Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej dla Jednostek Organizacyjnych Powiatu Łęczyńskiego w latach 2021 – 2024.

Powiat Łęczyński ogłasza przetarg

  • Adres: 21-010 Łęczna, Al. Jana Pawła II
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. +48815315200 , fax. +48817526464
  • Data zamieszczenia: 2020-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Łęczyński
    Al. Jana Pawła II 95A
    21-010 Łęczna, woj. lubelskie
    tel. +48815315200, fax. +48817526464
    REGON: 43101942500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatleczynski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej dla Jednostek Organizacyjnych Powiatu Łęczyńskiego w latach 2021 – 2024.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa (sprzedaż) energii elektrycznej do obiektów stanowiących mienie Powiatu Łęczyńskiego i jego Jednostek Organizacyjnych na lata 2021 – 2024. 2. Szacowane zużycie energii w okresie obowiązywania umowy wynosi łącznie –2 000 120 kWh (2 000,12.MWh) 3. Obiekty mienia Powiatu objęte zamówieniem: 1) Powiat Łęczyński - Starostwo Powiatowe w Łęcznej, Al. Jana Pawła II 95A, 21-010 Łęczna ─ budynek Starostwa Powiatowego w Łęcznej, Al. Jana Pawła II 95A, ─ budynek A- 300 Al. Jana Pawła II 95, ─ budynek A-300 (Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna (PPP)) ─ budynek Centrum Zarządzania Siecią Al. Jana Pawła II 95B, ─ budynek Przychodni nr 1 Rynek II 8, 2) Powiat Łęczyński - Zespół Szkół im. Króla Kazimierza Jagiellończyka w Łęcznej ul. Bogdanowicza 9, 21-010 Łęczna ─ budynek szkoły 3) Powiat Łęczyński - Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach, Kijany 19, 21-077 Spiczyn ─ budynek szkoły ─ budynek internatu ─ budynek warsztatów szkolnych ─ budynek hydroforni. 4) Powiat Łęczyński Zespół Szkół nr 2 im. Simona Bolivara w Milejowie, ul. Partyzancka 62, 21-020 Milejów - budynek szkoły 4. Wykaz punktów poboru energii wraz z informacjami na temat obowiązujących umów i zużycia energii w podziale na grupy taryfowe znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ (Arkusz 1 i 2) 5. Określenie szacowanej wielkości poboru energii stanowi element niezbędny służący wyborowi najkorzystniejszej oferty i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanych ilościach. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakupu większej lub mniejszej +/- 20 % ilości zamawianej energii. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia określonego w pkt.2 nie będzie skutkowała zmianą ceny jednostkowej za kWh podaną w ofercie. 6. Pomiary pobieranej energii elektrycznej w okresie realizacji przedmiotu zamówienia odbywać się będą za pomocą układów pomiarowo – rozliczeniowych punktów poboru energii (PPE) opisanych w zał. nr 1 do SIWZ, 7. Rozliczenia zobowiązań ze sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będą według bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych i ich odczytów przekazywanych Wykonawcy przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) i fakturowane będą oddzielnie dla każdego z obiektów Starostwa Powiatowego i Jednostek Organizacyjnych, wskazanych w pkt.3. 8. Okres rozliczeniowy zgodny z okresami rozliczeniowymi stosowanymi przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającego na danym terenie i zatwierdzonymi w taryfie OSD. Dostawa energii elektrycznej będzie odbywać się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD). Warunki świadczenia usług dystrybucji określają odrębne umowy dystrybucyjne zawarte przez z OSD na czas nieokreślony. 9. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego dla poszczególnych Punktów Poboru Energii jest: PGE Dystrybucja S.A. ul. Garbarska 21b, 20-349 Lublin 10. Wykonawca będzie zobowiązany do udostępnienia Zamawiającemu danych pomiarowo-rozliczeniowych w zakresie sprzedaży energii elektrycznej do obiektów objętych zamówieniem otrzymanych od właściwego OSD. 11. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe energii elektrycznej sprzedanej do obiektów Zamawiającego (Odbiorcy). Bilansowanie rozumiane jest jako pokrycie strat wynikających z różnicy zużycia energii prognozowanego w stosunku do rzeczywistego w danym okresie rozliczeniowym. Zamawiający nie ma obowiązku przedstawiania miesięcznych planów zapotrzebowania na energię elektryczną. 12. Wykonawca zwalnia Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z bilansowaniem handlowym oraz przygotowywaniem i zgłaszaniem grafików zapotrzebowania na energię elektryczną do Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Ryzyko i koszty związane z niezbilansowaniem energii elektrycznej ponosi Wykonawca. 13. Zamawiający oświadcza, że energia elektryczna kupowana przez niego zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego, co oznacza, że Zamawiający nie jest przedsiębiorcą energetycznym w rozumieniu Ustawy Prawo energetyczne. 14. Dotychczasowym Wykonawcą (Sprzedawcą) energii elektrycznej do poszczególnych obiektów Zamawiających jednostkowych jest: 1) Powiat Łęczyński - Starostwo Powiatowe w Łęcznej, Al. Jana Pawła II 95A, 21-010 Łęczna ─ budynek Starostwa Powiatowego w Łęcznej, Al. Jana Pawła II 95A, ─ budynek A- 300 Al. Jana Pawła II 95, ─ budynek A-300 (Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna (PPP)) ─ budynek Centrum Zarządzania Siecią Al. Jana Pawła II 95B, ─ budynek Przychodni nr 1 Rynek II 8, PGE Obrót S.A., ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów skr. Poczt.63, Oddz. z siedzibą w Lublinie, ul. Tomasza Zana 32A, 20-601 Lublin - (umowa zawarta na czas określony – od 01.01.2017 do 31.12.2020r., okres wypowiedzenia – 1 miesiąc) 2) Powiat Łęczyński - Zespół Szkół im. Króla Kazimierza Jagiellończyka w Łęcznej ul. Bogdanowicza 9, 21-010 Łęczna ─ budynek szkoły PGE Obrót S.A., ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów skr. Poczt.63, Oddz. z siedzibą w Lublinie, ul. Tomasza Zana 32A, 20-601 Lublin - (umowa zawarta na czas określony – od 01.01.2017 do 31.12.2020r., okres wypowiedzenia – 1 miesiąc) 3) Powiat Łęczyński - Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach, Kijany, 21-077 Spiczyn ─ budynek szkoły ─ budynek internatu ─ budynek warsztatów szkolnych ─ budynek hydroforni. PGE Obrót S.A., ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów skr. Poczt.63, Oddz. z siedzibą w Lublinie, ul. Tomasza Zana 32A, 20-601 Lublin - (umowa zawarta na czas określony – od 01.01.2017 do 31.12.2020r., okres wypowiedzenia – 1 miesiąc) 4) Powiat Łęczyński Zespół Szkół nr 2 im. Simona Bolivara w Milejowie, ul. Partyzancka 62, 21-020 Milejów PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o., ul. M.Kasprzaka 25C, 01-224 Warszawa - (umowa zawarta na czas określony – od 01.03.2017r. do 31.12.2020r, okres wypowiedzenia – 1 miesiąc) 15. Zamawiający oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania z obiektu/obiektów, do którego/których ma być dostarczana energia elektryczna. 16. Zamawiający udzieli Wykonawcy wyłonionemu w postępowaniu stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę. 17. Standardy jakościowe: Energia elektryczna powinna spełniać standardy jakościowe zgodne z obowiązującymi zapisami ustawy z dnia 10.04.1997r. - Prawo energetyczne (Dz.U. z 2020 poz. 833 z póżn. zm.) oraz z przepisami wykonawczymi i rozporządzeniami do tej ustawy i Polskimi Normami, w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. 2007 nr 93 poz. 623 z późn. zm.:
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Wykonawca przystępujący do przetargu, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) 10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancja bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Powiatu Łęczyńskiego Nr 15 8741 0004 0007 8908 2000 0030 w tytule przelewu podając: „Wadium dla postępowania Nr sprawy: IRP.272.4.10.2020” 10.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 10.6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, w osobnej kopercie opisanej: „Wadium dla postępowania Nr sprawy: IRP.272.4.10.2020.” 10.7. Oryginał gwarancji/poręczenia powinien być przesłany w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą Pzp. 10.8. Beneficjentem wadium wnoszonego w innej formie niż pieniądz jest Powiat Łęczyński – Starostwo Powiatowe w Łęcznej, Al. Jana Pawła II 95A, 21-010 Łęczna. 10.9. W związku z utrudnieniami związanymi z otrzymaniem wadium w formie tradycyjnej ze względu na ograniczenia funkcjonowania banków i zakładów ubezpieczeń związane z ogłoszonym w Polsce stanem epidemiologicznym, Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie elektronicznej opatrzonej elektronicznym podpisem kwalifikowanym osoby umocowanej do reprezentowania gwaranta. W przypadku wniesienia wadium w formie elektronicznej nie może zawierać informacji, iż „gwarancja wygasa w momencie zwrotu oryginału dokumentu” 10.10. Wadium w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby umocowanej do reprezentowania Gwaranta, wnosi się przed upływem terminu składania ofert na adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatleczynski.pl 10.11. Oferta Wykonawcy, który nie zabezpieczy jej akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego odrzucona. 10.12. Warunki zwrotu i zatrzymania wadium są określone w art. 46 ustawy Pzp. 10.13. Z treści wadium składanego w innej formie niż pieniądz powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 10.14. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia (koncesję) do wykonywania działalności w zakresie obrotu energią elektryczną wymagane przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2020 poz. 833 z póżn. zm.). b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli przedstawi Zamawiającemu:  oświadczenie o posiadaniu aktualnej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na obszarze na którym znajdują się miejsca dostarczania energii elektrycznej zawartą na okres nie krótszy niż termin realizacji zamówienia;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1.W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, wszyscy Wykonawcy są zobowiązani załączyć do oferty wypełnione formularze oświadczeń Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ oraz przesłanek wykluczenia z postępowania - stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ, aktualne na dzień składania ofert; 7.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu wszyscy Wykonawcy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp są zobowiązani również do złożenia następującego oświadczenia: Oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (według Załącznika Nr 6 do SIWZ). Oświadczenie, o którym mowa Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7.3. Wykaz innych oświadczeń i dokumentów składanych przez wszystkich Wykonawców. 7.3.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wstępnego wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7.1. 7.3.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia – zał. Nr 8 do SIWZ. 7.3.3. Dla swej skuteczności zobowiązanie musi zostać złożone przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu trzeciego w powyższym zakresie. Zobowiązanie złożone przez osobę nieuprawnioną nie dowodzi udostępnienia zasobów przez podmiot trzeci. 7.3.4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wstępnego wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7.1. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej, przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum) lub przez spółkę cywilną: a) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu, wymienione w pkt. 7.1 i 7.2 i. ppkt. 7.4.3-7.4.6) składa każdy z Wykonawców oddzielnie; b) pozostałe oświadczenia i dokumenty oraz formularz oferty są składane przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) poza dokumentami wymienionymi w ppkt a) i b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 8.1. 7.5. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty według formuły „spełnia/nie spełnia”. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia. 7.6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt.7.4 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz wskazane przez Wykonawcę dokumenty lub oświadczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach