Przetargi.pl
Dostawa ciężkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego 6 X 6 wraz z wyposażeniem dla OSP Silnica.

Ochotnicza Straż Pożarna K.S.R.G. w Silnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 97-532 Żytno, Silnica 11
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 516 288 633
  • Data zamieszczenia: 2015-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ochotnicza Straż Pożarna K.S.R.G. w Silnicy
    Silnica 11 11
    97-532 Żytno, woj. łódzkie
    tel. 516 288 633
    REGON: 59225219000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zytno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: stowarzyszenie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa ciężkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego 6 X 6 wraz z wyposażeniem dla OSP Silnica.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Dostawa ciężkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego 6 X 6 wraz z wyposażeniem dla OSP Silnica w zakresie: A. PODWOZIE Z KABINĄ: 1) Moc (kM): min. 300 kM; 2) Skrzynia biegów: manualna; 3) Zawieszenie osi przedniej i tylnej: resory i amortyzatory; 4) Napęd 6x6; Norma spalania: min. Euro 5; 5) Rok produkcji: 2015, 6) Układ przeciwblokujący ABS; 7) Kabina zintegrowana, jednomodułowa, czterodrzwiowa; 8) Kabina 6-miejscowa w układzie miejsc: 1+1+4; 9) Kabina wykonana z materiałów odpornych na korozję; 10) Przedział osobowy wyposażony w atestowane fotele z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa zintegrowane z systemem przewożenia 4 aparatów oddechowych i różnych typów butli; fotel kierowcy pneumatyczny; 11) Niezależne ogrzewanie postojowe silnika, kabiny kierowcy oraz wentylacje (klimatyzacja); 12) Schowek pod siedzeniem w tylnej części kabiny; 13) Kabina, zabudowa w kolorze czerwonym RAL 3000; 14) Maksymalna wysokość całkowita pojazdu: 3650 mm; 15) Gniazdo do ładowania akumulatorów (prąd + powietrze); gniazdo wejściowe 230V, wtyczka z przewodem długości min. 4 m, szczelna klapka chroniąca gniazdo po wypięciu wtyczki; 16) Pojazd wyposażony w urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze (akustyczne i świetlne), pojazdu uprzywilejowanego. Urządzenie akustycznego powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych z radiotelefonu na głośnik zewnętrzny. Głośnik lub głośniki o mocy min. 200W. 17)W kabinie kierowcy zamontowany: - radiotelefon samochodowy przewoźny, częstotliwość VHF 136-174 MHz, moc 1-25W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz z dodatkowym urządzeniem umożliwiającym prowadzenie korespondencji z przedziału autopompy; - radio z odtwarzaczem; - podest do ładowarek radiostacji przenośnych i latarek z wyłącznikiem; - uchwyty na gaśnice proszkowe GP- 6x; - 3 gniazda 12V. B. ZABUDOWA POŻARNICZA: 1) Konstrukcja nośna zabudowy i poszycie z aluminium; 2) Dach zabudowy wykonany w formie podestu roboczego, pokrytego aluminiową blachą ryflowaną o właściwościach przeciwpoślizgowych. Konstrukcja dachu przystosowana do obciążenia dwoma strażakami (180 kg) i masą przewożonego sprzętu. Na dachu mocowania do przewozu węży ssawnych, mocowanie długich przedmiotów i mocowanie drabiny. Składana drabinka do wejścia na dach zamontowana na tylnej ścianie zabudowy po prawej stronie. Dodatkowe poręcze w górnej części drabinki ułatwiają wchodzenie. Szczeble drabinki w wykonaniu przeciwpoślizgowym. Wykonanie na dachu pojemnika na narzędzia z materiału odpornego na korozję. Skrzynia na narzędzia nie może być wyższa niż pozostałe elementy na dachu. 3) Oświetlenie: Montaż kratek ochronnych na przednich reflektorach. Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze, akustyczne i świetlne (LED). Na dachu kabiny zamontowana belka świetlna o wysokości samej belki ok. 60mm, i długości w przedziale 1750-1800mm, z 4 modułami narożnymi LED i 4 modułami przednimi, klasy Code3 TR21 lub równoważna. Zabezpieczenie całej belki przez uszkodzeniami zewnętrznymi (siatka, orurowanie). Dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie z tyłu pojazdu, oraz dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie z przodu na wysokości lusterka wstecznego samochodu osobowego. Dodatkowo 6 lamp sygnalizacyjnych niebieskich na boku zabudowy (po 3 z jednej strony). Miejsce zamontowania do uzgodnienia. Urządzenie akustyczne klasy Federal Signal PA-300 lub równoważne powinno posiadać min. 4 modulowane tony oraz głośnik o mocy min. 200 W. Urządzenie akustyczne winno również umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Pojazd wyposażony w dodatkowy sygnał pneumatyczny klasy Grover Emergency Horn 1510 lub równoważny o podobnym brzmieniu. Pojazd wyposażony w 7 lamp po 3 na jednej stronie (lewa - prawa) i 1 z tyłu pojazdu typu LED oświetlające pole pracy wokół samochodu zapewniające oświetlenie w warunkach słabej widoczności min. 5 luksów w odległości 1 m od pojazdu na poziomie podłoża. Oświetlenie uruchamiane w kabinie kierowcy i przedziału autopompy z możliwością wybory strony oświetlenia Fala świetlna z tyłu pojazdu uruchamiana z kabiny kierowcy lub z przedziału autopompy. Pojazd wyposażony w belkę aluminiową z zamocowanymi 4 reflektorami dalekosiężnymi, zamontowaną z przodu na masce silnika. Wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy z najaśnicami min. 2 x 1000W podłączony do agregatu prądotwórczego o mocy min. 5,0 kW ze stabilizacją napięcia. Wysokość masztu po rozłożeniu ok. 5 m Sterowanie masztem z panelu sterowniczego. Montaż reflektora pogorzeliskowego (szperacz) po prawej stronie, z przodu pojazdu. - obrysówki, - podświetlanie schodów; - oświetlenie skrytek LED, - oświetlenie powierzchni dachu. 4) Zbiornik wody: Zbiornik wody wykonany z materiału kompozytowego odpornego na korozję lub stali kwasoodpornej. Pojemność zbiornika wody min. 5 m3. Wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Nadciśnienie testowe 20 kPa. Zbiornik posiada: Właz rewizyjny. Grodzie zabezpieczające. Układ do napełniania geodezyjnego i hydrantowego. Układ do opróżniania. Układ przelewowy. Zbiornik wody musi być wyposażony w 2 nasady 75 z zaworem kulowym do napełniania z hydrantu (wlot do napełniania powinien mieć konstrukcję zabezpieczającą przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika tym wylotem) oraz automat. zawór odcinający wlot przy napełnianiu zbiornika z możliwością przełączenia na pracę ręczną. 5) Zbiornik środka pianotwórczego: Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10% pojemności zbiornika wody. Wykonany z materiału odpornego na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację. Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym powinno być możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. Układ wodno-pianowy musi spełniać Wymagania ogólne dla samochodów ratowniczo-gaśniczych KG PSP - CNBOP - czerwiec 2002. Układ wodno-pianowy zabudowany w taki sposób, aby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5 m. Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie przy użyciu co najwyżej dwóch zaworów. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego i układu neutralizacji muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. 6) Autopompa: Autopompa dwuzakresowa o wydajności - min. 3200 l/min przy ciśnieniu min. 8 bar - min. 400 l/min przy ciśnieniu 40 bar. Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale zamykanym drzwiami żaluzjowymi. Ogrzewanie przedziału pompy zgodnie z pkt. 3.1.1 Wymagania ogólne dla samochodów ratowniczo-gaśniczych KG PSP - CNBOP - czerwiec 2002. Autopompa pożarnicza min A32/8 dwuzakresowa ze zbiornikiem wody min 5000 dm3 oraz nasadami tłocznymi 4 x 75 (po dwie z każdej strony pojazdu) i ssawne 2 x 110 (z tyłu pojazdu). Autopompa dwuzakresowa spełniająca wymagania KG PSP i CNBOP dla samochodów ciężkich (szybkie natarcie wysokociśnieniowe). Autopompa wraz z układem wodno-pianowym wyposażone w system sterowania umożliwiający: - regulację ciśnienia pracy, - automatyczne lub ręczne dozowanie środka pianotwórczego w całym zakresie pracy autopompy umożliwiające uzyskanie stężeń w zakresie od 3% - 6%. System sterowany z przedziału autopompy. Przedział autopompy musi być wyposażony w system ogrzewania skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do - 25°C, działający niezależnie od pracy silnika. Na wlocie ssawnym pompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego, jak i dla zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację autopompy. Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody z głębokości 1,5 m w czasie do 30 s, a z głębokości 7,5 m w czasie do 60 s. Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do min.: - czterech nasad tłocznych wielkości 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu, - wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia, - działka wodno-pianowego. Autopompa musi umożliwiać podanie wody do zbiornika samochodu lub bezpośrednio po zassaniu wody do linii tłocznej. 7) Pojazd należy wyposażyć w działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności min. 3200 l/min, zamontowane na dachu zabudowy, w jej tylnej części spełniające wymagania PN-91/M-51270. Działko powinno mieć gabaryty dopasowane tak, aby nie wystawało podczas jazdy powyżej belki sygnalizacji oświetleniowej pojazdu. Zakres obrotu działka w płaszczyźnie poziomej wynoszący 360°, a w płaszczyźnie pionowej od kąta ujemnego limitowanego obrysem pojazdu do co najmniej 70°. Maksymalny zasięg rzutu wynoszący nie mniej niż 60m. 8) W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno-sterownicze pracy pompy: - manowakuometr, - manometr niskiego ciśnienia, - urządzenie umożliwiające prowadzenie korespondencji z przedziału autopompy wraz z wyłącznikiem oraz głośnikiem, - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, - regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, - wyłącznik silnika pojazdu, - kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnika, - manometr wysokiego ciśnienia, - miernik prędkości obrotowej wału pompy, - licznik motogodzin pracy autopompy, - kontrolka układu kontrolnego silnika sygnalizująca pracę silnika w stanie awaryjnym, - włącznik/wyłącznik oświetlenia zewnętrznego (pola pracy) w możliwością wyboru strony, lewa prawa. 9) Samochód wyposażony w 2 linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności z prądem zwartym i rozproszonym. Linia szybkiego natarcia umożliwia podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża. Urządzenie wyposażone w regulowany hamulec bębna, napęd elektryczny zwijadła węża, korbę umożliwiającą awaryjne zwijanie węża. Linie szybkiego natarcia umiejscowione z lewej i prawej strony pojazdu w górnej części tylnych skrytek. 10) Skrytki na sprzęt i wyposażenie: Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym wykonane z materiałów odpornych na korozję wyposażone w zamki zamykane na klucz, jeden klucz pasuje do wszystkich zamków. W kabinie sygnalizacja otwarcia skrytek i podestów. Otwieranie skrytek w rękawiczkach ochronnych. Zabudowa specjalistyczna wyposażona jest w modułowy system półek umożliwiający zmianę aranżacji przez użytkownika końcowego przez ingerencji w konstrukcję. Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu posiadają oznakowanie ostrzegawcze. Układ schowków powinien być zaprojektowany tak, aby umiejscowić żaluzje: 3 po lewej i prawej stronie zabudowy oraz 1 z tyłu pojazdu. Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie całej powierzchni skrytki typu LED włączane automatycznie po otwarciu drzwi skrytki. Szuflady i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i całkowicie otwartej oraz posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięcie z prowadnic). Konstrukcja skrytek powinna zapewniać odprowadzenie wody z ich wnętrza. Skrytki, w których ma być przewożony sprzęt ratowniczy napędzany silnikiem spalinowym lub kanistry z paliwem do tego sprzętu, muszą być wentylowane. Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. 11) Pojazd wyposażony w agregat prądotwórczy min 5 kW ze stabilizacją napięcia. 12) W pojeździe zamontowane 6 zraszaczy zasilane autopompą, sterowane z kabiny kierowcy do ograniczania stref skażeń. Dwa zraszacze z przodu i dwa pomiędzy kołami pojazdu oraz dwa z tyłu pomiędzy kołami. 13) Włącznik do uruchamiania silnika pojazdu z przedziału autopompy powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów. 14) Montaż wyciągarki montowanej z przodu pojazdu o uciągu min. 9000 kg i długości liny min 25m. Wyciągarka montowana jest na podstawie ze stali cynkowanej umożliwiającej wykorzystanie głównego zaczepu holowniczego. Do wyciągarki dostarczone zblocze podwajające siłę uciągu. Sterowanie wyciągarką z pilota i kabiny kierowcy. 15) Z tyłu nad żaluzją zamontowana kamera cofania z monitorem min. 7 cali zamontowanym w kabinie służącym również, jako nawigacja samochodowa. Kamera powinna być przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych mogących wystąpić na terenie Polski oraz posiadać osłonę minimalizującą możliwość uszkodzeń mechanicznych. Kamera musi być automatycznie uaktywniana w momencie wrzucenia biegu wstecznego. 16) Elementy podwozia - czarne lub ciemno szare, błotniki przednie, tylne i zderzaki - białe, kabina, zabudowa - RAL 3000, żaluzje skrytek w kolorze naturalnego aluminium. 17) Zabudowa nie może naruszyć przewidzianych przez producenta pojazdu kątów natarcia i zejścia. 18) Minimalny prześwit podwozia nie mniej niż 580 mm. 19) Pojazd, konstrukcja i wyposażenie zabudowy musi spełniać Wymagania szczegółowe dla ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego KG PSP - CNBOP - czerwiec 2002. C. DODATKOWE WYPOSAŻENIE POJAZDU 1) Pilarka łańcuchowa min. 3 KM ; 2) Pilarka łańcuchowa ratownicza min. 6 KM; 3) Wentylator nadmuchowy min.5,5 kM; 4) Prądownica - nasada obrotowa 52 ; 5) Prądownica do piany ciężkiej z zaworem, nasada 52; 6) Wytwornica piany średniej z zaworem, nasada 52 ; 7) Wąż tłoczny W-52 szt. 15; 8) Wąż tłoczny W-75 szt. 10; 9) Aparat oddechowy powietrzny FENZY lub równoważny - 2 szt; 10) Sygnalizatory Bezruchu - 2 szt. D. POZOSTAŁE: 1) Klucz do kół: 1 klin: gaśnica; apteczka; trójkąt ostrzegawczy; koło zapasowe z zestawem narzędzi z podnośnikiem; 2) Oznakowanie pojazdu: wykonanie napisów na bokach pojazdu: OSP KSRG SILNICA +logo oraz oznakowania numerami operacyjnymi zgodnie z obowiązującymi wymogami; 3) Samochód musi posiadać oznakowanie odblaskowe konturowe. Oznakowanie powinno znajdować się możliwie najbliżej poziomych i pionowych krawędzi pojazdu; 4) Minimum 24-miesięczny okres gwarancji. Zamawiający wymaga dostawy w/w sprzętu o wskazanych parametrach lub równoważnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 341442103
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin realizacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zytno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach