Przetargi.pl
Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Cisewiu gm. Karsin w systemie zaprojektuj i wybuduj

Urząd Gminy w Karsinie ogłasza przetarg

  • Adres: 83440 Karsin, ul. Długa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 873 322, , fax. 586 873 120
  • Data zamieszczenia: 2017-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Karsinie
    ul. Długa 222
    83440 Karsin, woj. pomorskie
    tel. 586 873 322, , fax. 586 873 120
    REGON: 53966700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.karsin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Cisewiu gm. Karsin w systemie zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w ms. Cisewie, gm. Karsin, polegające na: a) a) opracowaniu kompletnej dokumentacji technicznej (wraz z niezbędnymi pozwoleniami) budowy Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK); - wykonawca winien sporządzić dokumentacje projektową z uwzględnieniem art. 29 ust 5 Ustawy (tj. projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników); b) wykonaniu robót budowlanych i montaż urządzeń wraz z wyposażeniem, łącznie z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu. 2. Zamówienie obejmuje: 1) wykonanie analizy wstępnej obejmującej weryfikację wszystkich danych wyjściowych stanowiących podstawę opracowania dokumentacji projektowej; 2) wykonanie projektów budowlanych wraz z dopełnieniem wymagań prawa budowlanego umożliwiających realizację projektu i przekazanie ich Zamawiającemu; 3) dokonanie niezbędnych uzgodnień; 4) dokonanie niezbędnych zgłoszeń urzędowych oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych; 5) sporządzenie projektu realizacji robót (wykonawczych); 6) opracowanie Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych; 7) sporządzenie kosztorysów budowlanych metodą kalkulacji uproszczonej z podaniem wartości: robocizny, materiałów i sprzętu. Stopień szczegółowości kalkulacji zostanie uzgodniony z przedstawicielami Zamawiającego i Nadzorem Inwestorskim. 8) budowa waty wolnostojącej, placu dojazdowego, instalacji fotowoltaicznej, dwóch lamp solarnych, ogrodzenia oraz zagospodarowania terenu, 9) promocja i popularyzacja selektywnej zbiórki odpadów poprzez prowadzone działania informacyjno-edukacyjne. 10) wykonanie dokumentacji powykonawczej, w tym dokumentacji pozwalającej na dokonanie skutecznego zgłoszenia zakończenia budowy w nadzorze budowlanym. 3. Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe: 1) Wiata magazynowa z utwardzeniem: a) Wiata magazynowa służyć będzie jako zadaszenie pod szczelne i zamknięte kontenery i pojemniki do czasowego składowania odpadów komunalnych. b) Wiatę usytuować w południowej części dz. nr 262/4. c) Przewiduje się wolnostojący obiekt o wymiarach ok. 15,00 x 5,35 m, konstrukcji stalowej zwieńczony dachem dwuspadowym, posadowiony na stopach żelbetowych. d) Przewidzieć stopy fundamentowe z betonu C25/20 o wymiarach 120 x 80 cm zbrojone stalą. Zbrojenie dobrać obliczeniowo. Założono, iż istnieje możliwość zaprojektowania posadowienia konstrukcji wiaty jako bezpośrednie. Poziom wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia. e) Pod fundamentami wykonać podkład z chudego betonu C8/10 o gr. 10cm. Minimalny poziom posadowienia fundamentów 0.90m poniżej poziomu terenu. Fundament należy zaizolować 2 x emulsją asfaltową. f) Konstrukcja stalowa ram na bazie dwuteowników. Słupy mają być przegubowo połączone z fundamentami za pomocą kotew zatapianych w fundamentach na etapie fundamentowania. Słupy połączone z ryglami za pomocą głowic przygotowanych do połączeń śrubowych. g) Rygle ram połączone ze sobą w kalenicy oraz w okapie ze słupami. Rygle połączone sztywno ze słupami zewnętrznymi. h) Zaprojektować stężenia ścienne z ryglami i stężenia połaciowe oraz pławie stanowiące podparcie dachu. i) Przekroje, łączniki, moment dokręcania śrub i inne parametry konstrukcyjne ustalić obliczeniowo. j) Wcześniej przygotowane elementy konstrukcji wiaty należy poddać procesowi cynkowania ogniowego. Ewentualne uszkodzenia powłoki w czasie transportu - bezwzględnie ponownie zabezpieczyć (przed umieszczeniem konstrukcji na miejscu jej przeznaczenia). k) Od strony północnej i zachodniej ściany należy obłożyć blachą trapezową. l) Podłoże wewnątrz wiaty należy utwardzić w technologii analogicznej dla placu dojazdowego. m) Obiekt przykryty ma być dachem dwuspadowym o nachyleniu połaci 25°. Pokrycie wykonać z blachy trapezowej. Blachę należy mocować w każdej fałdzie blachy, tak aby uzyskać usztywnienie pasa górnego płatwi. Przyjąć rynny ø120mm i rury spustowe ø100mm z PCV. Spadek rynien 1%. 2) Plac dojazdowy: a) Dojazd możliwy będzie od istniejącej drogi dojazdowej do oczyszczalni ścieków (dz. nr 353). b) Zagospodarowaniu podlega jedynie teren działki 262/4. Wstępnie przewidziano plac o wymiarach 19,80 x 16,35 m. c) Przewidzieć i wykonać utwardzenie z koski brukowej z podłożem odpowiednim dla przewidywanych obciążeń – ruch pojazdów osobowych i ciężarowych. d) Grunt podłoża powinien być jednolity, przepuszczalny i zabezpieczony przed skutkami przemarzania. Wskaźnik zagęszczenia gruntu oznaczony wg BN-77/8931-12 powinien wynosić Is 1,0. e) Proponuje się, aby podbudowę pod ułożenie nawierzchni stanowiła podbudowa warstwa kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o grubości min. 25 cm, z zastosowaniem warstwy wyrównawczej z piasku gr. 3-5 cm. Dopuszcza się zamiennie zastosowanie mieszanki piasku i humusu w stosunku 40:60 lecz o grubości min. 7 cm. 3) Oświetlenie: a) Przewiduje się ustawienie 2 słupów oświetleniowych. b) Zastosować słupy jednoelementowe aluminiowe okrągłe o średnicy przy podstawie 120mm przystosowane do mocowania na szczycie słupa o średnicy 60 mm pojedynczej oprawy. Podstawa słupa tłoczona z blachy aluminiowej. Wysokość słupa 6,00 m. Podstawę słupów (fundament) należy dobrać obliczeniowo. Słup pomalowany na kolor szary np. farbą poliestrową. Zapewnić uziemienie słupów. c) Zastosować oprawy typu LED o min. stopniu ochrony IP 65:  korpus oprawy wykonany z odlewu aluminiowego  oprawa oświetleniowa typu LED o białej barwie światła 4500K i strumieniu świetlnym min. 2250lm, wstępnie przewiduje się moc 24W±1W (dobrać obliczeniowo),  oprawa powinna zawierać 2 moduły LED,  żywotność diod LED minimum 60 000 godzin pracy,  przy uszkodzeniu jednego modułu drugi moduł musi nadal świecić,  przy uszkodzeniu jednej diody LED w module pozostałe diody modułu muszą świecić,  zasilacz LED oprawy oświetleniowej z funkcjami: ciągła kontrola temperatury diod LED; zabezpieczenie przeciążeniowe; zabezpieczenie zwarciowe; zabezpieczenie napięciowe,  oprawa wyposażona w szybę wykonaną ze szkła hartowanego o grubości minimum 4mm. d) W poszyciu wiaty zastosować oświetlenie ledowe o stopniu ochrony obudowy min. IP44. e) Zainstalować dwa gniazda wtykowe z uziemieniem (230V), stopień ochrony min. IP 44. 4) Instalacja fotowoltaiczna: a) Przewiduje się montaż paneli fotowoltaicznych do zasilenia oświetlenia ledowego wiaty i innego zapotrzebowania na energię w celu pomniejszenia zużycia energii przez obiekt bez odsprzedaży energii elektrycznej do operatora systemu energetycznego. b) Instalacja fotowoltaiczna zlokalizowana zostanie na dachu wiaty. Mocowanie paneli fotowoltaicznych należy wykonać jako systemowe firmy dostarczającej panele. Planowany system fotowoltaiczny o łącznej mocy 3kW składać będzie się z ok. 30 modułów fotowoltaicznych o mocy 100W. Będą one montowane w jednym ciągu połączone szeregowo do regulatora ładowania akumulatora. Do akumulatora bezpośrednio podłączona będzie przetwornica napięcia zmieniająca napięcie stałe 12V w napięcie zmienne 230V. c) Zacienienie w planowanej lokalizacji nie występuje. 5) Ogrodzenie obiektu: Zaprojektować ogrodzenie z siatki panelowej wysokości ok. 1,5 m, na cokole prefabrykowanym. Długość ogrodzenia około 95,00 m. Brama przesuwna o rozstawie między słupami w świetle 5,00 m, konstrukcji stalowej z wypełnieniem panelowym o wysokości zgodnej z wysokością ogrodzenia. Bramę wyposażyć w napęd. 6) Zagospodarowanie zielenią: Zaplanować zieleń niską okalającą zagospodarowany teren, a między projektowanym placem a granicą z dz. 353 należy wprowadzić zieleń ozdobną średnio – wysoką. Zastosować nasadzenia z roślin cały rok zielonych. 7) Wyposażenie PSZOK: Przewiduje się, że po realizacji prac budowlanych wykonawca dostarczy podstawowe wyposażenie punktu selektywnej zbiórki tj.: a) kontener bramowy 5 m3 - 3 szt. b) kontener bramowy 7 m3 - 2 szt. c) skrzyniopaleta -1 szt. d) kosz do segregacji 150l czerwony - 1 szt. e) pojemnik na leki - 1 szt. f) stół stalowy do podstawowego demontażu zebranych elementów – 1szt. g) mobil box 250l - 2 szt. 4. Zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV) przedmiot zamówienia obejmuje zakres określony kodami: 45222100-0, 42923000-2, 71220000-6, 45111200-0, 45200000-9, 45311000-0, 45330000-9, 45400000-1. 5. Szczegółowy zakres prac określa Program Funkcjonalno–Użytkowy (dalej PFU) – Załącznik nr 7 do SIWZ. 6. Do wykonania zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń nowych, w gatunku I, zakupionych u renomowanych producentów, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w PFU. Występujące w opracowaniach nazwy, typy i pochodzenie produktów nie są dla Wykonawców wiążące, 7. Wykonawcy zobowiązani są użyć do wykonania zamówienia urządzeń i materiałów odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy przenoszącej normy europejskiej PN-EN (normy zharmonizowane) oraz innym określonym w PFU. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 8. Tam, gdzie PFU lub opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w Ustawie, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizacje zamówienia w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę i opisem przedmiotu Zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. 9. W przypadku urządzeń, których znaki towarowe podano w PFU poprzez równoważność Zamawiający rozumie zastosowanie takich urządzeń, których parametry techniczne, moc, wydajność nie będą gorsze od urządzeń, jakie zostały przyjęte w rozwiązaniach technologicznych opisu. Zastosowanie urządzeń równoważnych zapewnić musi także kompatybilność z pozostałymi materiałami i urządzeniami przyjętymi w zastosowanej technologii. 10. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami PFU Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. 11. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu ich wbudowania, były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne do kontroli przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. II. Zakres prac oraz odpowiedzialności Wykonawcy w zakresie objętym ceną ofertową obejmuje także: 1. Organizację i zagospodarowanie zaplecza budowy, w tym zabezpieczenie i oznakowanie terenu budowy. 2. Zapewnienie dozoru w celu zabezpieczenia budowy przed kradzieżą i innymi ujemnymi skutkami, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. 3. Urządzenie terenu budowy, wykonanie przyłączeń wodociągowych i energetycznych dla potrzeb terenu budowy oraz ponoszenie kosztów ich zużycia wraz z poniesieniem kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej – jeśli dotyczy. 4. Zapewnienie obecności Kierownika Budowy na terenie realizacji zamówienia przez cały czas wykonywania robót budowlano-montażowych. 5. Geodezyjne wytyczenie obiektów oraz zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne wraz z wykonaniem geodezyjnej dokumentacji i inwentaryzacji powykonawczej. 6. Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, jak i do składowania materiałów i sprzętu w ustalonych miejscach w należytym porządku oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. 7. Umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego. 8. Naprawę uszkodzonych, a zinwentaryzowanych urządzeń uzbrojenia podziemnego. 9. Demontaż, naprawę i montaż ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, w tym trwałych użytków zielonych oraz wypłatę odszkodowań (rekompensat) na rzecz osób trzecich. 10. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia urządzeń, ich części bądź robót w toku realizacji – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego. 11. Uporządkowanie terenu po wykonanych robotach, w tym odtworzenie stanu nawierzchni oraz punktów granicznych w rejonie prowadzonych robót i zaplecza budowy, przywrócenie ich do stanu pierwotnego wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych. 12. Odtworzenie i naprawa stanu uszkodzonych dróg i chodników. 13. Skompletowanie dokumentów odbiorowych. 14. Wystąpienie i uzyskanie w imieniu Zamawiającego prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie, w terminie 2 miesięcy od daty odbioru (jeśli dotyczy). 15. Roboty nie ujęte PFU lub opisach, a niezbędne do wykonania należy wkalkulować w cenę oferty. W celu sporządzenia prawidłowej oferty Zaleca się, aby każdy Wykonawca zapoznał się z warunkami terenowymi celem uzyskania dodatkowych informacji przydatnych do oceny prac i złożenia oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. III. Pozostałe informacje: 1. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części zamówienia, bez roszczeń finansowych ze strony Wykonawcy. 3. Zamawiający ponadto przewiduje możliwość unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia. 4. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zobowiązuje Wykonawcę do zatrudnienia pracowników na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks Pracy (Dz. U. z 2014r., poz. 1502 ze zm.) wykonujących czynności w zakresie: robót ogólnobudowlanych. Obowiązek ten dotyczy także Podwykonawców-Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli w tym zakresie, a w razie nie spełnienia ww. warunku nałoży na Wykonawcę karę, o której mowa we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ. 5. Na realizację zamówienia Zamawiający planuje wykorzystać środki pozabudżetowe. Niniejszy projekt pt. Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Cisewiu gm. Karsin, współfinansowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 11 Środowisko, Działania 11.2 Gospodarka odpadami współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45222100-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wymagania dotyczące wadium: 1) Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4.000,00 zł. (Słownie: cztery tysiące złotych). 2) Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy. 3) Wadium wniesione w pieniądzu winno być wpłacone na konto Inwestora Bezpośredniego tj. Urzędu Gminy w Karsinie, Bank Spółdzielczy w Czersku Oddział Karsin nr 49 8147 0002 2600 1313 2000 0090. 4) Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6) Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7) Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz - należy załączyć do oferty, przy czym kopię należy trwale złączyć z ofertą, a oryginał złożyć w sekretariacie. 8) Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta, zostanie uznana za odrzuconą. 9) Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 10) Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie. 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11) Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dowód wniesienia wadium. 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3.Zamawiający żąda ponadto przed udzieleniem zamówienia od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia, po uprzednim wezwaniu w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni: a) harmonogramu realizacji inwestycji – celem potwierdzenia terminów realizacja poszczególnych etapów zamówienia, harmonogram stanowić będzie załącznik do umowy o udzielenie zamówienia publicznego. 4. Zobowiązanie do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia przez podmiot na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca (jeśli Wykonawca polega zgodnie z art. 22a ust.2 na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach