Przetargi.pl
Budowa przedszkola z oddziałem żłobkowym w miejscowości Wrząca, Gmina Lutomiersk

Gmina Lutomiersk ogłasza przetarg

  • Adres: 95083 Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 6775011 w. 118 , fax. 436 775 094
  • Data zamieszczenia: 2017-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lutomiersk
    Pl. Jana Pawła II 11
    95083 Lutomiersk, woj. łódzkie
    tel. 043 6775011 w. 118, fax. 436 775 094
    REGON: 73093466000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lutomiersk.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przedszkola z oddziałem żłobkowym w miejscowości Wrząca, Gmina Lutomiersk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa przedszkola z oddziałem żłobkowym wraz z infrastrukturą techniczną przy ul. Sikorskiego w miejscowości Wrząca, Gmina Lutomiersk. Obiekt zaprojektowany jest na działkach 423/2, 423/1 i 243/2, obręb Wrząca. Przedszkole dla maksymalnie 200 dzieci, składające się z 6 oddziałów przedszkolnych oraz 2 oddziałów żłobkowych, każdy po maksymalnie 25 dzieci. W skład każdego oddziału wchodzi sala zabaw, magazynek, ustęp oraz pomieszczenie z natryskiem. Dodatkowo przy sali zabaw dzieci młodszych w żłobku przewidziano sypialnię. W budynku przewidziano kuchnię z zapleczem oraz jadalnię. Założono przygotowanie trzech posiłków dziennie (śniadania, obiadu i podwieczorku) dla 200 dzieci. Przy głównym wejściu zlokalizowano obszerny hall z szatnią dla poszczególnych grup oraz poczekalnią dla rodziców. Dodatkowo w budynku zaprojektowano figloraj z zapleczem, pomieszczenia administracyjne, techniczne, gospodarcze, magazynowe, higienicznosanitarne oraz niezbędną komunikację. W budynku projektuje się następujące instalacje: • zimna woda z projektowanego przyłącza; • kanalizacja sanitarna z odprowadzaniem do zbiornika bezodpływowego; • centralne ogrzewanie (podłogowe i grzejnikowe) i ciepła woda użytkowa z kotłowni gazowej; • kanalizacja skrobi oraz tłuszczu odprowadzająca ścieki z zaplecza żywieniowego; • wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła oraz wentylacja grawitacyjna; • instalacja elektryczna zasilana ze złącza kablowo-pomiarowego; • instalacje słaboprądowe: okablowanie strukturalne, monitoring, radiowęzeł, system sygnalizacji włamania i napadu, kontrola dostępu; • instalacja sygnalizacji pożaru; • instalacja fotowoltaiczna. Charakterystyczne parametry techniczne: Powierzchnia zabudowy 1730,04 m2 Powierzchnia netto parteru 1514,14 m2 Powierzchnia netto piętra 592,69 m2 Powierzchnia netto razem 2106,83 m2 Kubatura 10634 m3 Wysokość budynku 8,55 m Forma architektoniczna obiektu: budynek o nieregularnym kształcie który można wpisać w prostokąt o wymiarach 52,76 x 43,96 m. Zachodnie skrzydło budynku jest dwukondygnacyjne natomiast pozostała część jest parterowa. Budynek w technologii tradycyjnej, murowany, przykryty stropodachem. W budynku zaprojektowano trzy osobne wejścia: główne od północy, dla pracowników oraz do części kuchennej od wschodu (dwa osobne wejścia). Dodatkowo z budynku przewidziano kilka wyjść ewakuacyjnych oraz wyjście ze zmywalni. Budynek został przystosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Zaprojektowano pochylnię przy wejściu głównym umożliwiającą dostęp do budynku. Wewnątrz nie występują żadne progi. Pomieszczenia wc przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zachowanie normatywnych wymiarów pomieszczenia oraz zastosowanie pochwytów ułatwiających korzystanie z urządzeń sanitarnych. W budynku przewidziano windę dostosowaną dla potrzeb niepełnosprawnych. 3.2. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w: 3.2.1. Dokumentacji projektowej stanowiącej załączniki nr 7 do SIWZ. 3.2.2. STWIORB stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. 3.2.3. Przedmiarach robót stanowiących załącznik nr9 do SIWZ (Zmawiający załącza do siwz przedmiary spakowane w katalogach nazwanych „I etap” „II etap” itd. Podział wynikający z nazw katalogów nie ma znaczenia. W realizacji zamówienia istotny jest porządek robót przedstawiony w harmonogramie rzeczowo-terminowo-finansowym stanowiącym załącznik do siwz.). 3.3. Plac budowy zostanie przekazany Wykonawcy w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający informuje, iż działka przeznaczona pod budowę wymaga wycięcia drzew. Wycinka drzew odbędzie się w terminie do końca maja 2018r. Koszty wycinki ponosi Zamawiający. 3.4 Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 3.5 Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. 3.6 Ofertą równoważną jest przedmiot o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniający minimalne parametry określone przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą szczegółową specyfikację, z której w sposób nie budzący żadnej wątpliwości Zamawiającego winno wynikać, iż zastosowany asortyment jest o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych w odniesieniu do asortymentu określonego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający informuje, iż w razie gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się znaki towarowe, za ofertę równoważną uznaje się ofertę spełniającą parametry indywidualnie wskazanego asortymentu określone przez jego producenta. 3.7 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3.8 Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. 3.9 Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów. 3.10 Zamawiający nie zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 3.11 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności realizowane przez zatrudnione przez niego osoby, tj.: 3.11.1 Roboty przygotowawcze. 3.11.2 Roboty ogólnobudowlane, instalacyjne. 3.11.3. Roboty elektryczne, roboty instalatorskie. 3.11.4. Roboty w zakresie termomodernizacji obiektów. 3.11.5 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu. 3.11.6. Roboty wykończeniowe. Wymagania określają w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 16.1 Każdy wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania musi wnieść wadium w wysokości: 100.000,00zł. (słownie zł: sto tysięcy złotych 00/100). 16.2 Wadium należy wnieść najpóźniej do ostatecznego terminu składania ofert. 16.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 16.4 Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust. 4a i 5 Ustawy. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 16.5 Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, winno być w formie oryginału złożone (oddzielnie od oferty) zamkniętej kopercie z dopiskiem – wadium do postępowania przetargowego nr RRGiZP.271.1.7.2017 w sekretariacie Urzędu Gminy Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II nr 11, 95-083 Lutomiersk, w godzinach pracy urzędu. Prosimy nie załączać oryginału wadium lub poręczenia do oferty. 16.6 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego a oryginał dowodu przelewu załączyć do składanej oferty. Wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Ludowy Bank Spółdzielczy w Zduńskiej Woli, nr konta: 64 9279 0007 0024 0002 2000 0060 z adnotacją - wadium do postępowania – RRGiZP.271.1.7.2017. 16.7 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 16.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę uznanej jako najkorzystniejszej. 16.9 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16.10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 16.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 16.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 16.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy UWAGA: 1. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 2. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 3. Oferta Wykonawcy, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium na wymagany okres związania ofertą określony w specyfikacji zostanie odrzucona. 4. W przypadku przedłużenia okresu związania ofertą, zgoda wykonawcy na jego przedłużenie jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania z ofertą. 5. W pozostałych przypadkach mają zastosowanie przepisy dotyczące wadium wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w załączniku nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach