Przetargi.pl
Budowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 1508 z drogą gminną nr 150210 wraz z rozbudową drogi powiatowej nr 1508

Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim ogłasza przetarg

  • Adres: 05825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Traugutta
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 240 570 , fax. 227 240 570
  • Data zamieszczenia: 2019-01-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim
    ul. Traugutta 41
    05825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 227 240 570, fax. 227 240 570
    REGON: 1497631600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdgm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 1508 z drogą gminną nr 150210 wraz z rozbudową drogi powiatowej nr 1508
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie projektu budowy skrzyżowania drogi powiatowej nr 1508 z drogą gminną nr 150210 wraz z rozbudową drogi powiatowej nr 1508 i pełnieniem nadzoru autorskiego w okresie prowadzenia robót budowlanych wykonywanych na podstawie dokumentacji będącej przedmiotem niniejszego postępowania Przedmiot zamówienia obejmuje odcinek o długości około 2600m od km. 4+036 do km 6+636 (od drogi wojewódzkiej nr 579 do ok. 100m za skrzyżowanie z drogą gminną nr 150210 relacji Chlebnia – Stare Kłudno). Określona szacunkowa długość drogi jest długością orientacyjną i ma wyłącznie charakter informacyjny. Rzeczywista długość będzie określona przez Wykonawcę na podstawie map geodezyjnych do celów projektowych i projektu budowlanego drogi. Przedmiotowa droga jest drogą powiatową klasy „Z”, konstrukcja drogi, ich parametry techniczno-użytkowe winny być dostosowane do klasy drogi zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. nr 43 poz.430), konstrukcję nawierzchni należy zaprojektować dla ruchu KR-3. 1.2. Ogólne założenia do projektowania 1 Jezdnia Szerokości jezdni 6,0 m w obustronnym oporniku na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 (gr. ławy 20 cm, szer. oporu 15 cm. Warstwa ścieralna z SMA na asfalcie modyfikowanym i twardych skałach. Do warstw mineralno asfaltowych nie dopuszcza się stosowania granulatu i dodatków. 2 Skrzyżowanie z droga gminna relacji Chlebnia – Stare Kłudno nr 150210W należy zaprojektować w formie ronda. 3 Pobocza - utwardzone kruszywem łamanym naturalnym gr. 15 cm. 4 Chodnik • adaptacja istniejącego chodnika o szer. 1,5 za rowem z uwzględnieniem wykonania z nowych materiałów i ewentualnej korekty, • adaptacja istniejącego chodnika przy jezdni z uwzględnieniem wykonania z nowych materiałów, • zaprojektowanie chodnika po stronie północnej w obszarze istniejącej zabudowy oraz od skrzyżowania z droga gminną nr 150210 w kierunku zachodnim do boiska , • zaprojektowanie chodnika na odcinku od drogi wojewódzkiej do istniejącego chodnika oraz od km 4+036 do km 4+508 z uwzględnieniem projektowanej obwodnicy zachodniej Grodziska Mazowieckiego. • Obrzeża na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15, nawierzchnia chodnika z kostki betonowej czerwonej na podsypce cementowo-piaskowej. Konstrukcja nawierzchni chodnika powinna umożliwiać mechaniczne utrzymanie w okresie letnim i zimowym (ciągnik rolniczy 30 KM), • Chodnik z kostki betonowej czerwonej w kształcie dwuteownika. 5 Zjazdy • przebudowa istniejących zjazdów w ciągu chodnika, budowa zjazdów po drugiej stronie drogi z kostki betonowej szarej, • opornik na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 ( gr. ławy 20 cm, szer. oporu 15 cm) • Przepusty pod zjazdami z rur PEHD ze ściankami czołowymi prostymi wylewanymi na mokro lub prefabrykowanymi o długości zapewniającej zakotwienie w skarpie i przeciwskarpie rowu i wysokości do krawędzi pobocza. 6 Odwodnienie - powierzchniowe do rowów przydrożnych z odprowadzeniem do rowów melioracyjnych. Z uwagi na istniejące zagospodarowanie terenu przeanalizować możliwość zaprojektowania rowu jednostronnego przy jednostronnym pochyleniu poprzecznym jezdni. W takim przypadku w celu odwodnienia korony drogi po drugiej stronie i nie spowodowania podtapiania terenów przyległych do drogi należy przewidzieć odwodnienie np. w drenażem lub w inny sposób. 7 Przepust pod koroną drogi. Na omawianym odcinku znajdują się 2 przepusty z rur betonowych i 1 przepust z rur stalowych pod koroną drogi w ciągu rowów melioracyjnych, które będą wymagały przedłużenia lub przebudowy. W przypadku przebudowy należy zastosować rury typu „VIPRO” 1.3. Opis stanu istniejącego. Droga na wymienionym odcinku posiada jezdnię z asfaltu lanego o szerokości 5 m oraz chodnik jednostronny z kostki betonowej o szer. 1,5 m na odc. od km 4+508 do km 6+043 m (chodnik zlokalizowany za rowem na terenach prywatnych, w km 5+762 - 5+791 chodnik zlokalizowany w pasie drogowym przy jezdni). W ciągu drogi zlokalizowany jest most na rzece Mrowna, który został przebudowany na przepust. 2. Zakres i zawartość opracowania 2.1.Zakres opracowania Podstawowy zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 1. Projekt koncepcyjny drogi. 2. Wykonanie mapy do celów projektowych z analizą granic własności pasa drogowego i uzgodnienie projektu w ZUD 3. Uzyskanie warunków technicznych do projektowania przebudowy ewentualnych kolizji. 4. Projekty budowlane branży drogowej z uwzględnieniem odwodnienia powierzchniowego, ewentualne usunięcie kolizji - przebudowa kolidującego uzbrojenia w zakresie niezbędnym do przebudowy i rozbudowy drogi. 5. Projekty wykonawcze do w/w projektów budowlanych 6. Projekt gospodarowania drzewostanem 7. Projekt stałej organizacji ruchu 8. Specyfikacja techniczna 9. Kosztorys Inwestorski i Przedmiar robót 10. Badania geotechniczne oraz ocenę stanu istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża 11. Materiały, uzgodnienia i opinie niezbędne do wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej 12. Pełnienie nadzoru autorskiego na budowie UWAGA: w przypadku wejścia w pas drogi wojewódzkiej nr droga 579 należy wykonać i uzgodnić oddzielną dokumentację skrzyżowań drogi powiatowej z drogą wojewódzką. 2.2. Zawartość opracowania Określenie reprezentacji: Zamawiajacy: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim Inwestor: Zarząd Powiatu Grodziskiego. Inwestor (Zarząd Powiatu Grodziskiego) udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa niezbędnego do uzyskania w jego imieniu Decyzji ZRiD w tym złożenia wniosku i uzyskania wszelkich opinii i uzgodnień dokumentacji niezbędnych do prawidłowego złożenia wniosku. Należy uwzględnić w procesie projektowym (strony tytułowe, opisy, tabelki itd.). Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego informowania Zamawiającego o złożeniu wszelkich wniosków w imieniu Inwestora (w zakresie uzgodnień, opinii itp.). 2.2.1. Projekt koncepcyjny Wykonawca w ciągu 14 dni od daty pozyskania map do celów projektowych winien przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia uproszczony projekt koncepcyjny przebudowy i rozbudowy drogi zawierający co najmniej: geometrię drogi, projektowane linie rozgraniczające, proponowany rodzaj i grubość warstw nawierzchni i podbudowy, sposób odwodnienia, rozwiązania dotyczące przebudowy ewentualnych kolizji z istniejącym uzbrojeniem, wskazanie drzew zakwalifikowanych do wycinki. Projekt koncepcyjny będzie podstawą do wykonania projektu podziału. Uczestniczenie w spotkaniu z mieszkańcami celem zapoznania mieszkańców z projektowanymi rozwiązaniami. Projekt koncepcyjny winien być opracowany w 2 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie dwg., dxf, PDF. 2.1.2. Projekt budowlany Projekt drogowy budowlany i projekty branżowe należy wykonać w 5 egz. na mapie do celów projektowych 1:500 z naniesionymi granicami własności pasa drogowego oraz z naniesionymi projektowanymi liniami rozgraniczającymi pas drogowy w formie papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej. Projekty budowlane muszą zawierać min. 1 eg. Projektu zagospodarowania na oryginalnej mapie do celów projektowych. Projekt budowlany drogi winien być opracowany w stopniu szczegółowości umożliwiającym uzyskanie decyzji ZRiD i spełniać wymagania: 1. Wykonawca własnym staraniem i na swój koszt wykona ewentualne operaty wodno-prawne i raporty OOŚ jeśli okażą się niezbędne dla zaprojektowania inwestycji oraz uzyska pozwolenie wodnoprawne i decyzje środowiskowe. 2. Wykonawca w ramach ceny ofertowej zobowiązany będzie do pełnienia nadzoru autorskiego. 3. Cena ofertowa winna obejmować opisane czynności oraz wszelkie koszty ponoszone przez Wykonawcę w celu należytego zrealizowania przedmiotu umowy. 4. Wykonawca zapewni opracowanie dokumentacji projektowej z należytą starannością w sposób określony w aktualnie obowiązujących przepisach, wymaganymi ustawami, w szczególności: a) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, b) Ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, c) Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, d) Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, e) Ustawą z dnia 27 kwietnia Prawo ochrony środowiska, f) Ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, g) Ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, h) Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, i) Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, j) Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, k) Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie, l) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, m) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, n) Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych, o) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, p) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, q) Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko, r) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych obowiązujących w budownictwie s) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 marca 1999 r. w sprawie standardów technicznych dotyczących geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie, t) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego u) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. 5. Dokumentacja powinna być wykonana w sposób umożliwiający opisanie przedmiotu zamówienia do przetargu na roboty budowlane zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych. Dokumentacja powinna być wykonana w sposób umożliwiający realizację pełnego zakresu robót na jej podstawie. 6. Dokumentacja nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfikacją przedmiotu zamówienia lub nie można tego opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne” lub inne równoważne wyrazy. 7. Dokumentacja powinna opisywać przedmiot zamówienia, w tym zastosowane materiały i urządzenia za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności:  europejskie aprobaty techniczne  wspólne specyfikacje techniczne  normy międzynarodowe  inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa powyżej uwzględnia się w kolejności:  polskie normy,  polskie aprobaty techniczne,  polskie specyfikacje techniczne. 2.1.3. Projekt wykonawczy Projekt drogowy wykonawczy należy wykonać w 5 egz. na mapie do celów projektowych 1:500 z naniesionymi granicami własności pasa drogowego oraz z naniesionymi projektowanymi liniami rozgraniczającymi pas drogowy w formie papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej. Projekty wykonawcze winny być opracowane w stopniu szczegółowości umożliwiającym wykonanie robót i zawierać: trwałą stabilizację punktów wierzchołkowych trasy i geodezyjne określenie ich współrzędnych z naniesieniem na plan sytuacyjny oraz opis. 2.1.4. Projekty wykonawcze branżowe Projekty wykonawcze branżowe niezbędne dla realizacji inwestycji polegającej na wykonaniu nawierzchni utwardzonej w tym:  projekty usunięcia ewentualnych kolizji z uzbrojeniem technicznym i zagospodarowaniem terenu  projekty i inwentaryzacja zieleni z wykazem i oznaczeniem na mapie drzew i krzewów do ewentualnego usunięcia  projekt stałej organizacji ruchu z wymaganymi opiniami i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem, Projekty wykonawcze branżowe winny być opracowane w stopniu szczegółowości umożliwiającym wykonanie robót. Projekty wykonawcze branżowe winny być opracowane w 4 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej. 2.2. Mapy do celów projektowych Wykonawca własnym kosztem i staraniem pozyska mapy do celów projektowych. 2.3. Warunki techniczne. Wykonawca na własny koszt uzyska „Warunki Techniczne” do projektowania usunięcia ewentualnych kolizji. 2.4. Badania geotechniczne oraz ocena stanu istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża Wykonawca we własnym zakresie wykona badania geotechniczne oraz oceni stan istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji ZRiD i prawidłowego wykonania projektu drogowego. Projektant własnym staraniem i na swój koszt wykona ewentualne „odkrywki” istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym do opracowania projektu. 2.5. Materiały do wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej - ZRiD Wykonawca własnym staraniem i na swój koszt uzyska komplet materiałów niezbędnych do wydania decyzji ZRiD, w tym między innymi 1. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, 2. wypisy z rejestru gruntów 3. Decyzje pozwolenie wodno-prawne, 4. Opinie zarządcy dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich 5. Opinię komunikacyjną organu zarządzającego ruchem w zakresie geometrii, 6. Zbiorcze zestawienie kosztów budowy, po 1 egz, 7. opinie zarządu województwa, zarządu powiatu, burmistrza i inne opinie wynikające z przepisów ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji z zakresu dróg publicznych tj Dz. U z 2013 r poz. 687, 8. mapa w skali co najmniej w skali 1:500 przedstawiającą proponowany przebieg drogi , z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu, 9. analiza powiązań drogi z innymi drogami publicznymi, 10. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu. Zakres zamówienia nie obejmuje wykonania projektu podziału działek na odcinku od drogi wojewódzkiej do skrzyżowania z drogą gminną nr 150210. Zamawiający na tym odcinku posiada projekt podziału działek. Inwestycję należy zlokalizować w liniach określonych projektem podziału. Natomiast projekt podziału działek na pozostałym odcinku pozostaje po stronie Zamawiającego i zostanie wykonany po określeniu przez Projektanta projektowanych linni rozgraniczających w projekcie koncepcyjnym. Mapę należy sporządzić w kolorze, w skali 1:500 w 5 egz. dla Zamawiającego. Mapa ewidencyjna i zasadnicza prowadzona jest w formie numerycznej w programie GEO-Info. Realizację przedmiotu zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami z zakresu prawa geodezyjnego oraz gospodarki nieruchomościami. Prace związane z wykonaniem podziałów należy uzgodnić z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatu Grodziskiego, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Żyrardowska 48, przy udziale Zamawiającego. Wykonawca działając z upoważnienia Inwestora, którym jest Zarząd Powiatu Grodziskiego, przygotuje wniosek i uzyska decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej ZRiD. 2.6. Specyfikacje techniczne Wykonawca opracuje Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych zgodnie Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 Nr 202 poz.2072 z póź. zm.). Specyfikacje Techniczne winny być opracowane w 2 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej 2.7. Kosztorys Inwestorski i Przedmiar robót Wykonawca opracuje Kosztorys inwestorski i Przedmiar robót zgodnie Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 Nr 130 poz.1389) Przedmiar robót należy sporządzić w sposób szczegółowy np. obliczenie powierzchni każdego zjazdu z podaniem działań arytmetycznych oraz kilometrażu, obliczenie powierzchni każdego odcinka chodnika między zjazdami z podaniem działań arytmetycznych oraz kilometrażu itp. Kosztorys inwestorski i Przedmiar robót winien być opracowany w 2 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie Eksel i PDF 2.8. Uzgodnienia i opinie Wykonawca uzyska na własny koszt wszelkie uzgodnienia i opinie wymagane przepisami prawa, niezbędne do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej w tym od: a) Zarządców Dróg, b) Opinii właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta burmistrza i innych opinii zgodnie z art. 11b Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, c) Organu zarządzającego ruchem, d) ZUD, e) Wykona opracowanie geodezyjne podziału działek niezbędnych do wykupu w celu zrealizowania inwestycji drogowej., f) gestorów mediów zlokalizowanych w obrębie projektowanej inwestycji (w tym: telekomunikacji, energetyki) g) Polskich Wód (jeśli okaże się konieczne wykonanie dokumentacji wodno-prawnej i uzyskanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego), h) Organów właściwych do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (jeśli okaże się konieczne przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko, wykonanie raportu o oddziaływaniu na środowisko), i) Inwestora, j) Właścicieli posesji w zakresie uzgodnienia wjazdów do posesji, k) Właścicieli posesji w zakresie uzgodnienia projektów przyłączy (w razie konieczności), l) Ewentualnie inne uzgodnienia niezbędne do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. 2.9. Dokumentacja w formie numerycznej w podanym niżej układzie: 1. Dokumentacja projektowa na płycie CD – format pliku dxf, dwg, PDF . 2. Opisy techniczne, specyfikacje techniczne, na płycie CD – format pliku MsWord i PDF 3. Kosztorysy inwestorskie, przedmiar, na płycie CD – w programie Seko Smart lub innym programie do kosztorysowania, Eksel i PDF. 2.10. Zakres pełnienia nadzoru autorskiego 1. Wykonawca w ramach ceny ofertowej zobowiązany będzie do pełnienia nadzoru autorskiego. 2. W ramach pełnienia nadzoru autorskiego w całym czasie trwania budowy obowiązkiem Wykonawcy będzie: a) Stwierdzenie w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem. Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski według potrzeb wynikających z postępu robót, jednak nie rzadziej niż raz na trzy tygodnie oraz na każde wezwanie Zamawiającego, dokonane telefonicznie lub faksem, na 3 dni przed oczekiwanym pobytem. Nadzór autorski sprawowany będzie od dnia rozpoczęcia robót budowlanych do ich zakończenia i oddania do użytkowania, celem stwierdzenia zgodności realizacji robót z projektem, b) Uzgadnianie możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. Wykonawca zobowiązuje się do należytej współpracy z Zamawiającym oraz podmiotami, którym zostanie powierzone wykonanie inwestycji tak, aby zapewnić prawidłową i terminową realizację, w tym w szczególności do uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. c) Za prace związane z uszczegółowieniem bądź poprawkami wad dokumentacji projektowej lub związane z wprowadzeniem nieistotnych zmian, wynagrodzenie nie przysługuje. 3. Zamówienie winno być wykonane zgodnie z wymogami SIWZ. 4. Wykonawca zobowiązuje się do uczestniczenia w spotkaniu z mieszkańcami celem zapoznania mieszkańców z projektowanymi rozwiązaniami. 5. Wykonawca zobowiązuje się uzgodnić z mieszkańcami lokalizację i rozwiązanie wysokościowe zjazdów do posesji. 6. Wykonawca na podstawie niniejszej umowy zobowiązuje się do realizacji i przekazania zamawiającemu przedmiotu umowy wykonanego zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, obowiązującymi normami i przepisami, sztuką budowlaną oraz należytą starannością. 7. Zamawiający zobowiązuje się do dokonania wymaganych czynności związanych z przygotowaniem postępowania, w szczególności odebrania prawidłowo wykonanej dokumentacji projektowej oraz do zapłaty wynagrodzenia. 8. Szczegółowo zakres oraz sposób realizacji przedmiotu umowy określa Opis przedmiotu zamówienia, przedstawiony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2.11. Wymagania dot. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. 1. Zamawiający wymaga, by czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usług inżynieryjnych w zakresie projektowania, o ile nie będą wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione (przez Wykonawcę lub podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę chyba, że wykonanie tych czynności nie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz.108, z późn. zm.). 2. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, nie dotyczą wymogu zatrudniania określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia osób do realizacji niniejszego zamówienia. Nie może stanowić spełnienia warunku określonego powyżej samo tylko zatrudnienie ww. osób, które następnie nie będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia. 3. Wykonawca, na żądanie zamawiającego, obowiązany jest udokumentować zatrudnianie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób oraz czynności, które były wykonywane przez te osoby w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. 4. Wykonawca, na żądanie zamawiającego, obowiązany jest przedłożyć dowody zatrudnienia pracowników realizujących zamówienie w formie zanonimizowanych umów o pracę (umowy pozbawione danych osobowych pracowników) lub oświadczenia wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy. 5. Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia ww. osób, w związku z realizacją zamówienia wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 2 % wartości zamówienia brutto za każdy miesiąc braku spełnienia obowiązku zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę, zgodnie z wymogami wskazanymi powyżej . 6. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacja zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia pracowników, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 6 do SIWZ), 3. Na wykonane usługi Wykonawca udzieli, co najmniej 36-miesięcznej rękojmi dla dokumentacji projektowej, licząc od daty przekazania dokumentacji i podpisania protokołu odbioru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność stanowiąca przedmiot zamówienia nie wymaga posiadania szczególnych uprawnień wynikających z przepisów prawa.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII ust. 4 lit. a-c niniejszej specyfikacji składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że: a) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo , że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 5. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia dotyczące, wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych, w art. 22a ustawy oraz dotyczących podwykonawców, składane są w oryginale. 6. Pozostałe dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, inne niż oświadczenia, o których mowa wyżej, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje wykonawca albo podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca- odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Wszelkie druki, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ są wzorami mającymi ułatwić Wykonawcy złożenie oferty. Dopuszcza się zastosowanie innych druków oświadczeń i wykazów pod warunkiem, że będą one zawierały wszystkie wymagane informacje. 9. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach