Przetargi.pl
Całoroczne utrzymanie czystości na terenie miasta Kalwaria Zebrzydowska oraz czystości na przystankach autobusowych na terenie miasta i gminy Kalwaria Zebrzydowska w roku 2019

Gmina Kalwaria Zebrzydowska ogłasza przetarg

  • Adres: 34130 Kalwaria Zebrzydowska, ul. Mickiewicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 766 218 , fax. 338 766 301
  • Data zamieszczenia: 2018-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kalwaria Zebrzydowska
    ul. Mickiewicza 7
    34130 Kalwaria Zebrzydowska, woj. małopolskie
    tel. 338 766 218, fax. 338 766 301
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kalwaria-zebrzydowska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Całoroczne utrzymanie czystości na terenie miasta Kalwaria Zebrzydowska oraz czystości na przystankach autobusowych na terenie miasta i gminy Kalwaria Zebrzydowska w roku 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. 1. Przedmiotem zamówienia jest całoroczne utrzymanie czystości na terenie miasta Kalwaria Zebrzydowska oraz czystości na przystankach autobusowych na terenie miasta i gminy Kalwaria Zebrzydowska w roku 2019: a) Oczyszczanie pozimowe - pierwsze w roku po okresie zimowym ręczne zamiatanie i czyszczenie dróg, chodników, parkingów, placów i terenów przyległych do 5 m od ich krawędzi, powodujące: usunięcie wszelkich zanieczyszczeń sypkich, odpadów (śmieci, opony, gruz itd.), liści, trawy, błota, ziemi, darni (z asfaltu, płytek, płyt, krawężników, obrzeży oraz ze spoin pomiędzy nimi); b) Oczyszczanie ręczne - zamiatanie i czyszczenie chodników, ulic, parkingów, placów i terenów przyległych do 5 m od ich krawędzi, powodujące: usunięcie wszelkich zanieczyszczeń sypkich, odpadów (śmieci, opony, gruz, itd.), liści, trawy, błota, ziemi, darni (z asfaltu, płytek, płyt, krawężników, obrzeży oraz ze spoin pomiędzy nimi) ze szczególnym uwzględnieniem centrum miasta. Czyszczenie chodników z chwastów, poprzez stosowanie środków chwastobójczych (zgodnie z załączonym wykazem); c) Bieżące oczyszczanie - zbieranie i punktowe oczyszczanie chodników, parkingów, placów, przystanków, trawników, klombów, donic, usunięcie również drobnych zanieczyszczeń sypkich, darni, liści i innych zanieczyszczeń, ustawienie przewróconych koszy - a następnie utrzymanie tego standardu - ze szczególnym uwzględnieniem centrum miasta; (zgodnie z załączonym wykazem) d) Prace interwencyjne na terenie miasta i gminy Kalwaria Zebrzydowska - prace porządkowe (2 ludzi do 1 godziny, samochód) polegające na usunięciu wszelkich zanieczyszczeń (o objętości do 1 m3), zabezpieczeniu terenu przed uroczystościami, wykonywanie innych drobnych prac związanych z czystością miasta, na polecenie kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej lub osoby przez niego upoważnionej (tel. Referat: 33/8766 004. Czas reakcji na zgłoszenie wykonania pracy interwencyjnej stanowi jedno z kryteriów oceny ofert). Zastrzega się, że maksymalny czas reakcji nie może przekraczać 2 godzin. e) Usunięcie nieczystości zebranych przez pracowników interwencyjnych w ilości ok. 15 m3 rocznie, na terenie miasta/gminy na polecenie kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej lub osoby przez niego upoważnionej, f) Obsługa akcji - Dzień Ziemi i Sprzątanie Świata – zapewnienie każdemu sołectwu worków na śmieci o pojemności 100 l – 120 l, w ilości 10 – 20 sztuk, w zależności od wielkości sołectwa; usunięcie zebranych odpadów z terenu miasta i gminy Kalwaria Zebrzydowska z wyznaczonych punktów wskazanych przez kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej lub osoby przez niego upoważnionej; g) Obsługa imprez - oczyszczanie na wskazanym terenie, jednokrotnie przed i po, oraz w sposób bieżący w trakcie imprezy wraz z rozstawieniem i późniejszym opróżnieniem workowych koszy 100 l w ilości 20/ha i kontenerów 1100 l (kontenery udostępni Wykonawca – ilość każdorazowo będzie ustalana z Zamawiającym); dostarczenie toy-toya w miejsce wskazane przez Zamawiającego i jego opróżnienie (cztery razy w ciągu roku). h) Bieżące opróżnianie 130 szt. koszy ulicznych (+/- 10 sztuk) – nie dopuszczając do ich przepełnienia, jednak nie rzadziej niż raz w tygodniu, wraz z uprzątnięciem terenu wokół nich (w promieniu 3 m); Kosze uliczne rozlokowane są na terenie miasta oraz gminy, na przystankach autobusowych oraz placach fitness. i) Utrzymywanie koszy ulicznych w należytym stanie. Przeprowadzanie konserwacji, w razie potrzeby umycie pod ciśnieniem środkiem czyszczącym. j) Załadunek i rozładunek materiałów komunalnych na przyczepę, np. kontenery 1100, ławki uliczne, kosze uliczne, meble, stojaki i inne; k) Usuwanie napisów z wiat, kontenerów, murów i podobnych powierzchni znajdujących się na terenie miasta i gminy Kalwaria Zebrzydowska, poprzez zmywanie rozpuszczalnikiem lub pomalowanie do stanu pierwotnego; l) Chemiczne usuwanie plam olejowych z chodników lub parkingów (kostka betonowa, asfalt). m) Oczyszczanie wiat przystankowych i pomników znajdujących się na terenie miasta i gminy Kalwaria Zebrzydowska z wszelkich plakatów i zanieczyszczeń, w razie konieczności - umycie pod ciśnieniem czyszczącym środkiem chemicznym; n) Oczyszczanie ławek parkowych z wszelkich zanieczyszczeń oraz malowanie i bieżąca naprawa w miarę potrzeb; o) Bieżące utrzymanie tablic i słupów ogłoszeniowych – w razie potrzeby wyczyszczenie powierzchni tablic, słupów ogłoszeniowych oraz drzew wraz z wyzbieraniem zerwanych ogłoszeń na terenie przyległym; p) Bieżące oczyszczanie przystanków, dokładne umycie ławek, ustawienie przewróconych koszy, ponadto oczyszczenie chodnika oraz ulicy na długości zatoki wraz z terenami przyległymi w promieniu 5 m; q) Oczyszczanie terenów, wygrabienie obiektów rekreacyjnych, placów zabaw z wszelkich odpadów (liści, śmieci, stłuczki szklanej, opon, gruzu itd.) z trawy, piasku, koszenie trawy, r) Uzupełnienie lub wymiana, oczyszczanie piasku na placach zabaw zlokalizowanych przy: ul. Jana Pawła II oraz przy ul. Jagiellońskiej w Kalwarii Zebrzydowskiej, zabezpieczenie urządzeń przed sezonem zimowym. s) Wykonawca będzie miał obowiązek udostępniania placu rekreacyjnego przy ul. Jagiellońskiej w Kalwarii Zebrzydowskiej. Referat Gospodarki Komunalnej wyznaczy godziny otwierania i zamykania placu. t) Zabezpieczenie placu do składowania nadmiernej ilości śniegu z terenu miasta. u) Utrzymanie w mieście, ze szczególnym uwzględnieniem centrum miasta, chodników w okresie zimowym zgodnie z obowiązującymi przepisami tj.: - odśnieżanie chodników i placów, - zwalczanie śliskości i gołoledzi na chodnikach i placach (zgodnie z załączonym do projektu umowy wykazem); - w przypadku nadmiernego zalegania śniegu, jego wywóz do wskazanego przez Wykonawcę miejsca składowania śniegu. v) Dekorowanie i flagowanie ulic i placów z okazji świąt państwowych i regionalnych, na polecenie kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej lub osoby przez niego upoważnionej. Flagi na maszty i przydrożne słupy do dekoracji miasta z okazji świąt zabezpiecza Zamawiający; Wykonawca ma obowiązek dbać o estetykę flag wieszanych na masztach i przydrożnych słupach. w) Utrzymanie i pełna obsługa szalet miejskich w Rynku – od godz. 7°° do 20°°. Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia godzin funkcjonowania szalet, x) Wykonawca zostanie obciążony przez Zamawiającego kosztami zużycia energii elektrycznej oraz wody w szaletach miejskich oraz studzience wodomierzowej w Rynku, po otrzymaniu faktur rozliczeniowych wystawionych przez dostawców mediów. y) Utrzymanie i konserwacja fontanny w Rynku; z) Podcinanie drzew i krzewów oraz wysprzątanie terenu po podcince. Zamawiający przewiduje do pielęgnacji ok. 50 drzew. Podcinanie drzew w uzgodnieniu z Zamawiającym, cięcie około 100 mb żywopłotu minimum dwa razy do roku, a jeżeli zajdzie potrzeba trzy razy oraz pielęgnacja krzewów znajdujących się na miejskich zieleńcach z wyłączeniem: ul. 3 Maja, ul. Rynek oraz okolic Urzędu Miasta; aa) Koszenie trawy na wolnych placach w mieście i na przystankach autobusowych (w promieniu 5 m) z wysprzątaniem, zgodnie z wykazem, bb) Koszenie poboczy ulic i dróg gminnych do granic miasta zgodnie z załączonym wykazem co najmniej 2 x w roku (z wyłączeniem: ul. 3 Maja, ul. Rynek oraz okolic Urzędu Miasta); cc) Montaż dekoracji świątecznej na Święta Bożego Narodzenia będącej w posiadaniu Zamawiającego wraz z jej demontażem po okresie świątecznym. Do obowiązków Wykonawcy będzie jej uzupełnienie i naprawa w miarę potrzeb. Wykonawca zabezpieczy (zakupi i dostarczy na wskazane przez Zamawiającego miejsce) jedna żywa choinka świąteczna o wysokości: ok. 6 m, dd) Dekoracja przed pomnikiem Jana Pawła II w Kalwarii Zebrzydowskiej (w okresach: 16.01.2019 r. - 14.03.2019 r. oraz 01.12.2019 r. – 31.12.2019 r.). ee) Utrzymanie czystości na cmentarzu wojennym w miejscowości Bugaj polegające na systematycznym koszeniu trawy i sprzątaniu cmentarza. ff) Utrzymanie czystości w obrębie pomnika w Przytkowicach polegające m.in. na systematycznym koszeniu trawy. gg) Całodobowe przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń o lokalizacji odpadów zwierzęcych. Przedłożenie ewidencji Zamawiającemu przed okresem zakończenia zamówienia, hh) Niezwłocznie od zgłoszenia o lokalizacji odpadów zwierzęcych, należy dokonać ich usunięcia; ii) Usunięcie odpadów zwierzęcych bezpośrednio po zgłoszeniu i przekazanie ich do utylizacji, ponosząc wszystkie z tym związane wydatki. 2. Wykaz terenów komunalnych objętych zamówieniem określają załączniki nr 1 i 2 do umowy. 3. Wykonawca wykona również wszelkie inne usługi, niewymienione w powyższych załącznikach, celem bieżącego utrzymania terenów komunalnych objętych niniejszym zamówieniem w należytym porządku. Ponadto w załącznikach nr 1 i 2 do umowy określona została minimalna liczba usług danego rodzaju niezbędnych do wykonania. W przypadku zwiększenia liczby usług danego rodzaju niezbędnych do wykonania celem bieżącego utrzymania terenów komunalnych w należytym porządku, Wykonawca wykona je w ramach wynagrodzenia umownego wynikającego z niniejszej umowy, to znaczy bez dodatkowej opłaty do wysokości 1% wartości zamówienia brutto określonej w § 4 umowy. II. 1. Zamawiający, w związku z art. 29 ust. 3a Pzp, wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w ramach realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy – w szczególności: usługi polegające na sprzątaniu, utrzymaniu czystości i porządku chodników i ulic. 2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: -żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, -żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww wymogów. 3. Wykonawca, nie później niż w dniu zawarcia umowy przedłoży oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Oświadczenie powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, określenie, że czynności wskazane przez Zamawiającego wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego nie krótszym niż 7 dni, wykonawca/podwykonawca zobowiązuje się przedłożyć dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności: a) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy oświadczenie, o którym mowa w pkt. 3 wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 5. W przypadku zmian personalnych wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest do przedłożenia aktualnego oświadczenia w terminie do 7 dni od dokonania zmiany. 6. W przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości dotyczących zatrudniania osób przez wykonawcę/podwykonawcę Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku o przeprowadzenie kontroli do Państwowej Inspekcji Pracy. 7. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia lub dowodów zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności w terminie wskazanym przez Zamawiającego będzie traktowane jako niedopełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności i skutkować będzie naliczeniem kar umownych zgodnie z postanowieniami projektu umowy stanowiącego załącznik do SIWZ. 8. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. 9. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia (art. 36a ust. 2 Pzp). 10. Zamawiający żąda, aby wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (art. 36b ust. 1 Pzp). 11. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia (art. 36b ust. 2 Pzp). Zamawiający zastrzega zastosowanie art. 36 ba ust. 1 i 2 Pzp także wobec dalszych podwykonawców. 12. Umowa o podwykonawstwo musi posiadać formę pisemną. 13. W przypadku gdy w opisie przedmiotu zamówienia, w szczególności dokumentacji stanowiącej załączniki do SIWZ zamawiający wskazał znaki towarowe lub określił ich pochodzenie, wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Użyte w w/w dokumentach nazwy handlowe lub symbole stosowane przez producentów są danymi przykładowymi. Zamawiający wymaga aby wykonawcy uczestniczący w postępowaniu kierowali się tymi danymi jako wskaźnikami co do wymagań parametrów technicznych i jakościowych. Wykonawcy zobowiązani są do oferowania materiałów określonych w dokumentacji lub materiałów równoważnych o parametrach nie gorszych lub lepszych od wskazanych. Materiały równoważne muszą spełniać minimalne wymagania, które zostały wskazane dla poszczególnych materiałów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ); 2. dokument potwierdzający dysponowanie zasobami innych podmiotów – jeżeli dotyczy.W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: -zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, -sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, -zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, -czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku należy przedłożyć ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy przedłożyć pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza; 4. oferta i załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymaganiami ustawowymi. W przypadku, gdy oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy, należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach