Przetargi.pl
Budowa ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach projektu pn. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom”

Gmina Borzytuchom ogłasza przetarg

  • Adres: 77141 Borzytuchom, ul. Zwycięstwa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 211 316 , fax. 598 211 390
  • Data zamieszczenia: 2018-02-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borzytuchom
    ul. Zwycięstwa 56
    77141 Borzytuchom, woj. pomorskie
    tel. 598 211 316, fax. 598 211 390
    REGON: 77097948200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ug.borzytuchom.ibip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach projektu pn. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Budowa ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach projektu pn. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom”. Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Nazwa projektu lub programu: Projekt pn. "Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom" w ramach Działania 11.4 „Ochrona różnorodności biologicznej”, Osi Priorytetowej 11 Środowisko, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: Część I. Budowa ścieżki pieszo-rowerowej – odcinki A i B Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z realizacją zadania (inwestycja typu zaprojektuj – wykonaj) pt. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – odcinki A i B z Programu Funkcjonalno-Użytkowego – zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego – Gminy Borzytuchom: Odcinek A. Odcinek od Gminnej Biblioteki i Ośrodka Kultury w Borzytuchomiu – do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 209. 1. Budowa dydaktyczno – promocyjnej ścieżki pieszo – rowerowej • rozebranie istniejących podbudowy i nawierzchni (nawierzchnia asfaltowa) - nawierzchnia asfaltowa Rozebranie i demontaż polegać będzie na zgruzowaniu i zutylizowaniu pozostałości po rozebranych elementach. • korytowanie podłoża gruntowego do rzędnych projektowych • wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego i nawierzchni: - zintegrowana ścieżka pieszo – rowerowa – nawierzchnia asfaltowa - obustronne pobocze – nawierzchnia – kruszywo łamane lub naturalne stabilizowane mechanicznie lub tłuczeń kamienny, gr. 10,0 cm • szerokość projektowanej ścieżki pieszo – rowerowej 3,0 m (1,0 m ścieżka piesza, 2,0 m ścieżka rowerowa) • szerokość pobocza – 0,5 m (obustronnie) • ułożenie krawężników oporników betonowych, obrzeży betonowych: - krawężniki opornik betonowe, wymiary 12/25 cm (oddzielenie pobocza od drogi gminnej) - obrzeża betonowe, wymiary 8/30 cm (oddzielenie ścieżki od pobocza) • montaż na całej długości inwestycji wymaganego projektowo oznakowania poziomego i pionowego - oznakowanie pionowe (znaki drogowe) - oznakowanie poziome (malowanie linii i znaków poziomych) Oznakowanie będzie wykonane wspólnie przez partnerów w sposób jednolity dla całej trasy. • uporządkowanie zieleni istniejącej Dane projektowe: • długość projektowanej ścieżki dydaktyczno – promocyjnej pieszo – rowerowej – ok. 190,0 m • szerokość projektowanej ścieżki dydaktyczno – promocyjnej pieszo – rowerowej – 3,0 m • szerokość projektowanych poboczy (obustronnie) – 0,50 m 2. Montaż zewnętrznej tablicy interaktywnej • instalacja zewnętrznej tablicy interaktywnej – 1 sztuka Dane na tablicy interaktywnej: Zawierać ona będzie mapy i przebieg ścieżki dydaktycznej oraz najważniejsze informacje w zakresie edukacji ekologicznej, informacje o formach przyrody w regionie oraz o jeziorach lobeliowych i obszarach Natura 2000. 3. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM – kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, …) Odcinek B. Odcinek drogi wojewódzkiej nr 209 od skwerku – do skrzyżowania z drogą powiatową Borzytuchom – Krosnowo, odcinek drogi powiatowej Borzytuchom – Krosnowo – do skrzyżowania z drogą gminną (ulica Jeziorna), odcinek drogi gminnej (ulica Jeziorna) – do końca zabudowań w Borzytuchomiu. 1. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM – kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, …) Część II. Budowa ścieżki pieszo-rowerowej – odcinek C i część zakresu odcinka D Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z realizacją zadania (inwestycja typu zaprojektuj – wykonaj) pt. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – odcinek C i część zakresu odcinka D z Programu Funkcjonalno-Użytkowego – zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego – Gminy Borzytuchom: Odcinek C. Odcinek od końca zabudowań w Borzytuchomiu – do skrzyżowania z drogą powiatową Borzytuchom – Krosnowo. 1. Budowa ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej • rozebranie istniejących podbudowy i nawierzchni - nawierzchnia gruntowa (częściowo zarośnięta) Rozebranie i demontaż polegać będzie na zgruzowaniu i zutylizowaniu pozostałości po rozebranych elementach (ewentualne ścięcie poszycia, zdjęcie humusu, usunięcie chwastów i podrostów oraz innych zanieczyszczeń). • korytowanie podłoża gruntowego do rzędnych projektowych • profilowanie (w razie konieczności – przy gruntach spoistych – zagęszczenie podłoża gruntowego) • wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego i nawierzchni: - zintegrowana ścieżka pieszo – rowerowa – nawierzchnia asfaltowa - obustronne pobocze – nawierzchnia – kruszywo łamane lub naturalne stabilizowane mechanicznie lub tłuczeń kamienny, gr. 10,0 cm • szerokość projektowanej ścieżki pieszo – rowerowej 2,5 m • szerokość pobocza – 0,5 m (obustronnie) • ułożenie krawężników oporników betonowych, obrzeży betonowych: - krawężniki oporniki betonowe, wymiary 12/25 cm (oddzielenie pobocza od drogi gminnej) - obrzeża betonowe, wymiary 8/30 cm (oddzielenie ścieżki od pobocza) • montaż na całej długości inwestycji wymaganego projektowo oznakowania poziomego i pionowego - oznakowanie pionowe (znaki drogowe) - oznakowanie poziome (malowanie linii i znaków poziomych) Oznakowanie będzie wykonane wspólnie przez partnerów w sposób jednolity dla całej trasy. • uporządkowanie zieleni istniejącej Dane projektowe: • długość projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 530,0 m • szerokość projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2,50 m • szerokość projektowanych poboczy (obustronnie) – 0,50 m 2. Montaż tablic informacyjno – dydaktycznych • instalacja nowych tablic informacyjno – dydaktycznych – 3 sztuki Dane na tablicach informacyjno – dydaktycznych: Zawierać one będą najważniejsze informacje w zakresie edukacji ekologicznej dotyczące obszarów na których zostaną postawione oraz regulacje dotyczące zachowania na danym obszarze. 3. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 3 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM– kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, …) Odcinek D. Odcinek w pasie drogi powiatowej Borzytuchom – Krosnowo – do parkingu leśnego – do wykonania jest pkt 4 z PFU. Budowa miejsca wypoczynku przy parkingu leśnym • instalacja nowych koszy na śmieci – 2 sztuki • instalacja nowych ławek – 2 sztuki • instalacja nowych stojaków na rowery – 3 sztuki • instalacja zestawu biesiadnego (stół z ławkami) – 1 sztuka • instalacja altany – 1 sztuka. Część III. Budowa ścieżki pieszo-rowerowej – odcinek E Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z realizacją zadania (inwestycja typu zaprojektuj – wykonaj) pt. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – odcinek E z Programu Funkcjonalno-Użytkowego – zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego – Gminy Borzytuchom: Odcinek E. Odcinek od parkingu przy Zespole Szkół w Borzytuchomiu – do drogi powiatowej Borzytuchom – Krosnowo. 1. Budowa ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej • rozebranie istniejących podbudowy i nawierzchni - nawierzchnia gruntowa (częściowo zarośnięta) Rozebranie i demontaż polegać będzie na zgruzowaniu i zutylizowaniu pozostałości po rozebranych elementach (ewentualne ścięcie poszycia, zdjęcie humusu, usunięcie chwastów i podrostów oraz innych zanieczyszczeń). • korytowanie podłoża gruntowego do rzędnych projektowych • profilowanie (w razie konieczności – przy gruntach spoistych – zagęszczenie podłoża gruntowego) • wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego i nawierzchni: - zintegrowana ścieżka pieszo – rowerowa – nawierzchnia asfaltowa - obustronne pobocze – nawierzchnia – kruszywo łamane lub naturalne stabilizowane mechanicznie lub tłuczeń kamienny, gr. 10,0 cm • szerokość projektowanej ścieżki pieszo – rowerowej 2,5 m • szerokość pobocza – 0,5 m (obustronnie) • ułożenie krawężników oporników betonowych, obrzeży betonowych: - krawężniki oporniki betonowe, wymiary 12/25 cm (oddzielenie pobocza od drogi gminnej) - obrzeża betonowe, wymiary 8/30 cm (oddzielenie ścieżki od pobocza) • montaż na całej długości inwestycji wymaganego projektowo oznakowania poziomego i pionowego - oznakowanie pionowe (znaki drogowe) - oznakowanie poziome (malowanie linii i znaków poziomych) Oznakowanie będzie wykonane wspólnie przez partnerów w sposób jednolity dla całej trasy. • uporządkowanie zieleni istniejącej Dane projektowe: • długość projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 1200,0 m • szerokość projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2,50 m • szerokość projektowanych poboczy (obustronnie) – 0,50 m 2. Montaż tablic informacyjno – dydaktycznych • instalacja nowych tablic informacyjno – dydaktycznych – 3 sztuki Dane na tablicach informacyjno – dydaktycznych: Zawierać one będą najważniejsze informacje w zakresie edukacji ekologicznej dotyczące obszarów na których zostaną postawione oraz regulacje dotyczące zachowania na danym obszarze. 3. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 3 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM – kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, … ) Część IV. Budowa ścieżki pieszo-rowerowej – część zakresu odcinka D Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z realizacją zadania (inwestycja typu zaprojektuj – wykonaj) pt. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – część zakresu odcinka D z Programu Funkcjonalno-Użytkowego – zakres do wykonania na rzecz Zamawiającego – Powiatu Bytowskiego: D. Odcinek w pasie drogi powiatowej Borzytuchom – Krosnowo – do parkingu leśnego 1. Budowa ścieżki rowerowej • rozebranie istniejących podbudowy i nawierzchni - nawierzchnia gruntowa (częściowo zarośnięta) Rozebranie i demontaż polegać będzie na zgruzowaniu i zutylizowaniu pozostałości po rozebranych elementach (ewentualne ścięcie poszycia, zdjęcie humusu, usunięcie chwastów i podrostów oraz innych zanieczyszczeń). Pod tą pozycją ujęte jest również wykonanie odtworzenia istniejących rowów przydrożnych przez oczyszczenie na gł. 40 cm z wyprofilowaniem skarp oraz wykarczowanie pni drzew. • korytowanie podłoża gruntowego do rzędnych projektowych • wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego i nawierzchni: - ścieżka rowerowa – nawierzchnia asfaltowa - obustronne pobocze – nawierzchnia – kruszywo łamane lub naturalne stabilizowane mechanicznie lub tłuczeń kamienny, gr. 10,0 cm • szerokość projektowanej ścieżki rowerowej 2,0 m • szerokość pobocza – 0,5 m (obustronnie) • ułożenie krawężników oporników betonowych, obrzeży betonowych: - krawężniki oporniki betonowe, wymiary 12/25 cm (oddzielenie pobocza od drogi powiatowej) - obrzeża betonowe, wymiary 8/30 cm (oddzielenie ścieżki od pobocza) • montaż na całej długości inwestycji wymaganego projektowo oznakowania poziomego i pionowego - oznakowanie pionowe (znaki drogowe) - oznakowanie poziome (malowanie linii i znaków poziomych) Oznakowanie będzie wykonane wspólnie przez partnerów w sposób jednolity dla całej trasy. • uporządkowanie zieleni istniejącej Dane projektowe: • długość projektowanej ścieżki rowerowej – 1060,0 m • szerokość projektowanej ścieżki rowerowej – 2,0 m • szerokość projektowanych poboczy (obustronnie) – 0,50 m Ścieżka musi być odsunięta od krawędzi jezdni o min. 1,0 m 2. Montaż tablic informacyjno – dydaktycznych • instalacja nowych tablic informacyjno – dydaktycznych – 2 sztuki Dane na tablicach informacyjno – dydaktycznych: Zawierać one będą najważniejsze informacje w zakresie edukacji ekologicznej dotyczące obszarów na których zostaną postawione oraz regulacje dotyczące zachowania na danym obszarze. 3. Montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) • montaż znaków informacyjnych (kierunkowych) wzdłuż projektowanej ścieżki dydaktycznej pieszo – rowerowej – 2 sztuki (kierunek BORZYTUCHOM – kierunek KROSNOWO, JEZIORO DUŻE, JEZIORO MOCZYDŁO, JEZIORO KROSNOWSKIE, …) UWAGA! Przy wycenie danej części przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę, Zamawiający wymaga by wartość dokumentacji projektowej nie była wyższa niż 5 % w stosunku do wartości całości zamówienia (dokumentacja projektowa + roboty budowlane) dla danej części. W przypadku przekroczenia ww. wskaźnika procentowego przez Wykonawcę, jego oferta zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 uPzp, ponieważ treść oferty nie będzie odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 7 do SIWZ (Program Funkcjonalno-Użytkowy). Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 4. Wykonawca zapewnia obsługę geodezyjną. 5. Miejsce wywozu gruzu i urobku wraz z utylizacją pozostaje w gestii Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu. 6. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: 1) wykonujących prace fizyczne związane z robotami budowlanymi, 2) operatorów sprzętu. 7. W celu udokumentowania spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 6 czynności, Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 6. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że określone w pkt 6 czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. 8. W przypadku zmiany osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia nowego oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 6. Oświadczenie to powinno zawierać elementy wskazane w pkt 7. 9. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 6. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) wezwania Wykonawcy do przedłożenia w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników); imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) wezwania Wykonawcy do przedłożenia w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia; c) wezwania Wykonawcy do przedłożenia w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; d) żądania od Wykonawcy złożenia w wyznaczonym terminie wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 6 czynności; e) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia, zaś w trakcie kontroli Zamawiający jest uprawniony do żądania od Wykonawcy lub kierownika budowy przedłożenia w dniu przeprowadzania kontroli listy obecności osób zastanych w trakcie kontroli na miejscu wykonywania świadczenia i wykonujących czynności, o których o których mowa w pkt 6. 10. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 6 czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w pkt 11. Niezłożenie przez Wykonawcę wymaganych dokumentów, o których mowa w pkt 7-9, w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w terminie określonym w pkt 7 lub pkt 8 lub wyznaczanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 9, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. 11. Zamawiającemu przysługuje prawo naliczenia Wykonawcy kary umownej, o której mowa w pkt 10: 1) w wysokości 200,00 złotych, za każdy dzień opóźnienia co do wykonania obowiązku przedłożenia przez Wykonawcę w przewidzianym terminie: a) oświadczenia, o którym mowa w pkt 7; b) nowego oświadczenia, o którym mowa w pkt 8; c) dokumentu, o którym mowa w pkt 9 lit. a)-e); 2) w wysokości 500,00 złotych, za każdy stwierdzony w trakcie kontroli na podstawie listy obecności, o której mowa w pkt 9 lit. e, przypadek oddelegowania do wykonywania prac wskazanych w pkt 6 osób niewymienionych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 7 lub nowym oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8. 12. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 4.2. Szczegółowy zakres określa: 1) Załącznik nr 7: Program Funkcjonalno-Użytkowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść na każdą część zamówienia, na którą zostanie złożona oferta, wadium w wysokości 3 000 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Bank Pekao S.A. I O/Bytów Nr 19124037831111000040808806 z adnotacją „wadium na przetarg pn. Budowa ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach projektu pn. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – część … 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b uPzp). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Budowa ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach projektu pn. „Zrównoważone, edukacyjne i turystyczne udostępnienie unikatowych w skali kraju jezior lobeliowych na terenie gminy Borzytuchom” – część … oraz włożyć do koperty zewnętrznej . 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ­ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ­ musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ­ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. - jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszą. 9. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełniania tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 1 do SIWZ). 2) Formularz cenowy (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ). 3) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy). 4) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach