Przetargi.pl
Budowa zaplecza sportowego przy kompleksie boisk sportowych Orlik

Powiat Białobrzeski ogłasza przetarg

  • Adres: 26800 Białobrzegi, Plac Zygmunta Starego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 6133414 w. 56 , fax. 486 133 420
  • Data zamieszczenia: 2018-08-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Białobrzeski
    Plac Zygmunta Starego 9
    26800 Białobrzegi, woj. mazowieckie
    tel. 48 6133414 w. 56, fax. 486 133 420
    REGON: 67022313200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://powiatbialobrzeski.bip.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa zaplecza sportowego przy kompleksie boisk sportowych Orlik
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających budowie zaplecza sportowego przy kompleksie boisk sportowych Orlik przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Białobrzegach, Żeromskiego 86, 26-800 Białobrzegi. Projektowana budowa zaplecza sportowego na Orliku z przeznaczeniem na cele socjalno-sanitarne. Forma architektoniczna projektowanej budowy budynku zaplecza sportowego nawiązuje do otaczającej zabudowy zgodnie z Wypisem z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki 2310/3 obręb 0001 Białobrzegi, gm. Białobrzegi pow. białobrzeski. Program funkcjonalny budynku zaplecza sportowego na orliku Rzut parteru: 1. pom. tech. mag. terakota 5,06 m2, łazienka dla niepełn. terakota 5,24 m2, pom. animatorów terakota 5,90 m2, łazienka damska terakota 10,28 m2, szatnia damska terakota 15,82 m2, wc damskie terakota 1,39 m2, łazienka męska terakota 10,32 m2, wc męskie terakota 1,34 m2, sztania męska terakota 16,23 m2, pom.magazynowe terakota 15,90, łazienka personelu terakota 6,18 m2, wc personelu terakota 1,35 m2, pom.personelu terakota 19,66 m2- powierzchnia użytkowa 114,67 m2. Podstawowe parametry budynku zaplecza sportowego: Szerokość frontowa budynku 21,12 m, Szerokość budynku w głąb działki 8,00 m, Wysokość parteru 3,06 m, Wysokość budynku w kalenicy /od 0,00 bud./ 4,06 m, Głębokość ławy fundament./od 0,00 bud./-1,10 m, Spadek połaci dachu budynku 5,7 st.,Powierzchnia tarasu 23,71 m2, Powierzchnia dachu 181,63 m2, Długość kalenicy 21,52 m2, Długość okapów 21,52 m2, Powierzchnia zabudowy 168,96 m2, Powierzchnia użytkowa 114,67 m2, Kubatura 545,05 m3. Rozwiązania konstrukcyjno-budowlane: W wykonaniu i odbiorze robót budowlanych budynku zaplecza sportowego na Orliku obowiązują Przepisy Prawa Budowlanego i warunki techniczne wydane przez Ministerstwo Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych. Podstawowe dane materiałowe elementów konstrukcji: - Beton chudy B-10, - Beton konstrukcyjny B-25,- Stal zbrojeniowa: główne pręty AIIIN, A0. a/ Fundamenty budynku - Ławy fundamentowe projektuje się jako zbrojone i wylewane z betonu C20/25 o wysokości 30 cm na podkładzie z chudego betonu kl. B10 o gr. 10 cm i zagęszczonej podsypce piaskowej o gr. min 30 cm. Zbrojenie podłużne 4 #12 klasy AIIIN połączone strzemionami ɸ8 co 25 ze stali klasy A-0. (St3S). Pod ławami należy wylać warstwę chudego betonu B10 o gr. 10 cm i ułożyć warstwę izolacji przeciwwilgociowej z dwóch warstw papy termozgrzewalnej. - Zagęszczone zbrojenie pod słupy wg rys konstrukcyjnych stóp fundamentowych. Uwagi: Fundamenty obiektu będą posadowione na jednolitym gruncie. b/ Ściany fundamentowe - Ściany fundamentowe wykonane będą z bloczków betonowych na zaprawie cementowej klasy M10 z wypełnionymi na gładko fugami.: ściana z bloczków betonowych gr. 24 cm. Uwagi: Wszystkie elementy budynku zagłębione w gruncie będą zaizolowane przeciwwilgociowo dostępnymi na rynku emulsjami na bazie dyspersji bitumicznych. Szczegółowe rozwiązania pokazano w projekcie konstrukcji, a dokładny opis przegród budowlanych znajduje się w części graficznej (rysunki przekrojów). c/ Słupy konstrukcyjne - W wykonaniu żelbetowym o przekroju wg rys. konstrukcyjnych - Wszystkie słupy zewnętrzne zaprojektowane jako żelbetowe wylewane na mokro wykonane z betonu klasy C20/25, zbrojenie główne ze stali klasy AIIIN (RB500W), strzemiona ze stali klasy A-0. d/ Stropodach: Stropodach zaprojektowano z płyty warstwowej gr. 12 cm o spadku 5,7 st.(10%) z podwieszonym sufitem. Szczegółowe rozwiązania pokazano w projekcie konstrukcji, a dokładny opis przegród budowlanych znajduje się w części graficznej (rysunki rzutów i przekrojów). e/ Wieńce - W wykonaniu monolitycznym żelbetowym po obwodzie ścian konstrukcyjnych zewnętrznych i wewnętrznych zbrojone 4#12 AIIIN, strzemiona 6 co max. 25 cm A0. W ścianach konstrukcyjnych zewnętrznych i wewnętrznych w poziomie pod stropodachem nad parterem należy wykonać wieńce żelbetowe monolityczne o wymiarach 18x25 cm wykonane z betonu klasy C20/25, zbrojenie 4#12 ze stali klasy A-IIIN, połączone strzemionami #6 co maks 25 ze stali klasy A-0. Szczegółowe rozwiązania pokazano w projekcie konstrukcji. f/ Nadproża i belki - Nadproża w wykonaniu żelbetowym monolitycznym /lub prefabrykaty/ Belki i nadproża zaprojektowano jako żelbetowe monolityczne wylewane na mokro z betonu klasy C20/25 zbrojenie podłużne ze stali klasy AIIIN, pozostałe ze stali klasy A0. Minimalne oparcie belek i nadproży na ścianach 25 cm. Szczegółowe rozwiązania pokazano w projekcie konstrukcji. g/ Ściany nadziemne zewnętrzne konstrukcyjne - Murowane z bloczków gazobetonowych gr. 18 cm na kleju.- Ściany zewnętrzne dwuwarstwowe: bloczki gazobetonowe gr. 18 cm na kleju, styropian elewacyjny gr. 15 cm. Ściany zewnętrzne zaprojektowano jako dwuwarstwowe. Konstrukcja ścian zewnętrznych z bloczków gazobetonowych gr. 18 cm o wytrzymałości na ściskanie 2,5/5 MPa na kleju. Izolację stanowi styropian. Elementy wykończeniowe elewacji to tynki zewnętrzne zaprojektowane jako cienkowarstwowe silikonowe lub silikatowe. Wykończenie ścian od wewnątrz należy wykonać tynkami cem.wap. kat. III gr. 1,5 cm oraz w pomieszczeniach mokrych glazura na kleju. Dokładny opis przegród budowlanych znajduje się w części graficznej (rysunki rzutów i przekrojów). h/ Ściany wewnętrzne -Ściany wewnętrzne konstrukcyjne z bloczków gazobetonowych gr. 18 cm o wytrzymałości na ściskanie 2,5/5 MPa na kleju. Ściany wewnętrzne działowe z bloczków gazobetonowych gr. 12 cm. Ścianki działowe należy murować na przekładce z papy termozgrzewalnej, starannie powiązać ze ścianami nośnymi, a szczeliny pomiędzy ścianami działowymi a stropem należy wypełnić pianką poliuretanową. Wykończenie ścian wewnętrznych należy wykonać tynkami cementowo-wapiennymi kat. III gr. 1,5 cm, W pomieszczeniach mokrych ściany z okładziną ceramiczną na kleju. Dokładny opis przegród budowlanych znajduje się w części graficznej (rysunki rzutów i przekrojów). i/ Kominy Wentylacja grawitacyjna poprzez wywiewki w stropodachu /wg rys. wentylacji/, Należy stosować się do instrukcji i wytycznych wybranego producenta odnośnie doboru urządzeń, montażu i wykończenia. j/ Obróbki dekarskie - Obróbki dekarskie w wykonaniu z blachy gr. 0,55 mm, ocynkowanej malowanej w kolorze przekrycia dachu, Rynny i rury spustowe w wykonaniu z blachy gr. 0,55 mm, ocynkowanej malowanej w kolorze przekrycia dachu /wg decyzji Inwestora/. k/ Posadzka parteru-posadzki parteru zaprojektowano jako betonową podłogę na gruncie z izolacją przeciwwilgociową, ocieploną płytami styropianowymi, wykończoną wylewką betonową. Posadzki / w wykonaniu przeciwpoślizgowym/ należy wykończyć wg zestawienia pomieszczeń. Posadzkę należy dylatować po obrysie ścian i w progach drzwi. Dokładny opis przegród budowlanych znajduje się w części graficznej (rysunki przekrojów). l/ Taras zewnętrzny Taras w wykonaniu z kostki brukowej na podsypce piaskowej i podbudowie z kruszywa. Taras należy wykonać w spadku 0,5-1%. Taras należy dylatować po obrysie i w progach drzwi. Dokładny opis przegród budowlanych znajduje się w części graficznej (rysunki przekrojów). m/ Izolacja przeciwwilgociowa: Izolacja pozioma ścian fundamentowych pod pierwszą warstwę bloczków gazobetonowych. Pod pierwszą warstwą bloczków gazobetonowych należy wykonać przekładkę z papy połączoną szczelnie z izolacją pionową. - Izolacja pozioma ścian fundamentowych:Izolację należy wykonać stosując dwie warstwy papy termozgrzewalnej układanej na chudym betonie. Pod pierwszą warstwą bloczków gazobetonowych należy wykonać przekładkę z papy połączoną szczelnie z izolacją pionową. Izolacja pionowa ścian fundamentowych.Izolacje pionową fundamentów i ścian fundamentowych należy wykonać stosując emulsje na bazie dyspersji bitumicznych do wysokości 30 cm nad powierzchnię terenu. Uwagi:Izolację należy wykonać na suchym i wolnym od pyłów podłożu. W przypadku przechodzenia izolacji przez różne podłoża np. ława fundamentowa, wylewka- należy przy wykonaniu podłoża zapewnić szczelinę dylatacyjną, a izolację układać po wypełnieniu górnej części kitem wodoodpornym. W przypadku łączenia izolacji poziomej i pionowej należy unikać załamywania papy. Zaleca się w takich przypadkach wyprofilowanie miękkim łukiem podłoża tak aby przejście izolacji z poziomej w pionową nie było narażone na uszkodzenia w procesie budowlanym i podczas stabilizowania się konstrukcji budynku. Izolacja podłóg:Izolacja przeciwwilgociowa z foli przeciwwilgociowej PE Izolacja stropodachu: Folię paroizolacyjną należy ułożyć pomiędzy płytami G-K a izolacją termiczną. Stropodach -folia paroizolacyjna 3 mm. Folię paroizolacyjną należy ułożyć pomiędzy płytą G-K a izolacją termiczną. Uwaga:Izolację należy wykonać na suchym i wolnym od pyłów podłożu. W przypadku przechodzenia izolacji przez różne podłoża np. Ława fundamentowa, wylewka- należy przy wykonaniu podłoża zapewnić szczelinę dylatacyjną, a izolację układać po wypełnieniu górnej części kitem wodoodpornym. W przypadku łączenia izolacji poziomej i pionowej należy unikać załamywania papy. Zaleca się w takich przypadkach wyprofilowanie miękkim łukiem podłoża tak aby przejście izolacji z poziomej w pionową nie było narażone na uszkodzenia w procesie budowlanym i podczas stabilizowania się konstrukcji budynku. Izolacja termiczna- Ściany zewnętrzne ocieplone styropian gr. 15,00, Ściany fundamentowe izolowane polistyren ekstrudowany gr. 10 cm, - Posadzki na gruncie styropian M20 gr. 15,00 cm. Termiczna stropodachu płyta warstwowa gr. 15 cm i wełna mineralna w przestrzeni między rusztem sufitu podwieszanego. Stolarka okienna i drzwiowa: Okna PCV /zalecane okna trzy szybowe/, - Okucia obwiedniowe z funkcją rozszczelnienia, Szyby trzyszybowe zespolone o współczynniku: U = 0,7 W/m2K, Parapety zewnętrzne w wykonaniu z blachy tytanowo cynkowej lub kamienne, /wg decyzji Inwestora/, Drzwi wewnętrzne drewniane klejone z okładziną z naturalnego forniru.Drzwi wewnętrzne powinny mieć w dolnej części wykonane otwory o sumarycznym przekroju nie mniejszym niż 0,022 m2 dla dopływu powietrza dla łazienek. Uwaga: Okna i drzwi należy wykonać na indywidualne zamówienie Inwestora. Przed zamówieniem stolarki należy wszystkie wymiary sprawdzić na budowie. Warstwy podłoża pod posadzki na gruncie : Podsypka piaskowa zagęszczana, Płyta betonowa, Izolacja przeciwwilgociowa, Izolacja termiczna – styropian, Wylewka zbrojona stalową siatką. Wyposażenie w przyłącza wg. Oświadczenia Inwestora: Elektryczne, Wodociągowe,Kanalizacyjne. Warunki gruntowe terenu-zgodnie z klasyfikacją przedstawioną w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z 25.04.2012r w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych projektowany obiekt należy do pierwszej kategorii geotechnicznej i posadowiony jest w prostych warunkach gruntowych. Na potrzeby projektowanej inwestycji przewidziano działkę Nr Ew. 2310/3 o powierzchni 8 545,00 m2 o lokalizacji w miejscowości Białobrzegi ul. Żeromskiego gm. Białobrzegi pow. białobrzeski. Działka zlokalizowana jest w terenie, w którym nie występują wpływy eksploatacji górniczej. Działka zlokalizowana jest w terenie, w którym nie występują prace archeologiczne i nie jest objęta ochroną środowiskową. Roboty ziemne i fundamentowe należy wykonać zgodnie z normą PN-68/B-06050 oraz wytycznymi podanymi w opracowaniu ITB „Warunki techniczne wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych”. Normy zastosowane w obliczeniach statycznych - PN-77/B-02011 - Obciążenie wiatrem (I-II strefa) - PN-80/B-02010 - Obciążenie śniegiem (II strefa) - PN-81/B-03029 - Posadowienie bezpośrednie budowli (I-III strefa) - PN-87/B-03002 - Konstrukcje murowe - PN-82/B-02001 - Obciążenie budowli - PN-82/B-02003 - Obciążenie budowli. Obciążenie zmienne technologiczne - PN-84/B-03264 - Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone Współczynniki przenikania ciepła - ściana zewnętrzna pełna U = 0,160 W/m2K - okna drewniane szklone U = 0,700 W/m2K - drzwi drewniane U = 2,100 W/m2K - stropodach U = 0,147 W/m2K - posadzka na gruncie U = 0,228 W/m2K Wykończenie i wyposażenie budynku /Szczegółowy wybór materiałów i ich kompozycji zostanie dokonany na podstawie uzgodnień Inwestora z architektem i wykonawcą/.a/ Podłoża pod posadzki parteru Wylewane na mokro z zatopioną stalową siatką na podłożu izolacji termicznej, pływające, z pełną dylatacją od elementów konstrukcyjnych na betonowej podbudowie i warstwie zagęszczonego piasku.Podłogi w pomieszczeniach powinny spełniać warunku funkcjonalne i estetyczne, tworząc klimat przyjemnego i ciepłego wnętrza. Każdy rodzaj podłogi i posadzki należy odizolować od konstrukcji nośnej warstwą materiału izolującego akustycznie i termicznie. Posadzki należy wykonać wg zestawienia przegród budowlanych. Ściany nośne-Tynki akrylowe lub silikonowe zewnętrzne gr. ok. 1,5 cm , Sufity-tynki i gładzie gipsowe, Wyposażenie w instalacje elektryczne i teletechniczne wg projektu instalacji elektrycznej /wg Inwestora/. Instalacje wod-kan i sanitarne:Automatyczna armatura umywalek, Automatyczna armatura zestawów prysznicowych, Ogrzewacz wody przepływowy elektryczny-wg projektu instalacji wod-kan i sanitarnej /wg Inwestora/f/ Instalacja centralnego ogrzewania - Ogrzewanie podłogowe wg projektu instalacji co /wg Inwestora/. Instalacja alarmowa i monitoring-wg projektu instalacji alarmowej i monitoringu /wg Inwestora/ Malowanie i powłoki zabezpieczające-Ściany i sufity zarówno tynkowane tynkiem cementowo-wapiennym (w pomieszczeniach o podwyższonej wilgotności) należy pomalować farbami akrylowymi lub lateksowymi. Podłoże należy zagruntować gruntem. Uwaga:Ściany pomieszczeń mokrych należy wykończyć do wysokości co najmniej 2 m od posadzki płytkami ceramicznymi lub innym materiałem łatwo zmywalnym. i/ Materiały wykończeniowe: wzory, jakość, model, wyposażenie /wg projektu wnętrz i wskazań Inwestora/ , w tym: Okładziny ścian i podłóg,Innego wyposażenia,- Nasadzenia zieleni wysokiej, niskiej i roślin w ogrodzie, Wykończenia podłóg w drewnie lub wykładziny -Parapetów wewnętrznych. Bilans powierzchni budynku: - Powierzchnia zabudowy 168,96 m2 - Powierzchnia użytkowa w budynku 114,67 m2 - Kubatura 545,05 m3 Powierzchnia, wysokość i liczba kondygnacji - Powierzchnia działki nr 2310/3 8 545,00 m2 - Powierzchnia zabudowy 168,96 m2 - Łączna ilość miejsc parkingowych 2 - Powierzchnia użytkowa 114,67 m2 - Wysokość zabudowy / od poziomu 0,0/ 4,06 m - Ilość kondygnacji naziemnych 1 Wszystkie poziomy, wymiary, zestawienia, specyfikacje należy sprawdzić przed rozpoczęciem budowy i przed złożeniem zamówień materiałowych. Projekt należy rozpatrywać całościowo. Wszystkie elementy ujęte w opisie technicznych, a nieujęte na rysunkach lub odwrotnie, powinny być traktowane tak jakby były ujęte w obu częściach dokumentacji projektowej. Do wykonania prac budowlanych należy zastosować materiały i wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie na terenie Polski i Unii Europejskiej- całość prac należy wykonać zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami sanitarnymi, bhp i p.poż oraz obowiązującymi Polskimi Normami, Normami Branżowymi, instrukcjami producentów oraz obowiązującymi warunkami wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: 5.000,00 zł, w terminie do dnia 24.08.2018r. do godz. 1000 2. Wadium może być wniesione w następującej formie: 1) Pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego: Powiat Białobrzeski, Plac Zygmunta Starego 9, 26-800 Białobrzegi, Bank Pekao S.A. Nr 48 1240 5703 1111 0000 4906 8977, o uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. 3) Gwarancji bankowej. 4) Gwarancji ubezpieczeniowej. 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. W zależności od wybranej formy wadium (ust. 2 pkt 2-5) – zaleca się kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołączyć do oferty, a oryginał należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w kasie zamawiającego pok.10. W przypadku braku możliwości dostarczenia oryginału do kasy zamawiającego, oryginał dokumentu należy umieścić w kopercie wraz z ofertą. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Powiat Białobrzeski w Białobrzegach reprezentowana przez Starostę Andrzeja Oziębło oraz wicestarostę Ireneusza Gumowskiego, 2) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ), 3) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), 4) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), 5) musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w następujących okolicznościach: a) gdy wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; (art. 46 ust. 5 ustawy Pzp). 6) być gwarancją nie odwoływalną, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; (art. 46 ust.4a ustawy Pzp). 7) Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. 7. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 8. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza; 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 9. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym paragrafie dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 11. Zamawiający odrzuci ofertę z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. 3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 4) Pisemne zobowiązania lub inne dokumenty w przypadku gdy, Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych Załącznik nr 7 do SIWZ 5) W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty. 6) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców- podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. 7) Dowód wpłaty wadium. 8) Kosztorys ofertowy UWAGA! Uproszczony kosztorys ofertowy w przypadku jego niezłożenia, nie podlega uzupełnieniu na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Oferta wykonawcy, który nie złoży tego dokumentu podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp – jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.; 2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci elektronicznej. 3. Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) reprezentującą wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. Ewentualne poprawki (w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem etc.) w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób i parafowane przez Wykonawcę. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być opisane i parafowane własnoręcznie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Podpisy wykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 4. Wykonawcy zobowiązani są zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w SIWZ i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie. Treść oferty musi być zgodna z treścią SIWZ. 5. Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez Wykonawcę jest sporządzony w języku obcym dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Wszelkie pisma sporządzone w językach obcych muszą być przetłumaczone na język polski, podczas oceny ofert Zamawiający będzie opierał się na tekście przetłumaczonym, a później tekst przetłumaczony na język polski, będzie podstawą badania zgodnego zamiaru stron i celu umowy zgodnie, z art. 65 §2 kc. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wiążąca. 6. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy zobowiązują się nie podnosić jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 ustawy Pzp. 7. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi numerami, a cała oferta wraz z załącznikami była w trwały sposób ze sobą połączona (np. zbindowana, zszyta uniemożliwiając jej samoistną dekompletację a także umożliwiająca wpięcie do segregatora), oraz zawierała spis treści, przy czym Wykonawca może nie numerować czystych stron. 8. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane. 9. W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą „NIE UDOSTĘPNIAĆ. INFORMACJE STANOWIĄ TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA W ROZUMIENIU ART. 11 ust. 4 USTAWY O ZWALCZANIU NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI” i dołączone do oferty. Zaleca się, aby były trwale, oddzielenie spięte. Zgodnie z wyżej cytowanym przepisem przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął działania w celu zachowania ich poufności. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp. 10. Zamawiający informuje, że w przypadku kiedy wykonawca otrzyma od niego wezwanie w trybie art. 90 ustawy Pzp, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, w szczególności warunku o których mowa w ust. 11. 11. Wykonawca musi wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, w szczególności określając, w jaki sposób zostały spełnione przesłanki, o których mowa w art. 11 pkt 4 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zgodnie z którym tajemnicę przedsiębiorstwa stanowi określona informacja, jeżeli spełnia łącznie 3 warunki: 1) ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub jest to inna informacja mająca wartość gospodarczą, 2) nie została ujawniona do wiadomości publicznej, 3) podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności. 12. W sytuacji, gdy wykonawca zastrzeże w ofercie informacje, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych lub odrębnych przepisów, informacje te będą podlegały udostępnieniu na zasadach takich samych jak pozostałe, niezastrzeżone dokumenty. 13. Każdy Wykonawca składa tylko jedną ofertę, w jednym egzemplarzu. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę. 14. Data i godzina dostarczenia oferty do Zamawiającego będą odnotowane na kopercie jako oficjalny termin złożenia oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach