Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej do obiektów Instytutu Agrofizyki w Lublinie przy ul. Doświadczalnej 4

Instytut Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie ogłasza przetarg

  • Adres: 20290 Lublin, ul. Doświadczalna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 7445061 w. 110 , fax. 817 445 067
  • Data zamieszczenia: 2018-05-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie
    ul. Doświadczalna 4
    20290 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 081 7445061 w. 110, fax. 817 445 067
    REGON: 32638000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ipan.lublin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: instytut naukowy Polskiej Akademii Nauk

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej do obiektów Instytutu Agrofizyki w Lublinie przy ul. Doświadczalnej 4
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wartość zamówienia: poniżej kwot określonych na podstawie przepisów art. 11 ust 8 Pzp Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne (Dz.U. z 2006 r. Nr 81 poz. 615 z poźn. zm.) do obiektów Instytutu Agrofizyki przy ul. Doświadczalnej 4 w Lublinie, w ilości łącznej około 1410 MWh przez okres 36 miesięcy zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania Umowy może ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu w stosunku do prognozy. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający lub poszczególni Odbiorcy zakupią od Sprzedawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości Punktów Poboru Energii (PPE), zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE. Zamawiający oświadcza, że posiada aktualnie umowę na dystrybucję energii zawartą na czas nieokreślony. CHARAKTERYSTYKA ELEKTROENERGETYCZNA OBIEKTU: Szacunkowe zapotrzebowanie: 1410 MWh/36 miesięcy Grupa przyłączeniowa : III Grupa taryfowa: B21 Moc przyłączeniowa: 600 kW Moc umowna: 130kW 1.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej, realizowana na podstawie umowy obejmującej sprzedaż energii elektrycznej do obiektów Instytutu Agrofizyki PAN w Lublinie. 1.2. Szczegółowe dane dotyczące układu zasilania oraz warunków przyłączenia zawarte są w pkt 1.7. 1.3. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną w okresie obowiązywania umowy wynosi 470 MWh na rok (łącznie: 1410 MWh). Podana wartość zapotrzebowania jest ilością szacunkową i nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy wobec Zamawiającego. Rzeczywiste rozliczenia za dostawę energii elektrycznej odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego lub danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych Wykonawcy przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD). 1.4. W związku z charakterem zamówienia nie można określić dokładnego zużycia energii elektrycznej będącej przedmiotem zamówienia. Z tego powodu Zamawiający przedstawił przewidywaną ilość zużycia energii elektrycznej. Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista ilość zużycia energii elektrycznej może ulec zmianie, tj. zwiększeniu bądź zmniejszeniu przy zachowaniu cen jednostkowych. Tym samym opisane prognozowane zużycie energii nie stanowi dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej wysokości. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy zakupi od Wykonawcy mniejszą lub większą niż prognozowana ilość energii elektrycznej, w szczególności spowodowaną zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości Punktów Poboru Energii (PPE), zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE. 1.5. Sprzedaż energii elektrycznej będzie realizowana na warunkach określonych przepisami ustawy Prawo Energetyczne (Dz. U. 2018 r. Poz. 755). 1.6. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo Energetyczne oraz rozporządzeniami do tej ustawy i Polskimi Normami. 1.7. Dane dotyczące układu zasilania w energię elektryczną Obiekt Instytut Agrofizyki Polskiej Akademii Nauk Ul. Doświadczalna 4 20-290 Lublin Rodzaj przyłącza Linie kablowe HAKnFta 3×120 mm² ze stacji K-1210 i RS-Felin Miejsce przyłączenia do sieci elektroenergetycznej Rozdzielnia SN stacji transformatorowej K-555 Miejsce dostarczania energii elektrycznej Zaciski prądowe w polu łącznika szyn w kierunku instalacji odbiorcy Moc przyłączeniowa 600 kW Moc umowna 130 kW Prognozowane roczne zużycie energii elektrycznej 470 MWh/rok Grupa taryfowa B21 Napięcie zasilania 15 kV Grupa przyłączeniowa III Układ pomiarowy Układ pomiarowy pośredni na napięciu 15 kV zw transmisją danych do LSPR PGE Dystrybucja Dopuszczalny czas przerwy w dostawie energii elektrycznej Zgodnie z warunkami przyłączenia nr 38933a z 10.03.2009 r. i umową przyłączeniową nr 343467 z 11.01.2010 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: • 7 000,00 złotych (słownie: siedem tysięcy złotych) 2) W przypadku składania oferty na kilka zadań, wartość wadium stanowi suma wadiów ustalonych dla poszczególnych zadań. 3) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359). 5) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie innej niż w pieniądzu, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i powinno zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia – wszystkich współwykonawców lub lidera konsorcjum, jeżeli jest upoważniony do wniesienia wadium w imieniu współwykonawców), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, obejmujący co najmniej okres związania ofertą, e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sytuacjach, gdy: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Wykonawca, którego ofertę wybrano: • odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy (art. 46 ust. 5 ustawy Pzp) 6) Postanowienia pkt 5 stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 4 lit. b) i e) 7) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: nr: 76 1130 1206 0028 9107 8990 0001 Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Lublinie ul. Dolna 3 Maja 3 20 – 079 Lublin z adnotacją „Wadium –Dostawa energii elektrycznej” 8) Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym w pkt 3) terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert (tj. przed datą i godziną wyznaczoną do składania ofert). W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu zleconego przez Wykonawcę lub dokumentu poświadczającego dokonanie przelewu jest warunkiem niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 9) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, do oferty należy załączyć w oddzielnej koszulce czy kopercie oryginał gwarancji lub poręczenia (nie zszywać z ofertą); 10) W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej zaleca się, aby dokument potwierdzający dokonanie przelewu został załączony do oferty. W ofercie należy wpisać nr konta, na który zamawiający będzie mógł zwrócić wadium w pieniądzu. 11) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w terminie lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona (art. 89 ust. 1 pkt 7b) 12) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 14) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 15. 15) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, tzn. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócił wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 17) Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Wykonawca posiada koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, 2) Wykonawca posiada aktualną na dzień składania ofert podpisaną umową generalną z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucyjnych energii elektrycznej na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia energii elektrycznej - w przypadku Wykonawców nie będących Właścicielami sieci dystrybucyjnej, lub Wykonawca posiada aktualną na dzień składania ofert koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I PODSTAWY WYKLUCZENIA : 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1.1. nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pzp (zgodnie z Rozdziałem 6) 1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. 1) Wykonawca posiada koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, 2) Wykonawca posiada aktualną na dzień składania ofert podpisaną umową generalną z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucyjnych energii elektrycznej na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia energii elektrycznej - w przypadku Wykonawców nie będących Właścicielami sieci dystrybucyjnej, lub Wykonawca posiada aktualną na dzień składania ofert koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej; 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: posiadania polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 200.000,00 zł. (słownie: dwieście tysięcy złotych) 3) zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. 2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez Wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne (w formie oryginału) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dla swojej skuteczności zobowiązanie musi być złożone przez osobę/y uprawnione do reprezentowania podmiotu trzeciego w powyższym zakresie. Zobowiązanie złożone przez osobę nieuprawnioną nie dowodzi udostępnienia zasobu przez podmiot trzeci. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 3.1 brak podstaw do wykluczenia z postepowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa powyżej w pkt 1.1 i Rozdziale 5a SIWZ, tj. o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, musi zostać wykazany przez każdego z Wykonawców. 5A. PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 24 UST. 5 USTAWY PZP Zamawiający przewiduje, dodatkowo, w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, wykluczenie Wykonawcy: 1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz 2016 poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016r. poz. 615);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach