Przetargi.pl
Budowa placu zabaw przy Samorządowym Przedszkolu przy ul. Słonecznej 6 w Brwinowie na terenie działki nr ew. 55/1 obręb 14.

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-840 Brwinów, ul. Grodziska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2019-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12
    05-840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.brwinow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa placu zabaw przy Samorządowym Przedszkolu przy ul. Słonecznej 6 w Brwinowie na terenie działki nr ew. 55/1 obręb 14.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa placu zabaw przy Samorządowym Przedszkolu ul. Słonecznej 6 w Brwinowie na terenie działki nr ew. 55/1 obręb 14. Planowana lokalizacja i opis terenu: plac zabaw będzie zlokalizowany przy Samorządowym Przedszkolu Nr 3 w Brwinowie. Teren ogrodzony, płaski, częściowo zadrzewiony. Plac będzie służył dzieciom w wieku przedszkolnym. 2. Zakres rzeczowy przedmiotu umowy obejmuje wykonanie wszystkich robót, zgodnie z dokumentacją zawartą w załączniku do SIWZ, normami branżowymi, a w szczególności: 1) roboty przygotowawcze, drogowe i towarzyszące polegające na: a) rozbiórce istniejących urządzeń zabawowych i wywiezieniu w miejsce wskazane przez Zamawiającego (nie dalej niż do 7 km) oraz rozbiórce istniejącego ogrodzenia od strony ulicy, b) zabezpieczeniu drzew na placu budowy, przygotowaniu i korytowaniu terenu pod plac zabaw i nawierzchnie z kostki, zachowaniu istniejącego ogrodzenia terenu z zastrzeżeniem rozbiórki, o której mowa w pkt a) (ewentualnie czasowe zdemontowanie części ogrodzenia celem sprawnej komunikacji na placu budowy wraz z zabezpieczeniem wejścia na plac), c) budowie nawierzchni chodnika z kostki betonowej szarej o wymiarach grubości 6 cm wraz z malowaniem o powierzchni ok. 159 m2, na podbudowie z kruszywa łamanego i podsypce z piasku, d) budowie nawierzchni bezpiecznej syntetycznej; ok. 165 m2 - płyty poliuretanowo-gumowe typu puzzle, łączonej klejem poliuretanowym, zgodnie z normami PN-EN 1176 i 1177, układanej na podbudowie z kruszywa łamanego i na podbudowie z betonu z dylatacją B15 na geowłókninie filtracyjno-separacyjnej, spadek 1-2 %, w kolorze ciemno czerwonym lub bordo, obrzeża betonowe. Po wykonaniu nawierzchni bezpiecznej Wykonawca przedłoży wyniki badań ustalających czy krytyczna wysokość swobodnego upadku jest zgodna z normą PN-EN 1177. 2) montaż nowych, certyfikowanych urządzeń zabawowych oraz elementów małej architektury: a) Huśtawka wieloosobowa – konstrukcja w kolorze zielono – szarym lub białym o wymiarach min długość 630 cm x szerokość 295 cm i wysokości min 250 cm max 260 cm, wykonana ze stali czarnej oczyszczonej w procesie piaskowania zabezpieczona przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbami poliestrowymi. Siedzisko z liny zawieszone na łańcuchu o średnicy 0,6 cm ze stali nierdzewnej, metalowa rama opleciona miękką liną polipropylenową. e) Huśtawka dwuosobowa typu dwie deseczki – konstrukcja w kolorze zielono – szarym lub białym o wymiarach min. szerokość 185 cm x długość 380 cm, wysokość całkowita min. 240 cm siedziska typu deseczki, konstrukcja wykonana ze stali czarnej oczyszczonej w procesie piaskowania zabezpieczona przed korozją przez cynkownie i malowanie proszkowo farbami poliestrowymi, łańcuchy ze stali nierdzewnej o średnicy 0,6 cm. f) Huśtawka wahadłowa typu gniazdo – konstrukcja w kolorze zielono – szarym lub białym o wymiarach min. szerokość 185 cm x długość 270 cm, wysokość całkowita min. 240 cm siedzisko typu gniazdo o średnicy 100 cm (wykonane z lin), konstrukcja wykonana ze stali czarnej oczyszczonej w procesie piaskowania zabezpieczona przed korozją przez cynkownie i malowanie proszkowo farbami poliestrowymi, łańcuchy ze stali nierdzewnej o średnicy 0,6 cm. g) Wygrodzenie huśtawki gniazdowej – wysokość min 90 cm max 120 cm, płotek wykonany ze stali czarnej oczyszczonej w procesie piaskowania, zabezpieczony przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbami poliestrowymi – 6 mb h) Linarium z dostawkami – o wymiarach min. długość 940 cm x szerokość 450 cm, wysokość całkowita min. 300 cm max 310 cm, łukowate elementy wykonane ze stali czarnej oczyszczonej w procesie piaskowania, zabezpieczone przed korozją przez cynkownie i malowane proszkowo farbami poliestrowymi w kolorze szarym lub białym. Konstrukcja z lin wykonana z polipropylenu o średnicy 1,6 cm z rdzeniem stalowym. Zakończenia lin zaciśnięte w tulejach ze stopów aluminium. i) Trampolina kwadratowa w nawierzchni – o wymiarach min. długość 120 cm x szerokość 120 cm, mata trampoliny min 75 cm x 75 cm wykonana z poliamidowych elementów, posiadająca antypoślizgowe wypustki, nawleczone na stalowe linki w elastycznej otulinie. Sprężyny mocujące matę umieszczone po obwodzie konstrukcji. Konstrukcja w postaci metalowej skrzyni ze stali ocynkowanej – głębokość posadowienia ok. 40 cm. j) Ławka sześciokątna - o wymiarach min. długość 320 cm x średnica 270 cm, wysokości ok. 85 cm, konstrukcja wykonana ze stali, pomalowana farbą w kolorze grafitowym. Siedziska i oparcie wykonane z desek drewnianych, impregnowanych z drewna iglastego w kolorze brązowym - 1 szt. k) Ławka bez oparcia – o wymiarach min. długość 150 cm x szerokość 30 cm, wysokość ok. 40 cm, konstrukcja wykonana ze stali ocynkowanej i pomalowanej proszkowo farbami poliestrowymi. Siedzisko wykonane z płyt HPL o grubości 1 cm w kolorze szarym i drewnopodobnym – 3 szt. l) Tor rowerowy – zestaw znaków drogowych (10 szt.) dla dzieci osadzonych na stałe w podłożu, odpornych na działanie warunków atmosferyczne i ścieranie. Wykonanych z trwałych materiałów (pasy na kostce betonowej namalowane trwałymi farbami do betonu, odporne na ścieranie i działanie czynników atmosferycznych, powierzchnia po pomalowaniu nie może być śliska – zgodnie z rysunkiem projektu). m) Szałas z wikliny – o wymiarach min. 110 cm, wysokość min. 220 cm, wysokość wejścia min. 100 cm. Konstrukcja wykonana z ukorzenionych wbijanych w ziemię elastycznych (wikliniarskich) pędów wierzby minimum dwuletnich, nasadzonych co ok.10-20 cm, do łączenia pędów używać wyłącznie naturalnych materiałów np. konopnego sznurka. n) Tunel z wikliny - o wymiarach długość min. 300 cm, szerokość min. 100 cm, wysokość wejścia min. 100 cm. Konstrukcja wykonana z ukorzenionych wbijanych w ziemię elastycznych (wikliniarskich) pędów wierzby minimum dwuletnich, nasadzonych co ok.10-20 cm, do łączenia pędów używać wyłącznie naturalnych materiałów np. konopnego sznurka. o) Donice do uprawy kwiatów i warzyw – o wymiarach min długość 200 cm x szerokość 80 cm wysokość min 40cm max 50 cm. Konstrukcja wykonana z belek z drewna rdzeniowego, impregnowanego o przekroju min. 6 cm x 6 cm, drewno wyszlifowane nie posiadające zadr. Wypełnienie na dnie keramzytem lub żwirem o gr. min. 8 cm, przykrytym geowłókniną, wypełnienie ziemią urodzajną. Donice ustawić na żwirze - 2 szt. p) Regulamin placu zabaw – stelaż tablicy w kształcie odwróconej litery „U” o konstrukcji stalowej ocynkowanej, a następnie malowanej proszkowo, treść regulaminu korzystania z placu zabaw w formie wydruku na folii samoprzylepnej zabezpieczonej lakierem UV umieszczony na blasze ocynkowanej, malowany na dowolny kolor – 1 szt. q) Ogrodzenie od strony ulicy - wysokość min 155 cm max 170 cm ogrodzenie systemowe z paneli przetłaczanych ocynkowanych z prefabrykowaną z podmurówką betonową wraz z bramką, konstrukcja płotek wykonany ze stali czarnej oczyszczonej w procesie piaskowania, zabezpieczony przed korozją przez cynkowanie i malowanie proszkowe farbami poliestrowymi w kolorze czarnym. – ok. 2 120 cmb. W skład ogrodzenia wchodzą: brama dwuskrzydłowa z funkcją furtki szer. ok. 220 cm i wysokości ok. 160 cm, paneli zgrzewanych z drutu Ø 5 mm w formie kraty o oczkach 5x20 cm, słupków prostokątnych zamykanych od góry daszkami, uzupełnieniem jest prefabrykowana podmurówka. UWAGA: Zapisy ust. 2 mają pierwszeństwo w zakresie wymiarów urządzeń i wymagań przed zapisami z Projektów Zagospodarowania Terenu i Specyfikacji Technicznych. 3. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: a) przywrócenie terenu do stanu poprzedniego wokół placu zabaw, b) obsługa geodezyjna, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej i dokumentacji powykonawczej w 2 egz., c) zapewnienie przez Wykonawcę terenu pod zaplecze budowy, d) dostęp do energii elektrycznej i wody wraz z zamontowaniem liczników i uiszczaniem opłat z tytułu zużycia wody i energii elektrycznej. 4. Urządzenia powinny być wykonane z bezpiecznych i trwałych materiałów oraz spełniać wymogi Polskich Norm i warunków bezpieczeństwa, tj. posiadać stosowne certyfikaty, atesty dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi wg norm PN-EN-1177, PN–EN 1176. 5.1. Na podstawie art. 29 ust.3a ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia: - wykonanie nawierzchni bezpiecznych wraz z podbudową, - montaż urządzeń zabawowych. 5.2. Wykonawca, przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy i nie później niż 5 dni od zawarcia umowy, obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony), lub inne dokumenty. 5.3. Dokumenty stanowiące dowody zatrudnienia na umowę o pracę ww. osób mogą być przedstawione w formie anonimizowanych kopii, w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL, itp). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5.4. W trakcie realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty, stanowiące dowody zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę: a) o których mowa w ust. 5.2, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych. 5.5. W sytuacji gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby lub osób, inną osobę, o ile kadra pracownicza Wykonawcy nie będzie wystarczająca do wykonania zamówienia. 5.6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących prace - wykonanie nawierzchni bezpiecznych wraz z podbudową, montaż urządzeń zabawowych - skierowanych do realizacji przedmiotu umowy, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia tych osób oraz jako niewypełnienie wymagań umowy. 5.7. Z tytułu nie wywiązywania się z realizacji postanowień zawartych w ust. 5.1-5.6 Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 50,00 zł za każdą osobę i za każdy dzień wykonywania usług niezgodnie z umową. 5.8. W umowie z Podwykonawcą powinny znaleźć się odpowiednie zapisy dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 5.9. Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia osób wykonujących nawierzchnie bezpieczne wraz z podbudową i montaż urządzeń zabawowych - przy realizacji niniejszego zamówienia, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany będzie przedstawić zgodnie z postanowieniami ust. 5.4-5.6, a na etapie realizacji zamówienia, na żądanie Zamawiającego. 6. W celu potwierdzenia, że oferowane roboty i dostawy odpowiadają wymaganiom Zamawiającego Wykonawca najwyżej oceniony, przedłoży na wezwanie Zamawiającego: a) szczegółowy opis elementów wyposażenia placu zabaw wraz z ich kolorystyką, b) szczegółowe karty techniczne lub karty produktu dla urządzeń zabawowych (mogą zawierać opisy parametrów technicznych elementów wyposażenia placu zabaw wraz z ich kolorową wizualizacją), c) zaświadczenia niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczone produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym, np.: certyfikaty zgodności z europejskimi normami wydanymi przez TUV Rheinland Polska lub równoważne wydane przez akredytowaną jednostkę certyfikującą (zgodności z normami serii PN-EN 1176, PN-EN 1177 - wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie), stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi, np.: atest PZH, d) atesty/ deklaracje zgodności lub inne dokumenty równoważne dla koszy, ławek, tablic z regulaminami, e) deklaracje zgodności/certyfikaty bezpieczeństwa dla znaków drogowych. 7. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli co najmniej 60-miesięcznej rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót. UWAGA: Zamawiający zwołuje zebranie Wykonawców połączone z wizją lokalną na terenie budowy w dniu 07.03.2019 r. o godz. 12.00 (czwartek). Zainteresowanych Wykonawców prosimy o przybycie w ww. terminie. Miejsce spotkania: przy przedszkolu nr 3 w Brwinowie ul. Słoneczna 6, 05-840 Brwinów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111291-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3.500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, z treści gwarancji lub poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowa placu zabaw przy ...". 9. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 10. Oferta Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, zawierające informacje wstępnie potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ ) oraz oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (załącznik nr 6 do SIWZ ). 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1). Wykonawca do oferty załącza zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia zasobów, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz. VIII ust.2 SIWZ składa każdy z tych wykonawców. 5) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 6) Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 9) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 10) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11) Dokumenty oraz uzupełnione dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.2. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Zamawiający wzywa Wykonawcę, który nie złożył oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VIII ust. 1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności nie podlegania wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 7.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach