Przetargi.pl
Budowa ścieżek pieszo-rowerowych wraz z oświetleniem wzdłuż dróg wojewódzkich nr 457 i 458 oraz budowa parkingów Bike & Ride na terenie Gminy Popielów – wykonanie dokumentacji projektowej

Gmina Popielów ogłasza przetarg

  • Adres: 46-090 Popielów, Opolska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. -
  • Data zamieszczenia: 2019-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Popielów
    Opolska 13
    46-090 Popielów, woj. opolskie
    tel. -
    REGON: ---00000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.popielow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ścieżek pieszo-rowerowych wraz z oświetleniem wzdłuż dróg wojewódzkich nr 457 i 458 oraz budowa parkingów Bike & Ride na terenie Gminy Popielów – wykonanie dokumentacji projektowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (zwanej w dalszej części niniejszej SIWZ decyzją ZRID) dla zadania pn.: „Budowa ścieżek pieszo-rowerowych wraz z oświetleniem wzdłuż dróg wojewódzkich nr 457 i 458 oraz budowa parkingów Bike & Ride na terenie Gminy Popielów” – z podziałem na części. Zadanie realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa III, działanie 3.1 Strategie niskoemisyjne, Poddziałanie 3.1.2 Strategie niskoemisyjne w Aglomeracji Opolskiej. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA OBEJMUJE ODPOWIEDNIO: 3.2. Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany za pomocą Programu Funkcjonalno – Użytkowego (nazywanego dalej PFU) stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ. PFU obejmuje opis całego zadania, przeznaczenie opracowywanej dokumentacji projektowej i ukończonych robót budowlanych oraz stawiane im wymagania prawne, techniczne, ekonomiczne, materiałowe, funkcjonalne. 3.3. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia z podziałem na zadania częściowe podano poniżej: 1. CZĘŚĆ I: 1) opracowanie dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji ZRID) dla zadania pn.: Budowa ścieżki pieszo-rowerowej wraz z oświetleniem wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 458, na odcinku Popielów - Popielowska Kolonia (ciąg drogi wojewódzkiej nr 458 relacji Popielów – Obórki), od skrzyżowania dróg wojewódzkich 457 i 458 (koło stacji ORLEN) do mostu na rzece Odra; 2) przedmiot zamówienia dla tej części został opisany w PFU jako odcinek nr 1 (ok. 3,92 km); 3) dla przedmiotowego odcinka należy zaprojektować oświetlenie drogowe typu LED punktowe w miejscach newralgicznych (oświetlenie w postaci latarni z ogniwami fotowoltaicznymi) – 5 szt.; 4) W przypadku równoczesnego realizowania projektu dot. budowy ścieżki pieszo-rowerowej/rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 458 przez Gminę Lewin Brzeski, Wykonawca przedmiotu zamówienia powinien na bieżąco koordynować i uzgadniać rozwiązania projektowe oraz materiałowe z Zamawiającym oraz przedstawicielem Gminy Lewin Brzeski; 2. CZĘŚĆ II: 1) opracowanie dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji ZRID) dla zadania pn.: Budowa ścieżki pieszo-rowerowej wraz z oświetleniem wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 457 oraz budowa parkingu Bike & Ride w Popielowie, na odcinku Popielów – Stare Kolnie (ciąg drogi wojewódzkiej nr 457 relacji Brzeg – Dobrzeń Wielki), od zabudowań przy ul. Brzeskiej nr 68 w Popielowie do początku zabudowań w Starych Kolniach – ul. Św. Jana Pawła II; 2) przedmiot zamówienia dla tej części został opisany w PFU jako odcinek nr 2 (ok. 2,05 km) oraz lokalizacja parkingu Bike&Ride nr 2; 3) dla przedmiotowego odcinka należy zaprojektować oświetlenie drogowe typu LED punktowe w miejscach newralgicznych (oświetlenie w postaci latarni z ogniwami fotowoltaicznymi) – 7 szt.; 3. CZĘŚĆ III: 1) opracowanie dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji ZRID) dla zadania pn.: Budowa ścieżki pieszo-rowerowej wraz z oświetleniem wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 457 oraz budowa parkingu Bike & Ride w Stobrawie, na odcinku Stare Kolnie – Stobrawa (ciąg drogi wojewódzkiej nr 457 relacji Brzeg – Dobrzeń Wielki) od końca zabudowań w m. Stare Kolnie – ul. Św. Jana Pawła II, do przystanku PKS w m. Stobrawa – ul. Jakuba Kani oraz od końca zabudowań w miejscowości Stobrawa do granicy gminy Popielów; 2) przedmiot zamówienia dla tej części został opisany w PFU jako odcinek nr 3 (ok. 2,26 km) i nr 4 (ok. 1,77 km) oraz lokalizacja parkingu Bike&Ride nr 1; 3) dla przedmiotowego odcinka (nr 3) należy zaprojektować oświetlenie drogowe typu LED punktowe w miejscach newralgicznych (oświetlenie w postaci latarni z ogniwami fotowoltaicznymi) – 4 szt.; 3.4. Przedmiot zamówienia dla każdej z części obejmuje: 1. Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na realizację przedmiotowego zamierzenia, w tym m.in.: 1) obsługa geodezyjna, w tym. m.in. opracowanie map do celów projektowych w skali wymaganej przez obowiązujące przepisy prawa (w niezbędnej ilości), tymczasowe oznaczenie w terenie fragmentów działek wydzielanych pod budowę ścieżek, 2) projekty podziału nieruchomości (7 egz. w wersji papierowej), 3) niezbędne dokumentacje, wnioski, operaty, pozwolenia, uzgodnienia, opinie, sprawdzenia wynikające z przepisów w celu uzyskania decyzji ZRID, 4) projekt budowlany wszystkich branż z elementami projektu wykonawczego (7 egz. w wersji papierowej) 5) uzyskanie prawomocnej decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, 6) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego (BIOZ) 7) sporządzenie projektu docelowej organizacji ruchu wraz z jej zatwierdzeniem (4 egz. w wersji papierowej), 8) wykonanie opracowań z zakresu ochrony środowiska wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia (jeżeli przepisy prawa tego wymagają), 9) opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem pozwoleń wodnoprawnych (jeżeli przepisy prawa tego wymagają), 10) wykonanie szczegółowej inwentaryzacji zieleni wraz z planem wyrębu (6 egz. w wersji papierowej), 11) wykonanie badań geotechnicznych podłoża gruntowego (w ilości niezbędnej do prawidłowego wykonania projektu budowlanego z elementami projektu wykonawczego), 12) inne projekty, które podczas ustaleń z zamawiającym uznane zostaną za niezbędne do prawidłowego wykonania zadania lub wynikające z przepisów prawa (nie wykraczające poza zakres przedmiotu zamówienia), 13) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (2 egz. w wersji papierowej), 14) przedmiar robót wszystkich branż z uwzględnieniem robót towarzyszących zawierający zestawienia przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych (2 szt. w wersji papierowej), 15) kosztorys inwestorski winien być sporządzony metodą uproszczoną do ustalenia szacunkowej wartości inwestycji; Dla całego opracowania należy opracować jeden kosztorys uwzględniający wszystkie branże (2 szt. w wersji papierowej), 16) kompletna dokumentacja w wersji elektronicznej edytowalnej .doc/.docx, .dwg/.dxf oraz .pdf, natomiast kosztorysy i przedmiary w wersji .pdf oraz .ath, a także skany niezbędnych opinii i uzgodnień w formacie .pdf, na dysku CD/DVD (3 szt.) oraz na nośniku pamięci USB (3 szt.); 2. Niezwłoczne przygotowywanie pisemnych odpowiedzi na pytania wykonawców robót, udzielania wyjaśnień dotyczących opracowanej dokumentacji projektowej oraz dokonywania ewentualnych modyfikacji (poprawek i uzupełnień) w opracowanej dokumentacji projektowej, w trakcie przeprowadzanego przez Zamawiającego na podstawie dokumentacji stanowiącej przedmiot zamówienia postępowania przetargowego na realizację robót budowlanych dla przedmiotowego przedsięwzięcia; 3. Sprawowanie nadzoru autorskiego w rozumieniu art. 20 ust. 1 pkt 4) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm) w czasie robót budowlanych wykonywanych na podstawie opracowanej dokumentacji. 1) Nadzór autorski będzie obejmował: a) pobyt na budowie – do 10 razy, b) pobyt w siedzibie Zamawiającego – do 10 razy, c) prace w siedzibie nadzoru autorskiego, d) opracowanie opinii – do 5 razy; 2) Zamawiający zawiadomi pisemnie Wykonawcę o planowanym rozpoczęciu realizacji prac objętych dokumentacją projektową. Zlecenie wykonania nadzoru autorskiego będzie następować pisemnie, z jednoczesnym przekazaniem zlecenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej, na wskazany przez Wykonawcę adres e-mail. Równocześnie Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zleceniu telefonicznie. 3) w ramach nadzoru autorskiego Wykonawca zobowiązany będzie m.in. do: a) opiniowania zgodności wszystkich projektów wykonywanych przez Wykonawcę robót zadania inwestycyjnego w zakresie zgodności z wymaganiami dokumentacji projektowej, b) wykonywania projektów zamiennych, c) wyjaśniania wykonawcy prac objętych dokumentacją budowlaną wątpliwości powstałych w toku realizacji robót, d) niezwłocznego wykonania poprawek i uzupełnień w dokumentacji projektowej; 4. Pośredniczenie pomiędzy Zamawiającym a zarządcą drogi w celu zapewnienia prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, tj. w celu uzyskania prawomocnej decyzji ZRID dla przedmiotowego przedsięwzięcia; 3.5. Niezbędne wymagania i obowiązki dla każdej z części: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania lokalizacji tras ścieżek ze stanem faktycznym w terenie przed przystąpieniem do realizacji dokumentacji projektowej. 2. Wykonawca zapewni niezbędny zespół projektowy, w tym projektanta branży drogowej bez ograniczeń oraz projektantów wszystkich niezbędnych branż do wykonania kompletnej dokumentacji projektowej; 3. Wykonawca uzyska/sporządzi wszystkie niezbędne materiały wyjściowe do wykonania dokumentacji projektowej, w tym m.in.: 1) wypisy i wyrysy, 2) aktualne mapy do celów projektowych, 3) operaty wodno-prawne i hydrologiczne, 4) zgody na odprowadzenie wód, 5) warunki przebudowy kolidujących sieci, 6) badania geotechniczne podłoża gruntowego (w ilości niezbędnej do prawidłowego wykonania projektu budowlanego), 7) wszelkie niezbędne decyzje, uzgodnienia, opinie wymagane przepisami prawa; 4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z wymogami zawartymi w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko ze zmianą zawartą w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/52/UE z dnia 16 kwietnia 2014 r., oraz dyrektywą 2001/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2001 r. w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko. Wykonawca zobowiązany będzie do współpracy z Zamawiającym w trakcie ubiegania się o uzyskanie pozytywnej opinii jednostki współfinansującej przedmiot zamówienia o zgodności dokumentacji projektowej z ww. dyrektywami. Zamawiający informuje, że dokumentację projektową wraz z uzyskaną decyzją ZRID przekaże niezwłocznie jednostce współfinansującej. Jednostka Współfinansująca w terminie 20 dni roboczych od otrzymania ww. dokumentów dokonuje oceny lub wzywa do uzupełnienia braków (w przypadku braków bieg terminu zostaje przerwany). Z uwagi na powyższe, by termin uzyskania opinii nie został wydłużony, dokumentacja projektowa musi spełniać wszystkie powyższe wymagania. 5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej, w szczególności w przypadku proponowanych w niej rozwiązań materiałowych, urządzeń, produktów, technologii czy systemów z zachowaniem przepisów wynikających z ustawy PZP, gdyż przedmiotowa dokumentacja będzie podstawą do przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane zgodnie z ww. ustawą. Zwłaszcza zgodnie z art. 29-31 ustawy Pzp, tj. do wykonania opisów za pomocą parametrów technicznych, jakościowych czy funkcjonalnych bez podawania ich producentów, znaków towarowych, nazw, patentów, pochodzenia lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Jeżeli nie będzie to możliwe ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia i jedyną możliwością będzie podanie nazwy rozwiązań materiałowych, urządzeń, produktów, technologii czy systemów, to Wykonawca (projektant) zobowiązany jest do podania co najmniej jednego/dwóch rozwiązań materiałowych, urządzeń, produktów, technologii czy systemów wraz z dodaniem wyrazu „lub równoważny” oraz określenia minimalnych wymagań dotyczących ich równoważności, przy czym wymogi równoważności muszą być możliwe do zrealizowania i niedopuszczalne jest formułowanie iluzorycznych kryteriów równoważności, wskazujących na jednego producenta/pochodzenie. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania takich kryteriów równoważności, dzięki którym wykonawca i Zamawiający w oparciu o metodę zero-jedynkową będą w stanie ocenić, czy dane rozwiązanie spełnia istotne parametry wymagane przez Zamawiającego i w konsekwencji stwierdzić czy nosi przymiot rozwiązania równoważnego. Powyższe nie ma zastosowania jeżeli nie prowadzi do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. 6. Wykonawca przeniesie na Zmawiającego całość majątkowych praw autorskich do dokumentacji projektowej, o której mowa powyżej oraz innych dokumentów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz. U. z 2018 poz. 1191 z późn. zm.), w tym także prawo do zezwolenia na wykonywanie zależnych praw autorskich z chwilą zapłaty wynagrodzenia za przedmiot zamówienia. 7. Wykonawca zobowiązany jest znać i stosować wszystkie przepisy związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w brzmieniu obowiązującym w okresie umowy. 8. Zakres dokumentacji projektowej oraz zawarte w niej rozwiązania muszą być zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami oraz warunkami technicznymi, wszystkimi przepisami technicznymi zawartymi w rozporządzeniach i ustawach, obowiązującymi na dzień sporządzania dokumentacji i jednocześnie na dzień ubiegania się o wydanie decyzji ZDRID, w szczególności zgodnie z: 1) ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. 2018 r. poz. 1474), 2) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.) 3) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. nr 130 poz. 1389 z późn. zm.), 4) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 1129), 5) rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa I Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1935), 6) wszelkimi niezbędnymi przepisami z zakresu prawa budowlanego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, prawa geodezyjnego, ochrony środowiska 7) obowiązującymi standardami, obowiązującymi normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, 8) ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) 9) wszystkimi opiniami i uzgodnieniami wydanymi na etapie przygotowywania dokumentacji projektowej, a także zgodnie z uzgodnieniami Zarządcy drogi i Zamawiającego; 9. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania pierwszego harmonogramu prac rzeczowo – terminowego na podstawie zasad podanych w SIWZ oraz istotnych postanowieniach umowy (Załącznik nr 9 do SIWZ) oraz jego i przedłożenia Zamawiającemu do 7 dni od podpisania umowy. Według harmonogramu prac prowadzone będą prace projektowe. Harmonogram prac podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Ewentualna aktualizacja harmonogramu prac również będzie wymagała zatwierdzenia ze strony Zamawiającego. 10. Wykonawca na etapie prac projektowych zobowiązany jest do uzgadniania z Zamawiającym oraz z Zarządcą drogi na bieżąco poszczególnych opracowań i rozwiązań projektowych dla całości przedmiotu zamówienia oraz uzyskania ostatecznych wersji opracowań dokumentacyjnych. Wszelkie założenia projektowe przed przekazaniem ich do dalszych uzgodnień podlegają zaopiniowaniu ze strony Zamawiającego oraz Zarządcy drogi. Celem bieżącego informowania o postępie prac projektowych Wykonawca ma obowiązek przekazywania Zamawiającemu comiesięcznych raportów zaawansowania prac projektowych. Raport ten winien zawierać wyszczególnienie dokonanych czynności projektowych oraz procentowe zaawansowanie wykonania poszczególnych elementów harmonogramu prac projektowych. Powyższy raport należy przedłożyć do Zamawiającego nie później niż do 10 dnia każdego miesiąca. 11. W ramach współpracy Wykonawcy z Zamawiającym do zadań Wykonawcy należy: 1) organizacja i udział w spotkaniach (organizowanych na prośbę własną lub żądanie Zamawiającego) z przedstawicielami władz samorządowych, właścicielami (zarządcami) terenów, na których zlokalizowana jest inwestycja i innymi zainteresowanymi stronami dotyczących ew. konsultacji społecznych, wizji lokalnych i prezentacji projektu oraz innych uzgodnień, w zakresie i na zasadach określonych w przepisach prawa i wytycznych obowiązujących i wprowadzanych w okresie trwania umowy; 2) uczestniczenie w Radach Technicznych (organizowanych na prośbę własną lub żądanie Zamawiającego) i innych spotkaniach na żądanie Zamawiającego; 3) sporządzanie protokołów z rozpatrzenia różnych uwag i wniosków do opracowywanej dokumentacji projektowej otrzymanych przez Wykonawcę, protokołów z konsultacji społecznych oraz przekazywanie ich na bieżąco Zamawiającemu; 4) reprezentowanie Zamawiającego w kontaktach z władzami lokalnymi wszystkich szczebli w zakresie wynikającym z realizacji przedmiotu zamówienia; 5) zapewnienie poufności wszystkich informacji uzyskanych od Zamawiającego w związku z realizacją niniejszego zamówienia; 6) współpracowanie z Zamawiającym w sprawach merytorycznych i formalnych, które wystąpią w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia; W tym celu Strony wyznaczą swoich przedstawicieli; 7) w przypadku równoczesnego realizowania przez Zamawiającego projektów dot. budowy ścieżek pieszo-rowerowych dla pozostałych części wydzielonych z całego zadania inwestycyjnego („Budowa ścieżek pieszo-rowerowych wraz z oświetleniem wzdłuż dróg wojewódzkich nr 457 i 458 oraz budowa parkingów Bike & Ride na terenie Gminy Popielów”), Wykonawca przedmiotu zamówienia (danej części) powinien na bieżąco koordynować i uzgadniać rozwiązania projektowe oraz materiałowe z Zamawiającym oraz przedstawicielami Wykonawców wybranych do realizacji pozostałych części całego zadania inwestycyjnego (jeżeli pozostałe części zostaną udzielone innym Wykonawcom); 8) projektowanie obiektów budowlanych tak, by zapewnić optymalną ekonomiczność budowy i eksploatacji; 9) projektowanie obiektów budowlanych i urządzeń z zastosowaniem nowoczesnych konstrukcji, materiałów i technologii robót; 12. Wykonana dokumentacja projektowa będzie branżowo wzajemnie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zawierać będzie wymagane potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, wymagane opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikającym z przepisów, a także spis opracowań i dokumentacji składających się na komplet przedmiotu zamówienia. Posiadać będzie oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w art. 20 ustawy Prawo budowlane, podpisane przez projektantów odpowiedzialnych za spełnienie tych wymagań, że została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i w stanie kompletnym z punku widzenia celu, któremu ma służyć, a także informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 13. Opracowania projektowe powinny być wykonane z należytą starannością oraz z odpowiednią szczegółowością (dokładnością). Odpowiednia szczegółowość dotyczy istniejących i projektowanych parametrów terenu i parametrów wchodzących w skład dokumentacji projektowych. Rozwiązania projektowe zamieszczane w materiałach projektowych służących do uzyskania potrzebnych opinii, uzgodnień i pozwoleń powinny przedstawiać niezbędny na danym etapie zakres szczegółowości projektowanego zadania inwestycyjnego. 14. Wykonawca opracuje szatę graficzną dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi, a w szczególności: 1) zapewniając czytelność, przejrzystość i jednoznaczność treści, a części opisowa będzie wykonana za pomocą komputerowego edytora tekstów w formacie .doc/.docx; 2) tekst dokumentacji projektowej należy sporządzić zgodnie z zasadami języka polskiego tzn. poprawnie pod względem stylistycznym, gramatycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym, przy użyciu dostępnych formatów tekstu takich jak: wielkość czcionki, wyróżnienia, pogrubienia, kursywa, justowanie; 3) część rysunkowa będzie wykonana przejrzyście i czytelnie; rysunki będą wykonane wg. zasad rysunku technicznego w technice cyfrowej w formacie .dwg/.dxf, 4) format arkuszy rysunkowych będzie ograniczony do niezbędnego minimum i złożony do formatu A-4, 5) każdy rysunek powinien być opatrzony metryką, podobnie jak strony tytułowe i okładki poszczególnych części składowych opracowania projektowego, 6) część obliczeniowa – obliczenia ilości wszystkich niezbędnych robót (kosztorysy i przedmiary) będą wykonane w formie cyfrowej za pomocą programów posiadających rozszerzenie .ath, 7) całość dokumentacji będzie oprawiona twardą oprawą, na odwrocie której będzie spis treści i dostarczona w teczkach z trwałym uchwytem, 15. W ramach umowy Wykonawca, na wniosek Zamawiającego, w miarę potrzeby uaktualni (bez dodatkowego wynagrodzenia) kosztorys inwestorski w oparciu o poziom cen występujący w tym czasie. 16. Wykonawca będzie stosował metody wykonywania pomiarów i badań przy inwentaryzacjach oraz metody obliczeń i oprogramowanie komputerowe przy ocenach stanu technicznego i pracach projektowych zgodne z wymaganiami umowy, obowiązującymi przepisami i normami. Oprogramowanie komputerowe powinno posiadać wymagane prawem licencje na użytkowanie. Zakres posiadanej licencji na użytkowanie programów komputerowych musi być zgodny z zakresem i sposobem wykorzystania oprogramowania przewidzianym przez Wykonawcę do wykonania dokumentacji projektowej. 17. Wykonawca będzie odpowiadał za ochronę opracowań projektowych i za wszelkie materiały wyjściowe używane i otrzymane w trakcie prac projektowych. Wykonawca będzie utrzymywał opracowania projektowe i materiały wyjściowe do czasu przekazania ich Zamawiającemu. 18. Minimalny zakres gwarancji/rękojmi: 1) Na wykonaną kompletną dokumentację projektową – a także odrębnie dla poszczególnych projektów objętych tą dokumentacją, Wykonawca udziela gwarancji na okres 36 miesięcy, licząc od dnia dokonania odbioru tej dokumentacji wraz z ostateczną decyzją ZRID, potwierdzonej stosownym protokołem zdawczo-odbiorczym sporządzonym przez Wykonawcę i Zamawiającego. Gwarancja dotyczy odpowiedzialności szczególnie za wady ukryte oraz jakości opracowanej dokumentacji. Wykonawca gwarantuje tym samym, że po odbiorze dokumentacji nie ujawnią się żadne wady projektu budowlanego i wykonawczego. Wadą będzie w szczególności taka cecha dokumentacji, która doprowadziła do wady części lub całości inwestycji. W przypadku, gdy wada doprowadzi do pomniejszenia wartości użytkowej lub technicznej inwestycji, koszty jej usunięcia poniesie Wykonawca; 2) Wykonawca odpowiada za wady dokumentacji projektowej. Ujawnione wady Wykonawca zobowiązany jest usunąć w terminie określonym przez Zamawiającego. Poprawki winny być naniesione w każdym egzemplarzu opracowania składającego się na dokumentację projektową oraz na metrykach jak również w nośnikach czytelnych dla urządzeń elektronicznego przetwarzania danych; 3) Rękojmia za wady fizyczne i prawne na dokumentację projektową udzielona jest na okres równy okresowi gwarancji, czyli 36 miesięcy; 4) Bieg okresów gwarancji i rękojmi rozpoczyna się w dacie dokonanego odbioru dokumentacji projektowej wraz z ostateczną decyzją ZRID; UWAGA: 1) Wizja lokalna – każdy z wykonawców ma możliwość dokonania wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków terenu budowy, warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania niezbędnych informacji przydatnych do przygotowania oferty; koszt ewentualnej wizji lokalnej poniesie Wykonawca; 2) Zamawiający informuje, że nie przewiduje rozbudowy istniejących dróg (poszerzenia) wzdłuż, których realizowane mają być ścieżki pieszo-rowerowe. 3) Zamawiający nie wymaga wykonania Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. 4) Zamawiający informuje, że opracowanie Projektu czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót będzie obowiązkiem Wykonawcy zadania inwestycyjnego (robót budowlanych), które będą realizowane na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej. Tym samym Wykonawca (jednostka projektowa) nie jest zobowiązana w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia do opracowania ww. projektu czasowej organizacji ruchu. 3.6. Wykonawca zaakceptuje warunki zamówienia bez zastrzeżeń tj. zaakceptuje warunki umowy załączonej do SIWZ (oświadczenie zawarte w formularzu oferty). 3.7. Rozwiązania równoważne: 1) Jeżeli w SIWZ lub PFU znajdują się wskazania przykładowych systemów czy typów rozwiązań materiałowych, urządzeń lub produktów należy przyjąć że Zamawiający podając taki opis, dopuszcza zastosowanie innych systemów, typów rozwiązań materiałowych, urządzeń lub produktów/materiałów, które posiadają parametry techniczne, jakościowe i estetyczne równoważne ze wskazanymi w ww. dokumentacji, 2) Jeżeli SIWZ lub PFU wskazywałyby w odniesieniu do niektórych systemów, technologii, materiałów/produktów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie systemów, technologii, materiałów/produktów lub urządzeń równoważnych. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań estetycznych, jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu estetycznego, technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w ww. dokumentach. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, technologii, materiałów/ produktów i urządzeń zawarte w SIWZ lub PFU, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań estetycznych, jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne systemy, technologie, urządzenia bądź materiały/produkty wymienione w powyższych dokumentach mogą być zastąpione systemami, technologiami, urządzeniami bądź materiałami/produktami równoważnymi. Poprzez pojęcie równoważny należy rozumieć systemy, technologie, urządzenia bądź materiały/produkty gwarantujące realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z ww. dokumentami oraz zapewniające uzyskanie parametrów estetycznych, jakościowych i technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ oraz PFU. Równoważne systemy, technologie, produkty/materiały i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3) Zgodnie z art. 30 ust 4. Ustawy Pzp Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp wskazuje, iż dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia posłużono się wskazanymi odniesieniami Zamawiający po przedmiotowym wskazaniu dodaje sformułowanie „lub równoważny” 4) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów. 5) Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych usług z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 3.8. WYMAGANIA, O KTÓRYCH W ART. 29 UST. 3a ustawy PZP 3.8.1. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia, o którym mowa w art. 29 ust. 3a. 3.9. WYMAGANIA, O KTÓRYCH W ART. 29 UST. 4 ustawy PZP 3.9.1. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia, o którym mowa w art. 29 ust. 4
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71242000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium dla każdej z części osobno (jeżeli składa ofertę dla więcej niż jednej części) w wysokości: 1 000,00 zł (słownie: tysiąc złotych złotych). Warunki na jakich wadium ma zostać wniesione zawarte są w rozdziale 15 SIWZ (Wymagania dotyczące wadium)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty częściowej sporządzonej na formularzu ofertowym (dot. konkretnej części: I, II lub III): 1) oświadczenia, o których mowa w punkcie 6.1. (Załącznik nr 2 oraz nr 3 do SIWZ) 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty (w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik). Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (w formie oryginału) – Załącznik nr 4 do SIWZ (jeżeli dotyczy) 4) dokument potwierdzający wniesienie wadium, zgodnie z rozdziałem 15 SIWZ, 5) dokumenty rozwiązań równoważnych (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach