Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Łukowica

Gmina Łukowica ogłasza przetarg

  • Adres: 34-606 Łukowica, Łukowica
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łukowica
    Łukowica
    34-606 Łukowica, woj. małopolskie
    REGON: 491892452
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lukowica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Łukowica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest wykonanie projektu oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków (zwana również POŚ lub PBOŚ), spełniających wymagania normy PN-EN 12566-3+A2:2013-10 na terenie gminy Łukowica - kolejno w miejscowościach: Owieczka, Roztoka, Łukowica, Młyńczyska, Przyszowa, Świdnik, Stronie, Jadamwola, Jastrzębie łącznie w ilości 141 sztuk.Zakres robót obejmuje budowę przydomowych oczyszczalni ścieków z przykanalikami, odprowadzeniem ścieków oczyszczonych, zasilaniem elektrycznym, rozruchem technicznym i technologicznym. Wykonawca w ramach zamówienia zakupi, dostarczy, zamontuje i uruchomi przydomowe oczyszczalnie ścieków zwane w dalszej części swz „POŚ”. Wymaga się, aby oczyszczalnie ścieków spełniały wymagania normy PN-EN 12566-3+A2:2013-10 oraz posiadały komplet badań zgodności z ww. normą, wykonanych przez laboratorium notyfikowane Komisji Europejskiej. Dopuszcza się rozwiązania równoważne lub lepsze pod warunkiem zachowania podstawowych parametrów technicznych i jakościowych urządzeń w stosunku do opisanych w niniejszym opracowaniu oraz spełniających parametry równoważności. Udokumentowanie równoważności proponowanego rozwiązania technicznego leży po stronie Wykonawcy.Zakres rzeczowy obejmuje zapewnienie oczyszczenia ścieków na 141 posesjach, na terenie gminy Łukowica w stopniu wymaganym obowiązującymi przepisami. Miejsce realizacji inwestycji: - gm. Łukowica:1. Obr. Owieczka, dz. ew. nr: 175/5, 135/6, 122/5, 150/2, 187.2. Obr. Roztoka, dz. ew. nr: 450/2, 704, 285/1, 337, 423/3, 717/4, 593/4, 721/9, 677/4, 677/6, 206/9, 386/9, 502/1, 701,315, 591/22, 386/10, 715/3, 664, 513, 459, 371/1, 214/13.3. Obr. Łukowica, dz. ew. nr: 1054/9, 976, 1258, 882/1, 882/2, 514/4, 295, 327/4, 981/1, 979/2, 1402, 256/2, 346/13.4. Obr. Młyńczyska, dz. ew. nr: 224/7, 125/7, 674, 162, 81/2, 205/7, 380/8, 205/2, 125/2, 596/3, 209/1, 529/5, 419/3, 420, 205/4, 134/1, 241, 653/1, 326/4.5. Obr. Przyszowa, dz. ew. nr: 120/7, 1003/1, 366/1, 1008/4, 1006/2, 48/26, 48/23, 48/24, 544/9, 544/8, 526/2, 1063/7, 1063/6, 241/2, 1060/7, 545/4, 325/12, 549/4, 512, 500, 1021/3, 1021/5, 50/2, 696/7, 405/3, 525, 529/1, 99/2, 849/1, 320, 1254/2, 69, 579/5, 56/2, 857/4, 1016/1, 1016/2, 1177.6. Obr. Świdnik, dz. ew. nr: 215/2.7. Obr. Stronie, dz. ew. nr: 327, 328/5, 434/3, 139/14, 502/4, 506/1, 548/3, 142/1, 538, 487/2, 491, 492/1.8. Obr. Jadamwola, dz. ew. nr: 145/1, 65/6, 49/2, 52, 139/4, 138/1, 137/2, 194/2, 54, 208, 243/1, 3/2, 65/5, 193, 238/2, 238/3, 20/1, 3/1, 194/1, 67/1.9. Obr. Jastrzębie, dz. ew. nr: 482/1, 616/2, 274, 214/5, 233/2, 233/5, 534/1, 557, 384, 95/1, 457, 463/1, 96, 97, 317/1, 589, 93, 271, 66/3, 66/1, 317/7, 278/1.Zamawiający zastrzega, iż zamówienie może ulec zmianie w zakresie ostatecznych lokalizacji. W przypadku, gdy ze względów niezależnych od zamawiającego, w szczególności z rezygnacji właścicieli nieruchomości z uczestnictwa w projekcie, wykonanie POŚ w projektowanej lokalizacji nie będzie możliwe, zamawiający wskaże lokalizację zastępczą dla oczyszczalni danego typu.UWAGA! Na potwierdzenie, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:a) Deklaracji Właściwości Użytkowych.Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony za pomocą programu funkcjonalno – użytkowego (zwanego również PFU) stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp, także w pkt VIII ppkt 7) lit. b) i c) oraz ppkt 8) SWZ. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu,b) gwarancjach bankowych,c) gwarancjach ubezpieczeniowych,d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2023 r. poz. 462/4. Wadium wnoszone w pieniądzu:a) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Limanowej nr rachunku 63 8804 0000 0040 0400 0589 0007 z zaznaczeniem, że dotyczy: WADIUM -ZP.271.rb/11/TP/20/2023 Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Łukowica.b) za datę i godzinę wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego;c) zamawiający dokona sprawdzenia czasu wpływu wadium na swój rachunek bankowy.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa powyżej w pkt VIII ppkt 3) lit. b) – d) SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, wystawionego na Gminę Łukowica w postaci elektronicznej, opatrzony przez wystawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym.6. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, także w pkt VIII ppkt 8) lit. c) SWZ.7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:a) upływu terminu związania ofertą;b) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;c) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.8. Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;b) którego oferta została odrzucona;c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;d) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt VIII ppkt 8) SWZ, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.9. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.Informacje dotyczące zatrzymania wadium znajdują się w pkt VIII ppkt 10) SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 57 pkt 2 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego.Na podstawie art. 112 ustawy Pzp zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:a) w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.b) w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.c) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał zdolność kredytową bądź środki finansowe w kwocie min. 1 000 000 zł ( słownie: jeden milion złotych).d) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:W tym zakresie zamawiający wymaga, aby:- wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – wykonał w sposób należyty oraz zgodnie zprzepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną polegającą na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków w ilości nie mniejszej niż 30 sztuk w ramach jednego kontraktu (zamówienia).Jako wykonanie (zakończenie) robót należy rozumieć wystawienie, co najmniej Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów (FIDIC) lub podpisanie Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).W przypadku wykazania kilku robot za kwoty mniejsze niż wymagana, kwoty wynikające z poświadczeń/referencji nie będą sumowane w celu potwierdzenia spełnienia postawionego warunku.Zamawiający informuje, że nie dopuszcza sumowania robót w ramach wymaganego warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.Warunek ten ma być spełniony:• samodzielnie przez wykonawcę, lub• przez minimum jeden inny podmiot udostepniający wykonawcy swoją zdolność techniczną lub zawodową i który zrealizuje te roboty budowlane Iub• w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.Uwagi:1. Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.2. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez zamawiającego.3. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego roboty budowlane wskazane w żądanym wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej ( referencji).4. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wystarczy by powyższy warunek spełniał jeden z Wykonawców.Wykonawca biorący udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia zobowiązany jest potwierdzić spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak przesłanek wykluczenia na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo składania ofert.- wykonawca dysponował osobą na stanowisko projektanta posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.).Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Zamawiający dopuszcza kwalifikacje równoważne do w/w, zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.- wykonawca dysponował kierownikiem budowy, posiadającym wymagane przez prawo uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanym w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów których pełnić będzie funkcje kierownika budowy.Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz rozporządzenia rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019r. poz. 831) Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej –ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz.U. z 2023 poz. 334). Osoba wyznaczona na kierownika budowy musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-01-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach