Przetargi.pl
Część I - Wyłapywanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie Część II – Zapewnienie opieki w schronisku bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7631130 w. 235 , fax. 957 633 294
  • Data zamieszczenia: 2017-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48
    66500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 095 7631130 w. 235, fax. 957 633 294
    REGON: 21096676300000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Część I - Wyłapywanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie Część II – Zapewnienie opieki w schronisku bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wyłapywanie i utrzymanie pod opieką weterynaryjną bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie w 2018 roku, z zachowaniem zasad określonych w ustawie o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997 roku (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1840) oraz wymogów określonych w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. z 2004r., Nr 158, poz. 1657) i zaleceń lekarza weterynarii. Zakres zamówienia obejmuje: Część I - Wyłapywanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie: 1. Całodobowe interwencyjne wyłapywanie rannych zwierząt, poszkodowanych w zdarzeniach drogowych. 2. Wyłapywanie bezpańskich psów (całodobowo przez 7 dni w tygodniu); 3. Wyłapywanie na zlecenie Zamawiającego kotów wolnożyjących. 4. Transportowanie zwierząt pojazdem w sposób niestwarzający zagrożenia dla ich życia i zdrowia oraz niezadający im cierpień. 5. Zapewnienia w razie potrzeby pomocy weterynaryjnej i diagnostycznej podczas przeprowadzanej akcji wyłapywania i transportu zwierząt. 6. Przetrzymywanie i zapewnienie wyłapanym bezdomnym zwierzętom właściwych warunków sanitarnych i bytowych do czasu ich przekazania/wywozu do schroniska wskazanego przez Zamawiającego. 7. Zabranie i przechowywanie psa, który pogryzł człowieka na czas kwarantanny. 8. Przeprowadzanie interwencji w innych przypadkach (wg wskazań Zamawiającego) – w dniu przyjęcia zgłoszenia, w tym m. in. odławianie zwierząt dziko żyjących oraz przetransportowanie odłowionego zwierzęcia we wskazane przez Zamawiającego miejsce. 9. W przypadku konieczności lub potrzeby leczenia odłowionego zwierzęcia, przewiezienie go do lekarza weterynarii wskazanego przez Zamawiającego, a w przypadkach koniecznych, zapewnienie odpowiednich warunków rekonwalescencji. 10. Dojazd do miejsca zgłoszenia zdarzenia drogowego z udziałem zwierzęcia bezdomnego lub wolnożyjącego i zapewnienie opieki weterynaryjnej przez lekarza weterynarii wskazanego przez Zamawiającego, zapewnienia odpowiednich warunków rekonwalescencji (odpowiednie kojce dopasowane do potrzeb zwierząt – wielkość, dostęp światła). 11. Wyłapaniu podlegają: a) psy pozostające bez opieki; b) ślepe mioty psów pozostających bez opieki (z tym, że, jeden ślepy miot psów przy rozliczeniu traktuje się, jako jednego dorosłego psa); c) psy nie posiadające identyfikatora „czipowego” i nie wyposażone w obrożę z oznaczeniem umożliwiającym identyfikację właściciela; d) psy ranne, agresywne i te, które pogryzły ludzi (w przypadku pogryzień ludzi, zwierzę należy poddać okresowi kwarantanny w ośrodku lecznicy dla zwierząt); e) koty wolnożyjące w przypadkach interwencyjnych, celem poddania zabiegom kastracji i/lub sterylizacji; f) zwierzęta dziko żyjące (w przypadkach zgłoszeń przez mieszkańców), które po odłowieniu zostaną przetransportowane do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, a w razie konieczności, zabranie zwierząt dziko żyjących chorych, w celu przewiezienia do lekarza weterynarii wskazanego przez Zamawiającego. 12. Wykonawca w momencie wyłapania zwierzęcia przejmuje od Gminy wszelkie obowiązki związane z zapewnieniem mu opieki i transportem do schroniska lub miejsca wskazanego przez Zamawiającego i z tego tytułu nie może dochodzić żadnych roszczeń od Zamawiającego oprócz wynagrodzenia wynikającego z zawartej umowy. 13. Wyłapywanie psów będzie dokonywane na podstawie telefonicznego zgłoszenia Zamawiającego w czasie nie dłuższym niż 4 godziny od zgłoszenia, a w przypadku psa, który pogryzł człowieka oraz w przypadkach zwierząt, których zachowanie i wygląd wskazuje na możliwość zarażenia wścieklizną lub inną chorobą, interwencję należy podjąć do 2 godzin od zgłoszenia, w sposób humanitarny. 14. Wyłapywanie bezdomnych psów, wskazanych kotów wolnożyjących oraz innych zwierząt, będzie następowało po telefonicznym zgłoszeniu przez upoważnionych pracowników Referatu Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Strzelcach Krajeńskich oraz Patrolu Policyjnego Komendy Powiatowej Policji w Strzelcach Krajeńskich, którzy wskażą Wykonawcy lokalizację bezdomnego psa lub innych zwierząt bezdomnych oraz wolnożyjących. 15. Wykonawca po wyłapaniu zwierzęcia przewozi go do miejsca schronienia, w którym zapewnia mu właściwą opiekę, do czasu transportu i przekazania zwierzęcia odłowionego do schroniska lub innego miejsca wskazanego przez Zamawiającego. 16. W przypadku padnięcia/uśpienia zwierzęcia Wykonawca przekaże jego zwłoki do utylizacji prowadzonej przez podmiot do tego uprawniony. 17. Wykonawca przystępujący do przetargu, o którym mowa zobowiązany jest także do: 1) Posiadania urządzenia umożliwiającego odczytanie mikroczipa, który powinien być zaaplikowany podskórnie zwierzęciu – wyłącznie psy. 2) Posiadania przez cały okres wykonywania przedmiotu zamówienia, zezwolenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3) Przedkładania raz na miesiąc razem z fakturą, zbiorczej informacji zawierającej dane o zwierzętach wyłapanych, poddanych uśpieniu (z podaniem przyczyny), padłych (z podaniem przyczyny), przekazanych do schroniska lub pozostających pod opieką lecznicy weterynaryjnej oraz danych o ilości odłowionych zwierząt wolnożyjących. 4) Sporządzanie sprawozdania z przeprowadzonych interwencji w sprawie zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt za dany miesiąc wg wzoru znajdującego się w załączniku nr 2 do umowy. 5) Przekazywania do Urzędu Miejskiego w Strzelcach Krajeńskich aktualnych informacji dotyczących zwierząt wyłapanych, wraz z krótkim opisem i zdjęciami, w celu zamieszczenia ich na stronie www.strzelce.pl 18. Określa się szacunkową ilość bezdomnych psów do odłowienia z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie – ok. 36 szt./rocznie (średnio 3 sztuki miesięcznie). 19. Określa się szacunkową liczbę psów przewiezionych do schroniska – ok. 24 szt. Zamawiający wymaga, aby w/w usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (t. j. Dz. U. z 2017 roku poz. 1840); wraz z rozporządzeniem Rady (WE) nr 1/2005 z dnia 22 grudnia 2004 roku w sprawie ochrony zwierząt podczas transportu i związanych z tym działań oraz zmieniającym dyrektywy 64/432/EWG i 93/119/WE oraz rozporządzenie (WE) nr 1255/97 (Dz. Urz. UE L 3 z 05.01.2005, str. 1), Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 roku w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. z 1998 roku Nr 116, poz. 753). Część II – Zapewnienie opieki w schronisku bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie: 1) przejęcie psów będących dotychczas pod opieką w Schronisku dla bezdomnych zwierząt w Jędrzejewie, prowadzonym przez Firmę „VET - ZOO SERWIS” z siedzibą przy ul. M. Konopnickiej 62, 64 – 980 Trzcianka, w liczbie stanowiącej faktyczną liczbę zwierząt przetrzymywanych w dniu zawarcia umowy (orientacyjnie podaje się, iż liczba zwierząt przebywających w schronisku na dzień 31.10.2017 r. wynosiła 28 szt.). 2) W przypadku konieczności przetransportowania zwierząt ze schroniska prowadzonego przez firmę „WET-ZOO SERWIS” 64-980 Trzcianka, ul. M. Konopnickiej 62 do innego schroniska prowadzonego przez Wykonawcę wyłonionego w przetargu, Wykonawca zapewni transport tych zwierząt w ramach kosztów wykonania umowy. 3) przyjęcie nowych bezdomnych zwierząt do schroniska, w tym: a) 14 – dniowa kwarantanna, b) wykonanie wymaganych szczepień ochronnych, c) odpchlenie zwierząt (co 6 miesięcy), d) odrobaczenie zwierząt (co 6 miesięcy),. 4) utrzymywanie bezdomnych zwierząt w schronisku, w tym: a) zapewnienie właściwych warunków sanitarnych i bytowych, b) karmienie zwierząt, c) opieka weterynaryjna (profilaktyka i leczenie), d) kastracja oraz sterylizacja zwierząt, e) wydawanie zwierząt osobom chętnym do ich adopcji, oraz informowanie Gminy o miejscu ich przekazania, f) usypianie zwierząt w przypadku wystąpienia takiej konieczności, g) podskórne wszczepienie mikrochipa, wprowadzenie numeru do bazy danych, h) prowadzenie ewidencji przyjmowanych pod opiekę bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie, i) informowanie Zamawiającego o miejscu pobytu zwierząt, j) przekazywanie w formie elektronicznej zdjęć nowo przekazanych zwierząt raz w miesiącu wraz ze specyfikacją do faktury. 5) Rozliczenie z Wykonawcą odbywać się będzie na podstawie comiesięcznych faktur zawierających ceny jednostkowe ofertowe określone w formularzu cenowym, (stanowiącym załącznik nr 1 do formularza ofertowego dla części II i obejmuje elementy opisane w Rozdziale II SIWZ), obejmujące cały zakres usług, które zostaną przemnożone przez ilości dób pobytu zwierząt objętych opieką w danym miesiącu. 6) Zamawiający szacuje, że średni szacunkowy stan bezdomnych zwierząt dziennie będzie wynosił: - 40 sztuk/miesięcznie tj. 1217 dobo/sztuk/miesięcznie [bo 365/:12= 30,42; 40 szt x 30,42 = 1216,8 ], co daje rocznie 14 600 [bo 40 szt. x 365 dni = 14 600 dobo/sztuk/rocznie] 7) Zamawiający szacuje liczbę nowo przyjętych psów do schroniska na ok. 24 sztuk w ciągu roku. 8) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania wraz z fakturą następującego zestawienia: a) potwierdzenie przyjęcia do schroniska ilości psów bezdomnych dostarczonych przez podmiot wyłapujący; b) ilość psów oddanych do adopcji i poddanych eutanazji; c) rozliczenie miesięczne pobytu psów w schronisku; d) zestawienie numerów wszczepionych elektronicznych identyfikatorów „czipów” dla psów bezdomnych; e) zestawienie wykonanych zabiegów sterylizacji i kastracji. 9) Wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością wynikającą z charakteru swojej działalności. 10) Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - przyjmowanie zwierząt do schroniska, - prowadzenie ewidencji zwierząt - prowadzenie ewidencji zawartych umów adopcyjnych, - przygotowanie sprawozdań z działalności schroniska, - całodobowy nadzór i opieka nad zwierzętami. 11) Sporządzanie sprawozdania z działalności schroniska w zakresie zapewnienia opieki w schronisku, bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Strzelce Krajeńskie za dany miesiąc wg wzoru znajdującego się w załączniku nr 1 do umowy. 12) Ponadto, Wykonawca Części I, jak i Wykonawca Części II zobowiąże się do przestrzegania przepisów prawa przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia ujętych w: a) ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t. j. Dz. U. z 2017 roku poz. 1840); b) ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (t. j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1855); c) ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289); d) ustawie z dnia 18 grudnia 2003 r. o zakładach leczniczych dla zwierząt (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 188); e) ustawie z dnia 21 grudnia 1990 r. o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko weterynaryjnych (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1479); f) właściwych rozporządzeniach wydanych na podstawie ww. ustaw w tym, Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. Nr 158, poz.1657), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. Nr 116, poz. 753), g) Uchwale Nr IV/27/11 Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 26 stycznia 2011 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Strzelce Krajeńskie. h) Uchwale Nr XXXIII/178/17 Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 30 marca 2017 roku w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie w 2017 roku. i) Udostępnienia wskazanym przez Zamawiającego pracownikom Urzędu Miejskiego w Strzelcach Krajeńskich numeru telefonu, pod którym Wykonawca będzie dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. 13) Zapewnienie we własnym zakresie zaplecza organizacyjnego, personalnego koniecznego do należytego wykonania przedmiotu umowy. 14) Udzielania niezbędnych wyjaśnień w czasie i w formie wymaganej przez Zamawiającego. 15) Przetwarzania danych osobowych (jeżeli przy realizacji przedmiotu umowy wejdzie w ich posiadanie w poniższy sposób): a) przetwarzania ich ze szczególną starannością, jedynie w celach związanych z wykonywaniem przedmiotu umowy, b) zabezpieczania ich w sposób zgodny z prawem przed dostępem osób nieuprawnionych, c) przestrzegania odpowiednich zapisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.); Klasyfikacja Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 77500000-5 Usługi hodowli zwierząt 98380000-1 Usługi psiarni 85200000-1 Usługi weterynaryjne Podwykonawstwo 1. Wykonawca, który zamierza wykonywać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi wskazać w ofercie, jaką część (zakres zamówienia) wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca oraz podać firmę podwykonawcy. Należy w tym celu wypełnić załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w formularzach „nie dotyczy” lub inne podobne sformułowanie. Brak w/w informacji oznaczać będzie, iż całość zamówienia będzie zrealizowana przez Wykonawcę. 2. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia. 3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Umowa w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawarta między wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą), a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między Podwykonawcą a dalszym Podwykonawcą lub między dalszymi Podwykonawcami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77500000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dotyczy część I Zamawiający wymaga posiadania zezwolenia wydanego przez powiatowego lekarza weterynarii na wykonywanie krótkotrwałego transportu drogowego zwierząt (psy, koty) oraz posiadania zezwolenia wydanego przez powiatowego lekarza weterynarii na prowadzenie działalności nadzorowanej (zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 roku o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt – (t. j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1855); Dotyczy część II Wykonawca spełni warunek jeżeli posiada zezwolenie wydane w formie decyzji przez właściwego ze względu na miejsce świadczenia usług wójta, burmistrza lub prezydenta miasta na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schroniska, świadczenia usług dla bezdomnych zwierząt zgodnie z art. 7 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wszystkich Wykonawców, które należy złożyć wraz z ofertą. 1. Formularz ofertowy wraz z formularzem cenowym dla wybranej części zamówienia (zgodnie ze wzorem stanowiącym załączniki nr 1a wraz z załącznikiem nr 1 do formularza ofertowego dla części I lub załącznik nr 1b wraz z załącznikiem nr 1 do formularza ofertowego dla części II) 2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 2 do SIWZ. 3. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 3 do SIWZ. 4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 5. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, 2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w punkcie 2 i 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w punkcie 2 i 3.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach