Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Błaszki

Gmina Błaszki ogłasza przetarg

  • Adres: 98-235 Błaszki, pl. Niepodległości
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 292 491 , fax. 438 290 932
  • Data zamieszczenia: 2020-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Błaszki
    pl. Niepodległości 13
    98-235 Błaszki, woj. łódzkie
    tel. 438 292 491, fax. 438 290 932
    REGON: 73093435800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.blaszki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Błaszki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1 Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, projektowane przez Wykonawcę, polegające na zaprojektowaniu, dostawie, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN12566-3:+A2:2013 . Dostarczane urządzenia mają być kompletnymi, fabrycznie nowymi produktami. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie Gminy Błaszki w ilości 149 sztuk wg wykazu stanowiącego załącznik nr 2a do Programu funkcjonalno - użytkowego. 4.2 W ramach przedmiotu zamówienia planuje się realizację: a) 111 przydomowych oczyszczalni o minimalnej przepustowości 0,75 m3/d i 0,28 m3/h – do obsługi 1 -5 osób – Typ I b) 38 przydomowe oczyszczalnie o minimalnej przepustowości 1,30 m3/d i 0,38 m3/h – do obsługi 6 - 10 osób – Typ II 4.3. Zamawiający zastrzega, iż wielkość zamówienia ( liczba instalowanych oczyszczalni ścieków) może ulec zmniejszeniu - do 5% całego zakresu, z uwagi na następujące okoliczności: a) możliwość rezygnacji części mieszkańców z budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w trakcie realizacji zadania z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, b) wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia 4.4. W przypadkach, o których mowa w pkt. 4.3 lit a) – b) i niewskazania przez Zamawiającego innej lokalizacji, wartość zamówienia zostanie pomniejszona o kwotę, na jaką została wyceniona oczyszczalnia zgodnie z zestawieniem kosztów w formularzu ofertowym. 4.5. W związku z sytuacją opisaną w pkt 4.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wskazania lokalizacji zastępczych. 4.6. Całe zadanie inwestycyjne, począwszy od projektowania, a skończywszy na odbiorach gwarancyjnych i eksploatacyjnych, winno być wykonane w oparciu o obowiązujące w kraju akty formalnoprawne i normatywne oraz wymagania Zamawiającego, określone w umowie zawartej z Wykonawcą. 4.7. Roboty muszą być zaprojektowane i wykonane zgodnie z wymaganiami obowiązujących polskich przepisów, norm i instrukcji. Niewyszczególnienie w niniejszych wymaganiach Zamawiającego jakichkolwiek obowiązujących aktów prawnych nie zwalnia Wykonawcy od ich stosowania. W uzasadnionych przypadkach (brak polskich unormowań) dopuszcza się stosowanie aktualnych norm Unii Europejskiej. 4.8. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót zgodnie z opracowanym we własnym zakresie ( na podstawie PFU), projektem oczyszczalni i organizacji bezpiecznego prowadzenia robót, planem BIOZ i Oceną Ryzyka Zawodowego. 4.9 Wymaga się, aby oczyszczalnie posiadały pełne raporty z badań wystawionych przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską zgodnie z wykazem dostępnym na stronie http://ec.europa.eu/ według procedur określonych w normie PN EN 12566-3:+A2:2013: a) raport wodoszczelności dla całego typoszeregu oferowanych oczyszczalni, a nie poszczególnych zbiorników lub oczyszczalni z innego typoszeregu, wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „A” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013, a w szczególności tablicą „A.1” przedmiotowej normy w warunkach mokrych WET; b) raport wytrzymałości konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni (największa oczyszczalnia z typoszeregu a nie największy pojedynczy zbiornik). W tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „C6” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 dla warunków suchych i mokrych, rozdział 6.2.1 , 6.2.2 wyrażona jako maksymalna dopuszczalna wysokość zasypki (M) oraz możliwości instalacji urządzenia w mokrym lub suchym miejscu, wyrażona jako WET ze wskazaniem maksymalnej wysokości lustra wody mierzonej od dna zbiornika - lub metodą obliczeniową obejmującą najbardziej niekorzystne warunki pracy urządzenia wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 rozdział 6.2.1 c) raport efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5 lub BZT7, ChZT, zawiesina. Uwaga : w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga, aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem „B” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 zgodnie z procedurami zawartymi w punktach od B.1 do B.5; d) raport trwałości materiału (badanie materiału) - badanie wykonane zgodnie z rozdziałem 6.5 normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013, określające właściwość materiału, z którego wykonana jest oczyszczalnia, wystawiony przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej . 4.9. Wymaga się , by oczyszczalnie posiadały dodatkowo dokumenty, wynikające z przepisów Normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 w zakresie reakcji na ogień oraz wydzielania substancji niebezpiecznych. 4.10. Dokumentacja Techniczno-Ruchowa musi zawierać między innymi: a) dokumentację konstrukcyjną w postaci opisów, rysunków ogólnych i szczegółowych przedstawiających układ komór oczyszczania oraz zachodzący proces oczyszczania, b) dokumentację instalacji w postaci opisów, rysunków przedstawiających sposób montażu urządzenia w różnych warunkach gruntowych i wodnych, c) dokumentację rozruchu i eksploatacji w postaci opisów zawierającą wytyczne rozruchu i eksploatacji d) warunki gwarancji, postępowania w przypadku awarii, e) informacje o spełnieniu wymagań norm i przepisów. 4.11. Wymaga się , aby złożona przez Wykonawcę DTR- Dokumentacja Techniczno-Ruchowa, była potwierdzona przez laboratorium notyfikowane w zakresie jej zgodności z procedurami określonymi w punkcie B.2.1 do B.2.3 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013. 4.12. W przypadku braku potwierdzenia przez laboratorium notyfikowane, dopuszcza się DTR potwierdzoną i zaparafowaną przez Producenta w zakresie jej zgodności z procedurami określonymi w punkcie B.2.1 do B.2.3 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013. 4.13. Zakres prac obejmuje: a) Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do art. 29 ust.1 pkt 3 oraz art. 30 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z późniejszymi zmianami do Starosty Sieradzkiego. b) Dostawę, montaż i uruchomienie 149 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy oczyszczalni . c) Wykonanie dokumentacji powykonawczej. d) Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej. e) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi. f) Wykonanie badań ścieków oczyszczonych dla 10 % wykonanych PBOŚ. Badania muszą być zlecone do laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację. g) Przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników przydomowych oczyszczalni w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń. h) Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi użytkownikom przydomowych oczyszczalni. i) Po zakończeniu realizacji zadania, wykonanie Raportu, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków. j) Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową. Wykonawca udzieli na wykonane roboty gwarancji na okres minimum 60 miesięcy, licząc od dnia przyjęcia protokołu odbioru robót. Na zbiornik oczyszczalni Wykonawca udzieli gwarancji minimum 15 lat . Uwaga: okres gwarancji na wykonane roboty stanowi jedno z kryteriów oceny ofert k) W okresie gwarancji na roboty budowlane , Wykonawca zrealizuje jeden raz na 12 miesięcy przegląd wszystkich zamontowanych PBOŚ. Przegląd musi być udokumentowany w formie raportów i przedstawiony Zamawiającemu. 4.14. Wymagany sposób oczyszczania ścieków a) Praca oczyszczalni oparta jest na technologii niskoobciążonego osadu czynnego i zanurzonego złoża biologicznego, polegającego na oczyszczaniu ścieków poprzez bakterie tlenowe i mikroorganizmy, przy równoczesnym intensywnym napowietrzaniu ścieków. W komorze napowietrzania unoszące się ku górze pęcherzyki powietrza powodują analogiczny przepływ cieczy, znajdującej się w rurze, a tym samym porywanie cząstek stałych z dna zbiornika. Umożliwia to wytworzenie się odpowiedniej grupy mikroorganizmów, niezbędnych do prowadzenia procesu oczyszczania w warunkach tlenowych na złożu. b) Oczyszczone ścieki odprowadzane są w sposób grawitacyjny rurą PVC. Tworzący się w procesie oczyszczania osad czynny mieszany jest w sposób ciągły ze świeżymi ściekami, doprowadzanymi do komory napowietrzania. Procesowi oczyszczania ścieków towarzyszy tlenowa stabilizacja osadu, pozostającego w reaktorze. Niedociążenia osadu ładunkiem zanieczyszczeń, wynikające z dobowej nierównomierności przepływu, przy wyżej opisanym procesie nie wpływają negatywnie na końcowy efekt oczyszczania. c) Przydomowa oczyszczalnia musi spełniać wymagania normy EN 12566 „Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50, Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków", być oznakowane znakiem CE oraz posiadają deklarację właściwości użytkowych, wydaną zgodnie z rozporządzeniem UE nr 305/2011. d) Układ technologiczny oczyszczalni składa się z następujących urządzeń:  Przewody kanalizacyjne,  Studzienki kanalizacyjne (rewizyjne),  Oczyszczalnia biologiczna ścieków,  Przepompownia ścieków oczyszczonych,  Studnia chłonna . e) Oczyszczalnia ścieków składa się ze zbiornika w kształcie stożka, wykonanego z włókna szklanego i żywicy poliestrowej, stanowiącej obudowę zewnętrzną. Wewnątrz obudowy znajduje się drugi zbiornik bez dna umieszczony, mimośrodowo o mniejszej średnicy, zwężający się ku dołowi. Pierwsza z nich, znajdująca się w środku zbiornika wewnętrznego, to komora napowietrzania. Druga, zawarta w przestrzeni pomiędzy zbiornikami, to strefa klarowania cieczy, działająca jako osadnik wtórny. Konstrukcja urządzenia pozwala obsługiwać gospodarstwa do 18 RLM. f) Zamawiający wymaga, aby oczyszczalnie posiadały Deklarację zgodności WE, spełniającą wymagania normy PN-EN 12566 , były oznakowane Znakiem CE. 4.15. Wymagane parametry techniczne a) wysoka redukcja zanieczyszczeń (do 94 % eliminacji BZT), b) duża odporność na nierównomierności w dopływie ścieków, c) brak elementów ruchomych, które wymagałyby stałego nadzoru i kontroli, d) oczyszczalnia ścieków musi być wyposażona w sygnalizację alarmową (dźwiękową lub świetlną) informującą użytkownika o wystąpieniu awarii. Wymóg wynika z zapisów zawartych w treści normy PN-EN 12566-3+A2:2013 e) W związku z występowaniem dwa razy w ciągu dnia dużego jednostkowego zrzutu ścieków do oczyszczalni, które mogą spowodować wymywanie osadu, zachwianie równowagi biologicznej, a także zanieczyszczenie odbiorników ścieków oczyszczonych, wymaga się zastosowanie urządzeń z minimalną wydajnością dobową i godzinową określoną w tabeli poniżej . Bilans ilości ścieków został szczegółowo określony w PFU. 4.16. Podstawowe wymagania ( parametry ) techniczne dotyczące przydomowych oczyszczalni ścieków: Lp. Parametr Wymagania 1. Technologia oczyszczania ścieków Niskoobciążony osad czynny z zanurzonym złożem biologicznym, 2. Minimalna przepustowość dobowa a) 0,75 m3/d – do obsługi 1 -5 osób – Typ I b) 1,30 m3/d – do obsługi 6 - 10 osób – Typ II 3. Minimalna przepustowość godzinowa a) 0,28 m3/h do obsługi 1-5 osób Typ I b) 0,38 m3/h do obsługi 6-10 osób Typ II 4. Ilość zbiorników oczyszczalni 1. 5. Ilość komór oczyszczalni ścieków  minimum 2,  brak osadnika wstępnego, komory wstępnej, komory defosfatacji i innych komór w których dochodzi do procesów fermentacji beztlenowej, flotacji i gromadzenia osadów wstępnych 6. Przeznaczenie Odbiór i oczyszczenie ścieków socjalno – bytowych. 7. Sterowanie cyklem napowietrzania Wymuszony, ciągły, bez możliwości ręcznego lub automatycznego sterowania. Nie dopuszcza się stosowania automatyki w postaci procesorów lub komputerów sterujących pracą oczyszczalni . Nie dopuszcza się stosowania elektrozaworów Nie dopuszcza się sterowników , zegarów sterujących, elektrozaworów, zaworów ręcznych, podnośników powietrznych typu np. pompa mamutowa, itp. Dopuszcza się zastosowanie wyłącznie sprężarek i dyfuzorów. 8. Niezbędny minimalny stopień oczyszczania ścieków Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej I Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019r.wsprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych (Dz. U. 2019 poz. 1311) 9. Napowietrzanie Mechaniczne, dmuchawą membranową umieszczoną w skrzynce o klasie odporności min. IP 44. 10. Możliwość wyjęcia dyfuzora bez konieczności opróżniania zbiornika TAK 11. Wymagana gwarancja na bioreaktor Minimum 15 lat 12. Zbiornik oczyszczalni musi posiadać możliwość wykonania wylotu ścieku oczyszczonego pod dowolnym kątem do wlotu ścieku surowego. Cecha ta musi być potwierdzona za pomocą rzeczywistych zdjęć lub szkicu technicznego rzutu poziomego oczyszczalni. 13. W celu ograniczenia kosztów montażu zbiorniki oczyszczalni muszą posiadać wytrzymałość, gwarantującą prawidłową pracę oczyszczalni z posadowieniem wlotu minimum 1,2 m p.p.t. bez dodatkowych zabezpieczeń w postaci np. płyt betonowych odciążających lub podobnych zabezpieczeń. Wymaga się , aby parametr techniczny był potwierdzony w Raporcie z badań PBOŚ, zgodnym z Normą PN EN 12566-3+A2:2013. ub w DTR ( Dokumentacji Techniczno-Ruchowej). Podane w dokumentacji nazwy (znaki towarowe) mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu. Zamawiający nie ogranicza możliwości zastosowania przez Wykonawcę urządzeń i materiałów równoważnych, o parametrach nie gorszych od opisanych w PFU. W przypadku zastosowania rozwiązania równoważnego Wykonawca jest zobowiązany wykazać w ofercie, na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4.17. Równoważność Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów równoważnych do materiałów określonych w PFU, pod warunkiem zachowania technologii oczyszczania ścieków i wszystkich parametrów technicznych, jakościowych i funkcjonalnych przydomowych oczyszczalni ścieków . Udokumentowanie równoważności leży po stronie Wykonawcy. W tym celu wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą w szczególności: karty katalogowe z rysunkami i opisem technicznym, certyfikaty lub aprobaty zastosowania materiałów lub urządzeń. Wykonawca proponujący rozwiązania równoważne, niezależnie od innych dokumentów, powinien przedstawić wraz z ofertą opis rozwiązań równoważnych (zawierający zestawienie równoważnych materiałów z podaniem ich typu, modelu i producenta) oraz wykazać, że proponowane rozwiązania charakteryzują się nie gorszymi parametrami od przyjętych w PFU. 4.18. Na potwierdzenie, zgodności zaproponowanych równoważnych urządzeń zgodnych z wymaganiami Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia łącznie z ofertą kompletnych (pełnych) raportów z badań wykonanych przez laboratorium notyfikowane ze wszystkimi załącznikami i raportami cząstkowymi wyszczególnionymi w treści raportów głównych w tym : a) raport wodoszczelności dla całego typoszeregu oferowanych oczyszczalni, a nie poszczególnych zbiorników lub oczyszczalni z innego typoszeregu, wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „A” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013, a w szczególności tablicą „A.1” przedmiotowej normy w warunkach mokrych WET; b) raport wytrzymałości konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni (największa oczyszczalnia z typoszeregu a nie największy pojedynczy zbiornik). W tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanego przez laboratorium notyfikowane, zgodnie z załącznikiem „C6” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 dla warunków suchych i mokrych, rozdział 6.2.1 , 6.2.2 wyrażona jako maksymalna dopuszczalna wysokość zasypki (M) oraz możliwości instalacji urządzenia w mokrym lub suchym miejscu, wyrażona jako WET ze wskazaniem maksymalnej wysokości lustra wody mierzonej od dna zbiornika - lub metodą obliczeniową obejmującą najbardziej niekorzystne warunki pracy urządzenia wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 rozdział 6.2.1 c) raport efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5 lub BZT7, ChZT, zawiesina. Uwaga : w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga, aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem „B” normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 zgodnie z procedurami zawartymi w punktach od B.1 do B.5; d) raport trwałości materiału (badanie materiału) - badanie wykonane zgodnie z rozdziałem 6.5 normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013, określające właściwość materiału, z którego wykonana jest oczyszczalnia, wystawiony przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej . 4.19. Wymaga się , by oczyszczalnie posiadały dodatkowo dokumenty, wynikające z przepisów Normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 w zakresie reakcji na ogień oraz wydzielanie substancji niebezpiecznych. 4.20. Wymaga się , aby złożona przez Wykonawcę DTR- Dokumentacja Techniczno-Ruchowa, była potwierdzona przez laboratorium notyfikowane w zakresie jej zgodności z procedurami określonymi w punkcie B.2.1 do B.2.3 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013. 4.21. W przypadku braku potwierdzenia przez laboratorium notyfikowane, dopuszcza się DTR potwierdzoną i zaparafowaną przez Producenta w zakresie jej zgodności z procedurami określonymi w punkcie B.2.1 do B.2.3 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013. 4.22. Dokumentacja Techniczno-Ruchowa musi być zgodna z warunkami określonymi w rozdziale ogólny opis przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość wystąpienia do laboratorium notyfikowanego o udostępnienie kopii dokumentów złożonych przez producenta PBOŚ do procedury badawczej zgodności z normą PN-EN 12566-3 w celu potwierdzenia autentyczności złożonych załączników. Podstawowe parametry dotyczące równoważności przydomowych oczyszczalni ścieków: 1. Technologia oczyszczania ścieków technologia osadu czynnego i zanurzonego złoża biologicznego 2. Materiał wykonania zbiornika (bioreaktora)  stal nierdzewna,  włókno szklane,  PEHD metodą rozdmuchu lub rotomuldingu 3. Ilość zbiorników oczyszczalni 1 4. Kształt zbiornika  na planie koła,  cylindryczny, pionowy  pożądany kształt w postaci leja Inhoffa. 5. Gromadzenie i usuwanie osadu nadmiernego  za pomocą wozu asenizacyjnego 6. Sterowanie cyklem napowietrzania - wymuszony, ciągły bez możliwości ręcznego lub automatycznego sterowania, - dopuszcza się zastosowanie dyfuzorów talerzowych bądź rurowych 7. Materiał wykonania studni chłonnej Kręgi betonowe lub polietylen wysokiej gęstości (PEHD) 4.23. Zasady wykonania dokumentacji projektowej Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia w zakresie 1. wykonania dokumentacji projektowej 2. przekazania dokumentacji projektowej 3. przeniesienia praw autorskich określa Program Funkcjonalno-Użytkowy 4.24. Wykonanie robót budowlanych. a) Wykonawca jest zobowiązany do kompleksowego wykonania robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, a szczegółowo opisany w PFU. b) Zamawiający wymaga, aby przy wykonywaniu robót budowlanych zostały zastosowane wyroby (urządzenia, materiały budowlane, odczynniki), które zostały dopuszczone do obrotu zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane Dz.U. 2019.1186 oraz przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych - Dz.U.2020.215 oraz rozporządzeń wykonawczych do w/w ustaw. c) Na wszystkie materiały użyte do realizacji przedmiotu Umowy, Wykonawca przedłoży orzeczenia lub atesty oraz uzyska akceptację przedstawicieli Zamawiającego przed ich wbudowaniem. d) Na zmianę materiałów użytych do realizacji przedmiotu Umowy w stosunku do Programu funkcjonalno-użytkowego, wymagana jest uprzednia, pisemna zgoda Zamawiającego. 4.25. Zakres robót - roboty budowlano-montażowe a) wykonanie wykopów, b) montaż PBOŚ w wybranej lokalizacji. Prace montażowe należy wykonać zgodnie z instrukcją montażu dostarczoną przez producenta urządzenia. c) wykonanie studni chłonnej. Przy montażu przepompowni należy postępować zgodnie z instrukcją montażową producenta. d) poprowadzenie rurociągów i kabli przyłączeniowych, e) wpięcie do instalacji kanalizacji budynku, f) wpięcie do instalacji elektrycznej, montaż zabezpieczeń, g) odpowiednie zasypanie wykopów i wyrównanie terenu, h) płukanie i przeprowadzenie prób szczelności całej instalacji, i) napełnianie instalacji, j) wykończenie zgodnie ze stanem pierwotnym okolic przejść instalacji (tynk/ocieplenie , elewacji, przejścia przez ściany/stropy/dach), k) wykonanie ochrony przeciwporażeniowej i instalacji uziemiającej, niezbędnej dla prawidłowej pracy PBOŚ, l) rozruch próbny, m) poinformowanie użytkownika o zasadach obsługi PBOŚ i przekazanie instrukcji w języku polskim, co potwierdza się stosownym protokołem. 4.26. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia w zakresie a) Wykonanie robót budowlanych, b) Wymagań w zakresie urządzeń i materiałów, c) Kontroli jakości robót, d) Odbioru robót i dokumentów niezbędnych od odbioru robót , e) Odbioru pogwarancyjnego, f) Serwisu urządzeń, g) Uwarunkowań środowiskowych, h) Dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań Zamawiającego, i) Wymagań Zamawiającego dotyczących gwarancji jakości robót. określa Program Funkcjonalno-Użytkowy 4.27. Nazwy i kody CPV: Główny przedmiot zamówienia: CPV – 45 25 12 50 Projekt i budowa Usługi i roboty: 71320000-7 Usługi Inżynieryjne w zakresie projektowania 45000000-7 Roboty budowlane 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45320000-6 Roboty izolacyjne 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45232421-9 Roboty w zakresie oczyszczania ścieków 45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45232423-3 Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45255600-5 Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji 45232400-6 Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzenia ścieków 45350000-5 Instalacje mechaniczne 4.28. Przedmiot umowy musi byś wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. oraz wymogami niniejszej SIWZ. 4.29. Prace będące przedmiotem zamówienia wykonane muszą być przy użyciu materiałów i urządzeń własnych. 4.30. Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 4.31. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp – obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 4.31.1. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy ( Dz. Uz. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) tj.: 4.31.1.1. Pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane w przedmiotowym zamówieniu 4.31.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 4.32.1.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do : 4.31.2.1. Żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 4.31.2.2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 4.31.2.3. Przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, 4.31.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 10 dni – wykonawca przedłoży zamawiającemu w szczególności podane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 4.32.1.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: 4.31.3.1. Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, 4.31.3.2. Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 4.31.3.3. Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, 4.31.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane w pkt. 4.32.1.1.czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej wysokości określonej w umowie stanowiącej załącznik Nr 9 do niniejszego SIWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 4.32.1.1. czynności traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 4.32.1.1. czynności. 4.32.5.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może również zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45251250-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 30 000,00 zł ( słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100) 11.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6. 11.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 11.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Błaszkach nr konta: 20 9245 0002 0000 0202 2000 0090 Kserokopię wpłaty należy dołączyć do oferty przetargowej. 11.5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału , najpóźniej w terminie składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.8.1. Formularz oferty stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ wraz z wypełnioną tabelą nr 1( Załącznik 3a) i tabelą nr 2 ( Załącznik 3b) 8.8.2.Jeżeli upoważnienie do podpisania i złożenia oferty nie wynika ze złożonych dokumentów, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie. Brak podpisu na ofercie lub podpisanie oferty przez osobę nieupoważnioną spowoduje konieczność odrzucenia oferty, 8.8.3. Pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika – gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie – w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest Pełnomocnik. 8.8.4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli wykonawca dla wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów (zobowiązanie należy złożyć wraz z ofertą- w oryginale) 8.8.5. Dokumenty, o których mowa w pkt. 4.17 jeżeli Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach