Przetargi.pl
Budowa przedszkola i żłobka w Osieku

GMINA OSIEK ogłasza przetarg

  • Adres: 87-340 Osiek, 85
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 56 493 81 21 , fax. +48 56 493 81 21
  • Data zamieszczenia: 2023-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA OSIEK
    85
    87-340 Osiek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. +48 56 493 81 21, fax. +48 56 493 81 21
    REGON: 871118448
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminaosiek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przedszkola i żłobka w Osieku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest budowa budynku użyteczności publicznej - przedszkola wraz z oddziałem żłobka w miejscowości Osiek, działka nr 310/3, 310/4, obręb geodezyjny 0008 Osiek, jedn. ewid. 040208_2 Osiek, powiat brodnicki. Inwestycja została podzielona na trzy etapy stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia.I ETAP - Roboty budowlane polegające na wykonaniu stanu surowego według podziałów proporcjonalnych na przedszkole i żłobek oraz roboty wykończeniowe części żłobka, zaplecza kuchennego, sanitariatów i części dla wychowawców oraz pomieszczenia technicznego. Roboty związane z montażem stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej z podziałem na proporcje oraz montaż stolarki drzwiowej wewnętrznej w części żłobka.II ETAP - Roboty wykończeniowe części przedszkola, stolarka drzwiowa oraz chodniki i opaski przy budynku. Ponadto roboty instalacji elektrycznej z podziałem na proporcje, roboty instalacji wodociągowej i kanalizacyjne, wentylacyjnej i ogrzewania oraz instalacji sygnalizacji p-poż.III ETAP - zagospodarowanie działki, parkingi, chodniki, plac zabaw, ogrodzenia, zieleń.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki umowy zawierają załączniki do SWZ (OPZ oraz wzór umowy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 35.000,00 zł.2. Wadium musi być wniesione przed terminem składania ofert i utrzymywane nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą – z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp.3. Wadium musi być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz. 2080 ze zm.).Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium we wszystkich ww. formach, jednakże preferuje formy niepieniężne.4. Potwierdzeniem skutecznego wniesienia wadium będzie:1) w przypadku wadium w formie pieniężnej - zaksięgowanie na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert;2) w przypadku wadium w formie innej niż pieniężna (w jednej z form wymienionych w pkt. 3 ppkt 2-4) – przekazanie Zamawiającemu oryginału gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.5. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być co najmniej gwarancją bezwarunkową, nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.6. Gwarancje i poręczenia muszą zawierać (oprócz elementów właściwych dla każdej formy, określonych przepisami prawa):1) nazwę i adres Zamawiającego,2) oznaczenie postępowania,3) termin ważności wadium – odpowiadający terminowi związania ofertą.UWAGA! W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz Zamawiający wskazuje na ujednolicenie dotychczas obowiązującej linii orzeczniczej - zgodnie z wyrokiem Sądu Zamówień Publicznych z dnia 24 maja 2021 r., sygn. akt: XXIII Zs 31/21 dokument wadialny wnoszony przez konsorcjum winien wymieniać w treści wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego, a przynajmniej winien sygnalizować, że strona stosunku jest liderem – jednym z uczestników konsorcjum , działającym także w imieniu i na rzecz innych uczestników jako Wykonawców, którzy wspólnie złożą ofertę.7.Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na następujący rachunek Zamawiającego:45 9484 1150 0800 0114 2008 0002 (Bank Spółdzielczy w Brodnicy, o. w Osieku)z dopiskiem: „WADIUM nr ref. KPFZ.271.9.2023”
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym i/lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.Zamawiający nie stawia szczególnych warunków w tym zakresie.2. Warunki w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 2.000.000,00 zł.3. Warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej (1 z 2).Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia pierwszy warunek z dwóch wymaganych w zakresie zdolności technicznej i zawodowej, jeżeli w ciągu ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie minimum 2 roboty porównywalne do udzielanego zamówienia (tj. obejmujące swym zakresem minimum: wykonanie obiektu kubaturowego – budowę, przebudowę, rozbudowę, etc.) o wartości brutto min. 2.000.000 zł każda.* Wartości podane w Wykazie robót/w Wykazie dostaw w walutach innych niż PLN Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP (Tabela A) na dzień ogłoszenia postępowania.4. Warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej (2 z 2).Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia drugi warunek z dwóch wymaganych w zakresie zdolności technicznej i zawodowej, jeżeli będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia osobami legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone, tj. będzie dysponował minimum:1) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego w tym zakresie) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń (funkcja: kierownik budowy),2) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego w tym zakresie) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: instalacji elektrycznych bez ograniczeń (funkcja: kierownik robót elektrycznych),3) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego w tym zakresie) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: instalacji sanitarnych bez ograniczeń (funkcja: kierownik robót sanitarnych).UWAGA – ww. funkcje mogą być łączone-----------------------------------------* W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.* Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.* W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.* Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.* Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy Pzp, a także bada, czy nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.* Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.* Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.* Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasadzie „spełnia/nie spełnia” w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia.* Z treści złożonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach