Przetargi.pl
DOSTAWA ARTYKUŁÓW BIUROWYCH I MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH

Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, Sadowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48422888100 , fax. +48427190816
  • Data zamieszczenia: 2018-10-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego
    Sadowa 6A
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. +48422888100, fax. +48427190816
    REGON: 472068423
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.zgierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOSTAWA ARTYKUŁÓW BIUROWYCH I MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie sukcesywnych dostaw artykułów biurowych i materiałów eksploatacyjnych dla Starostwa Powiatowego w Zgierzu, w roku 2019 r. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie odrębne części: 1) część Nr 1 - „Dostawa artykułów biurowych”; 2) część Nr 2 - „Dostawa materiałów eksploatacyjnych”. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub wszystkie części postępowania. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został zawarty, odpowiednio dla części nr 1 w załączniku nr 1A do SIWZ oraz dla części nr 2 w załączniku nr 1B do SIWZ. Zamawiający informuje, że ilości materiałów wskazane w tabelach załączników nr 1A i nr 1B do SIWZ są ilościami orientacyjnymi, ustalonymi na podstawie zużycia w okresie ostatnich 12 miesięcy przed wszczęciem niniejszego postępowania oraz przewidywanego na rok 2019 r. zapotrzebowania, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej. Ilość materiałów może ulec zmianie z tym, że łączna wartość zakupionych materiałów nie przekroczy wartości umownej (w ramach danej części zamówienia). Gwarantowany (minimalny) zakres przedmiotu zamówienia, który zostanie zrealizowany (w ramach danej części zamówienia) wynosi 45 % wartości umownej. Wykonawcy/om z którymi Zamawiający zawrze umowę na realizację przedmiotowego zamówienia publicznego nie służy roszczenie o realizację dostaw w wielkościach wskazanych w załącznikach nr 1A i nr 1B do SIWZ. 4. Zamawiający informuje, że za zgodne z SIWZ uznane zostaną oferty, złożone na cały asortyment wyspecyfikowany odpowiednio w treści załącznika nr 1A i nr 1B. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty niekompletnej (w ramach danej części zamówienia). 5. Umowy na realizację zamówienia publicznego, odrębnie dla danej części zamówienia, zostaną zawarte do wysokości kwoty, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację poszczególnej części przedmiotu zamówienia. Natomiast rozliczenia z Wykonawcą odbywać się będą na podstawie cen jednostkowych brutto wskazanych przez Wykonawcę w formularzach cenowych: dla części Nr 1 – formularz 2A i dla części Nr 2 – formularz 2B (zał. 2A i 2B do SIWZ) oraz zakresu faktycznie zrealizowanych przez Wykonawcę dostaw. Cena ofertowa brutto oferowana w treści formularza ofertowego Wykonawcy, w ramach danej części zamówienia, służy jedynie porównaniu złożonych ofert, w celu wyboru oferty najkorzystniejszej. 6. Ceny jednostkowe, o których mowa w ust. 5 bez wyglądu na stopień inflacji nie mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania niniejszej umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT 7. Szczegółowe wytyczne dotyczące realizacji zamówienia: 1) dostawa obejmuje asortyment fabrycznie nowy, nieregenerowany, bądź w inny sposób używany; 2) wskazane w opisie przedmiotu zamówienia: typy i symbole materiałów oraz nazwy ich producentów zostały określone w celu sprecyzowania parametrów i warunków techniczno - użytkowych przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów równoważnych w stosunku do produktów oryginalnych – technicznie, jakościowo i funkcjonalnie. W przypadku oferowania produktów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w zał. nr 2A i zał. nr 2B do SIWZ (dalej zwanym formularzami cenowymi) – szczegółowy opis oferowanych produktów –potwierdzający, że zaproponowane przez Wykonawcę produkty są równoważne z produktami wskazanymi przez Zamawiającego oraz w każdym przypadku wskazać: nazwę producenta, nazwę produktu oraz symbol. W przypadku wątpliwości Zamawiającego, co do równoważności oferowanych produktów, ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy; 3) w czasie obowiązywania umowy na dostawę przedmiotu zamówienia publicznego Wykonawca nie może dostarczać wyrobów innych niż wskazane w formularzach cenowych, o których mowa w pkt 2, z zastrzeżeniem pkt 4). Zamawiający nie wyraża zgody na oferowanie przez Wykonawcę przemiennie produktów oryginalnych i równoważnych w obrębie jednej pozycji asortymentowej. 4) W przypadku ofertowania produktów oryginalnych Wykonawca w toku realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł zastąpić ich produktami równoważnymi. Natomiast w przypadku oferowania produktów równoważnych w toku realizacji przedmiotu zamówienia dopuszczalne jest zastąpienie ich produktami oryginalnymi pod warunkiem zachowania niezmienności ceny jednostkowej brutto produktu w stosunku do ceny wskazanej w formularzach cenowych; 5) miejscem realizacji dostaw są siedziby Zamawiającego tj. siedziby Starostwa Powiatowego w Zgierzu mieszczące się w Zgierzu przy ul. Sadowej 6A oraz ul. Długiej 49, województwo łódzkie. Przez dostawę rozumie się dostarczenie przedmiotów objętych przedmiotem zamówienia do siedzib Zamawiającego, o których mowa powyżej oraz ich rozładunek (wniesienie do pomieszczenia wskazanego przez pracownika Zamawiającego). 6) dostawy przedmiotu zamówienia będą realizowane sukcesywnie zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego określonym na piśmie i dostarczonym w formie faxu lub e-mailem do siedziby Wykonawcy; Wykonawca zobowiązany będzie zrealizować dostawę, zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego, nie później niż w terminie 5 dni roboczych , licząc od dnia przekazania Wykonawcy zapotrzebowania, o którym mowa powyżej; 7) transport zamówionych artykułów biurowych lub materiałów eksploatacyjnych oraz związane z tym koszty obciążają Wykonawcę. Wykonawca może realizować dostawy w następujący sposób a) dostawa we własnym zakresie rozumiana jest jako wykonanie dostawy przez przedstawiciela Wykonawcy, w obecności którego zostanie sprawdzona zgodność i kompletność dostawy z zamówieniem oraz w razie jakichkolwiek niezgodności zgłoszenie tej osobie ewentualnych braków lub niezgodności ze złożonym zapotrzebowaniem; b) dostawa zlecona podmiotowi zewnętrznemu rozumiana jest jako wykonanie dostawy za pośrednictwem kuriera - firmy zewnętrznej, w obecności którego nie będzie możliwe sprawdzenie zgodności i kompletności dostawy z zamówieniem oraz w razie jakichkolwiek niezgodności zgłoszenie tej osobie problemu ewentualnych braków lub niezgodności z zapotrzebowaniem. 8) Oświadczenie o wybranej formie realizacji dostaw Wykonawca zobowiązany jest złożyć w treści formularza ofertowego. Zamawiający zastrzega, że nie wyraża zgody, aby w toku realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca deklarujący realizację dostaw we własnym zakresie zmienił tę formę na zlecenie dostaw podmiotowi zewnętrznemu. 9) Zamawiający wymaga, aby realizacja dostaw odbywała się w godzinach 8-15, z wyłączeniem dni wolnych od pracy i świąt. 10) Zamawiający wymaga, aby produkty objęte przedmiotem zamówienia były opakowane w oryginalne opakowania producentów, posiadały na opakowaniach zewnętrznych informacje pozwalające na identyfikację produktu i producenta, a w przypadku materiałów eksploatacyjnych zawierały również nazwę urządzenia do którego są przeznaczone, termin przydatności oraz były opakowane w szczelne i hermetyczne opakowanie zabezpieczające przed kontaktem z otoczeniem; 11) Każdorazowo w przypadku stwierdzenia braku zamówionych produktów lub dostarczenia ich niezgodnie z zapotrzebowaniem, Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia brakującego produktu lub wymiany na zgodny ze złożonym przez Zamawiającego zapotrzebowaniem, w ciągu 2 dni roboczych od dostawy i na koszt własny. 12) Wykonawca zobowiązuje się do odbioru na koszt własny pustych opakowań po zużytych materiałach eksploatacyjnych (tusze, tonery itp.) w terminie do 3 dni roboczych, licząc od dnia następnego od zgłoszenia ich do odbioru przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się odebrać zużyte tonery i wystawić kartę odpadu. Po stronie Wykonawcy leży jej prawidłowe wypełnienie i określenie wagi zabranych odpadów. 13) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru na koszt własny pustych opakowań po zużytych, a dostarczonych przez niego materiałach eksploatacyjnych (tusze, tonery) w terminie 2 dni roboczych, licząc od dnia zgłoszenia ich do odbioru przez Zamawiającego. 14) W przypadków Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 23 ust. 1 Ustawy, Zamawiający informuje, że nie ustanawia odmiennych warunków realizacji zamówienia, w stosunku do warunków wyspecyfikowanych w dziale III SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30190000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 1) część Nr 1 - „Dostawa artykułów biurowych”- 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych, zero groszy). 2) część Nr 2 - „Dostawa materiałów eksploatacyjnych”- 5.000,00 zł (słownie: pięć tysiące złotych, zero groszy). 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Zgierzu, nr konta bankowego: 51878300040029006520000004. Na poleceniu przelewu należy wpisać: 1) część Nr 1 – „Wadium: Dostawa artykułów biurowych” 2) część Nr 2 – „Wadium: Dostawa materiałów eksploatacyjnych” 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 ro utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). 5. W dokumentach potwierdzających wniesienie wadium w formie niepieniężnej wymienionych powyżej, przesłanki zawarte w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy muszą być wskazane wprost. 6. Każda forma wadium musi gwarantować Zamawiającemu natychmiastowe i bezwarunkowe uzyskanie kwoty wadium, po zaistnieniu przesłanek zatrzymania wadium, dlatego gwarancje i poręczenia wnoszone jako wadium powinny być, nieodwołalne w trakcie trwania terminu związania ofertą oraz nie mogą być zastrzeżone pod warunkiem. 7. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w formie niepieniężnej nie mogą być uzupełniane, a ich brak powodować będzie odrzucenie oferty Wykonawcy. 8. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany powyżej. 9. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu - oryginał dokumentu zachowującego ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą musi być wystawiony na rzecz Zamawiającego (Beneficjenta) tj. Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego. Oryginał dokumentu należy zabezpieczyć w sposób gwarantujący jego nienaruszalność i złożyć, przed upływem terminu składania ofert w kancelarii podawczej Starostwa Powiatowego w Zgierzu ul. Sadowa 6 A, 95-100 Zgierz –pokój 15, z dopiskiem „Wadium depozyt: część Nr 1 – „Wadium: Dostawa artykułów biurowych” lub „Wadium depozyt: część Nr 2 – „Wadium: Dostawa materiałów eksploatacyjnych”. 10. Wykonawcy wspólnie składający ofertę w przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu – zaleca się, żeby w treści dokumentu zostali wymienieni z nazwy i adresu wszyscy Wykonawcy, którzy składają jedną ofertę. 11. Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: c) zobowiązanie podmiotów trzecich - jeżeli dotyczy; d) Wykonawca który polega na zasobach innych podmiotów określonych w art. 22a Ustawy zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ oraz w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ;. Natomiast w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający, żąda złożenia dokumentów, które określają w szczególności: i. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; ii. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu; iii. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; iv. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą (nie dotyczy w przypadku zamówienia na realizację dostaw); 1. Zamawiający informuje, że nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 3. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, po zawarciu umowy na realizację przedmiotu zamówienia, zobowiązany będzie do złożenia w siedzibie Zamawiającego w formie pisemnej, informację zawierającą nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w realizację przedmiotu umowy (o ile są już znane). Wykonawca, o którym mowa w zdaniu pierwszym zobowiązany będzie również niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, wynikłych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także przekazać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. W każdym przypadku wymagane jest zachowanie formy pisemnej. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w dziale VII SIWZ, ust. 1 pkt 1 lit b, zgodnie z art. 25a ust. 5 pkt. 2 Ustawy. 5. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 6. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane nastąpi w trakcie jego realizacji Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany będzie przedstawić oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 7. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy do wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania zamówienia podwykonawcy. 8. Przepisy określone w ust. 5 i ust. 6 stosuje się do dalszych podwykonawców 9. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 10. Szczegółowe wytyczne dotyczące umów o podwykonawstwo zawarte zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 8 do SIWZ. 4. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 Ustawy określającej firmy oraz adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub brak przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w formie oryginału), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy . W przypadku, gdy Wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wniesienie przedmiotowego oświadczenia stanowi obowiązek Wykonawcy i do podjęcia tych czynności, co do zasady nie jest wymagane otrzymanie wezwania Zamawiającego. Wykonawca, który nie dochowa obowiązku wynikającego z przepisu art. 24 ust. 11 Ustawy zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 Ustawy, jako podmiot, który nie wykazał braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach