Przetargi.pl
Budowa toru pumptrack w Wieliczce

GMINA WIELICZKA ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 263 41 00 , fax. 12 278 68 60
  • Data zamieszczenia: 2023-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA WIELICZKA
    ul. Powstania Warszawskiego 1
    32-020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 263 41 00, fax. 12 278 68 60
    REGON: 351555364
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wieliczka.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa toru pumptrack w Wieliczce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: „Budowa toru pumptrack w Wieliczce”, w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie robót budowlanych polegających na budowie toru pumptrack w Wieliczce zgodnie z przedstawioną koncepcją stanowiącą załącznik do niniejszego Programu funkcjonalno-użytkowego. Główną funkcją projektowanego obiektu jest zintegrowanie i aktywizacja lokalnej społeczności oraz promocja miasta Wieliczka poprzez ulepszenie infrastruktury sportowo-rekreacyjnej. Uzupełnieniem funkcji podstawowej jest promowanie aktywnego trybu życia i edukacja rowerowa (udoskonalenie techniki jazdy).Planuje się tor pumptrack o nawierzchni asfaltowej i skarpach pokrytych trawą oraz montaż elementów małej architektury. Tor pumptrack składa się z przeszkód ułożonych w takiej kolejności, by umożliwiać rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości bez pedałowania. Tworzą one zamkniętą pętlę, po której możliwa jest jazda w obu kierunkach. Dane ogólne wynikające z załączonej koncepcji i dopuszczalne odchylenia: - powierzchnia toru (po obrysie skarp): ok. 796 m2 +/- 5%; - powierzchnia asfaltowa w rzucie: ok. 325 m2 +/- 5%; - długość toru w rzucie: ok. 164,0 m +/- 5%; - szerokość warstwy jezdnej toru: min. 1,7 m +/- 5%; - wysokość zakrętów profilowanych toru pumptrack: min. 1,0 m +/- 5%; (mierzona od powierzchni asfaltowej w najniższym punkcie bandy do powierzchni asfaltowej na koronie bandy) - grubość warstwy asfaltu: 5-7 cm - ilość zakrętów profilowanych: min. 3 szt.- promień zakrętów: min. 3,6 m - powierzchnia żwirowa: min. 22 m2 +/- 5%; (złoża chłonne, odprowadzenie wody do gruntu) Wejście na tor powinno prowadzić na poszerzoną półkę zakrętu o szerokości min. 1,5 m. 2. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:Zagospodarowanie terenuPrzybliżone powierzchnie objęte zagospodarowaniem terenu: - teren (działka 434/6) 9251 m2; - teren opracowania 1422 m2; - powierzchnia biologicznie czynna ok. 1075 m2;3. Szczegółowy zakres zamówienia określają poniższe opracowania stanowiące załączniki do niniejszej Specyfikacji:- Program Funkcjonalno Użytkowy,- Projekt koncepcyjny zagospodarowania terenu,- Opinia geotechniczna.4. Jeżeli w SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach, tj. w szczególności w PFU. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych stosownie wraz z jego opisem lub normami.5. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia w SWZ wraz z załącznikami poprzez odniesienie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 uPzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 5.1) Normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 uPzp oraz ust. 3 uPzp to:a) Polskie Normy przenoszące normy europejskie,b) normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie,c) europejskie oceny techniczne, rozumiane jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.),d) wspólne specyfikacje techniczne, rozumiane jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12 z późn. zm.),e) normy międzynarodowe,f) specyfikacje techniczne, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania,g) inne systemy referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne,5.2) Przez normę należy rozumieć specyfikację techniczną przyjętą przez krajową, europejską lub międzynarodową instytucję normalizacyjną w celu powtarzalnego i stałego stosowania, której przestrzeganie nie jest obowiązkowe, w tym Polską Normę, normę europejską lub normę międzynarodową.5.3) W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie, norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust.1 pkt 2 uPzp, przy opisie przedmiotu zamówienia uwzględnia się w kolejności:a) Polskie Normy,b) krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2019 r. poz. 266 i 730),c) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw,d) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego.6. Przepis art. 101 ust. 5 i 6 uPzp stosuje się. 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił co najmniej 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty, materiały, urządzenia i wyposażenie licząc od dnia odbioru końcowego. Wydłużenie gwarancji i rękojmi ponad minimalny (tj. ponad 60 miesięcy) jest jednym z kryteriów oceny ofert zgodnie z punktem 13. SWZ, przy czym długość rękojmi za wady musi odpowiadać długości gwarancji.8. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:8.1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty zewnętrzne i uporządkować teren budowy i tereny sąsiednie, jeżeli w czasie robót naruszył te tereny. Zobowiązuje się Wykonawcę do wykonania dokumentacji fotograficznej przed rozpoczęciem realizacji zadania. Wykonawca ponosi wszelkie koszty za szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w trakcie realizacji zadania. Zamawiający nie przewiduje wypłaty odszkodowań właścicielom posesji za szkody zawinione przez Wykonawcę powstałe podczas budowy. Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami posesji oraz zarządcami dróg, dotyczących wejścia z robotami, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanymi. 8.2) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów i urządzeń własnych. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów aktualne dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie/wbudowanie (np. atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciążają Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP oraz ppoż. i maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie.8.3) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót.8.4) Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych (inwentaryzacja powykonawcza).8.5) W okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca zapewnia okresową kontrolę oraz bezpłatną naprawę obiektu. Gwarantuje dostawę części zamiennych niezbędnych do dokonania napraw.8.6) Wykonawca zobowiązany jest, do umieszczenia na terenie Inwestycji tablicy z regulaminem obiektu, po zaakceptowaniu treści przez Zamawiającego. 8.7) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego przed podpisaniem umowy na wykonanie robót budowlanych zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.8.8) W celu zabezpieczenia realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w niniejszym postępowaniu do posiadania opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia przez cały okres realizacji zamówienia do wysokości minimum 200 000,00 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) Wadium należy wnieść do dnia 11.08.2023 r. do godz. 10:00 i musi ono być utrzymywane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli udokumentuje posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 200 000,00 zł.2. zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca spełni warunek jeżeli udokumentuje, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum dwie roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Przez robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia należy rozumieć wykonanie toru rowerowego typu Pumptrack z nawierzchnią bitumiczną o długości toru co najmniej 150 m.Uwaga. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz wykonanych robót dotyczy robót w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.b) Wykonawca spełni warunek jeżeli skieruje do realizacji zamówienia publicznego osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do konstrukcji oraz architektury obiektu, lub odpowiadające im uprawnienia równoważne*.*Za uprawnienia równoważne Zamawiający uzna uprawnienia budowlane zdobyte na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz uprawnienia równoważne wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z 2022 r. poz. 88, 1557, 1768, 1783, 1846, 2206, 2687, z 2023 r. poz. 553 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 z późn. zm.), które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do konstrukcji oraz architektury obiektu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach