o łącznym szacowanym wolumenie 3 242,48 [MWh] w okresie od dnia 01.07.2018 r. do 30.06.2020 r. z zastrzeżeniem nie wcześniej niż po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy oraz: a) obsługa punktów z instalacjami fotowoltaicznymi, b) świadczenie usługi rozliczania energii elektrycznej wprowadzanej i pobranej z sieci przez prosumenta zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 20.02.2015r. o odnawialnych źródłach energii, 6.1. Przyłączenie dodatkowych instalacji fotowoltaicznych do punktów poboru energii elektrycznej objętych zamówieniem nie będzie skutkowało dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usługi rozliczania energii elektrycznej wprowadzanej i pobranej z sieci przez prosumenta zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 20.02.2015r. o odnawialnych źródłach energii. Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia w całości kosztów bilansowania handlowego energii wytworzonej w instalacjach OZE o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej mniejszej niż 500 kW. W momencie prowadzenia niniejszego postępowania Zamawiający: a) posiada instalacje fotowoltaiczne zainstalowane na budynkach: - Przedszkola Samorządowego (moc mikroinstalacji 10,4 kW, szacowana max roczna ilość energii elektrycznej dostarczonej do sieci 9 900 kWh) i - sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Chmielniku (moc mikroinstalacji 11,2 kW, szacowana max roczna ilość energii elektrycznej dostarczonej do sieci 10 000 kWh), instalacje fotowoltaiczne zostały wykazane w Załączniku Nr 8 do SIWZ. b) planuje budowę nowej instalacji fotowoltaicznej w Zespole Placówek Oświatowych w Piotrkowicach (2019r.): moc mikroinstalacji 18,2 kW, szacowana max roczna ilość energii elektrycznej dostarczonej do sieci 16 300 kWh. 7. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg cen jednostkowych określonych w dokumentacji przetargowej. 8. Łączna ilość układów pomiarowych rozliczających zużytą energię elektryczną 187 szt. w tym Część 1 - oświetlenie uliczne 92 punkty, Część 2 - obiekty – 95 punktów. 9. Moc umowna ogółem: 1 727,55 [ kW ] w tym: - Część 1 - oświetlenie drogowe – 510,55 [ kW ] - Część oświetlenie lokali i obiektów – 1 217 [ kW ] 10. Dostawa energii elektrycznej o łącznym szacowanym wolumenie 3 242,47 MWh odbywać się będzie dla potrzeb: - Część 1 -oświetlenia drogowego - szacowane zużycie w okresie obowiązywania umowy 1 919,98 [MWh], - część 2 - lokali i obiektów poszczególnych podmiotów – szacowane zużycie w okresie obowiązywania umowy 1 322,49 [MWh]. 11. Szczegółowe zestawienie szacowanego zużycia energii elektrycznej w poszczególnych taryfach zawiera Załącznik nr 7 do SIWZ (Część 1) oraz Załącznik nr 8 do SIWZ ( Część 2 ). 12. Zamawiający w roku 2018 przewiduje realizację przedsięwzięcia związanego z modernizacją oświetlenia drogowego, co może skutkować zmniejszeniem zużycia energii elektrycznej, redukcją punktów poboru energii elektrycznej, zmniejszeniem mocy umownej dla 1 części zamówienia ( w szacunku zużycia energii elektrycznej nie uwzględniono ewentualnego zmniejszenia zużycia energii elektrycznej związanego z przewidywaną modernizacją oświetlenia drogowego. Zamawiający przewiduje ogłoszenie przetargu nieograniczonego na modernizację oświetlenia drogowego w formule „zaprojektuj i wybuduj” w I kwartale 2018r. 13. Zamawiający/odbiorcy posiadają tytuł prawny do wszystkich punktów poboru objętych postępowaniem. 14. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnych umów zawartych pomiędzy Zamawiającymi (odbiorcami/płatnikami) a Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) PGE Dystrybucja S.A. Świadczenie usług dystrybucji nie jest przedmiotem niniejszego postępowania. Zamawiający ma zawarte umowy na świadczenie usług dystrybucyjnych na czas nieokreślony oraz zapewni ich utrzymanie w mocy przez cały okres trwania umowy. 15. Szczegółowy wykaz punktów poboru energii elektrycznej stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ i Załącznik nr 8 do SIWZ. 16. Energia elektryczna kupowana na podstawie umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego, co oznacza, że Zamawiający nie jest przedsiębiorstwem energetycznym w rozumieniu ustawy Prawo Energetyczne. 17. Zamawiający przekaże wszystkie niezbędne dane i dokumenty potrzebne do skutecznego przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy energii elektrycznej Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza. Zamawiający upełnomocni Wykonawcę, z którym zostanie zawarta umowa do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy. 18. Wykonawca powinien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 19. Wykonawcy zobowiązani są do wypełnienia oświadczenia dotyczącego statusu przedsiębiorcy ( informacja o charakterze statystycznym wymagana do ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, publikowanego przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych) zamieszczonego w formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 do SIWZ. Zgodnie z art. 105 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz. U. z 2016r. poz. 1829 z późn. zm.) za małego przedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników oraz 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 mln euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów euro. Zgodnie z art. 106 ww. ustawy za średniego przedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 250 pracowników oraz 2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 50 mln euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 43 milionów euro.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dla wszystkich części: Wykonawca powinien posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie wg formuły spełnia lub nie spełnia, na podstawie przedstawionych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia ( art.22a ust.2 ustawy) – jeżeli dotyczy 2) Pełnomocnictwo ( jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach