Przetargi.pl
Całodobowe wyżywienie pacjentów Prudnickiego Centrum Medycznego S. A. w Prudniku

Prudnickie Centrum Medyczne S. A. w Prudniku ogłasza przetarg

  • Adres: 48-200 Prudnik, Szpitalna
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774067890
  • Data zamieszczenia: 2018-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prudnickie Centrum Medyczne S. A. w Prudniku
    Szpitalna 14
    48-200 Prudnik, woj. opolskie
    tel. 774067890
    REGON: 532448467
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcm.prudnik.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Całodobowe wyżywienie pacjentów Prudnickiego Centrum Medycznego S. A. w Prudniku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi całodobowego wyżywienia pacjentów przez wszystkie dni w roku na rzecz Prudnickiego Centrum Medycznego S.A. w Prudniku, ul. Piastowska 64, 48-200 Prudnik oraz Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego w Głogówku, ul. Konopnickiej 2, 48-250 Głogówek. Dostawa posiłków w ściśle określonych godzinach do wyznaczonych pomieszczeń dystrybucji posiłków (zgodnie z harmonogramem pkt n.). Średnia ilość pacjentów objętych całodobowym wyżywieniem – 106 pacjentów na dobę. Roczne zapotrzebowanie na całodobowe wyżywienie 38 690 pacjentów, tj. 77 380 w okresie 24 miesięcy. Podana przez Zamawiającego szacunkowa ilość jest niezbędna dla wyliczenia ceny oferty i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Rozliczanie wykonanych usług będzie się odbywało na podstawie rozliczenia za każdy wydany posiłek, a nie na podstawie przyjętego wskaźnika osobodnia. Za osobodzień rozumie się wydanie 3 posiłków (śniadanie, obiad, kolacja oraz dodatki wynikające z diet) w każdym dniu miesiąca. Podana ilość jest ilością szacunkową, a Wykonawca będzie mógł żądać wynagrodzenia w wysokości określonej w umowie tylko z tytułu faktycznie zamówionych i wydanych posiłków. Wykonawca zobowiązuje się, że zalecane racje pokarmowe, ich wartość kaloryczna i zawartość składników odżywczych będzie zgodna z normami żywienia Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie, Państwowej Inspekcji Sanitarnej jak również z przepisami prawa w zakresie higieny żywienia i żywienia w szpitalach. Jednocześnie Wykonawca zobowiązuje się skalkulować cenę w ten sposób, aby koszt produktów zużytych do przygotowania posiłków jednego osobodnia (tzw. wsad do kotła) był nie mniejszy niż 50 % ceny netto za osobodzień z uwzględnieniem posiłków wynikających ze zleconych diet. Ilość i rodzaj diet wydawanych w poszczególnych kuchenkach oddziałowych na dobę została wyszczególniona w załączniku nr 6 do SIWZ. Rodzaj, ilość diet oraz dodatków uzależniona jest od stanów chorobowych pacjentów przebywających w szpitalu i ulega zmianom w dniach przyjęć i wypisów. Podane ilości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie (zwiększyć się lub zmniejszyć się). Zamawiającemu przysługuje prawo wyboru ilości zamawianego asortymentu w granicach określonych wartością umowy. Pacjenci z dietą cukrzycową otrzymują dodatek cukrzycowy 2 x dziennie: - II śniadanie wymienniki węglowodanowe – 2,5 (2 - pieczywo, produkty zbożowe; 0,5 - owoce), wymienniki białkowe - 0,5, wymienniki tłuszczowe - 1, - Podwieczorek wymienniki węglowodanowe – 3,5 (2 - pieczywo, produkty zbożowe; 1 - owoce; 0,5 - produkty mleczne), wymienniki tłuszczowe - 1. W przypadku pacjentów z dietą wysokobiałkową (sonda, płynna gęsta) – dodatek wysokobiałkowy otrzymują 2 x dziennie. Dieta wysokobiałkowa będzie zamawiana indywidualnie zgodnie z zapotrzebowaniem. Dieta bezmleczna i nerkowa będzie zamawiana indywidualnie zgodnie z zapotrzebowaniem oddziału. Wykonawca będzie przygotowywać jadłospisy oraz posiłki dla wszystkich pacjentów hospitalizowanych przez okres trwania umowy z uwzględnieniem zalecanych diet na bazie kuchni własnej. Jadłospis powinien zawierać gramaturę i kaloryczność wszystkich proponowanych posiłków. Wykonawca udziela gwarancji, że posiłki będą urozmaicone, z uwzględnieniem sezonowości, dni świątecznych i tradycji świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Artykuły spożywcze i inne produkty/surowce niezbędne do przygotowania posiłków wykonawca kupuje na własny koszt. Pielęgniarka naczelna, dietetyk oraz inne osoby wyznaczone ze strony Zamawiającego mają prawo do kontroli pomieszczeń użytkowanych przez Wykonawcę pod względem stanu higieniczno – sanitarnego, przeglądu dokumentacji sanitarno – epidemiologicznej oraz stosowanych procedur. Wykonawca zapewnia dostawę przygotowanych posiłków na poszczególne oddziały szpitalne mieszczące się w budynkach przy ul. Piastowskiej 64, 48-200 Prudnik oraz ul. Konopnickiej 2, 48-250 Głogówek. Harmonogram wydawania posiłków oraz jego zmiany zatwierdza dietetyk szpitalny wyznaczony przez Zamawiającego. Harmonogram ten musi być dostosowany do pracy poszczególnych oddziałów szpitalnych. Harmonogram dostaw posiłków: Lp. Rodzaj posiłku Godzina dostawy (+/- 15min) 1. Śniadanie 7.00 2. Drugie śniadanie dostarczane wraz z pierwszym śniadaniem 3. Obiad 12.00 – 12.30 4. Podwieczorek dostarczane wraz z obiadem 5. Kolacja dostarczane wraz z obiadem Zamawianie posiłków odbywać się będzie na podstawie pisemnych zamówień wystawianych przez Zamawiającego, gdzie podany będzie rodzaj posiłku, liczba pacjentów i rodzaj diet. Zalecenia będą składane Wykonawcy do godz. 6.30 dnia, w którym obowiązuje dostawa. W pojedynczych przypadkach (w sytuacji podyktowanej stanem chorobowym pacjenta) zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zamówienia do godz. 11.00 w dniu, w którym obowiązuje dostawa. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu jadłospisu obowiązującego przez 10 kolejnych dni - najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem obowiązywania jadłospisu. Osoba wyznaczona ze strony zamawiającego (dietetyk lub inna wyznaczona osoba) ma prawo do: kontroli wydawanych posiłków pod względem ilości, jakości, kaloryczności i estetyki wydawanych posiłków, degustacji i oceny organoleptycznej sporządzanych posiłków, zmian w jadłospisie przedstawionym przez Wykonawcę w przypadkach niezgodności z wymaganiami opisanymi przez Zamawiającego. Obowiązek porcjowania posiłków i dostarczania ich do pacjentów spoczywa na pracownikach Zamawiającego (Salowej przy współudziale pielęgniarki). Wykonawca w ramach zamówienia jest zobowiązany do dostarczania posiłków na oddziały Zamawiającego. Do posiłków należy uwzględnić: - śniadanie – herbatę, zupę mleczną, - obiad – kompot, kisiel płynny, herbata itp., - kolacja – herbata wraz z cukrem. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczania drugiego śniadania i podwieczorku dla pacjentów chorych na cukrzycę, do Oddziału Pediatrycznego oraz do ZOL, zgodnie harmonogramem pkt Zestawy posiłków dla pacjentów muszą zawierać zróżnicowane menu; posiłki nie mogą się powtarzać w jednej dekadówce (10 dniowy jadłospis). Uwaga: Zamawiający przewiduje zapewnienie dla pacjentów przebywających w ZOL dodatku owocowego w postaci ¼ jabłka podawanego wraz z wybranym posiłkiem w ciągu dnia. W gestii Zamawiającego pozostaje dieta ścisła (kleik ryżowy). Nie dopuszcza się żywności modyfikowanej genetycznie, gotowych potraw w tym gotowych garmażeryjnych potraw mrożonych, zup w proszku, jajek w proszku, stosowanie suszu warzywnego, puree ziemniaczanego na bazie suszu, soi, produktów masłopodobnych, seropodobnych, miodu sztucznego, nisko jakościowych wędlin o dużej zawartości tłuszczu. Dostarczane posiłki powinny: - zawierać prawidłowy smak, zapach, barwę, konsystencję, - zawierać prawidłowy skład pod względem wartości energetycznej i odżywczej (prawidłową zawartość składników odżywczych, witamin, kaloryczność, składników mineralnych, - być bezpieczne - nie zawierać zagrożeń biologicznych, mikrobiologicznych, fizycznych, chemicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek powyższy zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca posiada decyzję Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego zatwierdzającą zakład wprowadzający do obrotu żywność i uzyskanie wpisu do rejestru zakładów, które wprowadzają do obrotu żywność, o których mowa w art. 61-67 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2015 poz. 594).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przed podpisaniem umowy: Decyzji dla kuchni, w której Wykonawca będzie wykonywał posiłki wydaną przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego na produkcje posiłków i wywóz posiłków, decyzje właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego na środek transportu, którym będą dostarczane posiłki do Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach