Przetargi.pl
Budowa ścieżki edukacji ekologicznej wzdłuż obszaru Natura 2000 Dorzecze Regi w Gminie Resko

Gmina Resko ogłasza przetarg

  • Adres: 72-315 Resko, Rynek 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-91 3951503 w. 37 , fax. 0-91 3951205
  • Data zamieszczenia: 2012-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Resko
    Rynek 1 1
    72-315 Resko, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-91 3951503 w. 37, fax. 0-91 3951205
    REGON: 81168445600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.resko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ścieżki edukacji ekologicznej wzdłuż obszaru Natura 2000 Dorzecze Regi w Gminie Resko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki edukacyjnej na terenie Gminy Resko. Podstawą opracowania dokumentacji projektowej jest Program Funkcjonalno - Użytkowy ( dalej PFU ) wraz z załącznikami ( mapa terenu przebiegu ścieżki, przykładowe rozwiązania wyposażenia, zdjęcia poglądowe wykonane w terenie przewidzianej do realizacji ścieżki edukacyjnej ). Kompleksowy zakres realizacji projektu obejmuje wykonanie ścieżki edukacji ekologicznej opartej o stworzenie 10 przystanków. Dodatkowo ścieżka będzie idealnym miejscem do prowadzenia zajęć plenerowych dotyczących przyrody realizowanych przez szkoły znajdujące się w Gminie Resko. 1. Zakres projektu obejmie następujące przystanki: 1) Przystanek nr 1 - Łagiewniki, 2) Przystanek nr 2 - między Łagiewnikami a Reskiem na wysokości wsi Sosnowo, 3) Przystanek nr 3 - między Łagiewnikami a Reskiem na wysokości wsi Lubień Dolny, 4) Przystanek nr 4 - między Łagiewnikami a Reskiem na wysokości wsi Prusim, 5) Przystanek nr 5 - Resko (Miasto): a) Park Miejski, b) Wzdłuż istniejącej ścieżki spacerowej biegnącej od skrzyżowania ulicy Nadrzecznej i Młyńskiej do przystani kajakowej na wysokości ulicy Zielonej, c) Miejsce przy przystani kajakowej na wysokości ulicy Zielonej, d) Od mostku przy rzece Redze do Alei Wolności, 6) Przystanek nr 6 - między Reskiem a Żerzynem na wysokości wsi Piaski, 7) Przystanek nr 7 - między Reskiem a Żerzynem na wysokości wsi Czarne, 8) Przystanek nr 8 - Żerzyno, 9) Przystanek nr 9 - między Żerzynem, a Taczałami, 10) Przystanek nr 10 - Taczały. 2. Zakres zadania obejmie: 1) ustawienie tablic informacyjnych, wiat pow. min 10 m2, koszy na śmieci, ławek, stojaków na rowery, 2) wykonanie ogrodzenia terenu wybranych przystanków, 3) oznaczenia i kierunkowskazy ułatwiające sprawne poruszanie się po ścieżce edukacyjnej, 4) dodatkowo (oprócz ww. zakresu) jedynie w Parku Miejskim w Resku: a) Przebudowę nawierzchni głównych ciągów komunikacyjnych długości około 1460 mb, które muszą zapewnić możliwość poruszania się pojazdów obsługi o masie 2,5 Mg. Podłoże pod konstrukcje nawierzchni musi posiadać grupę nośności G1 o module sprężystości (wtórnym) nie mniejszym niż 80 MPa. Wszystkie ciągi komunikacyjne muszą być wykonane o nawierzchni mineralnej ( np. typu hanse grand ) i nie mogą mieć szerokości mniejszej niż 3,0 m. Nawierzchnie muszą być ograniczone opornikami granitowymi. Wszystkie elementy ograniczające nawierzchnie należy projektować na ławach betonowych, a w obszarze terenów podmokłych konstrukcję nawierzchni wzmacniać geotekstyliami (geowłokniny). Orientacyjna powierzchnia nawierzchni mineralnej (ścieżka, place pod tablice informacyjne, altanę ) - 4500 m2. Miejsca skrzyżowań ścieżek wykonać w formie rond z wysepką środkową w ilości i o średnicach wysepki odpowiednio: D=1 m - 1 sztuka, D=2 m - 3 sztuki, D=3 m - 3 sztuka, D=4 m - 1 sztuka, skrzyżowania na obwodzie wysepek szerokości min. 3 m w formie rond. Wszystkie ścieżki należy wynieść ponad teren istniejący tak aby umożliwić naturalny odpływ wody ze ścieżki. b) Podczyszczenie rowów odwadniających i umocnienie skarp długości około 790 mb. c) Naprawę przepustów cieków wodnych poprzez odczyszczenie, uzupełnienie ubytków betonowych i kamiennych, wzmocnienie wlotu i wylotu płytami ażurowymi, wzmocnienie dna przepustu płytami betonowymi oraz wykonanie obustronnej barierki ochronnej z rur stalowych o D=50 mm ocynkowanych i malowanych proszkowo. d) Oczyszczenie przepustów lub wymiana na nowe (np. przepust przy mostku przez rz. Regę). e) Formowanie i wzmocnienie skarp ścieżek biegnących w nasypach, a zwłaszcza podmokłego odcinka do mostku na rz. Redze, gdzie ścieżka jest sukcesywnie zalewana, na odcinku tym istnieje konieczność podniesienia niwelety ścieżki od istniejącej na odcinku około 300 m do rzędnej 39.10 m n.p.m, oraz na odcinku około 125 m istnieje konieczność podniesienia niwelety ścieżki do rzędnej 40 m n.p.m. (wyjście z parku na ulicę Sportową przy skrzyżowaniu z ulicą Kopernika). f) Wzmocnienia skarp ścieżki na odcinkach przebiegających w terenie podmokłym faszyną lub palisadą z belek drewnianych konserwowanych ciśnieniowo. g) Budowę systemu oświetlenia ścieżek : i. słupy parkowe stalowe typu stylowego o H=5 m, na fundamencie, betonowym ( takie jak występują na terenie starego miasta Reska ); ii. oprawy parkowe (wzór opraw zamontowanych na Starym Mieście) wyposażonymi w fabryczne moduły LED z odbłyśnikiem regulowanym, iii. ilości słupów oświetleniowych z oprawami: pojedyncze - 50 szt, poczwórne - 10 szt; h) Budowę elementów małej architektury tj. ławki parkowe z oparciem na podstawie żeliwnej długości min 2,0 m, zabezpieczone antykorozyjnie posadowione i mocowane na fundamencie prefabrykowanym, ustawiane w zatokach z podnóżkami wyłożonymi kostką kamienną granitową i krawężnikami granitowymi. Altana ( o powierzchni min. 10 m2 z ławkami i stołem) , wykonane z drewna, stojaki rowerowe, kosze na śmieci konstrukcji metalowej z daszkiem umożliwiające łatwe opróżnianie. Wykonanie oraz ustawienie poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia będzie odbywało się, w odniesieniu do poszczególnych przystanków, w zależności od potrzeb następująco : 5) tablice informacyjne ustawione na trasie ścieżki dydaktycznej będą prezentowały wybrane gatunki roślin i zwierząt objęte ścisłą i częściową ochroną, wybrane pomniki przyrody występujące na obszarze realizacji projektu oraz metody ochrony przyrody; 6) ławki ustawione na terenie wybranych przystanków pozwolą na odpoczynek w czasie przejścia lub przejazdu rowerem ścieżką edukacyjną; 7) wiaty, altana umożliwią zadaszenie. Pozwoli to np. na prowadzenie zajęć z zakresu edukacji ekologicznej przy deszczowej pogodzie; 8) oświetlenie pozwoli na przyglądanie się tablicom informacyjnym oraz gatunkom chronionym przy braku światła dziennego; 9) wykonanie nawierzchni utwardzonej mineralnej alejek parkowych w Resku pozwoli na komfortowe i bezpieczne przemieszczanie się osób chcących zapoznać się z bioróżnorodnością występującą w tym miejscu oraz wiadomościami na jej temat, jak również informacjami na temat ochrony przyrody; 10) kosze na śmieci pomogą w zachowaniu czystości na trasie ścieżki dydaktycznej oraz będą zachęcały do niezaśmiecania środowiska; 11) ogrodzenie terenu wybranych przystanków pomoże w zachowaniu bezpieczeństwa na ich terenie; 12) rowerzyści będą mogli ustawić swoje rowery na stojakach dla rowerów i zapoznać się z treścią tablic informacyjnych oraz podziwiać piękno przyrody. UWAGA: Z zakresu robót wskazanym w PFU Zamawiający rezygnuje z budowy nowego mostku przez rz. Rega. Pozostały zakres robót wskazany w PF -U jest obowiązujący w przedmiocie zamówienia 3. Zakres zamówienia obejmuje : 3.1 Opracowanie koncepcji wykonania robót budowlanych i przedłożenia jej Zamawiającemu. Po zaakceptowaniu koncepcji przez Zamawiającego, Wykonawca przystąpi do opracowania dokumentacji projektowej na przedmiotowe zadanie. Zamawiający najdalej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania koncepcji, zaakceptuje ją bądź zgłosi ewentualne uwagi. 3.2 Opracowanie dokumentacji projektowej dla robót wymagających pozwolenia na budowę (np. linii kablowej zasilającej oświetlenie ścieżek oraz montaż słupów i opraw parkowych), lub zgłoszenia wynikających z załączonego Programu Funkcjonalno Użytkowego w zakresie i ilościach zgodnym z PFU 3.2.1 projektu budowlanego w 5-ciu egzemplarzach wersji papierowej i na DVD, który zawierać będzie: a) projekt zagospodarowania działki, b) projekt architektoniczno-budowlany, branżowy dla elementów wchodzących w skład ścieżek edukacyjnych, c) uzgodnienia i opinie pod względem wymagań technicznych, przyłączeniowych, ochrony przyrody, d) oświadczenia właściwych jednostek organizacyjnych o zapewnianiu dostawy energii elektrycznej i dostępu do dróg, e) informacje dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 3.2.2 projektów wykonawczych w 5-ciu egzemplarzach wersji papierowej i na DVD w zakresie: a) przyłącza elektrycznego do linii zasilającej oświetlenie parkowe, b) budowy oświetlenia zewnętrznego parkowego, c) budowy ścieżek ( roboty drogowe ), d) budowy i wyposażenia poszczególnych przystanków, e) opracowanie wytycznych do realizacji robót uwzględniających wymagania ochrony środowiska naturalnego, 3.2.3 wykonanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w 2 egzemplarzach wersji papierowej i na DVD, 3.2.4 uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę na cały kompleks. 3.3 Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej. 3.4 Informacje i wymagania dotyczące opracowania dokumentacji projektowej. 1. Mapy do celów projektowych w wersji papierowej i elektronicznej oraz ich aktualizacja i uzupełnienie leżą po stronie wykonawcy. 2. Wykonawca przeniesie autorskie prawa majątkowe na Zamawiającego we wszelkich polach eksploatacji związanych z wybudowaniem i promocją Projektu. Wykonawca nie może się uchylić od przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego. Przeniesienie praw autorskich na Zamawiającego nastąpi z chwilą zawarcia umowy na wykonanie przedmiotu umowy. Zamawiający nie dopuszcza jakichkolwiek zastrzeżeń wykonawcy w zakresie wykorzystywania opracowań będących przedmiotem postępowania. 3. Projekt budowlany i wykonawcze oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych opracować zgodnie z : a) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, b) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. 4. Wykonawca przed rozpoczęciem prac projektowych wykona i uzgodni koncepcję zagospodarowania terenu z Zamawiającym. 5. Przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę oraz zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę Wykonawca uzyska akceptację Zamawiającego dla rozwiązań projektowych zawartych w projekcie budowlanym i dla zagospodarowania terenu. 6. Projekt budowlany i projekty wykonawcze w 5 egz. wersji papierowej (trwale zszyte) w teczkach i segregatorach+ 3 egz. w wersji elektronicznej na płycie DVD w programie powszechnie dostępnym ( pdf ). 7. Wszelkie decyzje, wnioski, uzgodnienia i inne dokumenty tworzące komplet dokumentacji zostaną wykonane w wersji oryginalnej papierowej oraz w wersji elektronicznej na płycie CD - opracowanie w formacie pdf. 8. Dokumentacja projektowa powinna być zaopatrzona w następujące załączniki: a) wykaz opracowań dokumentacji projektowej z podaniem nazw wszystkich teczek dokumentacji, b) pisemne oświadczenie Wykonawcy, że dokumentacja projektowa jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, c) dokumenty uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie przedmiotowego projektowania, d) oświadczenie Wykonawcy o przeniesieniu autorskich praw majątkowych na Zamawiającego 9. Wykonawca musi uzyskać wszelkie niezbędne warunki techniczne, przyłączeniowe, opinie i zezwolenia oraz pozwolenie na budowę/decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji, uzgodnić dokumentację ZUD. 10. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie wykonawcy robót. 11. Wykonawca musi wykonać wtórnik geodezyjny w zakresie niezbędnym do przedłożonego opracowania dokumentacji budowlanej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów. 12. Obsługa geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą i koszty z tym związane leżą po stronie wykonawcy. 13. Odtworzenie dróg, chodników, podjazdów, terenów zielonych, nie związanych z realizacją zadania, a zniszczonych w trakcie trwania robót i koszty z tym związane leżą po stronie wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451120005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 20.000 złotych słownie: dwadzieścia tysięcy złotych. 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 3. Bank: Spółdzielczy w Gryficach, Oddział Resko 4. Nr rachunku : 91 9376 0001 0050 6515 2003 0007 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Budowa ścieżki edukacji ekologicznej wzdłuż obszaru Natura 2000 Dorzecze Regi w Gminie Resko 5. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 6. Wadium może być wnoszone w formie: pieniądza, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 7. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: a) nazwa i adres Zamawiającego; b) nazwę przedmiotu zamówienia; c) nazwę i adres Wykonawcy; d) termin ważności gwarancji; 9. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 10. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie na rachunku bankowym Zamawiającego zostanie uznana pełna kwota wymaganego wadium. 11. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, że odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do jego wnoszenia. 14. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 16. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach: a) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, b) jeżeli wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko?nania umowy, d) jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.resko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach