Przetargi.pl
Budowa w systemie zaprojektuj i wybuduj budynku Centrum Bezpieczeństwa i integracji społecznej w Wielgolesie gmina Latowicz

Gmina Latowicz ogłasza przetarg

  • Adres: 05-334 Latowicz, Rynek 6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Latowicz
    Rynek 6
    05-334 Latowicz, woj. mazowieckie
    REGON: 711582730
  • Adres strony internetowej zamawiającego: latowicz.samorzady.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa w systemie zaprojektuj i wybuduj budynku Centrum Bezpieczeństwa i integracji społecznej w Wielgolesie gmina Latowicz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa w systemie zaprojektuj i wybuduj budynku Centrum Bezpieczeństwa i integracjispołecznej w Wielgolesie gmina Latowicz.2. Inwestycja obejmuje budowę Centrum bezpieczeństwa i integracji społecznej Wielgolesie na dz. ew. 73/10. Planuje siębudowę budynku dwukondygnacyjnego w technologii tradycyjnej. Budynek będzie wykorzystywany przez miejscowąspołeczność. W budynku mieścić się będzie siedziba Ochotniczej Straży Pożarnej w Wielgolesie ,w tym cześć budynkuprzeznaczona do działalności przeciwpożarowej z garażem na samochody pożarnicze, zapleczem sanitarnym i szatniowymoraz cześć budynku przeznaczona dla działalności społeczno-kulturalnej prowadzonej przez OSP Wielgolas. OSP Wielgolasstanowi ważny element zabezpieczenie przeciwpożarowego w gminie. Jednostka prężnie się rozwija. Druhowie doskonaląswoje umiejętności w trakcie szkoleń i kursów. Poza tym druhowie aktywnie włączają się w życie lokalnej wspólnotyorganizując różne akcjei pokazy np. (np. dystrybucja środków ochrony w trakcie pandemii, rozdawanie czujek tlenku węgla, pokazy pierwszejpomocy, akcja sprzątania świata). Druhowie współpracują z lokalnymi instytucjami publicznymi w gminie na rzeczbezpieczeństwa i rozwoju społeczno-kulturalnego. OSP prowadzi młodzieżową drużynę pożarnicza dla której również niezabraknie miejsca w nowobudowanej siedzibie. W budynku swą działalność prowadzać będzie miejscowe Koło GospodyńWiejskich. Mimo niezbyt długiego stażu Koło jest bardzo aktywne i kreuje ciekawe wizje rozwoju miejscowościi lokalnej wspólnoty. Panie uczestniczą w licznych projektach aktywnie pozyskując środki na swą działalność. Kołosukcesywnie się powiększa o nowych członków. Koło w ostatnim czasie zorganizowało obchody 500 rocznicy powstaniamiejscowości, pokaz szopki bożonarodzeniowej czy orszak Trzech Króli, pokazy kina plenerowego dla mieszkańców.Barierą w dalszych działaniach gospodyń jest brak stałej siedziby. Koło Gospodyń prowadzi swój zespół i uczestniczy wprzeglądach artystycznych. Ponadto budynek będzie służył do zebrań i spotkań mieszkańców, organizacji uroczystościzwiązanych z życiem lokalnej społeczności, przyjmowania gości, organizowania konferencji itp. Przeważającą funkcjąobiektu będzie funkcja kulturalna związana z animowaniem życia kulturalnego wśród mieszkańców lokalnej społeczności.Na parterze budynku planuje się: stanowiska garażowe, zaplecze socjalne i sanitarne, salę świetlicowa, zapleczegastronomiczne. Na piętrze zaplanowano: salę wykładową, szatnię, sanitariaty, pokój, aneks kuchenny, salon, salęświetlicową. Działania podjęte w ramach inwestycji: 1)Przygotowanie i przeprowadzenie procedury wyboru wykonawcyinwestycji 2) Roboty budowlane- budowa budynku 3) Odbiory i Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie 4) Uroczyste otwarcieoraz rozpoczęcie działalności w nowej siedzibie3. Zamówienie jest finansowanie z Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład” edycja 8 ,promesa nr Edycja8/2023/7764/Polski Ład.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie robót budowlanych polegających nabudowie częściowo dwukondygnacyjnego budynku Centrum Bezpieczeństwa i integracji społecznej w Wielgolesie gminaLatowicz, o wymiarach zewnętrznych 46,00 x 14,30 m. , szacunkowej powierzchni zabudowy: 635m2;W trakcie trwaniazamówienia OSP Wielgolas dokona na swój koszt rozbiórki istniejącego obiektu i przekaże Wykonawcy teren po rozbiórce wterminie 3 miesięcy przed zakończeniem zadania. Do tego terminu OSP Wielgolas będzie użytkował istniejący obiekt w celurealizacji zadań statutowych związanych z zabezpieczeniem p. pożarowym.Zakres wykonania dla Wykonawcy obejmuje co najmniej:a) opracowanie koncepcji, a następnie dokumentacji projektowej zawierającej projekty budowlane oraz wykonawcze wpodziale na branże wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami prawa uzgodnień i zatwierdzeń opracowanego projektubudowlanego oraz uzyskanie pozwolenia na budowę,b) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,c) przedmiaru robót i szczegółowego kosztorysu stanowiącego szczegółową kalkulację kwoty ofertyd) harmonogram rzeczowo-finansowy na realizację robót budowlanych,e) wykonanie robót budowlanych polegających na budowie budynku Centrum Bezpieczeństwa i integracji społecznej wWielgolesie gmina Latowicz, o wymiarach zewnętrznych 46,00 x 14,30 m. , szacunkowej powierzchni zabudowy: 635m2napodstawie wyżej wymienionych opracowań,f) wykonanie dokumentacji powykonawczej,g) uzyskanie wszelkich wymaganych badań, uzgodnień, pozwoleń, certyfikatów wynikających z wykonywanej dokumentacjiprojektowej oraz prowadzonych robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie budynku.1) Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w:a) opis przedmiotu zamówienia (PFU), który stanowi załącznik do SWZ.b) wzorze umowy – stanowiącej Załącznik do SWZ;2) Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby wodniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególnegoprocesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę - Zamawiający, zgodnie z art.99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodząceod konkretnych producentów określają minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe ifunkcjonalne jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnionewymagania stawiane przez Zamawiającego.Pod pojęciem „minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne” Zamawiającyrozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronachinternetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomuoczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów mawyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretnyprodukt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach technicznych,eksploatacyjnych, użytkowych, jakościowych i funkcjonalnych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu,uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Oznacza że wskazaniom tym towarzysząwyrazy „lub równoważny”.Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) w sytuacji gdyby w dokumentacji projektowej lubSTWiORB, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, europejskich ocentechnicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2oraz ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszczarozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacjitechnicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, europejskiejocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisieprzedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne".Na każde żądanie Zamawiającego, w tym przed rozpoczęciem stosowania materiałów i urządzeń przewidzianych dozastosowania przy realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające ichdopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie.Kryteria stosowane w celu oceny równoważności Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne z opisanymiprzez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że zaproponowane przez niego materiały i/lub urządzenia spełniają (sąrównoważne) wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest podać wofercie nazwy (typy, rodzaje) i producentów przyjętych do wyceny i zastosowania przy realizacji zamówienia oferowanychproduktów i/lub systemów oraz przedłożyć odpowiednie dokumenty (w języku polskim) opisujące parametry techniczne orazproducenta, wymagane przepisami certyfikaty i inne dokumenty, pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych maw szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ. Zastosowanemateriały i urządzenia winny być dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca1994r. Prawo budowlane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych wRozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) zdolności technicznej lub zawodowej:a) wykonanych robót.Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresieostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodówokreślających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencjebądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeliWykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał(zakończył):• jedną robotę budowlaną (wykonaną w ramach jednej umowy/kontraktu) w systemie „zaprojektuj i wybuduj” lub „wybuduj”polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub modernizacji budynku. Wymagana wartość wykonanej robotybudowlanej wynosi minimum 4 000 000,00 zł brutto.Przez wykonaną robotę Zamawiający rozumie zakończone zadanie inwestycyjne.Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty.b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego.Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć:wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz zinformacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonaniazamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dodysponowania tymi osobami;Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami:• Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania budowami w specjalności konstrukcyjnobudowlanejoraz posiadający doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy/robót na min. jednej inwestycji związanej zbudową lub przebudową lub rozbudową lub modernizacją budynku o wartości min. 4 000 000,00 zł brutto (jednego obiektu).• Projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia iprzynależą do właściwej izby samorządu zawodowego, jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r.o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2023 r. poz.334 ze zm.) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państwczłonkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia oWolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcjiw budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach