Przetargi.pl
„Długoterminowy kredyt w wysokości 5 000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na rok 2018.”

Gmina Głuchów ogłasza przetarg

  • Adres: 96130 Głuchów, Aleja Klonowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 157 530 , fax. 468 157 058
  • Data zamieszczenia: 2018-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Głuchów
    Aleja Klonowa 5
    96130 Głuchów, woj. łódzkie
    tel. 468 157 530, fax. 468 157 058
    REGON: 53268800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gluchow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Długoterminowy kredyt w wysokości 5 000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na rok 2018.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia publicznego jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 5 0000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na rok 2018 stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.) na następujących warunkach: 1. Przeznaczenie kredytu: sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na rok 2018 kwota kredytu: 5 000 000,00 zł, słownie: pięć milionów złotych). 2. Okres kredytowania: od dnia uruchomienia do 31.10.2027 r. Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona wykonawcy za pośrednictwem faksu lub adres e-mail wskazany w umowie. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu trzech dni po dniu, w którym zostanie złożona dyspozycja o uruchomienie kredytu. 3.Spłata kredytu w złotych polskich; kapitał w okresach kwartalnych, w terminach określonych w harmonogramie spłat podanych w umowie kredytowej, płatność rat kapitałowych może ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności o czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony w banku najpóźniej na 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia tabeli spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczeniu terminu płatności. Z tytułu wyżej wymienionych czynności opisanych w niniejszym punkcie bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji. 4. Odsetki płatne w okresach miesięcznych, liczonych od faktycznie wykorzystanego kredytu, a przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok kalendarzowy ma 365 dni, a miesiąc kalendarzowy rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu. 5. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: stopa % dla danego okresu zależna od wielkości wykorzystanego kredytu, a ustalona w oparciu o stawkę bazową WIBOR 1 M dla depozytów międzybankowych właściwy dla danego okresu rozliczeniowego i niezmiennej w całym okresie kredytowania marży wykonawcy/banku. Przy naliczaniu odsetek za dany miesiąc kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 1M notowana w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego ten miesiąc. 6. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 1M. Stosownie do art.92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 7. Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia. 8. Zamawiający określa jako możliwą formę zabezpieczenia kredytu weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 9. Dopuszcza się możliwość uruchomienia mniejszej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 10. Brak prowizji rekompensacyjnej od kwoty kredytu spłaconej przed terminem. 11. Dopuszcza się możliwość zmiany harmonogramu spłat kredytu w zakresie kwot i terminów. 11. Brak prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanego kredytu. 12. Wykonawca/bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści oferty. 13. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiający udostępni do wglądu jako załączniki SIWZ następujące dokumenty : a) sprawozdanie Rb-NDS za 2017 r. i za I półrocze 2018 r. b) sprawozdanie Rb-27S i 28S za 2017 r. i za I półrocze 2018 r. c) sprawozdanie Rb-Z i Rb-N za 2017 r. i za I półrocze 2018 r. d) uchwałę Rady Gminy Głuchów Nr XXXV/222/2018 z dnia 23 sierpnia 2018 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego, e) Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego przewidzianego do zaciągnięcia przez Gminę Głuchów, f) Uchwała Rady Gminy Głuchów Nr II/13/18 w sprawie zmiany WPF z dnia 30 listopada 2018 roku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na wykonanie przedmiotu zamówienia wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej jeżeli wykaże, że: - posiada zezwolenie na wykonywanie działalności w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 ze zm.), tj. zezwolenie Prezesa NBP lub innego właściwego organu na wykonywanie czynności bankowych, - jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (jeżeli przepisy wymagają wpisu do Rejestru) lub innego rejestru zawodowego lub handlowego, prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach