Przetargi.pl
Budowa przystani kajakowych w miejscowościach Trzcinisko i Błotnik, w ramach projektu pn.: „Pomorskie Szlaki Kajakowe - Szlak Motławy i Martwej Wisły”

Gmina Cedry Wielkie ogłasza przetarg

  • Adres: 83-020 Cedry Wielkie, ul. M. Płażyńskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 836 164 , fax. 586 836 166
  • Data zamieszczenia: 2019-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Cedry Wielkie
    ul. M. Płażyńskiego 16
    83-020 Cedry Wielkie, woj. pomorskie
    tel. 586 836 164, fax. 586 836 166
    REGON: 19167494500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.cedry-wielkie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przystani kajakowych w miejscowościach Trzcinisko i Błotnik, w ramach projektu pn.: „Pomorskie Szlaki Kajakowe - Szlak Motławy i Martwej Wisły”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest: Zadanie 1 – Budowa przystani kajakowej w miejscowości Trzcinisko, w ramach którego Wykonawca zobowiązany będzie, w szczególności do: 1. Wykonania wszystkich prac prowadzących do osiągnięcia stanu zgodnego z dokumentacją projektową tj. Projektem Budowlanym i Projektem Wykonawczym, dotyczącą budowy przystani kajakowej w miejscowości Trzcinisko. Przedmiotowe zamówienie obejmuje: a) Budowę pomostu pływającego o długości 12m i szerokości 2,4m; b) Budowę rampy z trapem; c) Wykonanie placu do rozładunku kajaków; d) Wykonanie Dojazdu / dojście do przystani, wraz z połączeniem z istniejącym zjazdem; e) Wykonanie placu zabaw; f) Ustawienie małej architektury w tym:, ławki, śmietnik, tablicę informacyjną, wiata; g) Wykonanie oznakowanie szlaku, oraz oznakowania drogowego wraz z projektem organizacji ruchu (oznakowanie drogowe oraz projekt organizacji ruchu nie zostały wskazane w przedmiarze, należy wycenić w ramach zamówienia); h) Prace porządkowe, polegające na usunięciu zakrzaczenia, usunięciu odpadów komunalnych, usunięciu fundamentu słupa, usunięciu stalowego masztu wraz z jego fundamentem (prace te nie zostały ujęte w przedmiarze, należy wycenić w ramach zamówienia). Zestawienie powierzchni: element Szerokość [m] Długość [m] Powierzchnia [m2] rampa 3,0 8,6 25,8 Pomost pływający 2,4 12 28,8 Trap 2 6 12  Nawierzchnia z płyt chodnikowych antypoślizgowych gr. 7 cm: 25,8m2  Nawierzchnia z płyt typu YOMB: 150,78m2  Nawierzchnia z płyt typu MEBA: 73,21m2  Nawierzchnia żwirowa: 7,07m2  Nawierzchnia piaskowa: 56,00m2 a) Pomost pływający Pomost pływający wykonany na bazie elementów systemowych o konstrukcji nośnej ze stali cynkowej. Pokład wykonany z desek sosnowych ryflowanych impregnowanych ciśnieniowo, wyposażony w knagi cumownicze, drabinkę i stojak sprzętu ratowniczego z kołem ratunkowym. Wymagane uznanie Towarzystwa Klasyfikacyjnego. Pomost kotwiony na dwóch palach stalowych, zabezpieczonych antykorozyjnie i wypełnionych piaskiem z wapnem w całej objętości. Należy wykonać mocowanie pomostu pływającego do pali w taki sposób by zachować możliwość unoszenia się i obniżania pomostu wraz ze zmianą poziomu wód w akwenie. Wykonawca winien wykonać dwa pale stalowe dłuższe, w taki sposób by rzędna góry pali była o 0,50 m wyższa (+2,8 m) od projektowanej (+2,3m). Pomosty należy oznakować zgodnie z wymogami Urzędu Żeglugi Śródlądowej – wytyczne w piśmie z dnia 30.01.2017 r. (załącznik nr 23 do SIWZ). Wykonawca jest zobowiązany uzyskać do pomostów pływających wpis do rejestru administracyjnego polskich statków żeglugi śródlądowej zgodnie z pismem z dnia 30.01.2017 r. b) Rampa/slip Slip należy wykonać w konstrukcji nasypowej, z umocnioną nawierzchnią wykończoną płytkami betonowymi antypoślizgowymi. Nachylenie slipu: 20%. Wymiary slipu: długość 8.6 m, szerokość 3.0 m. Rzędna górnej krawędzi slipu – identyczna z rzędną placu do rozładunku kajaków: +2.20 m, rzędna dolnej krawędzi slipu: ±0.00 m. Nawierzchnię należy otoczyć krawężnikami. Skarpy slipu należy obłożyć materacami gabionowymi o grubości 0,5 mb i wchodzącymi w wodę 4.0 mb licząc od krawężnika (gabiony nie zostały ujęte w przedmiarze oraz dokumentacji projektowej, należy wycenić w ramach zamówienia). Do projektowanego pomostu będzie prowadził trap o szerokości 2m, i długości 6m. c – d) Plac do rozładunku kajaków/dojście. Utwardzenie dojazdu/dojścia do placu rozładunku kajaków należy wykonać z płyt typu YOMB, wraz z połączeniem z istniejącą nawierzchnią, plac do rozładunku kajaków z płyt typu MEBA oraz żwirową ścieżkę. e) Plac zabaw. Powierzchnia przeznaczona na plac zabaw wynosi 56m2 wraz ze strefą bezpieczeństwa. Teren należy oddzielić od terenu przystani kajakowej ogrodzeniem systemowym wysokości 1m. Górna krawędź ogrodzenia powinna być zabezpieczona poręczą. Ogrodzenie wykonać w kolorze ciemnozielonym Na placu zabaw należy wbudować co najmniej 3 zabawki np.: - bujawka pojedyncza sprężynowa konik (lub równoważna) mocowana do podłoża za pomocą stopy betonowej - bujawka pojedyncza sprężynowa motor (lub równoważna) mocowana do podłoża za pomocą stopy betonowej - huśtawka pojedyncza wahadłowa montowana do podłoża za pomocą stóp betonowych. Wyposażenie należy uzgodnić z Zamawiającym. Wszystkie urządzenia muszą posiadać certyfikat produkcji zgodnie z obowiązującymi normami PN-EN 1176, 1177 (lub równoważne) dotyczący funkcji, konstrukcji i wymiarowania. Przy wejściu na teren placu należy umieścić montowany na stałe w podłożu regulamin korzystania z terenu oraz zasad korzystania z danych urządzeń a także informacją o zarządcy terenu i numerem telefonu. Nawierzchnia amortyzująca upadek z piasku wymywanego frakcji 0,2-2 mm, wolnego od cząstek gliny i mułu. f-g) Pozostałe elementy zagospodarowania terenu. Należy wykonać elementy małej architektury takie jak dostawa i montaż: - ławki drewniane o konstrukcji stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo. Siedzisko deski drewniane impregnowane ciśnieniowo. (szczegóły zgodnie z rysunkiem AT8) - śmietnik konstrukcji stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo. Kosz z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo (szczegóły zgodnie z rysunkiem AT9) - tablica informacyjna o konstrukcji stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo. (szczegóły zgodnie z rysunkiem AT10 oraz poglądowymi rysunkami tablic informacyjnych, które stanowią załącznik nr 24 do SIWZ) - tablica - oznakowanie szlaku znak 600x750. Lico tablicy – aluminiowej płyty kompozytowej z wypełnieniem polietylenowym o grubości 3 mm- wydruk naklejany na lico zabezpieczony folią UV o podwyższonej wytrzymałości. - wiata drewniana o konstrukcji stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo. Drewno impregnowane ciśnieniowo. (szczegóły zgodnie z rysunkiem AT7) - stojaki na rowery konstrukcji stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo (szczegóły zgodnie z rysunkiem AT9) - przybornik rowerowy z wyposażeniem: wkrętak krzyżowy, wkrętak płaski, wkrętak typu TORX T25, klucz nastawny, kucz płaski 8x10mm, klucz płaski 13/15, zestaw imbusów w rękojeści 1 5-8mm, łyżki do opon, pompka z adapterem na wszystkie zawory. 2. Wykonanie dokumentacji technicznej powykonawczej - po wykonaniu robót objętych zakresem zamówienia zostanie opracowany i przekazany zamawiającemu komplet dokumentacji powykonawczej opracowanej w wersji tradycyjnej (teczka) oraz elektronicznej edytowalnej (rysunki- Auto Cad, wersja nie wyższa niż AutoCad 2013, pliki tekstowe – Word lub Open Office oraz w formacie PDF. Dokumentacja powykonawcza winna zawierać co najmniej: a) w formie papierowej w 3 egzemplarzach, na którą składają się:  geodezyjną inwentaryzację powykonawczą zarejestrowaną w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej z obliczeniem powierzchni lub długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót;  certyfikaty, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, atesty na materiały;  wymagane dokumenty, protokoły, sprawozdania i zaświadczenia z przeprowadzonych prób, badań, sprawdzeń, instrukcje;  dziennik budowy wraz z wymaganym przepisami prawa oświadczeniami kierownika budowy;  pełny projekt powykonawczy zawierający wszystkie zmiany wprowadzone w trakcie realizacji zadania (odrębnie dla każdej branży), uzgodnione przez projektanta, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami;  zestawienie wykonanych robót. b) w formie elektronicznej, na którą składa się:  geodezyjną inwentaryzację powykonawczą zarejestrowaną w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej z obliczeniem powierzchni lub długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót;  pomiar geodezyjny opracowany w dwg z obliczeniem powierzchni lub długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót; 3. Roboty ogólnobudowlane powinny być prowadzone pod kierownictwem osób posiadających odpowiednie uprawnienia wykonawcze w danej branży. W szczególności Zamawiający oczekuje udziału w realizacji przedmiotu zamówienia kierownika z uprawnieniami w zakresie prac drogowych. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają dokumenty: a) Projekt Budowlany - stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ; b) Projekt Wykonawczy Trzcinisko - stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ; c) Geotechniczne Warunki Posadowienia/Opinia Geotechniczna - stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ; d) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót stanowiąca załącznik nr 11 do SIWZ; e) Przedmiar robót stanowiący załącznik nr 12 do SIWZ. 5. Zamawiający informuje, że posiada Decyzję o pozwoleniu na budowę nr AB.6740.125.2017.PT z dnia 09.03.2017 r. wydaną przez Starostę Gdańskiego, która stanowi załącznik nr 21 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 6. Zamawiający informuje, że posiada Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia nr OŚ.6220.5.2.2016/2017 z dnia 18.01.2017 r. wydaną przez Wójta Gminy Cedry Wielkie, która stanowi załącznik nr 22 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7. Zamawiający informuje, że posiada opinię Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Gdańsku, która stanowi załącznik nr 23 do SIWZ. 8. Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone materiały i urządzenia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, to zgodnie z dyspozycją art. 29 ust 3 ustawy PZP Wykonawca uprawniony jest do zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Wszelkie zapisy zawarte w dokumentacji projektowej wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta; Wykonawca oferując przedmiot równoważny zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów użytkowych, funkcjonalnych, gabarytowych i jakościowych, a stosunku do części materiałów w zakresie estetyki, które muszą być na poziomie nie niższym od parametrów wskazanych przez Zamawiającego; ciężar udowodnienia równoważności rozwiązań spoczywa na Wykonawcy; wykaz powinien być sporządzony w formie tabeli porównawczej parametrów technicznych materiałów oraz urządzeń wg dokumentacji projektowej i materiałów oraz urządzeń równoważnych ( w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu) . Jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem, z dochowaniem terminów wynikających z Umowy. Przed wbudowaniem materiałów Wykonawca zwróci się z wnioskiem materiałowym zawierającym nazwę wyrobu oraz podstawowe parametry do inspektora nadzoru o zatwierdzenie danego wyrobu budowlanego do wbudowania. 9. Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone technologie, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania rozwiązań równoważnych lub korzystniejszych dla Zamawiającego; Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania technologiczne spełniają określone wymagania, w tym parametry techniczne i standard nie gorszy, niż przyjęty w dokumentacji projektowej; Wykonawca powinien w szczególności złożyć wykaz sporządzony w formie tabeli porównawczej rozwiązania wg projektów budowlano-wykonawczych i rozwiązań równoważnych; ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy; jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem. 10. Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania rozwiązań równoważnych. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają określone wymagania, w tym parametry techniczne i standard nie gorszy, niż przyjęty w dokumentacji projektowej. Wykonawca powinien w szczególności złożyć wykaz sporządzony w formie tabeli porównawczej rozwiązania wg projektów budowlano-wykonawczych i rozwiązań równoważnych. Ciężar udowodnienia równoważności materiałów i urządzeń spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem. 11. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania zgodnie z technologią robót określonych PN oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. Termin wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Krzysztofem Dziaduszewskim pod nr telefonu 58 692 20 39. Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie skutkować będzie konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty. 12. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. 13. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót. Wszelkie wątpliwości i ewentualne zmiany należy wyjaśnić na etapie postępowania przetargowego. 14. Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż. 15. Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową. 16. Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami. 17. Wykonawca musi posiadać wszystkie wymagane prawem uprawnienia i zezwolenia, w tym zezwolenie na prowadzenie prac podwodnych. 18. Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów. 19. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z „Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót”. 20. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi. 21. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia okresu gwarancji nie krótszego niż 36 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Dłuższy niż 36 miesięcy okres gwarancji będzie punktowany zgodnie z zasadami określonymi w XIV niniejszej SIWZ. 22. Sprzęt budowlany powinien posiadać aktualne przeglądy i badania. 23. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 266 ze zm.) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. 24. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności: - segregować i właściwie utylizować odpady, - stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich. 25. Plac budowy będzie przekazany w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy. 26. Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt opracować Plan Bezpieczeństwa i ochrony Zdrowia i przedstawienia go zamawiającemu najpóźniej w dniu przejęcia terenu budowy. Rozpoczęcie robót możliwe jest po opracowaniu i udostepnieniu w/w Planu Zamawiającemu. Konsekwencje opóźnienia realizacji robót z powyższego powodu obciążają Wykonawcę. 27. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy PZP – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP: a) najpóźniej w dniu przejęcia placu budowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletny Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami oraz z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będą wykonywać w ramach umowy o pracę, który stanowić będzie załącznik do umowy. b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”. c) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy, wskazani w Wykazie Pracowników będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). d) W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwość co do sposobu zatrudnienia personelu – może zwrócić się z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, w celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę. 2) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności w Wykazem Pracowników, o którym mowa w pkt 1 lit a powyżej. b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. c) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę wykonującą roboty bez podpisanej umowy o pracę zgodnie z wykazem pracowników o którym mowa w pkt III ust 26 ppkt 1 SIWZ. 3) rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty związane z wykonaniem drogi, chodników i slipu; b) prace związane z montażem małej architektury (w tym m.in.: pomost i trap) Zadanie 2 – Budowa przystani kajakowej w miejscowości Błotnik, w ramach którego Wykonawca zobowiązany będzie, w szczególności do: 1. Wykonania wszystkich prac prowadzących do osiągnięcia stanu zgodnego z dokumentacją projektową dotyczącą budowy przystani kajakowej w miejscowości Błotnik, wyszczególnioną poniżej. Zadanie inwestycyjne obejmuje: a) Budowę pomostu pływającego; b) Budowę rampy z trapem; c) Wykonanie miejsca do suszenia kajaków; d) Wykonanie dojścia do przystani (brama); e) Ustawienie małej architektury w tym: ławki, tablicy informacyjnej, f) Wykonanie oznakowania szlaku; g) Budowę budynku z zapleczem sanitarnym wraz z przyłączem wod-kan i elektrycznym. Zestawienie powierzchni: Powierzchnia zabudowy/całkowita: 86,86m2 Budowle hydrotechniczne element Szerokość [m] Długość [m] Powierzchnia [m2] rampa 4,0 15,5 62 Pomost pływający x2 2,4 8 38,4 Trap 2 6 12 Nawierzchnia z kostki betonowej: 61,36m2 Nawierzchnia z desek kompozytowych: 92,14m2 Nawierzchnia żwirowa: 11,1m2 a) Pomost pływający Pomost pływający wykonany na bazie elementów systemowych składający się z 2 przęseł o długości 8m i szerokości 2,4m. o konstrukcji nośnej ze stali cynkowej. Pokład wykonany z desek sosnowych ryflowanych impregnowanych ciśnieniowo, wyposażony w knagi cumownicze, drabinkę i stojak sprzętu ratowniczego z wyposażeniem. Wymagane uznanie Towarzystwa Klasyfikacyjnego. Pomost kotwiony za pomocą martwych kotwic posadowionych na dnia akwenu. Pomosty należy oznakować zgodnie z wymogami Urzędu Żeglugi Śródlądowej – wytyczne w piśmie z dnia 30.01.2017 r. Wykonawca jest zobowiązany uzyskać wpis pomostów pływających do rejestru administracyjnego polskich statków żeglugi śródlądowej zgodnie z pismem z dnia 30.01.2017 r., który stanowi załącznik nr 23 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. b) Trap Do pomostu prowadzi trap o szerokości 2m i długości 6m c) Rampa-slip Konstrukcja nasypowa o długości 15,5 m i szerokości 4,0 m. Nawierzchnia z płytek betonowych antypoślizgowych gr 7 cm zabezpieczona krawężnikami. Skarpy slipu należy obłożyć materacami gabionowymi o grubości 0,5 m i wchodzącymi w wodę 4,0 m licząc od krawężnika. g) Obiekt kubaturowy Budynek sanitarny z WC i kuchnią, parterowy o konstrukcji stalowej pełniący funkcję zaplecza socjalnego dla przystani kajakowej. Z doprowadzonym przyłączem wod. - kan i energetycznym, wewnętrzną instalacja wod. - kan. i elektryczną. Wraz z przyległym tarasem z desek kompozytowych. Budynek o wymiarach: 10,10 m x 8,60 m. Zestawienie pomieszczeń: A.1 kuchnia/pralnia - 33,89 m2 A.2 WC damskie - 14,82 m2 A.3 WC męskie - 14,82 m2 A.4 WC bez barier - 7,50 m2 A.5 przedsionek - 7,27 m2 c-e) Elementy małej architektury Dostawa i montaż: - ławki drewnianej o konstrukcji stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo. Siedzisko deski drewniane impregnowane ciśnieniowo - 1 szt.; - tablica informacyjna (znak drogowy) – oznakowanie szlaku; - 1 szt.; - Tablica informacyjna – wykonanie zgodnie z projektem budowlanym oraz poglądowymi rysunkami tablic informacyjnych stanowiącymi załącznikami nr 24 do SIWZ – 1 szt.; - tablica oznakowania szlaku (znak wodny) – 1 szt. - stojaki na rowery konstrukcji stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo - 5 kpl.; - suszarka do kajaków o konstrukcji stalowej ocynkowanej i malowanej proszkowo - 10 kpl.; - brama wjazdowa: w nawiązaniu do istniejącego ogrodzenia systemowego, rozwierna, dwuskrzydłową o szerokości netto 4m; - uzupełniony układ ciągów pieszych o fragment chodnika z nawierzchnią żwirową, chodnika przy budynku i schodów terenowych. 2. Wykonania dokumentacji technicznej powykonawczej - po wykonaniu robót objętych zakresem zamówienia zostanie opracowany i przekazany zamawiającemu komplet dokumentacji powykonawczej opracowanej w wersji tradycyjnej (teczka) oraz elektronicznej edytowalnej (rysunki- Auto Cad, wersja nie wyższa niż AutoCad 2013, pliki tekstowe – Word lub Open Office oraz w formacie PDF. Dokumentacja powykonawcza winna zawierać co najmniej: a) w formie papierowej w 3 egzemplarzach, na którą składają się:  geodezyjną inwentaryzację powykonawczą zarejestrowaną w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej z obliczeniem powierzchni lub długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót;  certyfikaty, deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, atesty na materiały;  wymagane dokumenty, protokoły, sprawozdania i zaświadczenia z przeprowadzonych prób, badań, sprawdzeń, instrukcje;  dziennik budowy wraz z wymaganym przepisami prawa oświadczeniami kierownika budowy;  pełny projekt powykonawczy zawierający wszystkie zmiany wprowadzone w trakcie realizacji zadania (odrębnie dla każdej branży), uzgodnione przez projektanta, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami;  zestawienie wykonanych robót.  Niezbędne dokumenty dopuszczające pomosty pływające do eksploatacji na Marinie Żeglarskiej w Błotniku. b) w formie elektronicznej, na którą składa się:  geodezyjną inwentaryzację powykonawczą zarejestrowaną w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej z obliczeniem powierzchni lub długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót;  pomiar geodezyjny opracowany w dwg z obliczeniem powierzchni lub długości poszczególnych elementów wraz z zestawieniem wykonanych robót; 3. Roboty ogólnobudowlane powinny być prowadzone pod kierownictwem osób posiadających odpowiednie uprawnienia wykonawcze w danej branży. W szczególności Zamawiający oczekuje udziału w realizacji przedmiotu zamówienia kierownika z uprawnieniami w zakresie prac konstrukcyjno - budowlanych. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają dokumenty: a) Projekt Budowlany - stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ; b) Projekt Wykonawczy wielobranżowy- stanowiący załącznik nr 13 do SIWZ; c) Geotechniczne Warunki Posadowienia/Opinia Geotechniczna - stanowiący załącznik nr 14 do SIWZ; d) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - stanowiąca załącznik nr 11 do SIWZ e) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna – instalacje elektryczne dla budynku - stanowiąca załącznik nr 15 do SIWZ; f) Przedmiar robót instalacje elektryczne - stanowiący załącznik nr 16 do SIWZ; g) Przedmiar robót budowlanka - stanowiący załącznik nr 17 do SIWZ; h) Przedmiar robót mała architektura - stanowiący załącznik nr 18 do SIWZ; i) Przedmiar robót instalacje wod.-kan. - stanowiący załącznik nr 19 do SIWZ; j) Przedmiar robót przyłącze wod.-kan. - stanowiący załącznik nr 20 do SIWZ; 5. Zamawiający informuje, że posiada Decyzję o pozwoleniu na budowę nr AB.6740.125.2017.PT z dnia 09.03.2017 r. wydaną przez Starostę Gdańskiego, która stanowi załącznik nr 21 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 6. Zamawiający informuje, że posiada Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia nr OŚ.6220.5.2.2016/2017 z dnia 18.01.2017 r. wydaną przez Wójta Gminy Cedry Wielkie, która stanowi załącznik nr 22 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7. Zamawiający informuje, że posiada opinię Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Gdańsku, która stanowi załącznik nr 23 do SIWZ. 8. Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone materiały i urządzenia, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Wszelkie zapisy zawarte w dokumentacji projektowej wskazujące na typ, znaki towarowe lub pochodzenie przedmiotu zamówienia należy odczytywać wraz z wyrazami lub równoważne. Nazwy własne są przykładowe, określają klasę produktu i służą ustaleniu standardu - nie wskazują na konkretny wyrób lub konkretnego producenta; Wykonawca oferując przedmiot równoważny zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów użytkowych, funkcjonalnych, gabarytowych i jakościowych, a stosunku do części materiałów w zakresie estetyki, które muszą być na poziomie nie niższym od parametrów wskazanych przez Zamawiającego; ciężar udowodnienia równoważności rozwiązań spoczywa na Wykonawcy; wykaz powinien być sporządzony w formie tabeli porównawczej parametrów technicznych materiałów oraz urządzeń wg dokumentacji projektowej i materiałów oraz urządzeń równoważnych ( w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu) . Jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem, z dochowaniem terminów wynikających z Umowy. Przed wbudowaniem materiałów Wykonawca zwróci się z wnioskiem materiałowym zawierającym nazwę wyrobu oraz podstawowe parametry do inspektora nadzoru o zatwierdzenie danego wyrobu budowlanego do wbudowania. 9. Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone technologie, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania rozwiązań równoważnych lub korzystniejszych dla Zamawiającego; Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania technologiczne spełniają określone wymagania, w tym parametry techniczne i standard nie gorszy, niż przyjęty w dokumentacji projektowej; Wykonawca powinien w szczególności złożyć wykaz sporządzony w formie tabeli porównawczej rozwiązania wg projektów budowlano-wykonawczych i rozwiązań równoważnych; ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy; jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem. 10. Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano określone normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, Wykonawca uprawniony jest do zastosowania rozwiązań równoważnych. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają określone wymagania, w tym parametry techniczne i standard nie gorszy, niż przyjęty w dokumentacji projektowej. Wykonawca powinien w szczególności złożyć wykaz sporządzony w formie tabeli porównawczej rozwiązania wg projektów budowlano-wykonawczych i rozwiązań równoważnych. Ciężar udowodnienia równoważności materiałów i urządzeń spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych będzie powodowało konieczność uzyskania jakichkolwiek decyzji czy dodatkowych robót i czynności, to Wykonawca uzyska te decyzje, wykona roboty i czynności własnym kosztem i staraniem. 11. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania zgodnie z technologią robót określonych PN oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. Termin wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Krzysztofem Dziaduszewskim pod nr telefonu 58 692 20 39. Zamawiający informuje, iż nie dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę nie skutkować będzie konsekwencjami w postaci wykluczenia z postępowania bądź odrzucenia oferty. 12. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. 13. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót. Wszelkie wątpliwości i ewentualne zmiany należy wyjaśnić na etapie postępowania przetargowego. 14. Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż. 15. Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową. 16. Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami. 17. Wykonawca musi posiadać wszystkie wymagane prawem uprawnienia i zezwolenia, w tym zezwolenie na prowadzenie prac podwodnych. 18. Wykonawca zgłosi do organów administracyjnych zamiar rozpoczęcia oraz zakończenia robót budowlanych wraz z kompletem wymaganych dokumentów. 19. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z „Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót”. 20. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi. 21. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia okresu gwarancji nie krótszego niż 36 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Dłuższy niż 36 miesięcy okres gwarancji będzie punktowany zgodnie z zasadami określonymi w XIV niniejszej SIWZ. 22. Sprzęt budowlany powinien posiadać aktualne przeglądy i badania. 23. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 266) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. 24. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności: - segregować i właściwie utylizować odpady, - stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich. 25. Plac budowy będzie przekazany w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy. 26. Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt opracować Plan Bezpieczeństwa i ochrony Zdrowia i przedstawienia go zamawiającemu najpóźniej w dniu przejęcia terenu budowy. Rozpoczęcie robót możliwe jest po opracowaniu i udostepnieniu w/w Planu Zamawiającemu. Konsekwencje opóźnienia realizacji robót z powyższego powodu obciążają Wykonawcę. 27. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy PZP – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy. 1) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP: a) najpóźniej w dniu przejęcia placu budowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kompletny Wykaz Pracowników przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami oraz z przypisanymi do tych osób czynnościami, które będą wykonywać w ramach umowy o pracę, który stanowić będzie załącznik do umowy. b) roboty budowlane objęte przedmiotem umowy będą świadczone przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy - zwane Pracownikami wymienione w załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników”. c) Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący przedmiot umowy, wskazani w Wykazie Pracowników będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). d) W sytuacji, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwość co do sposobu zatrudnienia personelu – może zwrócić się z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, w celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę. 2) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności w Wykazem Pracowników, o którym mowa w pkt 1 lit a powyżej. b) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudniania na podstawie umowy o pracę. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. c) Za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników świadczących przedmiot umowy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę wykonującą roboty bez podpisanej umowy o pracę zgodnie z wykazem pracowników z wykazem osób o którym mowa w pkt III ust 26 ppkt. 1 SIWZ. 3) rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) instalacje elektryczne; b) roboty ziemne; c) wykonanie fundamentów; d) prace konstrukcyjne; e) roboty budowlane; f) wykonanie dróg i chodników; g) montaż małej architektury; h) montaż pomostu i trapu; i) wykonanie kanalizacji sanitarnej; j) wykonanie sieci wodociągowej; k) prace towarzyszące. 2) Obowiązki Wykonawcy (dotyczą zadania nr 1 i zadania nr 2) 1. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: a) prawidłowego wykonania wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie umożliwiającym uzyskanie przez Wykonawcę zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, pozwolenia na użytkowanie oraz użytkowanie powstałej infrastruktury zgodnie z jej przeznaczeniem; b) wytyczenia geodezyjnego obiektów i wykonania inwentaryzacji powykonawczej po zakończeniu robót; c) doprowadzenia na własny koszt energii elektrycznej i wody na teren budowy stosownie do potrzeb, podłączenia liczników zużycia wody i energii elektrycznej oraz ponoszenia kosztów zużycia wody i energii w okresie realizacji robót; d) zabezpieczenia dróg prowadzących na teren budowy od uszkodzeń, które mogą spowodować transport i sprzęt Wykonawcy, w szczególności dostosować się do obowiązujących ograniczeń obciążeń osi pojazdów podczas transportu materiałów i sprzętu do i z terenu budowy, aby nie spowodował on szkód na drogach; e) opracowania i wdrożenia projektu czasowej organizacji ruchu na okres realizacji zadania wraz z ich zatwierdzeniem przez uprawnione instytucje. Realizacja tych zmian oraz ponoszenie wszystkich kosztów zmiany organizacji ruchu; f) sprzątania na bieżąco ulic z zanieczyszczeń powstałych od jazdy i pracy sprzętu i środków transportu Wykonawcy, jego podwykonawców i dostawców, a w przypadku spowodowania jakichkolwiek uszkodzeń ich natychmiastowej naprawy; g) powiadomienia mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych – nie później niż na 7 dni przed przystąpieniem do robót; h) udziału w naradach koordynacyjnych, w celu omówienia postępów prac oraz uwag i problemów, jakie powstały w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Terminy narad będą ustalane przez Zamawiającego wg potrzeb; i) po zakończeniu realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy do uporządkowania na własny koszt i ryzyko terenu budowy i przekazania go protokolarnie Zamawiającemu w terminie ustalonym jako odbiór końcowy robót; j) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z prowadzonymi w ramach zamówienia robotami; k) ubezpieczenia budowy, realizowanej w ramach niniejszego zamówienia od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej; l) utrzymywania na własny koszt na bieżąco czystości na terenie budowy; m) wykonania na własny koszt robót tymczasowych, których potrzeba wynika z technologii prowadzonych robót; n) natychmiastowego usunięcia wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót; o) przerwania robót na żądanie Zamawiającego i w związku z tym zabezpieczenia wykonywanych robót przed ich zniszczeniem; p) przeprowadzenia robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. Nr 47, poz. 401); q) koordynowania prac realizowanych przez podwykonawców. Wykonawca może zlecić część robót do wykonania podwykonawcom. Wykonanie robót przez podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków postawionych w SIWZ. Wykonawca, zlecając roboty podwykonawcom zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać przepisów wynikających z art. 647 Kodeksu Cywilnego. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany podwykonawcy, jeżeli ten realizuje roboty w sposób wadliwy, niezgodny z założeniami i przepisami; r) posiadania wszystkich wymaganych prawem uprawnień i zezwoleń, w tym zezwolenia na prowadzenia prac podwodnych; s) dokonywania w odpowiednim czasie wszystkich niezbędnych sprawdzeń i pomiarów, które powinny być prowadzone zgodnie z właściwymi normami i procedurami, sztuką budowlaną oraz dokumentacją projektową; t) protokolarnego przejęcia terenu budowy w terminie wskazanym w umowie; u) realizacji robót w sposób umożlwiający utrzymanie ciągłości pracy i ruchu na Przystani Żeglarskiej w Błotniku, a także zapewniający bezpieczeństwo żeglugi (dotyczy zadania nr 2); v) zapewnienia organizacji prowadzenia robót gwarantującej wykonanie przedmiotu umowy w wymaganym przez Zamawiającego terminie (m.in. praca na dwie zmiany, w koniecznych przypadkach praca nocna, praca w warunkach zmianowych, praca sześć dni w tygodniu; w) wykonania zamówienia z materiałów posiadających stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnione instytucje; x) zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt obsługi geologicznej, o ile wystąpi taka konieczność; y) uzyskania akceptacji Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru co do materiałów wykorzystanych przy realizacji zamówienia; z) zapewnienia monitoringu geodezyjnego pozwalającego na stałą ocenę wpływu prowadzonych prac na obiekty sąsiadujące w celu nie dopuszczenia do powstania ich uszkodzeń; aa) opracowania i przekazania Zamawiającemu geodezyjnego pomiaru powykonawczego oraz zgłoszenie przedmiotu zamówienia do odbioru końcowego; bb) wykonania przed zgłoszeniem zamówienia do odbioru, wszystkich niezbędnych prób z wynikiem pozytywnym; cc) opracowania i protokolarnego przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej oraz zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, dokumentację powykonawczą należy wykonać w 3 egz. w formie papierowej i w 1 egz. w formie elektronicznej na płycie CD/DVD zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ; dd) uczestniczenia w czynnościach odbioru częściowego, końcowego i ostatecznego (pogwarancyjnego), a także czynnościach usunięcia stwierdzonych wad, przekazanie atestów i zaświadczeń; ee) zgłoszenia w formie pisemnej gotowość do odbioru ostatecznego na dziesięć (10) dni przed upływem gwarancji i rękojmi za wady; ff) przestrzegania przepisów bhp i p.poż.; gg) zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy na własny koszt; hh) umożliwienia wstępu na teren budowy upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego. ii) zorganizowania w przypadku braku możliwości zorganizowania zaplecza robót na terenie budowy poza terenem budowy we własnym zakresie i na własny koszt. jj) każdorazowo przed przystąpieniem do realizacji robót (dotyczy zadania nr 2) związanych z użyciem sprzętu pływającego Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Bosmanatu Przystani Żeglarskiej w Błotniku. kk) doprowadzania do należytego stanu i porządku terenu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu Zamawiającemu w terminie odbioru końcowego, w tym usunięcia ewentualnych szkód na własny koszt; 2. W ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie zadania 1 oraz zadania 2) należy wykonać, dostarczyć i zamontować tablice informacyjne - poglądowe rysunki stanowią załącznik nr 24 do SIWZ. 3. W ramach przedmiotu zamówienia (w zakresie zadania 1 oraz zadania 2) należy wykonać, dostarczyć i zamontować tablice pamiątkowe zgodnie z rysunkiem stanowiącym załącznik nr 25 do SIWZ. 4. Przy wykonywaniu oznakowania drogowego należy stosować Szczegółowe wymagania w zakresie wykonania i odbioru robót budowalnych związanych z oznakowaniem drogowym stanowiące załącznik nr 26 do SIWZ; 5. Przy wykonywaniu oznakowania wodnego należy stosować Szczegółowe wymagania w zakresie wykonania i odbioru robót budowalnych związanych z oznakowaniem wodnym i znakami informacyjnymi stanowiące załącznik nr 27 do SIWZ; 6. System znakowania należy wykonać zgodnie z systemem znakowania rzek stanowiącym załącznik nr 28 do SIWZ; 7. Wygląd znaków wodnych i drogowych znajduje się w załączniku nr 29 do SIWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45248400-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w prawidłowej wysokości dla danej części, na którą Wykonawca składa ofertę. Kwota wadium dla ofert całkowitych wynosi 12 000,00 zł, a dla ofert częściowych: Zadanie 1 – 3000,00 zł, Zadanie 2 – 9000,00 zł W przypadku złożenia ofert na kilka części, kwota wadium stanowi sumę wadiów ustalonych dla poszczególnych części zamówienia. 2. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (musi być poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (art. 45 ust. 6 ustawy). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego: BS w Pruszczu Gdańskim nr 11 8335 0003 0200 0114 2000 0019 5. Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest do wpłacenia go odpowiednio wcześniej, tak aby znalazło się ono na koncie Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert. 6. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej powinno być wystawione na Gminę Cedry Wielkie, ul. M. Płażyńskiego 16, 83-020 Cedry Wielkie. Oryginał dokumentu należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię należy dołączyć do oferty. 7. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien przewidywać utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w pkt. 8 i 9 8. Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, wraz z odsetkami, w przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Ponadto Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, który wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. 11. Zamawiający zwróci wadium dla Wykonawcy na zasadach określonych w art. 46 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia zostanie udostępniony wraz z informacją z otwarcia ofert na stronie internetowej Zamawiającego. 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. III.4 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokument, o których mowa w pkt. 2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, że wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Komisja przetargowa może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach